Jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce. |
Autor |
Wiadomość |
Niezalezny
Wiejski motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Wschód
|
Wysłany: 2012-01-06, 01:25 Jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce.
|
|
|
Witam!
Mam mały problem gdyż nie wiem jak ustawić poprawnie zapłon w motorynce.
Szukałem na necie poradniki ale dla mnie to czarna magia.
Potrafię złożyć silnik od A do Z ale dla mnie zapłon to czarna magia.
I proszę jeśli możecie to wytłumaczcie mi to po "chłopsku"
Mogę na was liczyć?
Z góry dziękuję! |
_________________ Wiec, chcesz zmienić świat, tak?
IFA - I Fuck Automats !
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze... |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
Wysłany: 2012-01-06, 09:41
|
|
|
Najprościej to będzie tak:
1. Kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem pracy silnika aż do GMP (Górny Martwy Punkt).
2. Bierzesz szczelinomierz i ustawiasz przerwę na platynkach. Chyba 0.4mm, dokładnie nie pamiętam
3. Kręcisz wałem aż do GMP (górny martwy punkt). Bierzesz suwmiarkę i w otwór świecy wkładasz jej głębokościomierz. Wsuwasz do momętu zetknięcia z tłokiem. Patrzysz ile wyszło i zapamiętujesz.
4. Kręcisz wałem i patrzysz kiedy platynki ZACZNĄ się rozwierać. Do tego może ci posłużyć kawałek cienkiej karti wsuniętej w platynki.
5. Jak już zaczną się rozwiera mierzysz suwmiarką ile wychodzi.
6. Jak w GMP miałeś np. 20mm a tu masz 22mm, to wiesz że punkt zapłonu wychodzi 2mm a ma być 3mm
7. Poluzowujesz 3 śrubki za magnetem i podstawę zapłonu kawałek przesuwasz w odwrotną stronę pracy silnika. Dokręcasz 3 śrubki.
8. Teraz musisz zrobić to co w w punkcie 4 i 5.
9. Jak po tym pomiarze wychodzi Ci przykładowo 22.5mm wiesz że musisz cofnąć jeszcze trochę.
10. Regulujesz tak aż uzyskasz te 3mm. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ
MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-01-06, 11:39
|
|
|
Biorąc pod uwagę grubość papierka ustawiamy zapłon odrobinę późniejszy, tzn nie na 3 mm tylko np na 2,5mm. Przerywacz bez papierka otwiera się wcześniej, niż z papierkiem. Dlatego po tej kompensacji wyjdzie "coś koło 3mm". Jak wyjdzie delikatnie za późny, to nic - LO paliwa jest i tak większa, niż dla warunków wzorcowych. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
ETZPOWER94
ETKOWICZ
Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy Wiek: 29 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 895 Skąd: Okolice Lubartowa
|
|
|
|
|
|