» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-09-08, 09:17
motocykl jawa 175
Autor Wiadomość
piotrek1416 

Motocykl: MZ 251, Minsk 125,
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 79
Skąd: ja jestem??
Wysłany: 2009-08-17, 12:23   motocykl jawa 175

Witam! w okolicy znalazlem jawe 175 http://img13.imageshack.us/i/img2334d.jpg/ jak widac motocykl jest do remontu. Jawa jest po wypadku. Ojciec mi opowiadal ze wlasciciel tego motoru udezyl w psa okolo 40 lat temu i ten motor juz pewnie stoi tyle lat. Rok to okolo 1958-1960 dokladnie nie wiem ale sie dowiem. Jawa nie ma papierow. i nasuwaja sie pytania.

1 Czy motocykl warto naprawiac (malowac czyscic, remontowac)?
2 Ile takie cos na oko wyniesie?
3 I czy dalo by sie jakos zalatwic papiery na nia?
z gory dziekuje
_________________
Oj wspornik mnie boli i pali mnie rura, i gaźnik mam chory i dzwonią zawory. MOTÓR:D
 
     
dublekil 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 165
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-08-17, 14:02   

O jeździe nim możesz zapomnieć, zbyt stary, zbyt dużo roboty i napraw, no i bez papierów. Potrzebowałbyś ramy już wcześniej zarejestrowanej, bo rejestracja na zabytek to mnóstwo zachodu (o ile wogóle możliwa) i spore koszta.

Jak w większości oryginalna, to można by coś kombinować z odrestaurowaniem, ale nie są to zbyt dużo warte motorki. Wychodzi na to, że nie ma po co jej kupować :???:
_________________
Pierdzę jakby z ostrożna, co by się nie zesrać.
 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2009-08-17, 14:08   

A gdzie stoi ta jawa i za ile?
Tak poza tym to chyba 250 a nie 175. Jak zalatwisz umowę to wbrew pozorom wszystko można dokręcić ale to koszt ok 600 zł + remont.
 
     
piotrek1416 

Motocykl: MZ 251, Minsk 125,
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 79
Skąd: ja jestem??
Wysłany: 2009-08-17, 14:40   

tak tak pomylilem sie. jest to jawa 250. gdyby miala papiery to byloby swietnie. ale ludzie twierdza ze nie ma. a lewych raczej nie zalatwie

[ Dodano: 2009-08-17, 15:41 ]
i wlasnie nie wiem jak ze sprzedaza. facet twierdzi ze nie ma co sprzedawac. i czekam na wiecej fot wtedy bede dopytywal sie co i jak
_________________
Oj wspornik mnie boli i pali mnie rura, i gaźnik mam chory i dzwonią zawory. MOTÓR:D
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2009-08-17, 16:17   

Jeżeli właściciel jeszcze żyje to piszesz normalną umowę i zgłaszasz tylko zagubienie dowodu i masz po problemie. Gorzej jeżeli jawa jest wyrejestrowana, ale i to da się obejść mając umowę z właścicielem. Wystarczy tylko papier od rzeczoznawcy za ok. 300zł i bez problemu rejestrujesz na unikat (a nie koniecznie na zabytek!). Dodatkowo pojazdy unikatowe i zabytkowe nie muszą mieć ciągłości opłat - OC wykupujesz, gdy chcesz jeździć, a to spory plus. A patrząc na motocykl już od razu widać, że jest wart zainteresowania. Plusem jest na pewno kompletność - w takim stanie posiadając papiery na allegro mógłbyś dostać nawet 1500zł. W pełni odbudowany motocykl z dokumentami jest wart sporo więcej - w chwili obecnej nawet 4000zł, a ceny tych moto już nie spadają, także mógłbyś tylko zyskać.

