Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem |
Autor |
Wiadomość |
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-07-17, 12:42
|
|
|
motocyklista napisał/a: | jawy czy inne stare motory mają założone simmeringi sprężynką do wału |
Widocznie przy tych konstrukcjach się to sprawdza.
ETZ ma stosunkowo duzy tłok + wysokie obroty+dużą moc - tym różni się od innych 2T z tamtego okresu.
Nie rozumiem w ogóle dyskusji tak było fabrycznie i tak ma być - nie jest to wada ani niedoróbka, która powoduje jakieś problemy. |
_________________
|
|
|
|
|
motocyklista
Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 844 Skąd: okolice Strzyżowa
|
Wysłany: 2014-07-17, 14:17
|
|
|
mczmok napisał/a: | ETZ ma stosunkowo duzy tłok + wysokie obroty+dużą moc - tym różni się od innych 2T z tamtego okresu. |
No fakt, jawa czy cezeta nie mówiąc już o wskach maja mniejszą prędkość obrotową niż ETZ. |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-18, 11:46
|
|
|
motocyklista napisał/a: | No fakt, jawa czy cezeta nie mówiąc już o wskach maja mniejszą prędkość obrotową niż ETZ. |
TS 350 ma moc maksymalną przy dokładnie takich samych obrotach, co ETZ. Kręci się też równie wysoko. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-07-20, 22:24
|
|
|
kosior30,
Bardziej mi chodziło o duże wahania ciśnienia (duzy tłok, obroty, itp) w skrzyni korbowej.
Jak pisałem wcześniej przy zużytych pierścieniach (czy innych awariach układu korbowego) pojawiają się przedmuchy do skrzyni korbowej, wtedy odwrotny simmering pelni rolę bezpiecznika i przepuszcza nadmiar ciśnienia do skrzyni.
Widać to po wyrzucanych oparach i śladach oleju przy korku wlewu oleju.
Gdyby simmering jest założony sprężyną do skrzyni korbowej przy zbyt dużym ciśnieniu i temperaturze dochodzi do jego zniszczenia !
Przerabiałem to dużo razy !!! |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-21, 00:20
|
|
|
mczmok napisał/a: | Jak pisałem wcześniej przy zużytych pierścieniach (czy innych awariach układu korbowego) pojawiają się przedmuchy do skrzyni korbowej, wtedy odwrotny simmering pelni rolę bezpiecznika i przepuszcza nadmiar ciśnienia do skrzyni.
Widać to po wyrzucanych oparach i śladach oleju przy korku wlewu oleju. |
Sądzę, iż w takim przypadku uszkodzeniu ulegałby simering prawy. Dlaczego? Większa różnica ciśnień - w skrzyni przecież jakieś ciśnienie związane z obracającym się chociażby sprzęgłem i mieszanym olejem występuje, a w komorze alternatora jest praktycznie atmosferyczne. Ale to tylko domysły, jeśli masz takie doświadczenia, to ok |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
|