» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-17, 23:58
MZ ES 250/1 - montaż gaźnika BVF 30 N2-5
Autor Wiadomość
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-05-31, 22:09   MZ ES 250/1 - montaż gaźnika BVF 30 N2-5

Dzisiaj , na łamach tego zacnego forum chciałbym się podzielić informacjami o przeróbce elementów układu dolotowego w jaskółce pod znany wszystkim gaźnik bvf 30N 2-.... Wiele osób jeżdzacych jaskółką na pewno cierpi z powodu niedomagań już wysłużonego starego konstrukcyjnie gaźnika BVF KN 28,5. Poprzednie odmiany tego gaźnika, a miedzy innymi BVF KN 27 1-1 oraz jeszcze starsze były stosowane zamiennie w starszych Awo jednak nie sprawdzały się. Ja, z uwagi na fakt iż jestem zwolennikiem ornigałów przeprowadziłem eksperyment- przeróbkę. W pierwszej kolejności wyciągnięty z starych zapsów kruciec do es 250 obciąłem do miejsca gwintu na pokrywę gaźnika, następnie z króćca od mz ts 250 odciąłem końcówkę mocowania gaźnika, którą później przyspawałem do przygotowanego króćca od jaskółki. Dzisiaj zamontowałem przerobiony króciec wraz z gaźnikiem od mz ts 250 tj. BVF 30N2-. Udało mi się również dorobić ze starej gumy filtra od ts redukcję od gaźnika do orginalnego tłumika szmerów ssania. Po odpaleniu, jaskólka faktycznie dostała nowe życie. Mimo to , że na starym gaźniku spisywała się bardzo dobrze to na gaźniku od ts jest znacznie lepiej. Odczyć można przede wszystkim wysoką kulturę pracy na biegu jałowym oraz płynne zwiększanie obrotów. Na chwilę obecną tyle mogę napisać ponieważ przejechałem się na bardzo krótkim dystansie z powodu deszczu. Z wstępnych przymiarek pasuję również orginalna pokrywa aluminiowa przychodząca od góry na gaźnik, którą jeszcze nie zdążyłem założyć. W załączeniu zdjęcia.

[ Dodano: 2010-06-04, 09:56 ]
Pokrywa gaźnika założona, obyło się bez przeróbek dzięki czemu można zawsze wrócić do orginału i z powrotem założyć gaźnik BVF KN 28,5 1-1. Niedługo zdjęcia ukończonej przeróbki. Wygląda jak orginał tak, że do starego , wysłużonego gaźnika już nie wrócę. Kultura pracy, reakcja na gaz , spalanie itd. na wysokim poziomie. Polecam.

[ Dodano: 2010-06-04, 10:48 ]
Ukończona przeróbka
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
potomek1 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2012-10-22, 11:51   

Witam,
Aktualnie borykam się z problemami z gaźnikiem w swojej MZ ES 250/1, gaźnik BVF 28,5 KN.
Z tego co powyżej to zmiana została przeprowadzona genialnie.
Mam kilka pytań:
- czy do chwili obecjej motocykl jest użytkowany na tym gaźniku?
- jaki jest to dokładnie typ, czy to jest oryginał niemiecki, czy były zmieniane dysze,
- czy gaźniki do MZ TS nowe dostepne na allegro (bez oznczeń) za ok 80-90 zł mogą posłuzyc do takiej zmiany?
Posiadam możliwosci przetoczenia, spawania (także metali nieżelaznych) i myslę że mogę także to wykonać.
Pozdrawiam
potomek1
_________________
Tomek
 
     
Konrad1 

Motocykl: MZ ETZ250, MZ ETZ251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 127
Skąd: Terespol
Wysłany: 2012-10-24, 15:14   

Cytat:
- czy gaźniki do MZ TS nowe dostepne na allegro (bez oznczeń) za ok 80-90 zł mogą posłuzyc do takiej zmiany?


Nigdy w życiu nie kupuj niczego chińskiego. Kup oryginał w rozsądnym stanie...
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7508
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-10-25, 13:37   

Konrad1 napisał/a:
Nigdy w życiu nie kupuj niczego chińskiego.


:lol: powodzenia :D
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-25, 18:45   

No raczej nie da się obecnie uniknąć zakupów made by china:-)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Konrad1 

Motocykl: MZ ETZ250, MZ ETZ251
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 127
Skąd: Terespol
Wysłany: 2012-10-26, 01:30   

No nie gadajcie,że już BVF'a oryginalnego nie idzie kupić. Ja staram się szukać na łeb na szyję oryginału i wolę za niego zapłacić grubą kasę niż kupować chiński syf, a tym bardziej gaźnik- nie wyreguluje tego jedyne co mu przybędzie to garść siwych włosów na głowie... Poza tym zdarzają się okazję gdzie można wyrwać oryginał za grosze wystarczy tylko trochę chęci i czasu.

