» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2011-03-10, 12:29
Silnik na wodę, Jan Gulak
Autor Wiadomość
grzybol 
szlachcic


Motocykl: fajuśki :)
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 1511
Skąd: piotrkow trybunalski
Wysłany: 2012-04-03, 09:19   

hektor, skołuj sobie z jakiejś księgarni technicznej wykres pary wodnej


Przeanalizuj i dowiedz się, kiedy dokładnie jest para przesycona. Przy jakim ciśnieniu oraz o jakim współczynniku "X". Wydaję mi się, że tutaj tkwi problem. W niewłaściwie podawanej parze.
Poza tym, instalacja musi być dopracowana, a długości dolotu jak i jego średnica mogą mieć znaczenie. Podnosząc ciśnienie wtłaczanej pary, zwiększysz jej temp, przy tym obniżając możliwość upchnięcia jej więcej w cylindrze (objętościowo). Trzeba by to dobrze rozkminić, żeby działało. To trochę tak jak ze strzelaniem goli w nożnej. Masz piłkę napompowaną, dwie nogi, a przecież wcale nie jest powiedziane, że będziesz od razu strzelał gole. Potrzeba wiedzy i doświadczenia ;)
_________________
Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe !
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2012-04-03, 11:10   

grzybol napisał/a:
Przeanalizuj i dowiedz się, kiedy dokładnie jest para przesycona. Przy jakim ciśnieniu oraz o jakim współczynniku "X". Wydaję mi się, że tutaj tkwi problem. W niewłaściwie podawanej parze.

Np para przsycona wytwarza energię w palnikach plazmowych produkcji rosyjskiej-urządzenie pobiera 2 KW z gniazdka a oddaje moc x razy większą....
Podobnie dizałają kotły korzystające z przesyconej pary w których dochodzi do spalania przegrzanej pary - cechują się one dużo większą sprawnością i czystością spalin.
Nie drążyłem, nie zagłębiałem się w temat.
_________________

 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2012-04-03, 14:19   

mczmok napisał/a:
A jeździłeś czy tylko silnik pracował na wolnych obrotach?


Nie, to był tylko taki mały szybki eksperyment. Wyspawałem cylinder który zalałem wodą. Zamknąłem go szczelnie i wywierciłem u samej góry otwór. W ten otwór wsadziłem wężyk, którym doprowadziłem parę do kolektora dolotowego. Żeby sprawdzić jak to działa podczas jazdy trzeba by zrobić małą parownicę wody i przymocować ją do silnika. Niestety w Maździe 626 dostęp do kolektora wydechowego jest strasznie utrudniony. Trzeba by rozbierać wszystkie kolektory dolotowe.

Druga sprawa: trochę boje się eksperymentować na moim samochodzie do codziennej jazdy. Najlepiej byłoby znaleźć jakiegoś Golfa I lub II na dieslu.


Eksperyment był robiony w całkowicie spartańskich warunkach, więc już zauwazyłem jeden mój błąd. Para podawana do silnika była zimna jak 150. Zanim trafiła przez gumowy przewód do kolektora została dosyć zauważalnie schłodzona.

[ Dodano: 2012-04-03, 15:25 ]
Jeszcze jedna myśl mi przyszła do głowy. Jeśli do cylindrów bezpośrednio nie podawać już "zrobionej" pary, tylko dajmy na to kropelkę wody. Podając para wodną to jest już rozprężona, więc straciliśmy energię, która mogłaby być wykożystana w inny sposób. Dajmy na to na rozgrzane tłoki podajemy pewną dawkę wody. Momentalnie ona paruje zwiększając ciśnienie w cylindrze. I o taki efekt nam chodzi!

Oczywiście to przemyślenie wpadło mi do głowy podczas siedzeniu na wynalazku stworzonemu na potrzeby wymyślania innych wynalazków :mrgreen: I jest to tylko czysta teoretyka.


Co o tym myślicie?
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-04-03, 21:54   

hektor, na elektrodzie jest rozległy temat generator HHO w skodzie fabii sdi - zlukaj - szału nie ma ale jezdzi to
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-04-03, 23:43   

http://www.youtube.com/watch?v=Q5FiAS8Aaqc
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2012-12-14, 16:12   

było o wodzie to teraz coś o KAWIE.

Ile kawy pali Twój samochód???
Czyli o samochodzie napędzanym kawą :)
car-cuccino
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15