» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 10:26
Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150
Autor Wiadomość
Plonek 
wujek samo ZŁO


Motocykl: z krainy deszczowców
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 486
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-05-08, 18:52   

hmm a w jakim stanie cewka wzbudzenia ? Obadaj czy nic nie jest pozrywane wkoło niej, czy nie jest luźna. Popatrz też przy okazji na szczotkotrzymacze, no i na stan samych szczotek.
_________________
The power of dreams.
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-07-22, 11:50   Jak sprawdznic ladowanie w MZ TS 150

Witam! Czy może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić ładowanie w TS 150? Bo kupiłem nowy regulator elektroniczny i chyba mi nie ładuje nie wiem jak to sprawdzić...
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2010-07-22, 12:03   

Odpal moto i odlącz akumulator :)
Ktoś na forum coś takiego proponował, tylko nie pamietam do jakiego typu mz ;P
 
     
tomek17t 
MZ ETZ 250


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Mokrzesz
Wysłany: 2010-07-22, 12:28   ;D

Masz moze miernik napiecia elektroniczny ? W Domu ?
Jesli tak to + do + - do - i jak dodasz gazu napiecie podwinno podskoczyc do 12V i wyzej a jesli nie laduje to po dodaniu gazu dalej wartosc bedzie ta sama okolo 12 V w zaleznosci od rozladowania Aku;D
POzdrawiam =)
_________________
-----------80---90
------70--------------100
--60-------MZETZ------110
-50---------250-----------120
40---------------\----------130
-30---------------\--------140
--20---------------\-----150
----10--------------\---160
--------0---- km/h---V-max
 
 
     
kaze_k 


Motocykl: XTZ 660 sm
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 341
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 2010-07-22, 13:25   

napięcie powinieneś mieć 6.7-7.8 V :) ts ma 6V instalacje :P
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-07-22, 17:14   

Miernik mam. Czyli + do + przy aku a drugi do masy? i miernik ustawić tak jak bym sprawdzał ile V ma aku ta?
 
     
adam251 


Motocykl: ETZ 251 91' YZF R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 263
Skąd: Wieluń/Poznań
Wysłany: 2010-07-22, 17:51   

Ta.
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-07-23, 12:50   

Przed odpalaniem aku miał 5.89 gdy go odpaliłem spadło do 5.45 dodałem gazu i skoczyło mi jedynie do 5.50/1 to chyba trochę za mało. O co chodzi? Dodam jeszcze ze gdy odpaliłem motor odpiąłem aku tak jak radził winiar91, to motor zgasł.
 
     
tomek17t 
MZ ETZ 250


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 45
Skąd: Mokrzesz
Wysłany: 2010-07-23, 13:28   ;/

Czyli Ladowania to ty kolego nie masz raczej nie jest to wina regulatora bo gdyby sie spalil ladowanie by bylo bardzo wysokie ja tak bynajmniej mialem.
I jeszcze na ile V to ustawiles ;p
Bo na tym czujnika jest duzo parametrow.
20 V chyba tak :> ?
_________________
-----------80---90
------70--------------100
--60-------MZETZ------110
-50---------250-----------120
40---------------\----------130
-30---------------\--------140
--20---------------\-----150
----10--------------\---160
--------0---- km/h---V-max
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-07-23, 18:28   

Tak dałem na 20. A co może być przyczyną braku ładowania?
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-07-23, 20:01   

-Uszkodzone diody prostownicze
-Uszkodzony wirnik
-Źle zrobiona instalacja
-Uszkodzony regulator napięcia (ale to już wykluczone)
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-07-23, 20:33   

Uszkodzone diody prostownicze? TS 150 ich nie ma. Instalacje mi robił elektryk. A wirnik jak sprawdzić? Albo może macie jakiś schemat jak podłączyć ten elektroniczny regulator?
 
     
Chinczyk 
Nowicjusz

Motocykl: MZ ETZ 150e '90r
Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 513
Skąd: Okolice Brzozowa
Wysłany: 2010-07-24, 14:59   

Sorry!
Nie spajrzałem że mowa o TS. :torba":
Poszukaj na forum a znajdziesz schemat.
_________________
Pomogłem? Kliknij "pomógł"!
 
 
     
pawzl 

Motocykl: MZ TS 150
Wiek: 33
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 65
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-07-24, 15:55   

Ok a co z tym wirnikiem jak go sprawdzić? Szukałem u wujka Google i jest tylko opisane jak go sprawdzić w ETZ a nie w TS...
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-03-11, 11:48   

Witam.
OD jakiegoś czasu borykam sie z brakiem ładowania w MZ TS 250.
Instalacje mam połączoną na nowo, wszystko połączone zgodnie ze schematem.
Akumulator mam nowy. Regulator także wygląda na nowy ale nie jestem pewien jego sprawności.
Tak więc ładowania nie ma wcale, kontrolka sie stale świeci, 6,3V na odpalonym silniku.
Stojan ma dokładnie 2,2Om czyli jest sprawny. A zresztą mam dwa stojany i nie ładuje na żadnym z nich.
Cewka wzbudzenia ma 4,1Om czyli sprawna, mam dwie druga ma 5,3Om.
Wirnik, także mam dwa, nie ładuje na żadnum z nich. Pierwszy który był w motocyklu na oko wygląda dobrze, nie widać zeby gdzieś był przyjarany. Ale gdy próbowałem go pomierzyc wychądza jakieś jaja
bo łączy on każdy z kadym polem na komutatorze, opory wachaja sie od 0,5om do 1om
Drugi zaś łączy tylko na niektórych polach, opory w granicach 23Om.
Podczas pomiarów zauwarzyłem że gdy cewka wzbudzenia jest podlaczona i przykrecona do masy, stojan ma 0,4om oporu - tzn. nie ma nic bo tyle to maja przewody miernika.

