» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-11-21, 23:30
Hybrydowe silniki samochodowe
Autor Wiadomość
x698 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2008-12-30, 20:13   Hybrydowe silniki samochodowe

Witam!
szukam wszelkiego rodzaju info dotyczących tematu, linki, literatura, pisma i wszelkie inne info. Jeżeli ktoś z klubowiczów porusza się jakaś hybryda mile widziane osobiste spostrzeżenia oraz wszelkie inne info. Słyszał możne ktoś coś o turbospalinowych napędach?

A tak w ogóle co sądzicie o tego typu napędach...?
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-12-30, 20:15   

o hybrydowych silnikach nie słyszałem ,ale o autach hybrydowych to tak...
 
     
Ntav 
95 Oktan! ]:->


Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2008-12-30, 20:30   

Najczęściej spotykana hybryda w Polsce to na pewno Toyota Prius :P Lexus'ów mało jest...
_________________

 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 909
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-12-30, 20:55   

o samochodach słyszałem nie raz w TVN Turbo :P ale ziomek w 125p ma prawie hybryde nie wiem jak on to zrobił ale mówił że jeździ pół benzyna pół woda xD aż sie ździwiłem ale dobry patent mówił że go robi całkiem na wode ale jak on to zrobi to nie wiem zresztą zobaczymy jak przyjdzie kiedyś do mnie na wodzie to poprostu stawiam mu browar z dzień dobry :P :]
 
 
     
Mieczko$ 


Motocykl: MZ ETZ 150/VF700C
Pomógł: 12 razy
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 756
Skąd: Ełk
Wysłany: 2008-12-30, 21:59   

astra115 napisał/a:
że jeździ pół benzyna pół woda
ma posadzoną uszczelkę pod głowicą i woda wali mu na tłoki, co daje pomieszanie benzyny z wodą 50:50
_________________

 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-12-30, 22:16   

taa i tankuje do chłodnicy ;D :mrgreen:
w stare diesle to bym uwierzył ze tankuje opał do silnika zamiast oleju :P :mrgreen:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-12-30, 23:58   

trubospalinowe silniki chiano wykorzystac z racji charakterystyki która jest niemal taka jak w silnikach elektrycznych, czyli skrzynia biegów staje sie zbyteczna.
Problemem była temp. spalin i duze spalanie.

Hybrydy to dobre rozwiazanie, problemem sa akumulatory które sa ciezkie. Materiały...hmm mozna cos znalesc w bibliotekach politechnik. Honda produkuje kilka modeli. BMW wypusciło aut z silnikiem wodorowym.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Ntav 
95 Oktan! ]:->


Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2008-12-31, 00:48   

A ten Wodór to niby z czego jest wytrącany ? Z wody ;]
_________________

 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2008-12-31, 03:46   

Hybrydy narazie nie mają szans wielkiego powodzenia ze względu na kompletny BRAK infrastruktury. Kupisz takie BMW na Wodór i gdzie go zatankuesz? :D Z tego względu np BMW nie wypuściło do seryjnej produkcji Modelu z silnikiem wodorowo benzynowym.

A co do faceta co chce zrobic silnik na wodę, niech da sobie spokój, nawet gdyby sie mu to udało, jak się ludzie zwiedzą to pierwszej nocy go zaszlachtuje płatny zabójca njęty przez Arabów albo inne kreje które eksportują ropę :D
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2008-12-31, 04:23   

Auto na wodę już jeden polak wynalazł. Podawał ją w postaci pary wodnej do starego 3.0D z mercedesa w124. Auto podobno zużywało o 30 - 40 procent ropy mniej a i kopa podobno wcale gorszego nie miało.

