MZ TS150 - nie ma ducha... (nie ma mocy) |
Autor |
Wiadomość |
PaniczK
Wulkanizator Błon
Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Kruszewo
|
Wysłany: 2011-09-06, 10:28 MZ TS150 - nie ma ducha... (nie ma mocy)
|
|
|
Witam, mam mały problem który muszę dokładnie opisać żeby dać wam wgląd na jakieś ewentualne przyczyny. Otóż moja emzeta niestety postała sobie z dobre trochę nie jeżdzona, ale odpalić odpaliła bez problemu, kiedy chciałem się przejechać traciła moc - jakby brakło jej paliwa (kranik czysty, przewód czysty) ale paliwa jej nie brakowało... tak więc wraz z kolegą którym mi pomagał ( a raczej ja jemu ) szukałem przyczyny... wymieniliśmy platynki - jednak to nie one. Zabraliśmy się za gaźnik - co się okazało pływak o ironi się trochę utopił, tak więc bez ociągania się kupiłem nowy, z nadzieją że to była przyczyna oczekałem odpalenia jednak to także nie to... emzeta w dalszym ciągu przy dodawaniu gazu traciła moc, aczkolwiek w chwilach porywu obroty sięgały 10 tyś (gdzie na obrotomierzu jest 8 tyś). Doraźny sposób zwalczenia tego braku gazu kolega wymyślił podkładając podkładki pod sprężynę w gaźniku (ta która idzie od dekielka do przepustnicy z iglicą) po podłożeniu bodajże 4 podkładek, emzeta przestała wreszcie się dusić ( tu ciekawostka na wyłączonych światłach ma/miała o wiele większego kopa). Jednak dochodząc do sedna sprawy, gdy już szczęśliwe podążałem sobie na mym rumaku do domu, znowu zaczął się delikatnie dławić, ale po zatrzymaniu się i ponownym ruszeniu jechał, by znowu zaskoczyć mnie w jeszcze okrutniejszy sposób... Otóż w pewnym momencie emzetka zapodała sobie dwa siarczyste strzały z wydechu po czym zamarła i pozostało mi tylko wrzucenie na luz i dojechanie jak najdalej... Pierwszą rzeczą jaką mi się rzuciła w oczy po zejściu z motocykla była podejrzanie biała świeca :O już wtedy wiedzialem że powtórzyła się sytuacja sprzed roku - miałem rację po wykręceniu rozgrzanej do białości świecy zobaczyłem że nie ma on "tego czegoś" (tej główki gdzie skacze iskra nie znam określenia na to). Niemniej jednak po wkręceniu nowej świecy (NGK - gdzieś czytałem tu na formu że ktoś polecał a akurat taką miałem) chcąc dojechać do domu emzetka była w stanie wyciągnąć zaledwie 50km/h na 4 biegu :O co jej się stało? straciła chęć do życia?
Trochę się rozpisałem ale chciałem przedstawić klarownie sytuacje |
Ostatnio zmieniony przez PaniczK 2011-09-06, 12:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-06, 11:14
|
|
|
Ustaw zapłon i przerywacz. A na początek zmień nic niemówiącą nazwę tematu. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
PaniczK
Wulkanizator Błon
Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Kruszewo
|
Wysłany: 2011-09-06, 12:37
|
|
|
Zapłon i przerywacz był ustawiany, dzięki temu właśnie mz w ogóle chodziła jak powinna ( do momentu aż zdechła ). Nie mam pomysłu na jaki zmienić bo jedyne jak można określić to właśnie tak że nie ma ducha
EDIT:
Chciałem sprawdzić co tam u niej dzisiaj słychać, tak więc odpalić odpali ale nadal nie ma mocy maksymalne obroty na jakie wkreca to 5 tyś potem strzela z wydechu... -.- i do tego cholernie szybko się nagrzewa - nigdy przedtem tak się nie grzała. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2011-09-06, 12:47
|
|
|
Zatkany tłumik? |
_________________
|
|
|
|
|
Kudlaty2007 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-09-06, 13:09
|
|
|
a dobra jest ciepłota świecy? Ustal właściwą przerwę na świecy. Mieszanka dobra? Jaki olej? Odpal bez filtra powietrza i na samym kolanku. Jak strzela w tłumika to zapłon/ gaźnik do ustawienia |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7503 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-06, 13:55
|
|
|
