» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzanie szczelności silnika powietrzem
Autor Wiadomość
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-07-17, 12:42   

motocyklista napisał/a:
jawy czy inne stare motory mają założone simmeringi sprężynką do wału

Widocznie przy tych konstrukcjach się to sprawdza.

ETZ ma stosunkowo duzy tłok + wysokie obroty+dużą moc - tym różni się od innych 2T z tamtego okresu.

Nie rozumiem w ogóle dyskusji tak było fabrycznie i tak ma być - nie jest to wada ani niedoróbka, która powoduje jakieś problemy.
_________________

 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-07-17, 14:17   

mczmok napisał/a:
ETZ ma stosunkowo duzy tłok + wysokie obroty+dużą moc - tym różni się od innych 2T z tamtego okresu.


No fakt, jawa czy cezeta nie mówiąc już o wskach maja mniejszą prędkość obrotową niż ETZ.
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-18, 11:46   

motocyklista napisał/a:
No fakt, jawa czy cezeta nie mówiąc już o wskach maja mniejszą prędkość obrotową niż ETZ.


TS 350 ma moc maksymalną przy dokładnie takich samych obrotach, co ETZ. Kręci się też równie wysoko.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-07-20, 22:24   

kosior30,
Bardziej mi chodziło o duże wahania ciśnienia (duzy tłok, obroty, itp) w skrzyni korbowej.
Jak pisałem wcześniej przy zużytych pierścieniach (czy innych awariach układu korbowego) pojawiają się przedmuchy do skrzyni korbowej, wtedy odwrotny simmering pelni rolę bezpiecznika i przepuszcza nadmiar ciśnienia do skrzyni.
Widać to po wyrzucanych oparach i śladach oleju przy korku wlewu oleju.
Gdyby simmering jest założony sprężyną do skrzyni korbowej przy zbyt dużym ciśnieniu i temperaturze dochodzi do jego zniszczenia !
Przerabiałem to dużo razy !!!
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-21, 00:20   

mczmok napisał/a:
Jak pisałem wcześniej przy zużytych pierścieniach (czy innych awariach układu korbowego) pojawiają się przedmuchy do skrzyni korbowej, wtedy odwrotny simmering pelni rolę bezpiecznika i przepuszcza nadmiar ciśnienia do skrzyni.
Widać to po wyrzucanych oparach i śladach oleju przy korku wlewu oleju.


Sądzę, iż w takim przypadku uszkodzeniu ulegałby simering prawy. Dlaczego? Większa różnica ciśnień - w skrzyni przecież jakieś ciśnienie związane z obracającym się chociażby sprzęgłem i mieszanym olejem występuje, a w komorze alternatora jest praktycznie atmosferyczne. Ale to tylko domysły, jeśli masz takie doświadczenia, to ok :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14