|
Przesunięty przez: sIaj 2011-03-10, 12:29 |
Silnik na wodę, Jan Gulak |
Autor |
Wiadomość |
grzybol
szlachcic
Motocykl: fajuśki :)
Wiek: 35 Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 1511 Skąd: piotrkow trybunalski
|
Wysłany: 2012-04-03, 09:19
|
|
|
hektor, skołuj sobie z jakiejś księgarni technicznej wykres pary wodnej
Przeanalizuj i dowiedz się, kiedy dokładnie jest para przesycona. Przy jakim ciśnieniu oraz o jakim współczynniku "X". Wydaję mi się, że tutaj tkwi problem. W niewłaściwie podawanej parze.
Poza tym, instalacja musi być dopracowana, a długości dolotu jak i jego średnica mogą mieć znaczenie. Podnosząc ciśnienie wtłaczanej pary, zwiększysz jej temp, przy tym obniżając możliwość upchnięcia jej więcej w cylindrze (objętościowo). Trzeba by to dobrze rozkminić, żeby działało. To trochę tak jak ze strzelaniem goli w nożnej. Masz piłkę napompowaną, dwie nogi, a przecież wcale nie jest powiedziane, że będziesz od razu strzelał gole. Potrzeba wiedzy i doświadczenia |
_________________ Oj życie, życie. Żebyś Ty miało morde, to bym skopał Ci dupe ! |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2012-04-03, 11:10
|
|
|
grzybol napisał/a: | Przeanalizuj i dowiedz się, kiedy dokładnie jest para przesycona. Przy jakim ciśnieniu oraz o jakim współczynniku "X". Wydaję mi się, że tutaj tkwi problem. W niewłaściwie podawanej parze. |
Np para przsycona wytwarza energię w palnikach plazmowych produkcji rosyjskiej-urządzenie pobiera 2 KW z gniazdka a oddaje moc x razy większą....
Podobnie dizałają kotły korzystające z przesyconej pary w których dochodzi do spalania przegrzanej pary - cechują się one dużo większą sprawnością i czystością spalin.
Nie drążyłem, nie zagłębiałem się w temat. |
_________________
|
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2012-04-03, 14:19
|
|
|
mczmok napisał/a: | A jeździłeś czy tylko silnik pracował na wolnych obrotach? |
Nie, to był tylko taki mały szybki eksperyment. Wyspawałem cylinder który zalałem wodą. Zamknąłem go szczelnie i wywierciłem u samej góry otwór. W ten otwór wsadziłem wężyk, którym doprowadziłem parę do kolektora dolotowego. Żeby sprawdzić jak to działa podczas jazdy trzeba by zrobić małą parownicę wody i przymocować ją do silnika. Niestety w Maździe 626 dostęp do kolektora wydechowego jest strasznie utrudniony. Trzeba by rozbierać wszystkie kolektory dolotowe.
Druga sprawa: trochę boje się eksperymentować na moim samochodzie do codziennej jazdy. Najlepiej byłoby znaleźć jakiegoś Golfa I lub II na dieslu.
Eksperyment był robiony w całkowicie spartańskich warunkach, więc już zauwazyłem jeden mój błąd. Para podawana do silnika była zimna jak 150. Zanim trafiła przez gumowy przewód do kolektora została dosyć zauważalnie schłodzona.
[ Dodano: 2012-04-03, 15:25 ]
Jeszcze jedna myśl mi przyszła do głowy. Jeśli do cylindrów bezpośrednio nie podawać już "zrobionej" pary, tylko dajmy na to kropelkę wody. Podając para wodną to jest już rozprężona, więc straciliśmy energię, która mogłaby być wykożystana w inny sposób. Dajmy na to na rozgrzane tłoki podajemy pewną dawkę wody. Momentalnie ona paruje zwiększając ciśnienie w cylindrze. I o taki efekt nam chodzi!
Oczywiście to przemyślenie wpadło mi do głowy podczas siedzeniu na wynalazku stworzonemu na potrzeby wymyślania innych wynalazków I jest to tylko czysta teoretyka.
Co o tym myślicie? |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2012-04-03, 21:54
|
|
|
hektor, na elektrodzie jest rozległy temat generator HHO w skodzie fabii sdi - zlukaj - szału nie ma ale jezdzi to |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7478 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2012-04-03, 23:43
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Q5FiAS8Aaqc |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2012-12-14, 16:12
|
|
|
było o wodzie to teraz coś o KAWIE.
Ile kawy pali Twój samochód???
Czyli o samochodzie napędzanym kawą
car-cuccino |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15 |
|
|
|