» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-11-25, 13:22
Pomóżcie w dokonaniu wyboru.
Autor Wiadomość
FanMZ 

Motocykl: Mz Etz 250 /251
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 55
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2009-10-05, 19:11   Pomóżcie w dokonaniu wyboru.

Witam.
Ostatnio naszedł mnie pomysł aby oprócz mojej etz-ki w mojej "stajni" znalazł się jeszcze jeden słynny "przecinak" z byłego bloku wschodniego , mianowicie chodzi mi o Cezet-e 350 albo Jawe 350 TS. Bardziej podoba mi się oczywiście TS-ka z racji swojego bardziej sportowego wyglądu ,no a Cezet bardziej przypomina motocykl z racji tego że jest szerszy. Nie wiem jak to wygląda mechanicznie tzn które są mniej awaryjne,osiągi itp, tylko prosze nie pisać postu typu : "nie kupuj , Jawa to Jawa , jeździ do póki się nie rozleci". Mój ojciec miał Cezete i jak mówił nie była zbyt awaryjna( może dlatego że jak ją kupywał to były to już "nowsze "motocykle ,raz tylko jakiś problem miał z jednym tłokiem, a tak pozatym to nic.

PS. Kasy bede myśle mieć około 1,5 tys i tak dopiero za rok ,może mniej ją kupie ale lepiej już sie teraz troche obeznać w temacie.

Pozdro.
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-10-05, 19:16   

Jawer i krycha Mają przecinaki z bloku wschodniego czyli jeden ma Jawe i jeden CZ o stary to jest trudny wybór każdy mi z nich się podoba ;) W sumie chyba wolałbym troszkę TS :)
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2009-10-05, 19:20   

Tske z skrzynia od CZ :P - idealne rozwiązanie :P
_________________
Back from dead
 
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2009-10-05, 19:37   

To kup TS-ke ale MZte :piwo: nie no żart :lol2:

Ja wybrałbym TSke wiadomo nowsza konstrukcja silnika i ogólnie fajniejszy wygląd.
CZta sprawia wrażenie ciężkiego motoru, taka typowa krowa.
Silnik wygląda dość "mocarnie" ale z tego co mi wiadomo to CZ woli dolne partie obrotów.
Ale teraz weź wyrwij jakąś TSke bez żadnych przeróbek typu podginanie siedzenia w górę jak dla mnie to jest chore takich to tylko spałować.
Zrobisz jak zechcesz ale ja znalazłbym jakąś dobrą TSke i podpicował :piwo:
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
peres2911 
bzyku

Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 233
Skąd: żagań
Wysłany: 2009-10-05, 19:44   

powiem tak nie wiem ja cz ale miałem 350 ts jest to motor który wymaga dośc czestego serwisu i dbania o nia jej silnik jest fajny i elastyczny dobry do turystyki nawet tej dalszej ale Jawusia wg mnie jest dosyc kapryśna lubi płatac figle w trasie dlatego trzeba ja dosyc czesto dogladać. Mój ojciec za młodu miał jawę ale lux slinik chyba ten sam i twerdzi do dzis ze tamte strego typu silniki były mniej awaryjne .Najpiekniejsze z tski to jej ryk i strzelanie na wolnych obrotach dla mnie to jak odgłosy niebios .Zapłon dośc czesto sie przestawia ale jak chcesz jawe dla siebie to propnuje elktronika załozyc super sprawa !!!spalanie tski dobrze zadbanej nie powino przekroczyc 5 litrów benki.No zgadzam były egzempalrze ze zjebana skrznią ale nie jawy bez wd bo ona jest jak kobieta nie ma ideaów

[ Dodano: 2009-10-05, 20:47 ]
http://www.otomoto.pl/ind...=show&id=M88605
 
 
     
adik204 
ETEZETOHOLIK


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 360
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-05, 19:49   

W TSach najgorsze jest sprzęgło. Przekładka na CZtowskie załatwia sprawe.
Za tską przemawia 12V instalacja (w CZ 350 472.6 również), wygląd to kwiestia gustu.
CZ 350 472.5 ma 6V instalacje.
Cezetki mają ładniejszy dźwięk z kominów od TSek :mrgreen:

Jeżeli chodzi o awaryjność to jak dbasz tak masz.
Jedynie co zaobserwowałem to w Cześce z 6V instalacją są czasem z nią problemy.
_________________
ETZ 250, WSK 125, CZ 350 (472.5) x2, JAWA 350TS, JAWA
50 MUSTANG, ROMET PONY M3.
 
