» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
[ETZ 251] cieknie z pod kapy zapłonu (dekielek, czujnik luz)
Autor Wiadomość
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2010-10-12, 18:52   [ETZ 251] cieknie z pod kapy zapłonu (dekielek, czujnik luz)

Wiem, że o tym już było ale chciałem zapytać trochę inaczej.


Chodzi mi o taki mały "kapselek" obok czujnika luzu.

Jakiś czas temu uszczelniłem wyciek z pod tego dekielka.
Po dzisiejszej przejażdżce patrzę pod MZ i cieknie, rozebrałem dekiel zapłonu i cieknie z tego samego miejsca.
Ten kapselek jakby się przekrzywił i wypchał silikon którym go uszczelniłem.

Do czego on w ogóle służy?
Czy ma wpływ na pracę biegów? (jakoś ciężko zaczęły mi chodzić biegi i mam problem z wrzuceniem luzu z jedynki)
Czy mogę go wbić do oporu, zablokować i uszczelnić silikonem?
Jeśli nie to na jaką głębokość powinien być wbity?

Mam spuszczony olej, silnik był zalany olejem przekładniowym.
Chcę teraz nalać półsyntetyk 10w40 czy będzie lepiej chodzić skrzynia (biegi) ?

Pewnie ktoś przerabiał już ten temat proszę o podpowiedzi.

Mam fotki mojego "przypadku" zrobione ale jakoś nie umiem ich zgrać.. wrzucę jutro jeśli to coś pomoże.
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-12, 19:33   

w mojej też trochę ciekło - dziadek uszczelnił silikonem (rok temu). Jakoś nie odczuwam złego wpływu na jazdę.

Poprzedni właściciel chciał trochę przedobrzyć i wlał olej z samochodu. Defekt odkryłem jak spuszczałem olej i konserwowałem instalację elektryczną.
 
     
szocha1991 

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 32
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 39
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-10-12, 20:01   

Podepnę się pod temat, bo widzę, że obracamy się w temacie cieknącego oleju. Mi cieknie z dekielka obrotomierza na lewym kraterze. Jak zimny - to wiadomo, nie cieknie, albo raz na bardzo, bardzo długi czas. Ale jak pojeżdzę, rozgrzeję olej to cieknie całkiem szybko. Często nawet na postoju na światłach potrafi już kropelka skapać. Niby nic, ale boli i denerwuje. Wymieniłem śruby (3 sztuki) od tego dekielka i kupiłem oczywiście nowy oring. Niestety praktycznie żadnej poprawy. Jak sobie z tym poradzić?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-10-12, 22:54   

Arturo, ja też zakleiłem go poxipolem, ale podziałało może z 500km...Z tego co rozmawiałem z innymi właścicielami ETZ, to nie ma skutecznej metody na to bez rozpoławiania silnika. Ja spróbuję może jeszcze dopasować jakiś korek z gumy olejoodpornej i go zwyczajnie zakneblować :)

szocha1991, jeśli Ci śrubami cieknie dalej, nawet po wymianie, to znaczy, że w tym małym dekielku masz już wyjechane powierzchnie stykowe (uszczelnia tu tylko łeb śruby). Wykręć pojedynczo te śruby, wyczyść dokładnie z oleju zarówno śrubę, jak i jej gniazdo, delikatnie posmaruj silikonem śrubę przy łbie i powinno trzymać - u mnie to działa w ten sposób bez problemu. Ewentualnie nowy dekielek.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-10-13, 06:50   

jest metoda;) stara moneta która jest miekka zaklepuje sie ja wmiejscu zaślepki i nic nie cieknie.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2010-10-13, 07:27   

Czy pod tym dekielkiem jest jakaś ośka?
Oglądam już do znudzenia filmy MZ Mainteance i nigdzie nie jest to pokazane :evil:

Jest fotka mojego silnika.
Na fotce już jest na miejscu a był przekrzywiony tak, że ciekł olej i wywaliło mi wcześniejsze uszczelnienie silikonowe.
Widać, że już ktoś kombinował z tym dekielkiem bo są ślady zaklepywania na karterach.
Może tylko poprawić te miejsca zaklepywania tak żeby dekielka nie wypychało?

hubertbaran , ten dekielek jest chyba mniejszy od monety 1gr
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-10-13, 07:55   

Zwykle cieknie z tego wiekszego ale ok;) Co do mniejszego to oś pamiętnika tam jest. odtłuśc kup hermetik i topomaluj przesatnie cieknąc.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-10-13, 08:13   

Mi też właśnie mniejszym cieknie...Spróbować nie zaszkodzi z hermetykiem, ale sceptycznie do tego podchodzę, skoro poxipol nie dał rady (mimo, iż pochyliłem mz na lewo i rozgrzałem opalarką żeby wniknął dobrze w szczeliny)...

Arturo, zębatka nie jest już do wymiany?? Bo tak na zdjęciu, to zęby coś niskie już są...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2010-10-13, 08:17   

kosior hermetyk to ma konstystencje sztucznego miodu, więc nic nie trzeba podgrzewac tylko dokładnie odtłuscić jakimś ostrym środkiem typu aceton.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2010-10-13, 09:43   

Nic, spróbuję wyjąć ten kapselek, odtłuścić wszytko i posmarować hermetikiem.
Włożyć, zaklepać, żeby nie miał możliwości ruchu i potem dam jeszcze raz hermetik.

kosior30, zębatka wydaje mi się ok, może to zdjęcie tak wyszło
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2011-02-14, 18:26   

i jak w koncu rozwiazales ten problem?
 
 
     
Arturo 
modelarz


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 231
Skąd: śląsk
Wysłany: 2011-02-14, 18:34   

Wyjąłem ten dekielek i osadziłem go porządnie i uszczelniłem na nowo.
Nie mam jak sprawdzić bo mam spuszczony olej a MZ śpi snem zimowym i nie chcę jej wybudzać w taki ziąb :D


 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2011-03-07, 09:51   

ja go wyciagnąłem, wyczyscilem. Dalem kleju do metalu troche do srodka i kapselek wymoczylem w tym kleju jeszcze i wlozylem, na to jeszcze troche kleju i jak narazie trzyma.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-03-07, 12:04   

A macie jakiś sposób na wyciągnięcie, żeby go nie uszkodzić? Mam jeden patent, ale może wy macie lepszy ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2011-03-07, 15:01   

u mnie nie było problemu bo był przekrzywiony i złapałem go kombinerkami
 
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2011-03-07, 15:07   

Śrubokręt (płaski!) i młotek.
Przyłożyć śrubokręt do krawędzi "kapselka" i pukać w koniec śrubokręta młotkiem (tylko lekko i z wyczuciem) i powienien wyjść/odpaść. :piwo:
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2011-03-07, 15:22   

Te większe są tutaj:
http://mz-motor-shop.com/...aj%B1ca&x=0&y=0
mniejsze tylko dorabianie lub Niemcy:
http://www.oldtimerteile-...ts_250_2501.php
szukać Verschlußdeckel 10 tylko 1,5 EURO :mrgreen:
 
     
mickow19834 

Motocykl: MZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-04-01, 09:15   

Dodam tylko, że te kapselki nie mają wpływu na działanie motocykla (poza wyciekami oleju). Są to zaślepki otworów technologicznych.
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-05-07, 20:11   

A wie ktoś gdzie by można dokupić ten dekielek który znajduje się obok czujnika luzu :?:
Ten patent z zaklepywaniem monety chyba nie jest zbyt trafiony.
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2018-05-07, 20:28   

https://allegro.pl/uzytkownik/B-e-t-c-h-e-r?string=brok&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-aut-1-3-0427
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14