A co do chińskich rzeczy to wiadomo, że nie ma opcji żeby się obyło bez nich w życiu codziennym, bo niestety świat jest tym gównem zalany. :piwo:
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-26, 17:54   

Konrad1, kolega nie sprecyzował że szuka gaźnika nie chińskiego, myślałem że mówi o całym remoncie.

Co do gaźnika to nowy niemiecki oryginał raczej jak igła stogu siana. Ale używka owszem. Sam mam dwa ori gaźniki do jaskółki przez przypadek:-)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
potomek1 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2012-10-30, 09:48   

Kupiłem juz drugi oryginał 28,5 KN 1-1ale przepustnica mu dzwoni konkretnie.
Ze względu na brak podaży oryginałów i na przeróbkę wykonana przez Bubu będę robił zamianę na inny typ. Mam tylko dylemat czy nołnejm za 80 zł czy taniej używka BVF (mam na oku 30n2-3) ale byc może trzeba mu będzie cos wymienić i przerobić.
Myślę że z dostepnścią części do 30N nie jest źle.
Pozdrawiam i dzięki za opinie.
_________________
Tomek
 
     
jacek 80 

Motocykl: mz,junak,avo,ifa,iz
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: usa
Wysłany: 2012-10-31, 00:18   

Witam Wszystkich bardzo serdecznie,ostatnio nabylem ładnie zachowany egzemplarz MZ ES 250/1, braków jest bardzo niewiele a ten bez którego nie moge uruchomic motorka to dekielek pływaka w gazniku,prosze pomóżcie mi taki gaznik lub dekielek kupic,szukalem na allegro ale bez skutku,gdyby ktos wiedzial to prosze o sms na nr 0017732602411,pozdrawiam i z gory dziekuje
 
     
potomek1 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2012-11-09, 19:04   

mam już gaźnik 30n2, wyczyściłem go. Ktoś mi poda jak ustawić pływak. Mam na myśli odległości przy otwartym i zamkniętym zaworku. Dzięki za odp.
_________________
Tomek
 
     
Kan_Alia 


Motocykl: MZ ES 250-1
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-01-23, 18:56   Pomóżcie ocenić stan gaźnika

Witajcie:) Zainspirowany tematem postanowiłem również w mojej jaskółce wymienić wysłużony już gaźnik z klekoczącą przepustnicą na gaźnik BVF 30N2-5. Gaźnik dostałem w prezencie. Używany, lecz już od dawna zalegający mojemu ofiarodawcy w garażu;)

Na pierwszy rzut oka brakuje pływaka, dysz raczej nie jestem w stanie sprawdzić ale nie wykluczam zakupu zestawu naprawczego. Moje pytanie dotyczy przepustnicy i korpusu. Co prawda na forum przejrzałem parę tematów dotyczących gaźników i zamieszczone tam zdjęcia przedstawiały bardziej zużyte zestawy ale chciałbym zapytać Was jako bardziej doświadczonych, żebym się przypadkiem nie wpakował na jakąś przysłowiową minę;)
Poniżej zdjęcia moich podzespołów:
Na pierwszym najbardziej zużyta strona przepustnicy:

Na przepustnicy widać jeszcze poprzeczne ślady obróbki.


Z ostaniego zdjęcia raczej trudno coś wywnioskować ale też są widoczne ślady po obrabiarce.


Podsumowując, czy jest sens inwestować w pływak, zestaw naprawczy no i oczywiście dwa króćce ssące, żeby przerobić różnicę średnic (nie chcę psuć mojego króćca, by mieć możliwość powrotu do poprzedniego stanu)?

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: Czw 23 Sty, 2014 19:37 ]
Toś mnie chłopie uszczęśliwił z tym tematem... Zły dział i 15 minut szukania, do którego z dwustu tematów ten Twój scalić. Prawdziwa z Ciebie Kan_Alia !

Edit:
Oho... Chyba podpadziocha została zaliczona:D Dzięki za uporządkowanie :piwo:
 
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 76
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2014-01-27, 23:22   

Też miałem problem z gaźnikiem BVF KN 28,5. Motocykl kaleczył na wolnych obrotach, myślałem nawet o zapłonie. Dopiero znalazłem schemat i tam zauważyłem, że dół komory przepustnicy jest wyjmowany a pod nim jest uszczelka. Była w strasznym stanie. Po naprawie silnik chodzi bardzo dobrze do dziś. Masz jednak rację. To stary typ gaźnika. Na razie nie myślę o zmianach.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15