 
     
peres2911 
bzyku

Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 233
Skąd: żagań
Wysłany: 2009-10-05, 19:49   

polecam ten egxemplarz jest smerfastyczny byłem ogladac jak szukałem jawyale gośc jest nieugienty chce 2100 i nie zejdzie ani złotówki moto jest w jednych rekach od zakupu stoi na komisie bo wlasciciel wyjechal za granice do angli z tego co ciec na komisie opowiadał wszysrtko sprawne gra i buczy jak na ts to ma buciora ojciec jak sie nia karnoł to mówił ze jesszcze tak szybką jakwa nie jexdził w zyciu także tu ci potwierdzam ze to dobra jawa nie zniszczona i zwiejszczona

[ Dodano: 2009-10-05, 20:50 ]
link jest wyżej nad kolegą adik 204

[ Dodano: 2009-10-05, 23:49 ]
własnie w tskach sprzegło półautomat to zajebista rzecz jak sie wprawisz to zajebisty myk jest z ruszaniem bez używania klamki sprzegła a zeby sprawniej chodziło ja w swojej dopracowywałem obudowe kosza i zastosowałem zabierak od cz
 
 
     
Jawer
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-06, 15:13   

Nie słuchaj głupiego gadania co jest dobre, a co złe - wszystko wyjdzie w praniu. Może się okazać zupełnie co innego, opisane na forum wady mogą stać się zaletami, a zalety wadami...
W doborze motocykla kieruj się sercem...
 
     
peres2911 
bzyku

Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 233
Skąd: żagań
Wysłany: 2009-10-06, 15:23   

zgazam sie z jawerem

[ Dodano: 2009-10-06, 16:23 ]
Bo dobra jawa nie jest zła
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2009-10-06, 15:47   

A ja zacznę straszyć :P
W obecnej chwili w sprzedaży nie ma (i najprawdopodobniej nigdy już nie będzie) 2 elementów uszczelniających komory wału do silnika starego typu (dokładnie chodzi o labirynt i klocek). Oba te elementy wymienia się podczas remontu, więc jeżeli liczysz się z zakupem CZ i późniejszym dłubaniu w silniku to bądź przygotowany na niezłe problemy...
 
     
napiorek123 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 203
Skąd: Lasoty kuj.pom
Wysłany: 2009-10-06, 16:23   

ja bym wybrał Jawę 350 ts mój kupel ma i dobrze mu chodziła teraz jest w czasie remontu dobry motor choc jemu sporo paliła uuuuuuu ok 10 l a niby przepał na świecy był kupił ją za 400 zł z dokumentem na białych blachach :grin:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972

Człowiek nie wielbłąd pić musi :)
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-10-06, 16:46   

Oba motocykle sa nie tyle awaryjne co "delikatne". Mam cz 350 6V z 4tys km na zegarze. Jazda tym motocyklem przynosi przyjemność (ładny dźwiek, wygodna kanapa). Jednak oba sa mocno niedopracowane. TS wyglada jak przecinak tego bym nie zaryzykował wyglada topornie i tandetnie. Drażni skok dźwigni zmiany biegów, niewygodne klamki stacyjka z zetora(fakt autentyczny pochodzi z ciagnika zetor). Po 4 tys km do wymiany był już gaźnik(z racji wieku i długiego postoju), stopka centralna miałą defekt, hamulce wymagaja regulacji co 500km. Mimo to tą maszyne da sie lubić do stajni proponował bym CZ 350 z 88-89roku to najlepszy z czeskich motocykli.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
P-men 


Motocykl: MZ 250 Ts
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 59
Skąd: Puławy
Wysłany: 2009-10-06, 18:38   

Też miałem dwie TS-ki i z tego co zauważyłem przes okres użytkowania to
1. Bardzo duży skok dźwigni zmiany biegów, gdy przesiadłem sie z mz jakoś dziwnie mi sie jeździło , ale do wszystkiego można się przyzwyczaić
2. Dobrze wyregulowany motocykl odpala po dotknięciu kopniaka, nie ważne czy zimny czy ciepły
3. Częste kłopoty z zapłonem- pod wpływem wibracji lubi się przestawiać- dla lajka jego ustawienie może sprawiać trochę kłopotów
4. Wysoki moment obrotowy + Lubi wolne obroty- spokojnie można na najwyższym biegu zwalniać do 50 i potem w miarę dynamicznie przyśpieszyć
5. Bardzo ciężki- podczas awarii prowadzenie go jest bardzo męczące- raz sie o tym przekonałem :D
6. Bardzo, bardzo wygodnie się jeździ- nawet większe trasy nie sa męczące.
7. Nawet podczas lekkiego hamowania tylne koło lubi sie blokować, szczególnie jak jest ślisko- to samo podczas ruszania na śliskiej nawierzchni- np- żwir, trawa
8. Super dźwięk i dobre ładowanie, lecz jak jakiś kabel odleci od regulatora pod wpływem wibracji wtedy możemy się spodziewać wymiany regulatora


To chyba tyle, jak mi by się trafiła okazja kupić jawę 350 ts to bez zastanowienia brał bym ja jeszcze raz.

Tak wyglądała moja jawa po remoncie- niestety sprzedałem ją 2 miesiące temu- za bardzo niską kwotę. :mad:


_________________
Gdy garazu bram otula zmrok

Ja do motocykla swoj kieruje krok
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15