» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 18:37
Prawidłowy montaż uszczelniaczy / simeringów silnika
Autor Wiadomość
Arturek18 

Motocykl: mz
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: pieszyce
Wysłany: 2008-05-11, 10:28   Prawidłowy montaż uszczelniaczy / simeringów silnika

Witam wszystkich!
Wczoraj kupiłem dwa simmeringi i założyłem oby dwa sprężynką do skrzynki korbowej.Czy jest to prawidłowe założenie,czy motor przez to może nie chodzić?
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2018-02-06, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-05-11, 11:04   

Prawidłowo. Nie powinno być przez to problemów.
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Loosiu 


Motocykl: BMW K1100RS, ETZ 251
Pomógł: 12 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Wrocław, Włocławek
Wysłany: 2008-05-11, 11:09   

przemekpiotr napisał/a:
Prawidłowo. Nie powinno być przez to problemów.

Witam !
A właśnie że, nie. Było wałkowane na forum, jest zapisane w serwisówce, widać na szkoleniowych nagraniach wideo.
Simering wargą do gęstszego ośrodka, pod alternatorem do skrzyni korbowej, pod sprzęgłem w stronę sprzęgła. Wystarczy obejrzeć ślady pracy wargi na fabrycznych wałach i widać w którym miejscu jest wypolerowany pierścionek.

Pozdrawiam
_________________
Rafik vel DeLeTe aka Loosiu

To jest jak doznanie dotykające wszystkich zmysłów... jazda motocyklem.

BMW K75S - piękna, zielona, poszła w świat
BMW K1100RS - szybka, czerwona :]
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-05-11, 15:16   

lol to w swojej mam chyba źle zamontowane :lol:
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
Arturek18 

Motocykl: mz
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: pieszyce
Wysłany: 2008-06-15, 21:46   

zamontowałem na odwrót i etka chodzi jak spod igły:)
 
     
Krzyż 


Motocykl: ES/2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-16, 00:55   

nie chodzi ze "chodzi jak spod igly" tylko "ile pochodzi jak spod igly" ;)
 
     
bully 
enduro driver


Motocykl: ts 250/1 cross
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 312
Skąd: KD/ozimka
Wysłany: 2008-06-16, 15:22   

no w moim silniku to nie było obojętne ... :???:
_________________
MZ TS 250/1 cross - plener1
MZ TS 250/1 cross - plener2
MZ TS 250/1 cross - plener3
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 08:34   

Sprężyną zawsze się daje do strony od której chcesz uszczelnić. W tym przypadku od oleju. Poza tym, jak źle ustawisz zapłon po remoncie i silnik chociaż raz dobrze kichnie, to wypaczy Ci wargę na uszczelniaczu i musisz zwalić sprzęgło, w przypadku poprawnego montażu nadmiar ciśnienia poprostu się przeciśnie i nie ma problemu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-06, 08:52   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Poza tym, jak źle ustawisz zapłon po remoncie i silnik chociaż raz dobrze kichnie, to wypaczy Ci wargę na uszczelniaczu i musisz zwalić sprzęgło, w przypadku poprawnego montażu nadmiar ciśnienia poprostu się przeciśnie i nie ma problemu.


No widzisz, teraz to się sam zapętliłeś, bo według teorii sprężynka ma być od strony, w której panuje ciśnienie wyższe. Tak więc jeśli silnik "kichnie", to ciśnienie robi się wyższe od strony komory korbowej. Czyli w tej akurat sytuacji lepiej, jeśli simering jest założony tak, jak teraz, gdyż właśnie założony odwrotnie ma szanse puścić. A z resztą sam wiesz, że połowa ludzi ma założony ten uszczelniacz tak, druga połowa odwrotnie i jeździ ok, a i tak najważniejsze, żeby sam uszczelniacz był dobrej jakości i wtedy będzie dobrze ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 09:29   

Puści w każdą stronę bo zwykły simer dopuszczalne ciśnienie pracy ma bardzo niskie. Warga podczas pracy jest w "powietrzu" i jedzie na oleju. Działanie simera opiera się na wykorzystaniu napięcia powierzchniowego i rozróżnia się "stronę powietrza" i "stronę oleju" ze względu na kształt wargi, która ułatwia powstanie meniska. Dlatego technicznie poprawnie jest tak, jak Niemcy zakładali czyli sprężyną do oleju.

To że odwrotnie działa to żaden dowód na potwierdzenie teorii. Szlif zrobiony pilnikami z ddru też działa, ale zrobiony prawidłowo działa lepiej. itd, itd...