A co do prawdziwych hybryd (czyli nie priuso - podobnych)- wg. mnie w Polsce jeszcze przez bardzo długi okres nie będzie. U nas próbowano wprowadzić auta na CNG (bodajże VW Caddy) ale ilość stacji skutecznie odstraszyła klientów - w kraju jest uwaga 13 czynnych punktów dystrybucji. A skoro nie można było wprowadzić stacji tylko z innym typem gazu to jestem ciekaw jak to by było np. z wodorem...
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-12-31, 09:17   

wyrosły by jak grzyby po deszczu zaraz oświece cie dlaczego;)

Bo kowalski jak by miał płacić 5zł za bezyne a 0,50groszy za wodór to zgadnij co by wybrał. CNG jest drogie a tankowanie trwa wieki.

Zreszta patrzac kilka dobrych lat wstecz LPG też nie było popularne.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Ntav 
95 Oktan! ]:->


Motocykl: Yamaha TDR 125
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 190
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2008-12-31, 10:12   

Ta, teraz to na każdej stacji LPG jest, są i nawet osobne stacje tylko z LPG :D

Na początku było ich tak mało, a nagle potem się wszyscy rzucili :D Jak pies na kiełbasę...
_________________

 
 
     
adrian90_15 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 245
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-12-31, 11:50   

Straż Miejska w Krakowie buja się Prius'ami.
 
     
x698 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2009-01-05, 23:05   

Na samym początku dzięki za wypowiedzi, jednakże chciałbym kilka rzeczy sprecyzować, mianowicie:
-hybrydowymi nie są napędy których paliwem jest mieszanina np wody i paliwa lub diesla z opałówką albo oleju roślinnego z dieslem
-kolega hubertbaran ma racje ze akumulatory są ciężkie, poszedłem (za twoim pomysłem :) )do biblioteki Politechniki Śląskiej i kilka ciekawych rzeczy wyczytałem.

Zainteresowały mnie akumulatory MECHANICZNE. Otóż gromadzą energie hamowania w postaci kinetycznej energii wirującego krążka - w skrócie to taki żyroskop wysokoobrotowy (bo może się rozpędzać do kilkudziesięciu tyś obr/min) i bardzo sprawny (krążek ten potrafi się kręcić kilkanaście dni z bardzo dużą prędkością dzięki zastosowanym łożyskom magnetycznym i panującej próżni we wnętrzu urządzenia).

Jeżeli znacie ciekawe stronki dotyczące tematu, fora gdzie temat był poruszany, strony z danymi producenta dot. hybryd proszę wrzucać linki
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-01-05, 23:22   

Z tymi zyroskopami jest problem, moent zyroskopowy przenosi sie na cały samochód i potrafi go skutecznie opuźniać w manewrach. Podobne zresztą odczucia sa w motocyklu;) Moemnt żyroskopowy silnika i kół utrudniaja manewry. W niektórych motocyklach prostą walka z tym zjawiskiem był silnik obracjacy sie w strone odwrotna do obrotu kół. Współcześnie lepsza metoda jest równowazenie poprzez wałki wyrównoważajace oraz ograniczenie masy wirujacej wału. Koła motocykli natomiast sa mniejsze 17cal. To taki kompromis pomiedzy prowadzeniem stabilnoscia i zuzywaniem opony.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
szlachcik 


Motocykl: WSK Gil, MZ ES 250
Wiek: 41
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Chełm
Wysłany: 2009-01-24, 20:36   

x698, witam. cZY NADAL POTRZEBUJESZ CZEGOŚ O HYBRYDACH ???
 
     
x698 

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 6
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2009-01-25, 16:53   

Oczywiście! jestem zainteresowany wszelkiego rodzaju info na ich temat. Z góry dziękuje za pomoc
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2009-01-26, 18:00   

Hybryda to moim zdaniem nie do końca dojrzała koncepcja. Akumulatory są bardzo ciężkie, co z ich złomowaniem? Złożoność układu napędowego napewno przełoży się na awaryjność...
Ja czekam aż na rynek polski wejdą samochody na powietrze. Lekkie, ekonomiczne, ekologiczne, proste w konstrukcji czyli mniej awaryjne, tanie w eksploatacji. Niestety brzydkie jak narazie (subiektywna opinia).
Tutaj odrobinka na ten temat: http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15