Właściwe napięcie ładowania ETZ |
Autor |
Wiadomość |
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2012-05-19, 18:10
|
|
|
Regulator od Poldka założony. Po odpaleniu lampka od razu zgasła. Jest sporo lepiej, ale jeszcze chyba nie idealnie. Wartości jakie wskazał woltomierz:
Bez obciążenia:
1100rpm - 12.8V
3000rpm - 13.8V
5000rpm - 14.0V
Z włączonymi światłami:
1100rpm - 12.3V
3000rpm - 13.3V
5000rpm - 13.8V
Wydaje mi się, że ładowanie powinno być na poziomie 14-14.5V. Dla porównania jakie Wy macie ładowanie?
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2012-05-22, 12:36
|
|
|
Wiadomo, że obroty muszą być wyższe od wolnych, z tym, że u Ciebie przy wyższych obrotach jest ładowanie na poziomie 14.2-14.3, u mnie maksymalnie pokazuje 14.05V i myślę, że w skrajnych przypadkach (włączone światła drogowe, stop i kierunkowskaz) może nie doładowywać akumulatora. Wczoraj właśnie tak miałem, że musiałem dodać gazu, bo moto poniżej 2300rpm, zaczęło gasnąć (tak jakbym wyłączył zapłon), gwałtownie dodałem gazu i ożyło (był na światłach drogowych, podczas dojeżdżania do krzyżówki). Akumulator kupiłem nowy Varty w zeszłym roku, 9Ah. Czy ładowanie na tym poziomie który mam może nie doładowywać akumulatora?
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
stachu272
Stachu
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 141 Skąd: Biskupnica/Człuchów
|
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2012-05-22, 14:59
|
|
|
Chyba najlepiej będzie jak zrobię trochę km, będzie pewne czy przypadkiem niedoładowywuje
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
stachu272
Stachu
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 141 Skąd: Biskupnica/Człuchów
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-05-22, 22:13
|
|
|
ra2 mozna chyba stuningować- po odkreceniu srubki mocującej blaszke alu za plytce elektronicznej jest potencjometr ..... |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
michal111
Motocykl: etz 150
Pomógł: 11 razy Wiek: 30 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 158 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-05-23, 10:29
|
|
|
No u mnie 1300 obrotów 14,5V- bez obciążenia. Z obciążeniem trochę mniej 14,1-14,2 V. Też mam regulator od poloneza- jezpol
Kasten sprawdź innym miernikiem, może ten Twój już się rozkalibrował. |
|
|
|
|
Huberto
Renegat
Motocykl: Made in DDR
Pomógł: 46 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 1614 Skąd: Szczytno
|
Wysłany: 2012-05-23, 11:23
|
|
|
Cytat: | Kasten sprawdź innym miernikiem, może ten Twój już się rozkalibrował. |
Miernik nowy, pierwszy raz użyty Spróbuję jeszcze rozkręcić ten regulator od Trapeza i zobaczymy.
Pozdrawiam! |
_________________ TS 250 1973r. była piękna ETZ 250e...
"Ssanie.... bez ssania...."
|
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 28 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2012-06-13, 15:01
|
|
|
Pozwolę sobie dopisać swój problem do tematu.
Na wolnych obrotach mam ładowanie rzędu 12,1 V
Przy dodawaniu gazu spada do 11,7 V
Przy wyższych obrotach 12,4- 12,5 V
Te wartości są bez obciążenia tj. włączonych świateł!
Na starcie wiem, że do wymiany jest akumulator.
Ale czym może być spowodowane tak niskie ładowanie?
