Przesunięty przez: motomaciey 2012-02-29, 12:28 |
4 biegi czy wystarczą? |
Autor |
Wiadomość |
Lary
Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Obra Dolna
|
Wysłany: 2008-11-28, 16:41 4 biegi czy wystarczą?
|
|
|
Jak w temacie czy 4 biegi w mz ts dobrze sprawują się w trasie, i czy duży skok obrotów między 3, i 4 biegiem nie sprawiają problemów z wyprzedzaniem ciężarówek i tirów?
I czy można uzyskać z nich dobrą dynamike? w MZ TS 250 |
_________________ MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-11-28, 17:00
|
|
|
TSką można spokojnie w trasie utrzymywać 100-110 km/h. Przy wyprzedzaniu tira, redukujesz na III dociągasz do 100, pakujesz IV i lecisz. Ale też wszystko zależy od sytuacji, czasami możesz sobie spokojnie na czwórce okręcić i też polecisz.
|
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Lary
Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Obra Dolna
|
Wysłany: 2008-11-28, 17:07
|
|
|
no ale znowu żeby na III dociągnąć do 100 to raczej manetka do końca a co za tym idzie spalanie bardzo gwałtownie wzrasta. Nie wiem ale ojciec twierdził że ok 110 jechał ale nie wiem i nie testuje (narazie) bo świeżo po remoncie dopiero 100 km zrobiłem po regeneracji wału i szlifie cylindra
No i czy od TS V biegowej jest o wiele lepszy? |
_________________ MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207 |
|
|
|
|
tomasz102
V.I.P.
Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 1540 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2008-11-28, 18:01
|
|
|
Śmiało próbuj, kręc na wysokie obroty ale płynnie i delikatnie, tylko nie cały czas. plus do tego iglica o ząbek w góre. |
_________________ w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka! |
|
|
|
|
flanel81
Motocykl: SV 1000N
Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 36 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2008-11-28, 18:36 Hej
|
|
|
TS 4-biegowa możesz spokojnie jechac w trasę i z wyprzedzaniemTIR-ów nie będzie problemu, ale silnik z pięcioma biegami to dopiero dynamika, szczerze mówiąc nie ma porównania, kultura pracy o niebo lepsza. |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,250/29587 |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2008-11-28, 18:49
|
|
|
flanel81 napisał/a: | ale silnik z pięcioma biegami to dopiero dynamika, szczerze mówiąc nie ma porównania, kultura pracy o niebo lepsza. |
Szczerze. To w TS 250 czuję lepsze przyspieszenie na dwóch pierwszych biegach niż w ETZ. W ETZ te biegi są krótkie i zbyt szybko przelatuje moment obrotowy, żeby odczuć lepszego kopa. A z tą kulturą pracy to palnąłeś jak dzik w sosnę, te silniki są bliźniacze jeśli chodzi o pracę. Ogólnie w TS 250/1 po zapięciu piątki czuć, że ma ciężko. |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Lary
Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Obra Dolna
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2008-11-28, 22:40
|
|
|
Nie ma tak że który silnik lepszy, 5 lub 4, oba są dobre. Silnik ts 250/1 o tyle jest dobry, bo ma "ekonomiczniejsze" przełożenia, no i są krótsze, ale mniejsza o to, zaletą jak dla mnie jest to że ten silnik ma budowę prawie identyczną jak silnik od Etz, czyli ma łożyska główne smarowane mieszanką i uszczelniacze na zewnątrz komory korbowej, nie trzeba drzeć silnika gdy puści simmering. No i wiadomo, że do niego jest większy wybór części zamiennych. Ale dobrze eksploatowany silnik 4 biegowy też jest nie zły i zapewni frajdę z jazdy |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-11-29, 09:47
|
|
|
Dokładnie Damian swietnie ujoł sprawe. TS/1 nie meczy sie na 5 biegu ale 4 trzeba przegonic na obrotach;) |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
wozi
majsterkowicz
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 12 razy Wiek: 34 Dołączył: 31 Sie 2004 Posty: 360 Skąd: Z Polski Be
|
Wysłany: 2008-12-08, 18:05
|
|
|
5 w MZ to juz nadbieg słuzący jak wiadomo do zmniejszenia zuzycia paliwa na trasie a co za tym idzie ze jest to nadbieg dynamika jest co tu owijac w bawełne dno i metr mułu
Ja najbardziej w ETZ lubie czwórke bo kop jeszcze niezły a i prędkosci nie za niskie 2 i 3 jest za krótka a czwórka jest własnie odpowiednia |
|
|
|
|
|