Doładuj jeszcze akumulator tak na wszelki wypadek i sprawdź wtedy. Podstawa to zapłon. Moim zdaniem albo masz złą przerwę na przerywaczu, albo masz źle wyregulowany gaźnik. Zacznij od zapłonu, sprawdź przerywacz - czy platynki nie są powypalane od iskrzenia. Jeśli masz możliwość, to podmień kondensator. Jak już będziesz pewien zapłonu w 300%, to ustaw poziom paliwa w gaźniku (delikatnie podnieś). Biała świeca z nadpalonymi stykami świadczy albo o złym ustawieniu zapłonu (zazwyczaj za mała przerwa na przerywaczu), albo o zbyt ubogiej mieszance. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
lukaszMZ
Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-06, 14:45
|
|
|
tez miałem podobnie winna była świeca i brak ładowania, tak jak u Ciebie motor jezdził lepiej na wyłączonych swiatłach bo nie pobierał tyle z aku. |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761 |
|
|
|
|
PaniczK
Wulkanizator Błon
Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Kruszewo
|
Wysłany: 2011-09-06, 18:26
|
|
|
A więc z tego co czytam, to odrazu odrzucam kondensator - bo nowy, platynki - też nowe (wczoraj kupione). Co do aku, to może będzie trzeba wymienić... Pogrzebie przy tym zapłonie jeszcze jak będę miał chwile |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-06, 21:08
|
|
|
PaniczK napisał/a: | po wykręceniu rozgrzanej do białości świecy zobaczyłem że nie ma on "tego czegoś" (tej główki gdzie skacze iskra nie znam określenia na to). Niemniej jednak po wkręceniu nowej świecy (NGK - gdzieś czytałem tu na formu że ktoś polecał a akurat taką miałem) chcąc dojechać do domu emzetka była w stanie wyciągnąć zaledwie 50km/h na 4 biegu :O co jej się stało? |
Sam właśnie odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie. Ta ułamana elektroda mogła narobić szkód w cylindrze. Zdejmuj go i oceń straty. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
PaniczK
Wulkanizator Błon
Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34 Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 11 Skąd: Kruszewo
|
Wysłany: 2011-09-06, 22:57
|
|
|
motomaciey napisał/a: | PaniczK napisał/a: | po wykręceniu rozgrzanej do białości świecy zobaczyłem że nie ma on "tego czegoś" (tej główki gdzie skacze iskra nie znam określenia na to). Niemniej jednak po wkręceniu nowej świecy (NGK - gdzieś czytałem tu na formu że ktoś polecał a akurat taką miałem) chcąc dojechać do domu emzetka była w stanie wyciągnąć zaledwie 50km/h na 4 biegu :O co jej się stało? |
Sam właśnie odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie. Ta ułamana elektroda mogła narobić szkód w cylindrze. Zdejmuj go i oceń straty. |
Obawiałem się że ktoś to napisze, a starałem się nie dopuszczać tej możliwości... ale chyba będę musiał jednak sprawdzić |
|
|
|
|
Xamir96
Motocykl: Mz Ts 150
Wiek: 28 Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 1 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 2015-05-05, 19:44
|
|
|
PaniczK,
Jak pisałeś trochę postała sobie emzetka możliwe,że słaba moc jest przyczyną starej mieszanki.W motocyklach dwusuwowych powinno się wymieniać paliwo co sezon jeżeli nie zostanie wyjeżdżone.Co do tej świecy to tak jak wyżej pisali jesli urwala się elektroda boczna ('tej główki gdzie skacze iskra') to zostalo juz tylko zweryfikowac czy nadaje sie cylinder do szlifu czy kolejny trzeba.Jesli przerywacz ustawiles prawidolowo to jedyny problem jaki tu widze to juz regulacja gaźnika. |
|
|
|
|
jaro1805
Motocykl: ES250/2 TS150 WSK175
Wiek: 50 Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-07, 15:25
|
|
|
Świeca mogła się wypalić przez zbyt ubogą mieszankę. Umyj gaźnik, przedmuchaj dysze. Ustaw/zwiększ poziom paliwa, sprawdź czy nie dostaje się lewe powietrze. Nie wchodzi na obroty i nie ma mocy bo prawdopodobnie dostaje za mało paliwa. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2015-05-07, 21:33
|
|
|
Ej, miszcze złotej łopaty! Wiecie, że odpowiadacie na temat sprzed 4 lat?
|
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
|