» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2012-05-11, 15:35
Elektroniczny zapłon - brak iskry
Autor Wiadomość
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-08-31, 10:55   Elektroniczny zapłon - brak iskry

Opiszę krótko i na temat, w tym temacie można pisać także o innych przypadkach.

Masz elektroniczny zapłon ale nie wiesz jaki? Tutaj rozpoznasz -> http://forum.mz-klub.pl/v...?t=3949&start=0

Sprawdzenie modułu - należy odłączyć wszystkie przewody od nadajnika i zwierać zielony przewód do masy. W typie A iskra ma się pojawiać w momencie rozłączanie przewodu z masą a w typie B w momencie zwierania. Brak iskry oznacza na 99% uszkodzenie modułu.

Dla pewności zamiast cewki można podłączyć żarówkę np. 5W 12V. Sprawdza się tak samo jak poprzednio. Dla typu A żarówka będzie świecić w momencie zwarcia przewodu zielonego z masą a dla typu B kiedy przewód nie jest połączony z masą. Jeżeli żarówka nie zaświeci (dla typu B ma zgasnąć) - uszkodzony moduł, jednak jeżeliby zaświeciła może to świadczyć o przebiciach na kablu z cewki, uszkodzonej cewce ale też uszkodzonym module - przebicie (może też występować upływ w samym tranzystorze, miałem takie przypadki).
Skontrolować trzeba wszystkie połączenia i przewody, aby nie było pomyłek. Sprawdzenia robi się na dobrze naładowanym akumulatorze.
Moduły nie są zamienne!

Jeżeli iskra jest w czasie sprawdzania zielonym przewodem do masy oznaczać to może uszkodzony nadajnik. Dla pewności należy miernikiem sprawdzić czy na przewodach z modułu (tych od nadajnika) występują napięcia. Ich brak oznacza uszkodzenie modułu.
Typ A:
pomiar względem białego przewodu (czarny z miernika na biały przewód z modułu a czerwony do badanego)
czerwony - ~12V
zielony - ~5V

Typ B:
pomiar względem brązowego przewodu
czarny - ~12V
zielony - ~2,1V

Na obrazku jest schemat prostego urządzenia do sprawdzenia nadajnika.
Zasilić trzeba to z napięcia min. 8V. Zasada sprawdzenia czujnika jest prosta - po podłączeniu i przyłożeniu do czujnika magnesu powinna na przemian świecić i gasnąć dioda LED1, magnesem trzeba oczywiście obracać.
Można obejść się bez stabilizatora (7805) ale trzeba mieć pewne stabilizowane napięcie zasilania w zakresie do 6V i wydajności 300mA.
Oznaczenia do podłączenia czujnika:
H_Q - 7g
H_GND - 31g
H_VCC - 15g

Napisane dla: MZ klub Polska
Autor: sIaj
Nie wyrażam zgody na rozpowszechnianie, modyfikowanie, powielanie w całości lub w części bez mojej zgody!
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14