Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 11:34 |
Moduł typu A - jak podłączyć przewody? |
Autor |
Wiadomość |
t_rutana
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 23 Skąd: Binarowa
|
Wysłany: 2009-05-08, 22:02 Moduł typu A - jak podłączyć przewody?
|
|
|
Witam!
Zakupiłem używany moduł i impulsator typu A, ponieważ chcę zamienić mój klasyczny zapłon na elektroniczny. Jeszcze nie próbowałem go zakładać, ale nie do końca jestem pewien jak co podpiąć. Z modułu wychodzą 2 wiązki kabli po 3 każdy. Wiem że dłuższa i cieńsza wiązka ma iść do impulsatora a kable mają być podpięte w taki sposób:
biały - 31g
zielony - 7
czerwony - 15g
Z grubszej i krótszej wiązki wychodzą kable w kolorach: brązowym, zielonym i czarno-czerwonym. Wiem tylko że brązowy do masy, i przypuszczam że pozostałe 2 do cewki, jednak chcę się upewnić. To gdzie podpiąć te 2 kable?
Jeszcze chciałbym się dowiedzieć gdzie jest miejsce na przykręcenie modułu, gdzie najlepiej przykręcić kabel od masy i czy trzeba wywalać z klasycznego zapłonu coś poza kondensatorem i przerywaczem?
Wiem że napisałem więcej tekstu niż mój problem wymaga, ale tak już mam, wolę aby moje pytanie były jasne
Z góry dzięki za pomoc! |
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-03-27, 13:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-05-08, 22:47
|
|
|
zielony do zacisku 1 a czarno-czerwony razem z drugim przewodem od stacyjki do zacisku 15 na cewce. Na ramie jest taka śruba gdzie są spięte przewody masowe najlepiej do niej przykręć. W oryginale to moduł siedział chyba na takim plastiku nad akumulatorem.
Po za kondensatorem i przerywaczem jeszcze krzywka odpada. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
t_rutana
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 23 Skąd: Binarowa
|
Wysłany: 2009-05-08, 22:56
|
|
|
SofCHJanek napisał/a: | czarno-czerwony razem z drugim przewodem od stacyjki do zacisku 15 na cewce. |
Rozumiem, że ten drugi przewód od stacyjki już jest na zacisku 15. No tak, oczywiście, że krzywka odpada:) Jakoś mi wyleciała z głowy. A co z kablem od kondensatora? |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-05-08, 23:02
|
|
|
Tak ten drugi przewód już jest na zacisku cewki. Kabel od kondensatora zostaje wolny. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
t_rutana
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 23 Skąd: Binarowa
|
Wysłany: 2009-05-09, 10:06
|
|
|
Pojawił się problem: którędy puścić wiązkę kabli idących z modułu do impulsatora? Dla mnie jedynym słusznym rozwiązaniem jest ta sama droga, którą idą pozostałe kable do silnika ale jest tam wszystko bardzo ciasno upchane w uszczelkach Wywalić uszczelki? Będzie brudno w środku a do łańcucha będzie przedostawał się kurz. Jakieś inne propozycje?
edit: kable jakoś poprowadziłem ale nie jestem z tego za bardzo zadowolony więc nadal czekam na pomoc w tej sprawie.
Niestety po złożeniu wszystkiego pojawił się następny problem a mianowicie taki, że nie mogę ustawić zapłonu, bo cały czas jest przyspieszony. Ustawiłem płytkę regulacyjna maksymalnie do przodu a iskra przeskakuje wcześniej niż 3mm przed GMP, nie wiem dokładnie ile wcześniej, bo mierzyłem to na oko, ale było to na pewno więcej niż 5mm.
Dodam tylko, że etka odpaliła na takim ustawieniu.
[ Dodano: 2009-05-10, 15:06 ]
Czy jest ktoś kto potrafi wyjaśnić tę sytuację z zapłonem? |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2009-05-11, 20:32
|
|
|
Uszczelek nie wywalaj tylko dowierć otwór w tej gumie i wiązka powinna przejść.
Zamiast cewki podłącz żarówkę: odłączasz zielony przewód od zacisku 1 o podłączasz go do żarówki oraz od zacisku 15 prowadzisz drugi przewód do żarówki. Przy pomocy czujnika zegarowego ustaw zapłon, żarówka ma gasnąć w punkcie wyprzedzenie 2,5 - 3mm dla etz 250. Jeżeli rzeczywiście nie da się ustawić bo brakuje regulacji to wtedy trzeba sprawdzić wirnik i ewentualnie zespół nadajnika czy nie było jakichś kombinacji typu ponownie przyklejony magnes itp. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
t_rutana
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 23 Skąd: Binarowa
|
Wysłany: 2009-05-14, 20:14
|
|
|
Dopiero dzisiaj miałem czas na sprawdzenie wszystkiego i już w tamtym tygodniu podczas zakładania wszystkiego coś mi nie pasowało, a konkretnie chodzi mi o klin na komutatorze i wycięcie na impulsatorze. Są węższe niż w moim poprzednim wirniku z komutatorem i na krzywce. A może tak jest w każdym zapłonie elektronicznym? |
|
|
|
|
|