[ Dodano: 2009-08-17, 17:20 ]
A i jeszcze jedno: odbudowywanie jaw to jedna z prostszych rzeczy w tym kraju. Każdą, nawet najmniejszą część można dostać zarówno w fabryce w Czechach jak i u polskiego dystrybutora w firmie Impol-Global lub przez www.jawaczesci.pl
 
     
piotrek1416 

Motocykl: MZ 251, Minsk 125,
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 79
Skąd: ja jestem??
Wysłany: 2009-08-17, 19:04   

oto chodzi ze wlasciciel zyje ale mial wypadek tym motorem i neistety nie da sie z nim dogadac. ma problemy z glowa. oszalal po wypadku. a tutaj jak widac brakuje lapmy i tej oslony na filtr itp. juz chodzi mi po glowie ten motorrek i musze jakos sie zakrecic. gdyby byly papiery to bylo by swietnie. a tak? unikat a zabytek? na zabytek trudniej chyba zarejestrowac.
_________________
Oj wspornik mnie boli i pali mnie rura, i gaźnik mam chory i dzwonią zawory. MOTÓR:D
 
     
motorider7 


Motocykl: MZ Cross 150
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 133
Skąd: Naprawa
Wysłany: 2009-08-17, 19:19   

piotrek1416 napisał/a:
oto chodzi ze wlasciciel zyje ale mial wypadek tym motorem i neistety nie da sie z nim dogadac. ma problemy z glowa.


W takiej sytuacji śmiem twierdzić że nie miał kasku.. Powiem ci tyle . U mnie w okolicy znajomy też miał taką jawe i powiem ci ze nie jest to bezawaryjne moto. trzeba go niestety ostro naprawiać i jeżeli zamierzasz go kupić w takim stanie jak na foto i dodatkowo kombinować z lewymi papierami to ja bym osobiście odpuścił. Naprawde nie bedzie łatwo
_________________
*Motorradwerk Zschopau*
W garażu :

Gilera RX 125 arizona
 
 
     
radek250377 

Motocykl: es 250/2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 38
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2009-08-17, 20:26   

dublekil napisał/a:
O jeździe nim możesz zapomnieć, zbyt stary, zbyt dużo roboty i napraw, no i bez papierów. Potrzebowałbyś ramy już wcześniej zarejestrowanej, bo rejestracja na zabytek to mnóstwo zachodu (o ile wogóle możliwa) i spore koszta.

Jak w większości oryginalna, to można by coś kombinować z odrestaurowaniem, ale nie są to zbyt dużo warte motorki. Wychodzi na to, że nie ma po co jej kupować :???:


Szczerze, głupoty piszesz, ta Jawa jest więcej i będzie zawsze więcej warta od twojet ETZ, nawet bez papierów. Takich Jaw nie ma zbyt wiele, i jak jest za dobrą kasę to brałbym bez zastanowienia.
 
 
     
piotrek1416 

Motocykl: MZ 251, Minsk 125,
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 79
Skąd: ja jestem??
Wysłany: 2009-08-17, 20:41   

Bo wiecei chlopaki chce ja kupic bo to moze byc ciekawy motorek do remontu. moze jakos papiery bym ogarnal. ale nie wiem jakby bylo z tymi czesciami ktore trzeba wymienic. jak mowilem motorek mial 40 lat temu wypadek okolo 40 lat i zapewne tyle czasu tez stoi w tej szopie. jeszcze musze pogadac z tymi ludzmi o cenach i wszystkim

[ Dodano: 2009-08-17, 21:42 ]
na allegro te jawy nie maja zbyc wysokich cen. w tytule jest blad nei 175 a 250. jawa 250
_________________
Oj wspornik mnie boli i pali mnie rura, i gaźnik mam chory i dzwonią zawory. MOTÓR:D
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-08-18, 09:13   

Motocykl skończył 25lat wiec odzyskanie papierów jest małym problemem. Wartość jest nie taka znowu wysoka bo jawy były dość popularne.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2009-08-18, 09:41   

hubertbaran napisał/a:
Wartość jest nie taka znowu wysoka bo jawy były dość popularne.


Ale to i tak tylko chwilowe. Zobaczcie jak wyglądają teraz ceny rusków - jeszcze 4 - 5 lat temu za 800zł można było mieć jeżdżące moto z papierem. Dziś za trupa, z którego idzie coś złożyć trzeba dać trochę ponad 2000zł. A z roku na rok ceny idą w górę. I to tyczy się każdego starego moto.
 
     
piotrek1416 

Motocykl: MZ 251, Minsk 125,
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 79
Skąd: ja jestem??
Wysłany: 2009-08-18, 10:16   

boli mnie sprawa z papierami. gdyby dalo sie cos zalatwic poszedl bym do ludzi pogadal czy sprzedadza. i jeszcze jakby bylo z czescmi (tej obudowy lampy) narazie tylko widzialem obudowe lampy a reszty brak...
_________________
Oj wspornik mnie boli i pali mnie rura, i gaźnik mam chory i dzwonią zawory. MOTÓR:D
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2009-08-18, 13:06   

To jest 2-rurka, a więc 175 albo 350 z tego, co wiem.