Kopii nie ma o co kruszyć, każdy niech se zakłada jak chce ale założenie, że Niemcy nie wiedzieli co robili przy tak dopracowanych w swej prostocie silnikach w 250'tkach, jest zbyt daleko idącym twierdzeniem ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2018-02-06, 10:22   

Pfff.. Co ty tam wiesz co potrafią pilniki z dedeERU :lol:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 10:37   

czochu napisał/a:
Co ty tam wiesz

haaaa, wiem - bo pilnik to pilnik, Gdyby to były skrobaki z DeDeeRu, to inna para kaloszy by była :P
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-02-06, 11:22   

Dyskusja, bo rozwija się ona po raz n-ty ;) Niemcy na pewno mieli swoje powody. Ale sądzę, że cały pozostały świat motocyklowy też nie kładł bez powodu tych simeringów odwrotnie, bo nie wiem, czy jest druga maszyna, w której simering był montowany tak, jak w mz. Zagadką jest czemu akurat w MZ tak było właściwie, a w innych konstrukcyjnie podobnych sprzętach było odwrotnie. Na mechanice płynów nie znam się aż tak, ale w zasadzie to mogli zrobić 2 simeringi - jeden tak, drugi tak i byśmy nie mieli z tym problemu :mrgreen: :piwo:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 11:48   

Gdzie tam, ja już skończyłem :P

A dlaczego ? Może dlatego, że wynalazcą był Simmer, który był Austriakiem a pracował dla Niemieckiej firmy Freudenberg, która opatentowała to uszczelnienie i tym samym rozumiała jego działanie. Reszta pewno dumała tak jak tutaj na forum i im się wydawało na chłopski rozum, że musi być odwrotnie... :lol: Bo ciśnienia i te sprawy ;)

Biorąc pod uwagę, że to od Niemców kopiowano a nie odwrotnie w tamtych latach można by założyć, że Ci pierwsi wiedzieli a reszcie się wydawało :P A że działało akurat w każdą stronę, to tak już zostało. Widocznie kąty na wardze pozwalają na utworzenie się wystarczającego menisku w każdym kierunku. Ale założenia stojące za simeringiem są jednak inne. Podsumowując simmering to niemiecki patent a Austriaka wynalazek.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-06, 12:32   

W samochodzie w skrzyni biegów, na wałkach rozrządu sprężynka idzie w stronę oleju, względem powietrza. Czyli to olej miał mieć wyższe ciśnienie niż powietrze atmosferyczne. W przypadku MZ oznaczało by że simmering powyżej jest założony poprawnie. Oczywiście mówię na przykładzie niemieckich samochodów typu Audi i VW plus Toyota.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 13:05   

Ale nie kumata. Kiedyś tak założony uszczelniacz mi się wywinął wargą w stronę sprzęgła a zakładany był po prowadzeniu i podwinięcie przy montażu wykluczone na starcie. Silnik miał przestawiony zapłon i strzelił na otwartych kanałach. Zapłon poszedł na wał całym ciśnieniem i wypaliło oba uszczelniacze, od zapłonu nie było problemu bo to moment zmienione ale okazało się później, że na sprzęgle też się wywinął. Od tego czasu nie zakładam inaczej, niż fabryka przykazała. Był to jednostkowy przypadek ale robota podwójna.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 13:15   

Halcik też masz dobre spostrzeżenia odnośnie silników i skrzyń ale tam działają Odpowietrzenia i odmy. W dwusuwie to ciśnienie jest wymuszone tłokiem i konstrukcją samego silnika. Jeśli tego ciśnienia pod tlokiem brak to silnik nie rozwija mocy a w skrajnym przypadku nawet nie odpali.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 13:22   

Nierozumiem tylko, po co Wy o tych ciśnieniach. Ciśnienie ma g*wno do gadania w przypadku uszczelnienia typowym simeringiem. Warga kierunkiem "olej" jest do medium, które ma tworzyć menisk. W MZ'cie olej jest medium bardziej lepkim niż powietrze + paliwo z olejem po drugiej stronie więc wg konstruktorów to on ma tworzyć trwały menisk, który wspomaga uszczelnienie. Taka jest zasada działania simeringa, od zasady działania trzeba wyjść.

W 2012 był temat o simerach gdzie wklejałem ten obrazek, wkleje więc jeszcze raz:



Kto Patrzy wyżej i nie rozumie, to już nie zrozumie, amen :D
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-06, 13:32   

Czyli wg obrazka olej ma uszczelniać? Tzn tworzyć efekt uszczelnienia? Bo chyba nie łapie tego obrazka.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-02-06, 13:41   

Dokładnie tak, przy czym to nie olej uszczelnia a napięcie powierzchniowe i nie jest to też warga dotykająca wału. Gdyby warga była w kontakcie z wałem bez filmu olejowego to by się spaliła od razu jakby silnik na obroty wszedł. Simering opada na wał jak wał przestaje się obracać. Widoczny na tym obrazku jest powstały menisk po stronie powierznej i różne kąty wargi. Większy od oleju a mniejszy od powietrza. Jak ktoś nie rozumie pojęcia menisk, to niech próbuje przelać wodę w szklance małymi kroplami i zobaczy, że napięcie powierzchniowe jest wstanie utrzymać wodę powyżej szklanki i można nalać z górką.

Na chłopski rozum tłumacząc ta właśnie "błona" uszczelnia gdyż nie pozwala olejowi przelać się na stronę powietrza.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2018-02-06, 13:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16