Przesunięty przez: Qba 2008-05-06, 19:59 |
VW Golf II- problem z iskrą |
Autor |
Wiadomość |
Poszy150
Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 711 Skąd: Łodygowice
|
Wysłany: 2009-05-19, 11:33
|
|
|
Po pierwsze to czemu niby ma wytrzymalsze? bo ma znaczek VW ? To Cię oświecę, ze silnik W ładzie Samarze jest robiony przez niemców i nie jest to przestarzała konstrukcja benzyniaka z golfa I trochę zmodernizowana i wsadzona do II niestety. Poczytaj trochę zanim powiesz, a uwież mi, ze wiem co mówię. To ze auto nazywa się łada a nie wieśwagen to nie znaczy, że jest gorsze. Nie wiem czy mówi Ci coś fabryka silników VAG. Słaby zasys już Ci powinien dać do myślenia. Skoro głowica zrobiona a dalej słabe to zedrzyj głowicę i zmierz średnicę każdego cylindra średnicówką, i przyrównaj do oryginału. Zobaczymy co CI wyjdzie. Gdybyś miał źle rosrząd ustawiony to zapewne by ci dmuchało w dolot lub wydech, lub odwrotnie, po przyłorzeniu ręki do wydechu czułbyś równomierne przyciąganie dłoni do rury. Sprawdź to sobie dla pewności. Jak masz vakuometr to zdejmij rurkę i do krućca przyłóż palec. Jak będziesz czuł że dmucha to też może znaczyć, ze rozrząd zpaprany.
A co do oleju to lej taki jak miałeś wcześniej. W ogole oleju nie powinno się zmieniać w silniku, chyba, ze silnik po rozebraniu wyczyszczony i żyje od nowa. Z doświadczenia mojego i nie tylko mojego mogę CIę zapewnić, ze lanie cały czas tego samego oleju, ale dobrego a nie Lotosa czy inne tanie gó*na, zapewnia silnikowi baaaardzo przedłużone życie. Tak więc radzę Ci lepiej dobrze zdiagnozować golfinkę zanim zaczniesz naprawiać, bo jak masz silnik wytarty to Ci żadne regulacje nie pomogą, a mechanicy tylko czekają na klientów, którzy nie wiedzą co dolega ich 4-em kółkom. |
_________________ Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka |
|
|
|
|
toma8000
Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-05-19, 21:53
|
|
|
czekaj - gdzie ma niby dmuchać jeśli rozrząd jest zmaszczony ?? nie bardzo rozumie to z tym dmuchaniem - to będzie ewidentnie znać ? |
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2009-05-19, 22:04
|
|
|
Co tu porównywać VW do Łady. Poza tym ciśnienie masz bardzo dobre. Jeśli płukanka to na pewno pełny syntetyk(chociaż wydaje mi się to zbędne bo w tak starym silniku może ci aż za bardzo przepłukać i będziesz miał zonka). Z dobrych marek to castrol lub mobil1. Jeśli masz wątpliwości co do rozrządu to dawaj na jakiś warsztat albo ściągnij sobie autodate z neta i sam sobie ustaw na znakach od nowa rozrząd. W takim silniku powinien być banał. Pozostaje tylko odpowiedni sprzęt nabyć. |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
toma8000
Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-05-19, 22:12
|
|
|
tez mi się tak zdaje - ciśnienie jest ciśnieniem i już ! to jest miara zużycia silnika - a rozrząd nie wiem - w sumie pali na dotyk czy ciepły czy zimny , trzyma obroty itd - tylko tej mocy mu trochę brak - wiec sam nie wiem
[ Dodano: 2009-05-19, 22:19 ]
a rozrząd sprawdziłem tylko na znakach - tzn na 2 znakach - na kole wałka rozrządu jest na T a na wieńcu na zero - czy jeszcze mają się jakieś znaki zgadzać ? |
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2009-05-19, 22:36
|
|
|
Wyślij mi smsem dokładny rocznik, model i pojemność. Jak zdążysz do jutrzejszego południa zrobie ci zdjęcie z autodaty i wieczorem wyśle na maila. Mój nr. 667 138 772 |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
toma8000
Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-05-20, 10:50
|
|
|
dzis wypłukałem silnik specjanym preparatem , i zmieniłem olej na castrol magnatec - i co do "płukania silnika moje odczucia jakk najbardziej pozytywne " bo jedni to polecają inni nie - ja polecam |
|
|
|
|
wojciech944
Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 1491 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-06-05, 18:03
|
|
|
chłopie zostaw ten silnik w spokoju, zajmij się lepiej osprzętem, np. gaźnikiem ten elektroniczny w PN'kach to już niezłe napsuł krwi ludziom, sprawdź czy otwiera się przepustnica 2 przelotu, sprawdź kody błyskowe czy nie ma błędów i napisz jaka masz średnice miksera od gazu, znajomy miał słaby silnik bo mu się katalizator rozsypał i przytkał wydech |
|
|
|
|
toma8000
Motocykl: etz 251
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 83 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-08-20, 21:39
|
|
|
prze pustnica się otwiera , katalizatora nie mam , a błędy nie maja nic do mocy samochodu który jest zagazowany - natomiast moje podejrzenie pada jeszcze na cewkę wn - jedyne czego nie zmieniłem - bo mam wrażenie jakby auto się dławiło na wolnych słychać z rury jakby mikro strzały - jakby iskra była nierównomierna i nie dopalał równo na wszystkie gary - może ktoś ma jakiś super sposób na sprawdzenie cewki ? ? bo podobno może dawać dopiero jajka pod obciążeniem silnika -jak myslicie ? |
|
|
|
|
|