Odpaliłem u kuzyna w zeszłym tygodniu coś takiego. Dźwięk silnika to bajka! Marzę o takim sprzęcie.

Moto ma biegi "na odwrót" czyli jedynka do góry, reszta w dół. Do tego coś w stylu automatycznego sprzęgła - używasz tylko na starcie. Konstrukcja prosta, moto piękne, dźwięk bajka...nic tylko brać i kochać!
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
piotrek1416 

Motocykl: MZ 251, Minsk 125,
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 79
Skąd: ja jestem??
Wysłany: 2009-08-18, 13:32   

to jest Jawa 250. No silniczki ladnie cykaja ogladalem filmy i kiedys slyszalem u znajomego. Sprzeglo ma polautomatyczne. Jedynka ze sprzeglem a reszta bez. Ciekawe jak wyglada silnik w srodku po tylu latach stania?
_________________
Oj wspornik mnie boli i pali mnie rura, i gaźnik mam chory i dzwonią zawory. MOTÓR:D
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2009-08-19, 14:19   

Ponoć są spece, co potrafią bez sprzęgła ręcznego ruszyć - tylko na tym nożnym. To dopiero wyczucie!
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-19, 14:25   

BeerfaN napisał/a:
Ponoć są spece, co potrafią bez sprzęgła ręcznego ruszyć - tylko na tym nożnym.

Jakie tam spece. Wystarczy dobrze wyregulować sprzęgło i zamiast puszczać klamkę sprzęgła powoli, puszcza się dzwignie zmiany biegów. To samo jest w jawie 350TS.

A ta jawa to 250 jak już piotrek1416 wspomniał. I biegi są normalnie, 1 na dół reszta w góre.
Można ją wziąć chociażby żeby sobie stała - z dnia na dzień jest coraz więcej warta.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
Ostatnio zmieniony przez adik204 2009-08-19, 15:51, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2009-08-19, 14:43   

Tak, to jest Jawa 250 ponieważ przednie uszy trzymające silnik są przykręcane do belki ramy, tłumiki są grubsze niż w 175, inne jest opakowanie filtra powietrza, rama jest grubsza.
Biegi są odwrotnie tzn. jedynka u samej góry i nie bardzo da się to zmienić gdyż płytka zmieniacza podejdzie od nowszej Jawy (np 350) ale nie będzie się w pełni obracać, inaczej jest w przypadku 175 tam można śmiało zastosować zmieniacz od cz 487 i będzie wszystko grać.
Jeżeli masz pieniądze i naprawdę Ci się chce to warto.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2009-08-19, 15:10   

ja miałem jawe 175 kupiłem ją w stanie takim jak ta co widnieje na foto,dałem za nia 20zł,fakt troche pracy i funduszy trzeaba było włożyć ale nie żałuje,naprawde godnie woziła mnie po polskich drogach, jeżeli masz kase i chcesz się za to zabrac to kupuj
moto fajnie basowo(jak na 2 takta)syka przyspieszenie też niczego sobie,co prawda czasem sa problemy z ładowaniem ale to idzie zrobić,a jak bedziesz chciał to dokupiszz sobie wózek od współczesnej jawy(są o wiele tańsze niż do mz ) i już bedzieszz miał fajny zaprzeg :mrgreen:
pamietam że jak zrobiłem swoja i stałem na zlocie to miałem wiecej ogladajacych i zachwycajacych się niz chłopaki na japończykach

a co do papierów to tak jak chłopaki mówia teraz po zmianach w ustawach wcale nie jeest tak trudno zarejestrowac moto bez dokumentów :piwo:

BeerfaN, 2 rury miały jawy a 1 rurke CZ i to jeszcze po stronie akumulatora więc czasem leciał na nia kwas i korodowała


Jak dla mnie kupuj,klasyk troche pracy włożysz i bedziesz miał fajne moto
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-19, 15:46   

SofCHJanek napisał/a:
Biegi są odwrotnie tzn. jedynka u samej góry i nie bardzo da się to zmienić

Skoro tak jest to zwracam honor.
Nie wiem tylko dlaczego jak jeździłem taką jawą to miała biegi normalnie.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14