» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-22, 23:39
Luz w główce ramy Trophy
Autor Wiadomość
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-05-01, 15:05   Luz w główce ramy Trophy

Ostatnio okazało się że mam luz w główce ramy. Motocykl przy większych prędkościach wężykuje, przy hamowaniu trzepie przodem. Próbowałem dokręcać tą śrubę na klucz hakowy ale nie bardzo chce iść. Od czego zacząć? Co z tym zrobić?
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-05-01, 15:07   

Rozebrać i sprawdzić czy masz wszystkie kulki łożyska i czy bieżnia jest w porządku.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-05-02, 09:35   

Górna bieżnia jest ok, ale dolna chyba wyszła ze swojego gniazda.

Dolna bieżnia powinna być wciśnięta "na ciasno" w ramę? Bo u mnie jest tak jak na zdjęciu:

_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-05-02, 19:49   

coś masz nie w porządku, tak to nie powinno wyglądać.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-05-05, 10:40   

Czyli najlepiej byłoby rozebrać cały motocykl do łysej ramy żeby nie masakrować lakieru, wbić to tak jak powinno być i poskręcać jak Bóg przykazał? :D
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-05-05, 16:47   

_KrySTian1990 napisał/a:
Czyli najlepiej byłoby rozebrać cały motocykl do łysej ramy żeby nie masakrować lakieru, wbić to tak jak powinno być i poskręcać jak Bóg przykazał? :D
no widzisz, od razu tak trzeba było. :mrgreen:
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-05-05, 19:03   

A bo sprawa wygląda tak że Trophy kupiłem w częściach i akurat rama z kierownicą była już poskładana "na gotowo". No ale gdybym ja to wtedy wiedział ; ) Heh.
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
Kuba 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-05-17, 13:29   

A może da się zastosować łożyska w główce ramy? Ktoś próbował?
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-05-17, 14:01   

Problem rozwiązałem, zastosowałem większe kulki w dolnej bieżni, z tych które miałem o średnicy 5mm na 7mm i dokręciłem dość dobrze wszystko. Luz wyczuwalny przedtem pod ręką znikł. Narazie jeździłem tylko po podwórku, nie było odczuwalnego tłuczenia przy pokonywaniu nierówności, a co do wężykowania to sprawdzę już na trasie w okolicach weekendu.

Łożyska.. Może się i da, ale po co rzeźbić skoro nie ma jeszcze takiej potrzeby?
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-05-18, 20:45   

Witam. Iż sprawa jest dla mnie pilna i nikt nie odpisał w moim temacie. To wtrącę swoje 5 groszy, myśle że _KrySTian1990, , nie będzie zły :razz: Może tutaj uzyskam jakieś informacje.
Jakiś czas temu z tatą natknąłem się na mały problem. Mianowicie. Mam problem z bieżniami łożysk przedniego zawieszenia. W latach produkcji ES 250/0 i ES 250/1 zaszło wiele zmian w ramach i nie tylko. M.in w ułożyskowaniu sztycy zawieszenia. do 64r ES/0 bieżnie były średnicy zewnętrznej 53mm, a po 64r posiadały 65mm. Tych bieżni o średnicy zewnętrznej 65mm posiadam z 8-9sztuk. Niestety tych których potrzebuje nie mam, czyli tych o śr 65mm.
Gdyby ktoś miał na zbyciu dwie takie bieżnie, to proszę o wiadomość lub nr telefonu na PW to się odezwę.
Pozdrawiam


Poszukuję również:
-podnóżek kierowcy (lewa,prawa) do ES/0, stan bdb
-oraz te grube "bolce" do których przykręca się podnóżki oraz podnóżki centralne, w stanie bdb.
_________________

 
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-04-14, 11:26   

Witam panowie w mojej etz 250 pojawił się problem mianowicie jak odpalam Moto na postoju to strasznie nim trzepie lusterka się trzęsą kluczyki dzwonią Moto przesuwa się na stopkach,koło przednie się kręci od wibracji a podczas jazdy trzęsie tylko jak jadę wolniej wcześniej wymieniłem tuleje na wachaczu poduszkę pod silnikiem oraz uszy mocowania silnika, myślałem że już będzie dobrze a tu dalej to samo, został mi tylko przód motoru czy to mogą być łożyska kierownicy, już sam nie wiem.Prosze o radę.Pozrawiam.
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2019-04-14, 12:28   

Za mocno skręcona oś wahacza i twarda guma poduszki górnej. Mam to samo w swojej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-04-14, 12:31   

A dlaczego nie źle złożony wał? Choć wiadomo lepiej łapać się tego co na zewnątrz i łatwo wymienić, zweryfikować
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
krzysiekmz 


Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 75
Skąd: gol
Wysłany: 2019-04-14, 19:43   

Witam guma jest napewno dobra sprawdzałem dwa razy i wachaczu też moim zdaniem przyczyna jest z przodu przy kierownicy.Pozdrawiam,
_________________

 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 345
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2019-04-14, 20:24   

Skoro moto przesuwa się na nóżkach "na postoju" to jak to może być wahacz ? :?

Wg mnie drgania generuje silnik.

Czyli:
1. albo wał ma bicie.
2. albo źle ustawiony zapłon, ale to łatwo stwierdzić po łatwości odpalania.
3. albo nieszczelny tłumik powodujący, że silnik wpada w rezonans - ja tak miałem. Po uszczelnieniu nie ten motocykl, ale to nie były takie drgania, że sam przesuwał się na postoju.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14