Jak działa regulator napiecia w MZ - troche o elektryce :) |
Autor |
Wiadomość |
Zimektm
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Szczucin
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-03-19, 22:46
|
|
|
A jaki masz ten regulator?
W środku jest potencjometr którym się reguluje napięcie ładowania. |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2010-03-19, 22:51
|
|
|
Przecież napisał, że ma elektroniczny to jak regulować? Oczywiście do kosza, max 14.8V. |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-03-19, 22:55
|
|
|
Dedykowane do MZtki są dwa na rynku, czarny RA2/West i niebieski MEGA. Obie konstrukcje różnią się od siebie, ale mają jeden wspólny szczegół: potencjometr regulacyjny. W RA2 jest w obwodzie emitera tranzystora mocy. Od razu można go poznać. Nim reguluje się zadane napięcie ładowania.
Poza tym te regulatory wcale tak płynnie nie regulują. To dość proste konstrukcje. |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
Zimektm
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Szczucin
|
Wysłany: 2010-03-20, 06:11
|
|
|
Panowie założę klekota a z elektronikiem będę coś kombinował. Dodam że miałem zwarcie w instalacji (zgrzanie 2 kabli w lampie). Czy może to być przyczyną wysokiego napięcia? i w/w gdy regulacja potencjometrem nie da skutku który element mógł ulec uszkodzeniu ? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-03-20, 07:13
|
|
|
Jaki masz ten regulator? |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
Zimektm
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Szczucin
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-03-21, 18:04
|
|
|
Spróbuj regulacji tym potencjometrem. Może da się ustawić. Natomiast jeśli zrobiłeś zwarcie a regulacja nic nie da to pewnie do wymiany będzie dioda zenera na płytce (koszt: 15gr). |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
Zimektm
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Szczucin
|
Wysłany: 2010-03-21, 18:28
|
|
|
spoko widzę że dość prosty układ, wezmę się od startu za to, na niedobór wszelkiego rodzaju diód nie mogę narzekać i z tego co widzę to ewentualnie tranzystory mogły polecić. Narazie wielkie tnx ;] |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-03-21, 18:38
|
|
|
Widzę kolego że znasz się na tym sprzęcie. Możesz spojrzeć na ten schemat czy dobrze przerysowałem? |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
Zimektm
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Szczucin
|
Wysłany: 2010-03-21, 18:49
|
|
|
Jestem teleinformatykiem 3 roku, znam podstawy elektroniki i elektrotechniki, miernictwa, podstawowe elementy elektroniczne ich działanie zastosowanie i z czym się to je. Schematy umiem czytać, ale czy ten jest dobrze narysowany to nie mam pojęcia polecam EWB w nim złożysz taki układzik i sprawdzisz na sucho czy działa czy nie, ale jak rozbiorę regulator to postaram się luknąć po ścieżkach czy jest dobrze |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-03-21, 19:42
|
|
|
Schemat tego regulatora jest albo był na forum, jak będę w domu to wrzucę tutaj. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
Zimektm
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Szczucin
|
Wysłany: 2010-03-27, 06:41
|
|
|
Regulacja potencjometrem nic nie dała. Więc nie mając co robić postanowiłem przelutowć diody:
IN 4007 (z napisem pionowym W3- Myślę że to firma) zamieniłem na IN 4007 MIC
ZPD8V2 zamieniłem na BZX55 c36
Po tym zabiegu regulator na minimalnie zapodawał 18V więc po testach wybrałem się do elektronicznego i zamienił mi części podane w schemacie na takie:
IN 4007 na BYV26CV
ZPD8V2 na C8V2PH
BC556 na BC556B (ale albo w schemacie jest błąd albo ja mam inną wersję regulatora bo oryginalnie wlutowany jest BC557 co jest ?)
BC327 na C32740
2N6107 na BD244C
Czy mogę wlutować te elementy zamiast oryginalnych i czy nie będzie jakiś dzikich zachowań regulatora ? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-03-27, 08:28
|
|
|
Skoro nic się nie dzieje to któryś tranzystor jest padnięty. Pamiętaj że dioda zenera ma mieć 8,2V. Reszta jest w sumie bez dużego znaczenia ale mogą się zmienić stopnie nasycenia tranzystorów. Czego nie jesteś pewien to porównaj dane z datasheet-ow. Jak już pisałem mam schemat tego regulatora oto on:
Dioda D1 na napięcie 8,2V, oznaczenia kondesatorów trzeba sobie zamienić na pojemności. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
buster
Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 59 Skąd: PL
|
Wysłany: 2010-03-27, 21:33
|
|
|
A ma ktoś może schemat budowy regulatora RNA-2 9d-14V4? Takiego jak były w polonezach stosowane?
EDIT____
Na elektrodzie znalazlem fotke tego regla bez obudowy Moze sie komus przyda !
|
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2010-04-07, 07:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KilleRart
Motórz ile wlezie
Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy Wiek: 49 Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Chełmża
|
|
|
|
|
HeavenQueen
Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 162 Skąd: Hebzie
|
Wysłany: 2010-03-27, 22:39
|
|
|
buster napisał/a: | RNA-2 9d-14V |
Będzie on działał w ETZ? |
_________________ "HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers |
|
|
|
|
buster
Motocykl: ETZ 251 :)
Wiek: 37 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 59 Skąd: PL
|
Wysłany: 2010-03-27, 22:53
|
|
|
No widze juz ze prosty. Czemu go wywaliles?
Tutaj jest schemat polaczenia tego regulatora:
http://forum.mz-klub.pl/v...highlight=rna-2
Zamierzam taki zastosowac w mojej mz bo juz taki mialem. |
|
|
|
|
Zimektm
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Szczucin
|
Wysłany: 2010-04-07, 06:26
|
|
|
Regulator po wymianie wszystkich elementów na nowe nadal ładuje po 16V-17V wszystkie tranzystory i diody wymieniłem i nadal lipa ...co do mechanicznego regulatora to jak się go reguluje ? Bo on zapodaje tak do 14,6V i chciałbym to napięcie zmniejszyć, tylko jak ? |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_150/85157
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2010-04-07, 06:54
|
|
|
Zimektm napisał/a: | Bo on zapodaje tak do 14,6V i chciałbym to napięcie zmniejszyć, tylko jak ? | Jeżeli tego napięcia nie przekracza to nic tam nie ruszaj, jest dobrze albo inaczej - tak ma być. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
|