Spróbuje jeszcze coś pogrzebac z tą cewką, ciekawi mnie czemu nie ma oporu jak jest przykrecona, może gdzieś zwiera, a może tak ma być? Sam już niewiem.

Pisałem już tu kiedyś w tej sprawie, odpowiedzi nie uzyskałem. Próbowałem coś zrobić z pomocą kolegi z forum, męcze sie już z tym ladowaniem 2 miesiace i dalej dupa.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-11, 12:08   

A nie możesz sprawdzić przebicia cewki wzbudzenia miernikiem? Na wzbudzeniu nie ma aż takich prądów, więc bez obciążenia prądowego powinieneś to samym miernikiem wychwycić.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-03-11, 12:25   

Cewka przebicia już nie ma. Miała bo winna była śrubka którą sie przekręca koniec cewki do df, jest za dluga i dotyka do stojana.
Po skruceniu śrubki stojan ma 2,2Om, już jest w porządku, ale ładowania dalej brak

Kosior Tobie chodzi żebym sprawdził na odpalonym silniku, zaraz to zrobię

DODANO:

Nawet nie musiałem odpalać...
Po zamontowaniu stojana na wirnik oba styki cewki zwieraja do masy. Przejscie jest z jednego styku do masy, z drugiego do masy, a co za tym idzie df też zwiera do masy, d+ takze, gdzie bym nie przylozyl to jest przejscie.
Opór zamontowanego stojana ma 1,7Om, cewka także ma 1,7Om. O co tu chodzi? Ja już zgłupiałem.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-03-11, 14:43   

Paczka z prądnicą doszła ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Nitrox13 
Nitrox 13

Motocykl: MZ TS150
Wiek: 30
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: 2014-04-10, 17:21   

Witam mam to samo od około miesiąca padło ładowanie i już na wolnych jest oki ale jak TS-ka dostanie trochę po gazie na trasie traci ładowanie i jedzie do momentu kiedy jeszcze w akumulatorze jest coś prądu jak braknie tak ratuje tylko PRZEŁĄCZENIE KLUCZYKIEM NA PRĄDNICE ALE W TEDY BRAK ŚWIATEŁ,NO ALE JEDZIE :)
Dosłownie 10 minut temu wróciłem i tak mi wpadło do głowy czy cewka się nie grzeje,nawet nie gasiłem zdemontowałem mały dekiel i co?! Gorąca że w palcach zaciśniętych nie utrzymasz dzisiaj będzie ciężki wieczór i jeszcze regulator do wymiany bo jest już po nim bo podczas sprawdzenia miernikiem skok jest od 0.25 do 7.54(na wyłączonych światłach)coś niesamowitego O_O
_________________
Od 11 roku na motorze począwszy od ogara 205,przez WSK 125,obecnie MZ TS150 i mam nadzieję że skończę na amerykańskim smoku BOSS HOSS Big Block a tak poza tym to CAŁY CZAS DO PRZODU I STARAM SIĘ ;D
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2014-08-11, 19:06   

Witam ponownie.

Niestety ale problem powrócił :sad:
Kiedy juz sie uporałem z tym nieszczesnym ładowaniem, kontrolka gasła tak na oko przy 3kRPM, ładowanie mialem ok 7-7,5V. Jezdziłem, jezdziłem aż ostatnio zauwarzyłem że kontrolka ładowania dziwnie sie zachowuje, jak jechalem to gasła i na moment sie zapalała. Mysle sobie, zonowu to samo, pewnie nie mam ladowania.
Przy sprawdzaniu miernikiem na akumulatorze mam 6,11V czyli dupa :sad:

Mam dwie TSki, wiec zaczołem mierzyc i porównywać wyniki
Wszystkie pomiary na odpietych kablach, bez cewki wzbudzenie
Miedzy DF - masa = 2,3 Om - tak samo w obydwóch motorach
Miedzy D+ - masa= jest różnie 5, 20, 24Om zalezy jak przekrece wałem. W drugiej Ts mam tam od 40-50 Om
Miedzy D- - D+ = 2 Om a w drugim 30-40 Om

Jezeli mierze cewke wzbudzenia mam 2,4 Om na podlaczonej, jak odlace ma 5Om, w drógim czy tak, czy tak ma 5Om czyli cos tak jak by u mnie zwierało, ale nic na to nie wskazuje.
Na poczatek podmieniłem regulatory, różnica była taka że na moim elektronicznym kontrolka ładowania gasnie przy wyzszych obrotach - napiecie 6,11V- 6,14V
Na regulatorze mechanicznym kontrolka gasnie zaraz po odpaleniu przy 1kRPM - napiecie równierz 6,11-6,14V.
Mierzyłem napiecie miedzy DF - masa, D+ - masa i czasem dochodziło do 1,3V.
Moim zdaniem cos mam nie tak z pradnica.
Jeszcze jedno, ostatnio odpaliła mi do tyłu, ogarnołem to po chwili gdy wrzuciłem bieg. Czy mogło przez to coś sie zwalic z ładowaniem?
Licze na waszą pomoc :piwo:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14