» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2013-11-18, 16:16   

Cytat:

Mało to masz na internecie tematów i zdjęć pozacieranych tłoków ? Chyba co zlot mz ktoś wstawia zdjęcia "po trasie" z posklejanymi tłokami

Tak to się może zdarzyć przy niewłaściwych remontach oraz złych regulacjach gaznika gdzie niedostateczne smarowanie może być przyczyną zatarcia.
Moja fabryczna Etz mogła jeździć ciągle z prędkością maksymalną-zamknięty licznik.
Natomiast po każdym remoncie już był to przypadek zależny od zastosowanych części, regulacji, itp
_________________

 
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2013-11-20, 18:46   

intr napisał/a:
No to chyba wynika z tego, co wyżej napisałem. Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać. Tłok jak tłok, wykonanie w fso bez zarzutu. Materiał ak12 ale tutaj 0,05 luzu załatwiło temat. Dupa jest z pierścieniami. 2,5 mm to za dużo, żeby z obrotami szaleć. Nie ma tym samym sensu montowanie membrany i innych wynalazków na tym secie. Na zwykłym symetryku działa aż za dobrze.


Nie jestem specjalnie zainteresowany tematem ale w UK można kupić tuningowe tłoki na 1 pierścień do motocykla BSA Bantam 175 o średnicy w przybliżeniu 62 mm. Widziałem kiedyś na forum Wueska link, jak poszperam to pokażę.
 
     
Naveintre 


Motocykl: MZ ETZ 150, Ogar 200
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2013-11-20, 21:25   

Cytat:
Nie wiem jak jest z SHL ,ale WSK lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t.

45km z prędkoscią 100-110km/h w 30C i mimo tłoka obecnej produkcji etz 150 nie dawała jakichkolwiek oznak zacierania czy czegoś podobnego. Dobry olej, dobre regulacje i niema prawa sie nic zatrzeć.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-11-21, 07:40   

Naveintre napisał/a:
45km z prędkoscią 100-110km/h
Licznikowe :grin: :piwo:
Intr jechał 110 km/h wg. GPSa 150 km.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-21, 08:22   

jannex napisał/a:
w UK można kupić tuningowe tłoki na 1 pierścień do motocykla BSA Bantam 175

Znalazłem, dzięki za info. Tłok to BSA BANTAM D14 62mm, sworzeń 15 mm, jeden pierścień 1mm. http://www.ebay.com.au/it...=item53f14f153c Ciekawa propozycja, przy czym do turystycznej jazdy lepszy byłby tłok seryjny o dwóch pierścieniach, które są i tak dużo cieńsze niż te w shl lub taki: http://www.ebay.co.uk/itm...T-/150502471344

Szkoda że cena jest na polskie warunki astronomiczna. Taniej wyjdzie zastosować tłok, który kiedyś dzięki Sasce przypadkiem upatrzyłem od piagio hexagon 180 i przerobić korbowoda na sworzeń 16.

EDIT:
Coś mi się przepatrzyło, bo tłok wychodzi tanioszka nawet na polskie warunki ;) 200 - 250 zł to prawie darmoszka przy cenach wiseco czy wosnerów... Trochę problematycznie jest umiejscowiony zamek, na tylnej ścianie cylindra...
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
Ostatnio zmieniony przez intr 2013-11-21, 14:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-11-21, 10:25   

intr napisał/a:
Taniej wyjdzie zastosować tłok, który kiedyś dzięki Sasce przypadkiem upatrzyłem od piagio hexagon 180 i przerobić korbowoda na sworzeń 16.


Bo Saska to fajny chłpak jest i basta :torba":

Szykuj się na drugie podejście do Hexa :]
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
mareks16 

Motocykl: MZ ETZ 150,250,WSK 3
Wiek: 27
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Łaziska
Wysłany: 2013-11-26, 17:36   

A jakby założyć sprzęgło z Mz ts 150? Podobno mocniejsze było.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-11-26, 19:26   

mareks16, Raz, że mocniejsze a za tym idzie mniejsza awaryjność i łatwiejsza regulacja i brak problemu z ciągnącym/ślizgającym się sprzęgłem poprzez zastosowanie 6 niezależnych sprężyn a nie jak to było w ETZ 150 sprężyny talerzowej, również mniej kłopotliwe jest sprzęgło od TS-ki pod względem wytrzymałości zabieraka, w TS-ce jest jednak stalowy a ETZ miały aluminiowe.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-27, 00:09   

Witam :piwo:
Mi przyszło jeszcze jedno rozwiązanie jeśli chodzi o sprzęgło w MZ ETZ 175 założenie mocniejszej dorobionej sprężyny talerzowej... Dylemat czy warto iść w tym kierunku?
Jedna z firm w mojej okolicy dorabiająca sprężyny różnego rodzaju wspomina o dorabiania takiego rodzaju sprężyn.. Nie wiem jak koszty ale jak uznacie że warto to zlecę wykonanie takiej sprężyny lub nawet dwóch tz. twardszej i nieco miększej... aby szło dobrać optymalną do sprzęgła w MZ ETZ 175...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-11-27, 00:39   

