Przesunięty przez: motomaciey 2012-08-14, 23:38 |
Dwusuw na wtrysku ? |
Autor |
Wiadomość |
Volto12
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 30 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2012-08-14, 21:04 Dwusuw na wtrysku ?
|
|
|
Znalazłem w necie dość ciekawy FILM , czy spotkaliście się już z czymś takim ? Co o tym myślicie ? |
_________________ MZ ETZ 150
Motór nie umiera nigdy , Motór jest wieczny ! |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-08-14, 21:34
|
|
|
Czytałem super sprawa ale projektanci musieli się trochę natrudzić aby zgrać wszystkie parametry wtrysku - zasilania z wydechem korygując odpowiednio czasy.
Przy prawidłowo zestrojonym wtrysku unika się utraty paliwa do wydechu ponieważ paliwo jest wtryskiwane z opóźnieniem w trakcie suwu ssania.
Gdyby się to komuś (z forum) udało np. adaptując sterownik i wtrysk samochodowy-nasze MZ-tki paliły by mniej, o połowę mniej ! |
_________________
|
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-08-14, 21:49
|
|
|
Aprilia robiła i chyba dalej robi 2T na wtrysku
Daje to tyle, że dawka paliwa jest podawana w precyzyjnej ilości adekwatnie do parametrów pracy silnika i na pewno oszczędza to wachę, ale nie sądzę, że o połowę.
Z drugiej strony to trochę grzech komplikować takim osprzętem tak prosty silnik jakim jest dwusuw.
[ Dodano: 2012-08-14, 21:54 ]
Część tej oszczędności jest konsumowane przez większe zapotrzebowanie na prąd (pompa elektryczna) |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
proevo10
Motocykl: CBR F2
Wiek: 30 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 98 Skąd: Marcinów(Kutno)
|
Wysłany: 2012-08-14, 22:47
|
|
|
Awers, dobrze gada. Skutery Aprilia sr wychodzily na wrtysku. Gillera runner tez wychodzila na wtrysku. Z tego co slyszalem wtryski w tych modelach bardzo czesto ulegaly awariom.
P.S. zbugowala mi sie klawiatura, nie mam polskich znakow. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-08-16, 07:47
|
|
|
Awers napisał/a: | ale nie sądzę, że o połowę. |
No nawet ze 30% było by coś
I tak ETZ-tki w dobrym stanie i przy prędkości "nie za dużej" palą jak chińskie skutery |
_________________
|
|
|
|
|
zerohour
Motocykl: 2x MZ ETZ 250
Wiek: 36 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 18 Skąd: Kujawy
|
Wysłany: 2012-08-16, 08:22
|
|
|
Panowie no właśnie,
a ile Waszym zdaniem powinna palić dobrze wyregulowana 150-tka ?
kiedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów... |
_________________ romet kadet->ogar 205->jawa 50->Romet Chart 210->MZ 251e->Jawa 350->Suzuki Gsx 550(85')->Junak m10->Suzuki GN 400->WSK 125 B1->Suzuki GSX 550(86')->MZ ETZ 250
moje MZ :
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=30364 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2012-08-16, 08:25
|
|
|
przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej.
nie wiem jak 150 ale dobrze wyregulowana 251/250 4,5l/100km |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-16, 08:35
|
|
|
stara prawda jest taka, że pali tyle, ile wlejesz i ile gnieciesz.
Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Awers
Zlotowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e '91
Wiek: 43 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 926 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-08-16, 12:43
|
|
|
mczmok, najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku. Różnica w spalaniu na korzyść wtrysku niewielka. Większym atutem była trochę lepsza kultura pracy silnika, niż mniejsze spalanie – oczywiście pod warunkiem, że cały osprzęt tego wtrysku dobrze działał |
_________________ W stronę celu
http://forum.mz-klub.pl/a...php?user_id=527 |
|
|
|
|
BoloBenio
DEUTSCHE FAHRZEUG
Motocykl: MZ ETZ 250 NX 650
Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 124 Skąd: Śląsk- Wodzisław
|
Wysłany: 2012-08-16, 13:15
|
|
|
Tu się panowie z wami zgodzę. Sam miałem takie uroki gdy np. producent podaje że autko pali 4,7 l/100 km a pali albo 4,2 albo 5,5. Zawsze producenci zaniżają skalę spalania po to aby klient w salonie wybrał właśnie to autko, zwłaszcza że dzisiaj każdy patrzy ile to pali. Nie ma się co dziwić skoro wacha jest taka droga.
