» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 12:28
4 biegi czy wystarczą?
Autor Wiadomość
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2008-11-28, 16:41   4 biegi czy wystarczą?

Jak w temacie czy 4 biegi w mz ts dobrze sprawują się w trasie, i czy duży skok obrotów między 3, i 4 biegiem nie sprawiają problemów z wyprzedzaniem ciężarówek i tirów?
I czy można uzyskać z nich dobrą dynamike? w MZ TS 250
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-11-28, 17:00   

TSką można spokojnie w trasie utrzymywać 100-110 km/h. Przy wyprzedzaniu tira, redukujesz na III dociągasz do 100, pakujesz IV i lecisz. Ale też wszystko zależy od sytuacji, czasami możesz sobie spokojnie na czwórce okręcić i też polecisz.
:piwo:
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2008-11-28, 17:07   

no ale znowu żeby na III dociągnąć do 100 to raczej manetka do końca a co za tym idzie spalanie bardzo gwałtownie wzrasta. Nie wiem ale ojciec twierdził że ok 110 jechał ale nie wiem i nie testuje (narazie) bo świeżo po remoncie dopiero 100 km zrobiłem po regeneracji wału i szlifie cylindra

No i czy od TS V biegowej jest o wiele lepszy?
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2008-11-28, 18:01   

Śmiało próbuj, kręc na wysokie obroty ale płynnie i delikatnie, tylko nie cały czas. plus do tego iglica o ząbek w góre.
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
flanel81 


Motocykl: SV 1000N
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 36
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2008-11-28, 18:36   Hej

TS 4-biegowa możesz spokojnie jechac w trasę i z wyprzedzaniemTIR-ów nie będzie problemu, ale silnik z pięcioma biegami to dopiero dynamika, szczerze mówiąc nie ma porównania, kultura pracy o niebo lepsza.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/29587
 
 
     
Huberto 
Renegat


Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1614
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2008-11-28, 18:49   

flanel81 napisał/a:
ale silnik z pięcioma biegami to dopiero dynamika, szczerze mówiąc nie ma porównania, kultura pracy o niebo lepsza.

Szczerze. To w TS 250 czuję lepsze przyspieszenie na dwóch pierwszych biegach niż w ETZ. W ETZ te biegi są krótkie i zbyt szybko przelatuje moment obrotowy, żeby odczuć lepszego kopa. A z tą kulturą pracy to palnąłeś jak dzik w sosnę, te silniki są bliźniacze jeśli chodzi o pracę. Ogólnie w TS 250/1 po zapięciu piątki czuć, że ma ciężko.
_________________
TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...

"Ssanie.... bez ssania...."
 
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2008-11-28, 21:38   

czyli co IV lepsze??

i właśnie czy w TS 250/1 V jest dłuższa niż w TS 250 IV??
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-11-28, 22:40   

Nie ma tak że który silnik lepszy, 5 lub 4, oba są dobre. Silnik ts 250/1 o tyle jest dobry, bo ma "ekonomiczniejsze" przełożenia, no i są krótsze, ale mniejsza o to, zaletą jak dla mnie jest to że ten silnik ma budowę prawie identyczną jak silnik od Etz, czyli ma łożyska główne smarowane mieszanką i uszczelniacze na zewnątrz komory korbowej, nie trzeba drzeć silnika gdy puści simmering. No i wiadomo, że do niego jest większy wybór części zamiennych. Ale dobrze eksploatowany silnik 4 biegowy też jest nie zły i zapewni frajdę z jazdy ;)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-11-29, 09:47   

Dokładnie Damian swietnie ujoł sprawe. TS/1 nie meczy sie na 5 biegu ale 4 trzeba przegonic na obrotach;)
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
wozi 
majsterkowicz


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2004
Posty: 360
Skąd: Z Polski Be
Wysłany: 2008-12-08, 18:05   

5 w MZ to juz nadbieg słuzący jak wiadomo do zmniejszenia zuzycia paliwa na trasie a co za tym idzie ze jest to nadbieg dynamika jest co tu owijac w bawełne dno i metr mułu :wink:
Ja najbardziej w ETZ lubie czwórke bo kop jeszcze niezły a i prędkosci nie za niskie 2 i 3 jest za krótka a czwórka jest własnie odpowiednia :wink:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 14