MZ 250A czyli wojskowa ETZka |
Autor |
Wiadomość |
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2010-10-21, 20:31 MZ 250A czyli wojskowa ETZka
|
|
|
Witam!
Ostatnimi czasy pewien gość oddał mi do naprawy ETZkę. Motocykl długo stał w szopie i trzeba było go odpalić. Pierwsze co to czyszczenie gaźnika i tyle wystarczyło, aby ożyła. Jest to oryginalna wojskowa wersja, odkupiona od wojska. Przebieg to 7500km, silnik pięknie pracuje, pali na dotyk. Zauważyłem, że biegi są krótsze niż w cywilnej ETZ, ale to pewnie za sprawą przedniej zębatki *nie sprawdzałem jeszcze ile ma zębów). Ogólnie motocykl bardzo ciekawy, ma kilka innych rzeczy niż cywilna eMZetka. Jeżeli chcecie wiedzieć coś więcej to piszcie, chętnie odpowiem Zamieszczam kilka fotek
|
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
__Karol__
Motocykl: MZ, KTM, WSK, WFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 30 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 411 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-10-21, 20:36
|
|
|
Bardzo ciekawa maszyna, ciekawe czy ma identyczny silnik jak zwykła ETZ czy jest może inny pod względem mas niektórych elementów, przełożeń itp. Jak będziesz keidyś w niej silnik rozkręcać to fotorelacja obowiązkowa. Jaki ma śmieszny przewód nałożony na kabel WN, pewnie po to aby wróg nie odgryzł
PS
Ona ma jakąś blokadę kierownicy czy co ? Bo tam widzę jakiś korek z możliwością wsadzenia klucza. |
_________________ "Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." |
|
|
|
|
AdamSsS
Motocykl: była 250
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 290 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2010-10-21, 20:49
|
|
|
z zdjęcia silnika widać że do korka wlewu oleju jest poprowadzony wąż , odpowietrzenie czy coś innego ?? I co to za jakiś kabel z jakimś czujnikiem wkręcony w prawy karter ten koło cylindra ?? widać dużo różnic . Śmiem podejrzewać że próba zrobienia takiej repliki byłą by nie alda wyzwaniem . Ale sprzęt Fajny |
_________________ Moja maszynka
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17299 |
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2010-10-21, 21:12
|
|
|
Przewód zapłonowy jest w stalowym oplocie, a na cewkę założona jest taka kopułka do tego przewodu, bardzo to utrudnia wymianę kabla czy samej cewki , oryginalna fajka jest wkęcana w aluminiową obudowę. Zamiast korka wlewu oleju jest wąż odpowietrzający, a kable od zapłonu są poprowadzone też w oplocie. Co do różnic to jest ich sporo ale nie w samym silniku, poza zębatką 16 dłuższym kolankiem i zmiejszoną dyszą w gaźniku. Dochodzą do tego jeszcze stalowe felgi, opony 3.50 stelaże na sakwę i kanister, bardziej zagięty tłumik.,wyższą kierownicę ala enduro i podniesiony błotnik przedni zginajace sie podnóżki kierowcy i jeszcze amortyzator skrętu czy stopka boczna no i siedzenia jak w tropiku. |
Ostatnio zmieniony przez orinoco 2012-03-19, 19:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Xargo
Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Sty 2006 Posty: 977 Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
|
Wysłany: 2010-10-21, 21:32
|
|
|
Kasten napisał/a: | Jeżeli chcecie wiedzieć coś więcej to piszcie, chętnie odpowiem |
Czy jest na sprzedaż? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-21, 21:34
|
|
|
Dodam jeszcze do powyższego opisu że przednia felga ma taką samą szerokość jak tylna. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2010-10-21, 23:02
|
|
|
naprawde świetny egzemplaż |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2010-10-23, 17:01
|
|
|
Kasten napisał/a: | Czy jest na sprzedaż? |
Właśnie w tym sęk, że nie:P Próbowałem przekabacić właściciela, ale wie co ma |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
lisek508
XThunderCatX
Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-10-23, 17:54
|
|
|
A te podnóżki kierowcy? wygląda jak by się składały |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-10-23, 22:19
|
|
|
orinoco napisał/a: | zginajace sie podnóżki kierowcy |
Wystarczy się wczytać... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lisek508
XThunderCatX
Motocykl: WSK/ETZ/FZR/SC33
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-10-23, 22:30
|
|
|
Faktycznie. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2010-10-24, 09:07
|
|
|
Wczoraj testowałem etkę w terenie i powiem Wam, że świetnie się jeździ To mniejsze przełożenie jest dobrze dobrane, trzeba by tylko trochę agresywniejszą oponę do tyłu |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
orinoco
Mistrz Jedai
Motocykl: ES250/1 TS 250/1
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 192 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 2010-10-25, 14:43 odp
|
|
|
Kasten , etka jeżeleli nie jest już odblokowana to to ma 17KM , dziwne to ale dla wersje dla wojska były dławione poprzez długie kolanko chyba z 40 cm wchodzi w tłumik i poprzez dyszę 120. Do swojej dałem normalne kolanko i gaźnik Bing i dało się poczuć różnicę . |
|
|
|
|
Fuga
Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 295 Skąd: Klonowa
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7498 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2010-10-26, 01:20
|
|
|
Ta z drugiego linku to chyba jakaś samoróbka, trochę stylizowana na indiana |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
toSterr
Motocykl: MZ ETZ 251e 91'
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-10-26, 06:41
|
|
|
Kasten, piekny sprzecior! Moglbys zrobic fotki mocowania stelaza pod te torbe? |
|
|
|
|
nicek27
Janka najmłodszy
Motocykl: Elefant 750
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 336 Skąd: Frankfurt/M
|
Wysłany: 2010-10-26, 11:45
|
|
|
Ta z drugiego filmiku jest ze straży granicznej. Wyremontowana od zera z tego co zrozumiałem. |
_________________ Cagiva Elefant 944ie Lucky Explorer
https://picasaweb.google.com/107252283990395642670/CagivaElefant7506B
Podczas jazdy zepsuć może się tylko pogoda!
Cagiva Elefant 650 86`
Yamaha XT 600 Tenere 87`
Honda XL250S 82`
Brakuje ładnej ETZ. Najlepiej 251 na elektroniku. |
|
|
|
|
|