Zwiększanie pojemności cylindra Mz ETZ 150 na 175cm3 |
Autor |
Wiadomość |
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-11-18, 16:16
|
|
|
Cytat: |
Mało to masz na internecie tematów i zdjęć pozacieranych tłoków ? Chyba co zlot mz ktoś wstawia zdjęcia "po trasie" z posklejanymi tłokami |
Tak to się może zdarzyć przy niewłaściwych remontach oraz złych regulacjach gaznika gdzie niedostateczne smarowanie może być przyczyną zatarcia.
Moja fabryczna Etz mogła jeździć ciągle z prędkością maksymalną-zamknięty licznik.
Natomiast po każdym remoncie już był to przypadek zależny od zastosowanych części, regulacji, itp |
_________________
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-11-20, 18:46
|
|
|
intr napisał/a: | No to chyba wynika z tego, co wyżej napisałem. Zresztą nie rozumiem dlaczego miałby się zacierać. Tłok jak tłok, wykonanie w fso bez zarzutu. Materiał ak12 ale tutaj 0,05 luzu załatwiło temat. Dupa jest z pierścieniami. 2,5 mm to za dużo, żeby z obrotami szaleć. Nie ma tym samym sensu montowanie membrany i innych wynalazków na tym secie. Na zwykłym symetryku działa aż za dobrze. |
Nie jestem specjalnie zainteresowany tematem ale w UK można kupić tuningowe tłoki na 1 pierścień do motocykla BSA Bantam 175 o średnicy w przybliżeniu 62 mm. Widziałem kiedyś na forum Wueska link, jak poszperam to pokażę. |
|
|
|
|
Naveintre
Motocykl: MZ ETZ 150, Ogar 200
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 128 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2013-11-20, 21:25
|
|
|
Cytat: | Nie wiem jak jest z SHL ,ale WSK lubią się zacierać o czym świadczy wpis w instrukcji ,że jazda na dłuższym odcinku pełną mocą może doprowadzić do zatarcia. Zresztą tyczy się to tak samo MZ, Jaw i reszty motocykli 2t. |
45km z prędkoscią 100-110km/h w 30C i mimo tłoka obecnej produkcji etz 150 nie dawała jakichkolwiek oznak zacierania czy czegoś podobnego. Dobry olej, dobre regulacje i niema prawa sie nic zatrzeć. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-21, 07:40
|
|
|
Naveintre napisał/a: | 45km z prędkoscią 100-110km/h | Licznikowe
Intr jechał 110 km/h wg. GPSa 150 km. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-21, 08:22
|
|
|
jannex napisał/a: | w UK można kupić tuningowe tłoki na 1 pierścień do motocykla BSA Bantam 175 |
Znalazłem, dzięki za info. Tłok to BSA BANTAM D14 62mm, sworzeń 15 mm, jeden pierścień 1mm. http://www.ebay.com.au/it...=item53f14f153c Ciekawa propozycja, przy czym do turystycznej jazdy lepszy byłby tłok seryjny o dwóch pierścieniach, które są i tak dużo cieńsze niż te w shl lub taki: http://www.ebay.co.uk/itm...T-/150502471344
Szkoda że cena jest na polskie warunki astronomiczna. Taniej wyjdzie zastosować tłok, który kiedyś dzięki Sasce przypadkiem upatrzyłem od piagio hexagon 180 i przerobić korbowoda na sworzeń 16.
EDIT:
Coś mi się przepatrzyło, bo tłok wychodzi tanioszka nawet na polskie warunki 200 - 250 zł to prawie darmoszka przy cenach wiseco czy wosnerów... Trochę problematycznie jest umiejscowiony zamek, na tylnej ścianie cylindra... |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
Ostatnio zmieniony przez intr 2013-11-21, 14:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-21, 10:25
|
|
|
intr napisał/a: | Taniej wyjdzie zastosować tłok, który kiedyś dzięki Sasce przypadkiem upatrzyłem od piagio hexagon 180 i przerobić korbowoda na sworzeń 16. |
Bo Saska to fajny chłpak jest i basta
Szykuj się na drugie podejście do Hexa |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
mareks16
Motocykl: MZ ETZ 150,250,WSK 3
Wiek: 27 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Łaziska
|
Wysłany: 2013-11-26, 17:36
|
|
|
A jakby założyć sprzęgło z Mz ts 150? Podobno mocniejsze było. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-11-26, 19:26
|
|
|
mareks16, Raz, że mocniejsze a za tym idzie mniejsza awaryjność i łatwiejsza regulacja i brak problemu z ciągnącym/ślizgającym się sprzęgłem poprzez zastosowanie 6 niezależnych sprężyn a nie jak to było w ETZ 150 sprężyny talerzowej, również mniej kłopotliwe jest sprzęgło od TS-ki pod względem wytrzymałości zabieraka, w TS-ce jest jednak stalowy a ETZ miały aluminiowe. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-11-27, 00:09
|
|
|
Witam
Mi przyszło jeszcze jedno rozwiązanie jeśli chodzi o sprzęgło w MZ ETZ 175 założenie mocniejszej dorobionej sprężyny talerzowej... Dylemat czy warto iść w tym kierunku?
