» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: motomaciey
2013-10-25, 15:33
Regulacja gaźnika BVF 30N3-1 ETZ 251.
Autor Wiadomość
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 510
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2013-08-08, 21:38   Regulacja gaźnika BVF 30N3-1 ETZ 251.

Witam, chciałbym tu podac sposób jak dokładnie wyregulowac gaźnik BVF 30n3-1 :mrgreen: ,

W internecie jest duzo informacji o regulacji gaźnikow do ETZ 251, jednak błednie podaje sie ze w 251 gaznik regulujemy tak samo jak w 250 (myli sie gaznik od BVF 30N3-1 z 30N2-5) :???:

A jak nam pieknie opisuje ksiazka "Jezdze motocyklem MZ" gażniki te sie rożnia i to bardzo, nie bede sie rozpisywac czym (głodnych wiedzy zapraszam do tej wlasnie ksiazki) dla nas najwazniejsze jest to ze gaźnik 30N2-5 (ETZ 250) posiada srube od powietrza i oporowa przepustnicy (regulujaca jej wysokosci) a 30N3-1 (ETZ 251 i 250 od 1987) posiada srube od powietrza i zaslepiona srube od składu mieszanki.
W ksiazce "Jezdze motocyklem MZ" sposob ustawiania gaźnika BVF 30n3-1 ogranicza sie do zdania ze obroty regulujemy sruba powietrza a składu mieszanki nie wolno nam ruszac :klnie: .

Tylko co wtedy jak regulacja jest konieczna :?:

Pierwsze co to oczywiscie motocykl musi być dobrze rozgrzany, zapłon idealnie ustawiony.
Do wydechu podpinamy analizator spalin i manipulujac sruba składu mieszanki ustawiamy ją tak aby zawartosc CO nie przekroczyła 4,5% a potem sruba od powietrza ustawiamy obroty biegu jałowego tj. ok 1500 obr/min.

Co w przypadku gdy nie posiadamy analizatora spalin a do warszatu nie chce nam sie jechac.
Procedura wyglada tak:
1. Uruchomic silnik dobrze go rozgrzac, usunać plombe składu mieszanki i przekrecic ja całkowicie w prawo, silnik musi zgasnac.
2. Wykrecic srube składu mieszanki o około 3 obroty
3. Śrube powietrza ustawic tak aby silnik pracował równomiernie
4. Ostrożnie wkrecac srube składu mieszanki tak aby uzyskac jak najwieksze obroty silnika
5. Zredukowac obroty do 1500 obr/min sruba powietrza i zaplabowac srube składu mieszanki

Od siebie moge dodac to ze w punkcie 4 w moim przypadku srube musialem ustawic okolo 4 obrty w lewo od calkowitego zamkniecia
Ostatnio zmieniony przez jaroquest 2013-08-10, 21:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
lukasz7871 
TPS

Motocykl: ETZ 251
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 173
Skąd: Kraków>Ostrężnica
Wysłany: 2013-08-10, 20:22   

Czytałem gdzieś aby dokładnie ustawić mieszankę to czynność redukowania obrotów należny powtórzyć tzn. jak już znów mamy ok 1,5k obr/min to kręcimy jeszcze śrubką mieszanki w lewo i w prawo szukając znów jeszcze wyższych obrotów jeżeli nie znajdziemy wyższych to wkręcamy z powrotem tak aby było 1,5k obr/min a jeżeli kręcąc obroty nam podwyższa się to należny znów zredukować. I nie wiem czy prawdą jest to, że jeszcze należy wykręcić śrubkę mieszanki o 1/4 obrotu aby lepiej paliła. Jak się myle niech ktoś poprawi, lepiej mieć te pewność. :piwo:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=ZkwY2wWZjQc
https://www.bikepics.com/...z7871/90etz251/
 
 
     
Fuga 


Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 295
Skąd: Klonowa
Wysłany: 2013-08-10, 21:53   

W końcu ktoś to porządnie opisał wielkie dzięki jaroquest, napewno sie przyda :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944
 
 
     
hycjusz 

Motocykl: etz 251
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 1
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2013-10-25, 15:20   

Podziękowanie! Długo szukałem tego opisu, kiedyś mi wpadł w oko, ale nie zapisałem. Wytrwałość w poszukiwaniach została nagrodzona, ale do rzeczy.


ETZ 251 z gaźnikiem 30N3-1 Kupiłem ją jak miała 143400 km, silnik nierozpoławiany.
Po 3000 km zacząłem jeździć z kolegą, który ma Transalpa z 89 r. więc Eta nie była oszczędzana. W sierpniu wybraliśmy się na małą wyprawę 183 km. Jak było można to prędkość 100-120. Wszystko było fajnie, ale pod koniec zauważyłem, że silnik przerywa między 4-5 tyś obrotów i to w czasie, kiedy mocniej odkręcałem gaz. Po przekroczeniu 5 tyś. silnik pracował równo, ale jakby mniej mocy. Sytuacja nieprzyjemna, zwłaszcza jak się wyprzedza ciężarówkę. Pierwsze, co przyszło mi do głowy to lewe powietrze przez uszczelniacze spowodowane zużyciem wału. Niby silnik ma mały przebieg, ale ja wiem, co tam z nim na wsi robili. Może katowali na zimno? Cóż, jeżdżę dalej, coraz bardziej mnie to irytuje, bo czasem jak chcę ruszyć szybko z pod świateł to 4 tyś. puszczam sprzęgło i za chwilę wstyd. Dodam tutaj, że rozpędzając motocykl z manetką odkręconą do 1/3 wszystko było ok. Czas mija, robi się coraz zimniej i okazuje się, że jak silnik zimny to objawy znikają, albo pojawiają się rzadziej. No to podejrzenie padło na gaźnik. Miesiąc obserwacji utwierdzał mnie w przekonaniu, że zanim zrobię kapitalkę, najpierw kupię nowy. Regulacja śrubą powietrza obrotów biegu jałowego dawała średnie efekty, poza tym na włączonych światłach, stojąc na skrzyżowaniu po pół minuty silnik miał problem z wolnymi obrotami i trzeba było kontrolować obroty manetką. Po dodaniu lekko gazu, gdy obroty spadły silnik potrafił zgasnąć. Znowu wstyd.

Więc dziś nadszedł ten dzień. Zerwałem plombę ze śruby mieszanki i wykonałem regulację według instrukcji Jaroquest’a. Proszę Państwa! Jak ręką odjął.


Serdecznie Dziękuję

Hycjusz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15