» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-09-16, 23:00
Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)
Autor Wiadomość
mateuszes 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-09-15, 20:15   

Witam,
EtZ 251 świeżo po remoncie, szlif tłok itp itd... pierwszy raz wskoczyłem na 5tysięcy obrotów no i klops motorek zgasł i nie trzyma już wolnych obrotów. Od razu po odpaleniu gaśnie. Linki posprawdzałem nic nie ciągnie. Jak odpale to mogę utrzymać go odpalonego tylko poprzez kręcenie manetką. Jezeli zakrece powietrze to po odpaleniu dobija bardzo szybko
od razu do 3tysi i spada i gasnie. Jak odkręce mu powietrza to ciągnie obroty do 6tys (tu przekrecilem kluczyk) nie wiem co jest grane... Więc myślę, że to gaźnik. na pewno to ten standardowy 30n3-1... Nie wiem od czego zacząć pomóżcie ;)
 
     
Ofca 

Motocykl: ETZ 251
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-22, 18:00   

Witam.

Czy moglby ktos dokladnie jak regulowac gaznik i co do czego sluzy? To jest mocno ksiazkowe wytlumaczenie i u mnie nie zdaje egzaminu. Na ta mniejsza srube gaznik nie regauje wogule. Ta wieksza zmniejsza mi obroty biegu jalowego, ale zeby silnik dzialal normalnie (nie gasl) musze miec ja wykrecona o okolo 3 obroty, bo na 2,5 lekko mryga kontrolka ladowania i czasem gasnie. I jaki ma wplyw ilosc mieszanki w zbiorniczku. Czy naprawde im wiecej jest paliwa, tym wiecej sciaga paliwa leci do cylindra?

Wiec zatem pytania:
- Co dokladnie robi sruba od biegu jalowego? (Z tego co wiem to ilosc paliwa dostarczanego, ale jezeli tak to dlaczego moto nie reaguje jak nia krece?
- Co robi wieksza sruba? Wczesniej wyczytalem ze jakos kontroluje powietrze wewnatrz gaznika i decyduje ile paliwa jest dostarczane do cylindra, ale jezeli tak to wydaje mi sie ze nie ma to wplywu tylko na wolne obroty.
- O czym decyduje ilosc paliwa ktora kontoluje plywak. Wczesniej pisaliscie ze o tym ile paliwa dostaje cylinder, czyli w praktyce to samo co odkrecenie wiekszej sruby. Ale jezeli tak to wlasciwie ustawienie plywaka mozna korygowac okreceniem sruby, byleby nie bylo zbyt malo paliwa w tym zbiorniczku.
- Czy jezeli moto dobrze reaguje na gaz, trzyma nisko wolne obroty i wchodzi na wysokie, na cieplo odpala od pierwszego kopa (nawet delikatnego) to czy jest mozliwosc ze gaznik jest zle wyregulowany i pobiera wiecej paliwa niz potrzebuje?
- Jak powinno zachowywac sie ssanie, bo na zimno mam straszny problem z rozruchem. Musze go kopnac z 4-5 razy zanim cos zacznie cos terkotac. Jezeli juz go odpale i nawet zgasze po 5 sekundach to odpala od pierwszego kopa. A kiedy przeciagne dzwignie ssania to silnik gasnie, czy zimny czy cieply. Moja siostra posiada Suzuki bandit i tam na ssaniu ma lekko zwiekszone obroty niz normalnie i moze miec je przeciagniete caly czas. W fiacie 126p tez tak bylo, wiec domyslam sie ze mam cos skopane, chocia moze w 2T jest inaczej. Najlepiej prosilbym zeby ktos mi wytlumaczyl jak powinno dzialac ssanie (zwiekszony doplyw paliwa czy jak?).

Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam. ofca.
 
     
malwinka_a 

Motocykl: mz etz 250
Dołączyła: 25 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-05, 00:33   gaźnik etz 250

prosze zdjecie lub rysunek jak powinna byc zlozona iglica ze sprezynka i zamkiem
czy zamek powinien opierac sie na tulejce(podkladce) czy na samej przepustnicy?
co sie reguluje duza sruba a co mala w gazniku?
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-04-16, 21:21   Re: Gaźnik 30n3-1 (ETZ 250/251)

Allu napisał/a:
Regulujemy blaszkę pływaka tak aby przy zamkniętym zaworze pływaka odstep przedsawiony na rysunku niżej wynosił 28 mm , a przy maksymalnie otwarym 35 mm .


Niestety zdjęcia nie widzę. Czy ktoś mógłby wrzucić ten rysunek?
Dzięki wielkie!
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Gacy251 
Zawodowy MZciaż


Motocykl: Etz 250 gilera PJ 50
Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-04-16, 22:56   

Proszę[/code]
_________________
Moja Maszyna:

http://www.bikepics.com/m...tz250/84etz250/
 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-04-17, 12:05   

Gacy251 napisał/a:
Proszę

Dziękuję.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
tomek17t 
MZ ETZ 250


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Mokrzesz
Wysłany: 2010-07-22, 13:25   Ehh...

To co tu jest napisane to sa bzdury.
Kierujcie sie Ksiazka serwisowa tam dokladnie pisze co i jak.
A jesli chodzi o regulowanie srubki to nie koniecznie 2,5 obortu , to wszystko zalezy od gaznika i jego zuzycia.
Kazdy bedzie mial inaczej niektorzy 2.5 obortu a inni 3.5 obrotu to na tyle Podrawiam =)
_________________
-----------80---90
------70--------------100
--60-------MZETZ------110
-50---------250-----------120
40---------------\----------130
-30---------------\--------140
--20---------------\-----150
----10--------------\---160
--------0---- km/h---V-max
 
 
     
HeavenQueen 


Motocykl: FZS600
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 162
Skąd: Hebzie
Wysłany: 2010-07-22, 14:25   

To nie są bzdury tylko wartość wyjściowa do regulacji NOWE oryginalnego gaźnika :)
W starych zużytych gaźnikach to ma małe zastosowanie. Osobiście kupiłem nowego BINGa i teraz moto pracuje tak jak ma być.
_________________
"HeavenQueen - BÓG ognia i spalin"
J.K Awers
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14