Jedna z firm w mojej okolicy dorabiająca sprężyny różnego rodzaju wspomina o dorabiania takiego rodzaju sprężyn.. Nie wiem jak koszty ale jak uznacie że warto to zlecę wykonanie takiej sprężyny lub nawet dwóch tz. twardszej i nieco miększej... aby szło dobrać optymalną do sprzęgła w MZ ETZ 175... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-27, 00:39
|
|
|
Moim zdaniem bez sensu. Sprzęgło od ETZ po prostu jest za słabe. Dodatkowo skandalicznie niska jakość dostępnych części zamiennych właściwie uniemożliwia potencjalną naprawę.
Lepiej skupić się na sprzęgle od TS |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-11-27, 00:53
|
|
|
Myślę na tym i chyba słaby punkt tego rozwiązania to aluminiowe gwinty w zabieraku które pewnie zostaną zniszczone po założeniu mocniejszej sprężyny talerzowej... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-27, 07:27
|
|
|
Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem. Gdyby zabierak był stalowy, to nie byłoby problemu, ale że jest aluminiowy, to bezpieczniej dodać jedną tarczę więcej. Nad sprzęgłem od TS też kiedyś myślałem, ale ono jest upierdliwe w przeróbkach i bardziej kłopotliwe w naprawie. Ja zostaje przy ETZ'etewym. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2013-11-27, 08:48
|
|
|
intr, Tarczka więcej też może się sprawdzić przy fabrycznym sprzęgle z ETZ ale wyjaśnij mi proszę dlaczego sprzęgło z TS-ek jest niby upierdliwe i bardziej kłopotliwe? wydaje mi się, że zdobycie części do niego jest bardziej kłopotliwe niż sama regulacja, patrząc na ceny zabieraków które wahają się od 60zł do 160zł nie wspominając o tarczy dociskowej, miseczkach sprężyn oraz samych sprężynach żeby były dość twarde. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-27, 09:04
|
|
|
Ale co tu wyjaśniać. Ja wolę sprzegło ETZ'towe bo jest proste w naprawie, szybkie w rozbieraniu i mniej kłopotliwe w przerabianiu. Jak wolisz sprzęgło od TS'a, to Twój wybór |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-11-28, 00:13
|
|
|
intr napisał/a: | Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem. |
O ja ciemny blondyn na to nie wpadłem trzeba to przetestować tylko co na to liche gwinty zabieraku? Już kiedyś myślałem aby tam prasować nagwintowane tulejki do zabieraka i dorobić śruby było by to pewniejsze... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Harnas221
Motocykl: MZ ETZ 301
Wiek: 30 Dołączył: 17 Sty 2013 Posty: 4 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-11-28, 08:08
|
|
|
Mz etz 150 ;d Lepiej żebyś nie bajerował jej mz etz 150 mają słabsze częsci silnik nie wytrzyma.. To nie 250 że 300cc bd miał i będzie okej.. Radze zmienić motor jak chcesz poszaleć pozdrawiam ; )) |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-28, 10:23
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | intr napisał/a: | Najprostszym sposobem na zwiększenie docisku jest zastosowanie dwóch sprężyn jedna na drugiej. Talerzówki mogą pracować w pakietach po kilka sztuk więc moim zdaniem dorabianie jednej mocniejszej mija się z celem. |
O ja ciemny blondyn na to nie wpadłem trzeba to przetestować tylko co na to liche gwinty zabieraku? Już kiedyś myślałem aby tam prasować nagwintowane tulejki do zabieraka i dorobić śruby było by to pewniejsze... |
Marcin , jeśli masz org. zbierak w db stanie to tak zrób, dorób stalowe redukcje, mi znajomy tak regeneruje gwinty super sprawa , tylko teraz pytanie czy wyda materiału bo trzeba przegwintować na m8 a potem wkręcić redukcje z gwintem m6 |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-28, 11:04
|
|
|
Nie wyda. Gwint m6 by spokojnie wytrzymał nawet a aluminium. Właśnie chodzi o to, że jest mało tego aluminium a ja się obawiam że te "słupki" mogą pęknąć po prostu. Wstawianie tulejki nic w tym wypadku nie da, bo to nie gwint jest słabym punktem. Wymiar pod M8 to ma ten słupek po zewnątrz Być może skręcenie tego wszystkiego z zabierakiem na wylot by wytrzymało. Skręcone razem z podstawą. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2018-03-09, 20:38
|
|
|
Ale to już stary temat
175 do dzisiaj jeździ, w sumie 6 tyś km na garze. Wszystko mechanicznie jak najbardziej wytrzymuje, tylko bardzo szybko się zużywa wyłączając sprzęgło. 5 tyś km maks i na piątym biegu już ma problem aby załapać przy bardzo szybkim rozpędzaniu. I mowa tutaj o naprawdę ekstremalnej jeździe, praktycznie non stop full.
Remendy na to zjawisko jest sprzęgło 7 tarczowe, a że akurat robię silnik i moja 175 zmienia właściciela robiąc miejsce w ramie na 200 to wkleję zdjęcie, że da się to zrobić
Zmodyfikować trzeba zabierak, tarcze, blachę, śruby, wszystko spasować a dalej to już ogień z rury |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2018-03-09, 21:57
|
|
|
intr, aż się boję o juniora Wojtka, żeby go ten sprzęt nie poniósł |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
|