» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2011-01-07, 12:17
Po co potrzebny jest luz na zabieraku sprzęgła MZ 250
Autor Wiadomość
mickow19834 

Motocykl: MZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2011-01-05, 11:03   Po co potrzebny jest luz na zabieraku sprzęgła MZ 250

Krótko o tym czy i po co potrzebny jest luz na zabieraku sprzęgła.

1. Czy luz jest potrzebny?
TAK

2. Po co?



Zabierak sprzęgła /1/ obraca się na czopie wału /2/ na łożyskach igiełkowych /3/.
Gdyby zabierak był ściśnięty przez stożek /4/ i nie posiadał luzu nie mógłby swobodnie obracać się na wale.
Zdbyt duży luz powodowałby chałaśliwą pracę sprzęgła.
Dlaczego?.
Przeniesienie napędu z wału na skrzynię jest realizowane za pomocą pary kół zębatych /5/ o zębach skośnych. Zastosowano zęby skośne ze względu na chęć ograniczenia hałasu w czasie pracy tych kół. W uzębieniu o zębach skośnych w czasie pracy pojawia się reakcja osiowa tzn. zabierak podczas (mówiąc skrótowo) zmiany obciążenia silnika, przemieszczałby się wzdłuż osi wału, powodując głośne, metaliczne stuki. Zalecany luz (patrz instrukcja) zapewnia optymalną pracę zabieraka. Nie ściska go (co mogłoby nastąpić (mało, ale jednak prawdopodobne) przy rozszerzeniu temperaturowym zabieraka,a podkładka falista /6/ poprzez oporową /7/ powoduje stały docisk i tłumi ewentualne przemiszeczenia osiowe.

Uwagi:
a) Przy montażu podkładki odległościowej /8/ należy zakładać ją wewnętrzną fazą w kierunku wału. Przejście między średnicami wału /9/ ze względów wytrzymałości zmęczeniowej jest zaokrąglone, owa faza zapewnia stabilne oparcie podkładki.

b) Stożek musi wsuwać się na wał zawsze na taką samą głębokosć, tzn opierać się na średnicy /10/.

c) Absolutne niezbędne i konieczne jest korzystanie z instrukcji MZ. Biorąc pod uwagę łatwość z jaką ją można zdobyć (internet) oczywiste błędy montażowe są zwyczajnym niedbalstwem.

d) Za nieczytelność rysunku, przepraszam.
Ostatnio zmieniony przez mickow19834 2011-03-09, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Grabaszszsz 
Dzień Dobry :)


Motocykl: ETZ 250 '84
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 121
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-01-07, 12:02   

Proponuję przenieść do działu "Artykuły". Bardzo przydatne informacje.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14