Przesunięty przez: sIaj 2009-10-16, 10:45 |
Elektryka - brak ładowania - MZ ETZ 250 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 22:44
|
|
|
Bo te typy tak mają i mimo mojej kampanii "Regulatorom Mega dziękujemy..." zawsze znajdą się osoby które je kupują. Mogłeś też coś już upalić po zamontowaniu tego regulatora innych kombinacjach tobie znanych i teraz zrobił większy problem pewnie... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-11-29, 23:16
|
|
|
Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 23:18
|
|
|
Dodek, "I to jest pomysł na piątkę" Dziękuje i Dobranoc |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-29, 23:31
|
|
|
Dodek napisał/a: | Cała ta instalacja wyglada na jop twoju mat - pierwsze co polecam wsiąść w ręce schemat i kupić nową skrzynkę bezpieczników na płytkowe.
Nast ogarnąć przewody wg tego najprostszego schematu i na końcu sprawdzić ładowanie |
Z taką kupiłem ;/ Niestety Motorek w kiepskim stanie i jedynie co fajnie chodziło to silnik ..nowa kostka bezpieczników jest na liście ..
To jaki regulator mam kupić właśnie robię listę nowych rzeczy do 1500zł i w nich jest regulator ten niebieski.. przecież jakby to nie działało to by nie sprzedawali .. podobno stare takie w alu obudowie były ok.. Mi się wydaje , że się spaliło coś dalej .. tylko co? |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 23:35
|
|
|
danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-29, 23:38
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | danieldeni20, w sumie odpowiedz co do regulatora masz w schemacie od kolegi Dodek, a dokładniej to regulator Jezpol RNA2 9d jak by co to mogę go mieć pisz na PW |
tylko w ori jest 5 przewodów wpięte .. reszta ma iść wek? Ten regulator idzie wyrwać z Neta za 31zł ;]
czy na którymś z 4 konektorze z tego foto powinno iść napięcie? Jeśli tak to nie idzie ..
|
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-11-29, 23:43
|
|
|
Masz wyżej schemat przecież wszystko jest fajnie opisane.... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-29, 23:47
|
|
|
Sorka .. zawsze boję się czytać, wolę pytać ;D
Czyli DF to +
Miernikiem sprawdzając DF jako + a minus miernika do ramy i efekt jest taki, że na mierniku zero ładowania |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-11-30, 00:03
|
|
|
danieldeni20, nie ma sie czego bać, i w ramach otuchy dodam , iż czytanie nawet naprawdę nie boli
Co do sprawdzania alternatora jest odzielny temat na forum http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=14037 |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-30, 00:17
|
|
|
Już zamawiam ten Regulator od Poloneza Jutro obadam jak sprawdzić ładowanie alternatora |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-30, 09:33
|
|
|
A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW Power
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 35 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 2014-11-30, 09:37
|
|
|
halcik napisał/a: | A ja tak z innej beczki, czy blaszka łącząca platyny z kondensatorem opiera się o śrubę regulacji zapłonu? Jeśli tak to na pewno nie powinna |
Możesz to gdzieś zaznaczyć i pokazać o co chodzi? |
_________________ Życie to nie bajka, nie podrapie nas po jajkach ... ;] |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-12-01, 13:24
|
|
|
Pewnie się mylę, ale na pewno warto zwrócić na to uwagę
|
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 389 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2014-12-05, 15:48
|
|
|
Pytanie do MEGA elektryków/elektroników: ETZ 250; ładownie jest ale spada bardzo równo i stopniowo do 11,8-11,6V na światłach i chyba zaburza zapłon ... silnik wpada w niestabilny bieg jałowy. Wzbogacenie mieszanki pomogło na przygasanie ale chwilami jest nerwowo. Bez świateł trzyma w normie 12,6-12,8V na jałowych, poza jałowymi ładuje wzorowo >14V bez różnicy z/bez świateł. Napięcia na styku 61 prostownika spada tak samo liniowo. Przekładane i sprawdzane wszystko łącznie z zapłonem, aku roczny banner trzyma 12,6-7 po nocy, wymienione najważniejsze złącza, nawet w innej ramie siedział lecz bez różnicy.
Dodam, że silnik nowy nie jeżdżony, wypalone 2L na regulację, wał lekko przesunięty 0,2mm w stronę zapłonu lecz wyśrodkowany, zapłon Janka bez podkładek. |
|
|
|
|
DAAD
Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 16 Sie 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-05, 16:13
|
|
|
Sprawdź diody w prostowniku. I połączenia uzwojeń lutowane na płytce alternatora. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 467 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7478 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-12-06, 11:26
|
|
|
Szukasz zwarcia w przełączniku świateł. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
DAAD
Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 16 Sie 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-06, 13:46
|
|
|
elektryk111 napisał/a: |
Napięcie ładowanią wygląda na dobre,bo na światłach na granicy świecenia się kontrolki ładowania te 11,8 to jeszcze nie tragedia. |
Jak może być dobre 11,8????????????????
Wtedy nawet akumulator nie jest podtrzymywany. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 389 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
DAAD
Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 16 Sie 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-06, 14:00
|
|
|
Czy dysponujesz amperomierzem? |
|
|
|
|
|