Wszystko zależy od kondycji silnika, rodzaju wachy i oczywiście nogi bądź ręki |
_________________ Emzeta i urawano kieta
MZ ETZ jak BMW klasa sama w sobie |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-08-16, 14:41
|
|
|
saska251 napisał/a: | Żadna z moich MZtek nie paliła mniej niż 6 litrów. To samo hondy - circa 2 litry powyżej deklaracji katalogowych. |
W jakim stylu jeździsz tak masz
zerohour napisał/a: | iedyś miałem 251 (dość pokombinowaną) potrafiła wypić nawet 6-7 litrów... |
Temat rzeka i na forum wałkowane - ja sie mieszczę od 3.5 - 5 l/100 km
Awers napisał/a: | najbliższy chyba nam przykład do porównania to Leopold na gaźniku i na wtrysku. |
Z tym że to 4T - a w przypadku 2T to ma rację bytu bo część mieszanki ucieka bezpowrotnie do wydechu.
czochu napisał/a: | przy wtrysku pozostaje również kwestia smarowania, jeśli adoptować wtrysk do etz to moim zdaniem w wersji z dozowaniem oleju wprost do komory korbowej. |
To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,
Natomiast te 2T na wtrysku z początku postu są na pewno na membranie - nie wiem czy w naszych ETZ dało by się to zastosować... Nie przemyślałem tego. |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-16, 15:17
|
|
|
mczmok napisał/a: | To nie ma wpływu bo mieszanka i tak trafia do skrzyni korbowej gdzie następuje smarowanie,
|
Opierając się na tytule filmu, to jest to wtrysk bezpośredni, czyli paliwo wtryskiwane jest od razu do komory spalania. Wtedy tylko wersja z dozownikiem. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-08-16, 16:00
|
|
|
kosior30, mówię o ETZ 250 a dokładnie wtrysku do króćca - w filmie chyba jest wtrysk za membraną gdzie mieszanka nie trafia do skrzyni korbowej a wprost do cylindra - o ile pamiętam (a nie mam jak sprawdzić bo proxy w pracy nie pusza). |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-08-16, 16:15
|
|
|
Dokładnie tak jest. Czochu miał na myśli, żeby tak samo zrobić przy MZ - przynajmniej ja tak zrozumiałem. Wtedy problem smarowania wału rozwiązuje tylko dozownik, ewentualnie zaspawanie płuków i zalanie dołu silnika olejem |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Volto12
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 30 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2012-08-16, 18:36
|
|
|
Zaspawać płuki i zalać wał olejem ? To jest to ! |
_________________ MZ ETZ 150
Motór nie umiera nigdy , Motór jest wieczny ! |
|
|
|
|
Hubertus
Srdcem a rozumem
Motocykl: Jawa 634/Kawa GPz
Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 96 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 2012-08-16, 19:07
|
|
|
Temat stary jak świat. Przed wojną już DKW kombinowała z wtryskiem, po wojnie, w latach 50-tych produkowany był samochodzik Goliat GP700 z dwucylindrowym dwusuwem, chłodzonym wodą z wtryskiem bezpośrednim (!) Boscha... |
|
|
|
|
bartkal91
Motocykl: MZ ETZ 150 1991
Dołączył: 07 Lip 2016 Posty: 36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-07-12, 08:31
|
|
|
Temat stary, choc jeszcze nie wszystko jest dobrze zronione. Czy ktos zronik juz taki projekt? W tym roku ktm I huska wypuszczaka takie enduro. Na wtrysku. |
_________________ motocykl lekarstwem na całe zło
MZ sposobem na przeciętność.
Oraz zajęcie na popołudnia od początku
...na resztę eksploatacji. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-07-12, 08:53
|
|
|
Są to ostatnie chyba podrygi silników 2-t. Wczytywałem się w temat parę miesięcy temu i albo już nie, albo ten rok jest ostatnim w którym można rejestrować nowe motocykle z silnikiem 2-t w Polsce. Jeśli miałeś w planach zakup to doczytaj sobie. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-07-12, 09:08
|
|
|
bartkal91, Pisz poprawnie po polsku !!! |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
|