» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 11:34
Moduł typu A - jak podłączyć przewody?
Autor Wiadomość
t_rutana 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 23
Skąd: Binarowa
Wysłany: 2009-05-08, 22:02   Moduł typu A - jak podłączyć przewody?

Witam!
Zakupiłem używany moduł i impulsator typu A, ponieważ chcę zamienić mój klasyczny zapłon na elektroniczny. Jeszcze nie próbowałem go zakładać, ale nie do końca jestem pewien jak co podpiąć. Z modułu wychodzą 2 wiązki kabli po 3 każdy. Wiem że dłuższa i cieńsza wiązka ma iść do impulsatora a kable mają być podpięte w taki sposób:
biały - 31g
zielony - 7
czerwony - 15g
Z grubszej i krótszej wiązki wychodzą kable w kolorach: brązowym, zielonym i czarno-czerwonym. Wiem tylko że brązowy do masy, i przypuszczam że pozostałe 2 do cewki, jednak chcę się upewnić. To gdzie podpiąć te 2 kable?
Jeszcze chciałbym się dowiedzieć gdzie jest miejsce na przykręcenie modułu, gdzie najlepiej przykręcić kabel od masy i czy trzeba wywalać z klasycznego zapłonu coś poza kondensatorem i przerywaczem?
Wiem że napisałem więcej tekstu niż mój problem wymaga, ale tak już mam, wolę aby moje pytanie były jasne :lol:
Z góry dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-03-27, 13:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-05-08, 22:47   

zielony do zacisku 1 a czarno-czerwony razem z drugim przewodem od stacyjki do zacisku 15 na cewce. Na ramie jest taka śruba gdzie są spięte przewody masowe najlepiej do niej przykręć. W oryginale to moduł siedział chyba na takim plastiku nad akumulatorem.
Po za kondensatorem i przerywaczem jeszcze krzywka odpada.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
t_rutana 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 23
Skąd: Binarowa
Wysłany: 2009-05-08, 22:56   

SofCHJanek napisał/a:
czarno-czerwony razem z drugim przewodem od stacyjki do zacisku 15 na cewce.

Rozumiem, że ten drugi przewód od stacyjki już jest na zacisku 15. No tak, oczywiście, że krzywka odpada:) Jakoś mi wyleciała z głowy. A co z kablem od kondensatora?
 
 
     
Gustlik 
PKN 9796


Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 813
Skąd: Białaczów
Wysłany: 2009-05-08, 22:59   

http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/bedetz/13.gif 6 to moduł znajdował sie on tam w oryginale.
_________________
MZ 150TS '83r.
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/TS,150/24015
ETZ 250e '84r.
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/56352
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-05-08, 23:02   

Tak ten drugi przewód już jest na zacisku cewki. Kabel od kondensatora zostaje wolny.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
t_rutana 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 23
Skąd: Binarowa
Wysłany: 2009-05-09, 10:06   

Pojawił się problem: którędy puścić wiązkę kabli idących z modułu do impulsatora? Dla mnie jedynym słusznym rozwiązaniem jest ta sama droga, którą idą pozostałe kable do silnika ale jest tam wszystko bardzo ciasno upchane w uszczelkach :???: Wywalić uszczelki? Będzie brudno w środku a do łańcucha będzie przedostawał się kurz. Jakieś inne propozycje?

edit: kable jakoś poprowadziłem ale nie jestem z tego za bardzo zadowolony więc nadal czekam na pomoc w tej sprawie.
Niestety po złożeniu wszystkiego pojawił się następny problem a mianowicie taki, że nie mogę ustawić zapłonu, bo cały czas jest przyspieszony. Ustawiłem płytkę regulacyjna maksymalnie do przodu a iskra przeskakuje wcześniej niż 3mm przed GMP, nie wiem dokładnie ile wcześniej, bo mierzyłem to na oko, ale było to na pewno więcej niż 5mm.
Dodam tylko, że etka odpaliła na takim ustawieniu.

[ Dodano: 2009-05-10, 15:06 ]
Czy jest ktoś kto potrafi wyjaśnić tę sytuację z zapłonem?
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-05-11, 20:32   

Uszczelek nie wywalaj tylko dowierć otwór w tej gumie i wiązka powinna przejść.
Zamiast cewki podłącz żarówkę: odłączasz zielony przewód od zacisku 1 o podłączasz go do żarówki oraz od zacisku 15 prowadzisz drugi przewód do żarówki. Przy pomocy czujnika zegarowego ustaw zapłon, żarówka ma gasnąć w punkcie wyprzedzenie 2,5 - 3mm dla etz 250. Jeżeli rzeczywiście nie da się ustawić bo brakuje regulacji to wtedy trzeba sprawdzić wirnik i ewentualnie zespół nadajnika czy nie było jakichś kombinacji typu ponownie przyklejony magnes itp.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
t_rutana 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 23
Skąd: Binarowa
Wysłany: 2009-05-14, 20:14   

Dopiero dzisiaj miałem czas na sprawdzenie wszystkiego i już w tamtym tygodniu podczas zakładania wszystkiego coś mi nie pasowało, a konkretnie chodzi mi o klin na komutatorze i wycięcie na impulsatorze. Są węższe niż w moim poprzednim wirniku z komutatorem i na krzywce. A może tak jest w każdym zapłonie elektronicznym?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15