Wyminione:
- diody prostownicze
- regulator (na Jezpola)
Co może być przyczyną tak słabego ładowania? Jak duże szanse są na to, że uszkodzona jest jedna bądź dwie diody na mostku? |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-06-13, 17:25
|
|
|
Chinczyk napisał/a: | Co może być przyczyną tak słabego ładowania? |
To nie jest słabe ładowanie, tylko jego całkowity brak. Szukaj po kolei, na odległość nikt Ci jej nie uleczy... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 28 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2012-06-13, 18:26
|
|
|
Jak to całkowity brak ładowania skoro napięcie rośnie wraz ze wzrostem obrotów silnika? |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Binladen
ETZ'ciarz
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 788 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-06-13, 19:16
|
|
|
Cytat: | Przy dodawaniu gazu spada do 11,7 V
Przy wyższych obrotach 12,4- 12,5 V |
No to w końcu rośnie czy maleje? |
_________________
|
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 28 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2012-06-13, 21:17
|
|
|
Jak dam gazu (obroty zaczynają rosnąć) to na chwilę napięcie spadnie (około niespełna sekundy) i gdy obroty są ponad 3 tyś to napięcie zaczyna rosnąć i jest 12,5 V. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
Jendrus102
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 12 Skąd: Kielce / Skarżysko
|
Wysłany: 2012-06-13, 22:04
|
|
|
regulator ci padł przerabiałem to miesiąc temu. Jak odpaliłem weterana bez świateł nawet na wolnych obrotach napięcie ładowania było ok gdy zapaliłem światła nawet na wysokich obrotach napięcie spadało do 12v i rozwalało aku. Po zmianie regulatora działa wszytko pięknie ładowanie nawet ze światłami na wolnych obrotach wynosi 14v na obrotach dochodzi do 14.7v. Dodam że ma regulator mechaniczny. |
|
|
|
|
Chinczyk
Nowicjusz
Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy Wiek: 28 Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 513 Skąd: Okolice Brzozowa
|
Wysłany: 2012-06-14, 05:09
|
|
|
A to bardzo dziwne...już drugi elektryczny z rzędu...jeśli to naprawdę regulator to muszę coś w instalacji mieć źle...na dniach przelecę instalację i kupię 3 regel...jak tak dalej pójdzie to będę miał całą kolekcję tych regulatorów. |
_________________ Pomogłem? Kliknij "pomógł"! |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-07-12, 12:47
|
|
|
Pany taka atrakcja. Mam ładowanie identyczne jak autor tematu czyli, max 14v, na światłach 13,8v(wysokie obr.) akumulator ciągle trzyma napięcie 13v i jest to nowy aku. , motocykl normalnie działa jedynie co jakiś czas klakson ledwo co żyje pomimo napięcia 13v na akumulatorze, po odpaleniu gdy nastąpi ładowanie problem ustaje lub po podładowaniu prostownikiem akumulatora problem znika, klakson działa normalnie. Akumulator 9ah czy może być za duży i go nie doładowywuje czy ładownie jest zbyt słabe ? łądowanie po przekroczeniu 2tyś oscyluje na poziomie 13,5 , zaś przy 4tyś obr. 14v regulator napięcia by Siaj |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
EndriuBis
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 23 Maj 2017 Posty: 197 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-07-12, 13:26
|
|
|
Przede wszystkim to chyba coś z twoim woltomierzem jest nie tak. Naładowany AKU powinien mieć około 12,5 V - 12,6 V. 13 V to może mieć dosłownie przez chwilę zaraz po odłączeniu od ładowania. |
_________________ "Życie jest piękne, złe są tylko chwile"
ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2938 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-07-12, 13:55
|
|
|
czochu napisał/a: | Akumulator 9ah czy może być za duży i go nie doładowywuje | Nie jest za duży, ja od kilku lat mam takiego i jest ok. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-07-12, 14:11
|
|
|
Po włączeniu zapłonu spada do 12.7v ale jak przykładam do samego odłączonego aku to pokazuje 13v a holera wie może i jakiś trefny ten miernik ogólnie to chyba panikuje bo jak tak pyrkam na bezdrożach to może troche słabnąć zaś na trasie jest ok |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
|