Moim zdaniem bez sensu. Sprzęgło od ETZ po prostu jest za słabe. Dodatkowo skandalicznie niska jakość dostępnych części zamiennych właściwie uniemożliwia potencjalną naprawę.
Lepiej skupić się na sprzęgle od TS
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-27, 00:53   

Myślę na tym i chyba słaby punkt tego rozwiązania to aluminiowe gwinty w zabieraku które pewnie zostaną zniszczone po założeniu mocniejszej sprężyny talerzowej...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-27, 07:27   

Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem. Gdyby zabierak był stalowy, to nie byłoby problemu, ale że jest aluminiowy, to bezpieczniej dodać jedną tarczę więcej. Nad sprzęgłem od TS też kiedyś myślałem, ale ono jest upierdliwe w przeróbkach i bardziej kłopotliwe w naprawie. Ja zostaje przy ETZ'etewym.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-11-27, 08:48   

intr, Tarczka więcej też może się sprawdzić przy fabrycznym sprzęgle z ETZ ale wyjaśnij mi proszę dlaczego sprzęgło z TS-ek jest niby upierdliwe i bardziej kłopotliwe? wydaje mi się, że zdobycie części do niego jest bardziej kłopotliwe niż sama regulacja, patrząc na ceny zabieraków które wahają się od 60zł do 160zł nie wspominając o tarczy dociskowej, miseczkach sprężyn oraz samych sprężynach żeby były dość twarde.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-27, 09:04   

Ale co tu wyjaśniać. Ja wolę sprzegło ETZ'towe bo jest proste w naprawie, szybkie w rozbieraniu i mniej kłopotliwe w przerabianiu. Jak wolisz sprzęgło od TS'a, to Twój wybór ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-28, 00:13   

intr napisał/a:
Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem.

O ja ciemny blondyn na to nie wpadłem :torba": trzeba to przetestować tylko co na to liche gwinty zabieraku? :sciana: Już kiedyś myślałem aby tam prasować nagwintowane tulejki do zabieraka i dorobić śruby było by to pewniejsze... :dziadek:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Harnas221 


Motocykl: MZ ETZ 301
Wiek: 30
Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 4
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-11-28, 08:08   

Mz etz 150 ;d Lepiej żebyś nie bajerował jej mz etz 150 mają słabsze częsci silnik nie wytrzyma.. To nie 250 że 300cc bd miał i będzie okej.. Radze zmienić motor jak chcesz poszaleć pozdrawiam ; ))
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2013-11-28, 10:23   

Marcin W. napisał/a:
intr napisał/a:
Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem.

O ja ciemny blondyn na to nie wpadłem :torba": trzeba to przetestować tylko co na to liche gwinty zabieraku? :sciana: Już kiedyś myślałem aby tam prasować nagwintowane tulejki do zabieraka i dorobić śruby było by to pewniejsze... :dziadek:


Marcin , jeśli masz org. zbierak w db stanie to tak zrób, dorób stalowe redukcje, mi znajomy tak regeneruje gwinty super sprawa , tylko teraz pytanie czy wyda materiału bo trzeba przegwintować na m8 a potem wkręcić redukcje z gwintem m6
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-11-28, 11:04   

Nie wyda. Gwint m6 by spokojnie wytrzymał nawet a aluminium. Właśnie chodzi o to, że jest mało tego aluminium a ja się obawiam że te "słupki" mogą pęknąć po prostu. Wstawianie tulejki nic w tym wypadku nie da, bo to nie gwint jest słabym punktem. Wymiar pod M8 to ma ten słupek po zewnątrz ;) Być może skręcenie tego wszystkiego z zabierakiem na wylot by wytrzymało. Skręcone razem z podstawą.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2018-03-09, 20:38   

Ale to już stary temat :mrgreen:

175 do dzisiaj jeździ, w sumie 6 tyś km na garze. Wszystko mechanicznie jak najbardziej wytrzymuje, tylko bardzo szybko się zużywa wyłączając sprzęgło. 5 tyś km maks i na piątym biegu już ma problem aby załapać przy bardzo szybkim rozpędzaniu. I mowa tutaj o naprawdę ekstremalnej jeździe, praktycznie non stop full.

Remendy na to zjawisko jest sprzęgło 7 tarczowe, a że akurat robię silnik i moja 175 zmienia właściciela robiąc miejsce w ramie na 200 to wkleję zdjęcie, że da się to zrobić :)

Zmodyfikować trzeba zabierak, tarcze, blachę, śruby, wszystko spasować a dalej to już ogień z rury :)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2018-03-09, 21:57   

intr, aż się boję o juniora Wojtka, żeby go ten sprzęt nie poniósł :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14