» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ TS150 - nie ma ducha... (nie ma mocy)
Autor Wiadomość
PaniczK 
Wulkanizator Błon

Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Kruszewo
Wysłany: 2011-09-06, 10:28   MZ TS150 - nie ma ducha... (nie ma mocy)

Witam, mam mały problem który muszę dokładnie opisać żeby dać wam wgląd na jakieś ewentualne przyczyny. Otóż moja emzeta niestety postała sobie z dobre trochę nie jeżdzona, ale odpalić odpaliła bez problemu, kiedy chciałem się przejechać traciła moc - jakby brakło jej paliwa (kranik czysty, przewód czysty) ale paliwa jej nie brakowało... tak więc wraz z kolegą którym mi pomagał ( a raczej ja jemu ) szukałem przyczyny... wymieniliśmy platynki - jednak to nie one. Zabraliśmy się za gaźnik - co się okazało pływak o ironi się trochę utopił, tak więc bez ociągania się kupiłem nowy, z nadzieją że to była przyczyna oczekałem odpalenia jednak to także nie to... emzeta w dalszym ciągu przy dodawaniu gazu traciła moc, aczkolwiek w chwilach porywu obroty sięgały 10 tyś (gdzie na obrotomierzu jest 8 tyś). Doraźny sposób zwalczenia tego braku gazu kolega wymyślił podkładając podkładki pod sprężynę w gaźniku (ta która idzie od dekielka do przepustnicy z iglicą) po podłożeniu bodajże 4 podkładek, emzeta przestała wreszcie się dusić ( tu ciekawostka na wyłączonych światłach ma/miała o wiele większego kopa). Jednak dochodząc do sedna sprawy, gdy już szczęśliwe podążałem sobie na mym rumaku do domu, znowu zaczął się delikatnie dławić, ale po zatrzymaniu się i ponownym ruszeniu jechał, by znowu zaskoczyć mnie w jeszcze okrutniejszy sposób... Otóż w pewnym momencie emzetka zapodała sobie dwa siarczyste strzały z wydechu po czym zamarła i pozostało mi tylko wrzucenie na luz i dojechanie jak najdalej... Pierwszą rzeczą jaką mi się rzuciła w oczy po zejściu z motocykla była podejrzanie biała świeca :O już wtedy wiedzialem że powtórzyła się sytuacja sprzed roku - miałem rację po wykręceniu rozgrzanej do białości świecy zobaczyłem że nie ma on "tego czegoś" (tej główki gdzie skacze iskra nie znam określenia na to). Niemniej jednak po wkręceniu nowej świecy (NGK - gdzieś czytałem tu na formu że ktoś polecał a akurat taką miałem) chcąc dojechać do domu emzetka była w stanie wyciągnąć zaledwie 50km/h na 4 biegu :O co jej się stało? straciła chęć do życia?

Trochę się rozpisałem ale chciałem przedstawić klarownie sytuacje
Ostatnio zmieniony przez PaniczK 2011-09-06, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-09-06, 11:14   

Ustaw zapłon i przerywacz. A na początek zmień nic niemówiącą nazwę tematu.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
PaniczK 
Wulkanizator Błon

Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Kruszewo
Wysłany: 2011-09-06, 12:37   

Zapłon i przerywacz był ustawiany, dzięki temu właśnie mz w ogóle chodziła jak powinna ( do momentu aż zdechła ). Nie mam pomysłu na jaki zmienić bo jedyne jak można określić to właśnie tak że nie ma ducha :D

EDIT:
Chciałem sprawdzić co tam u niej dzisiaj słychać, tak więc odpalić odpali ale nadal nie ma mocy maksymalne obroty na jakie wkreca to 5 tyś potem strzela z wydechu... -.- i do tego cholernie szybko się nagrzewa - nigdy przedtem tak się nie grzała.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2011-09-06, 12:47   

Zatkany tłumik?
_________________

 
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-06, 13:09   

a dobra jest ciepłota świecy? Ustal właściwą przerwę na świecy. Mieszanka dobra? Jaki olej? Odpal bez filtra powietrza i na samym kolanku. Jak strzela w tłumika to zapłon/ gaźnik do ustawienia
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7503
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-09-06, 13:55   

Doładuj jeszcze akumulator tak na wszelki wypadek i sprawdź wtedy. Podstawa to zapłon. Moim zdaniem albo masz złą przerwę na przerywaczu, albo masz źle wyregulowany gaźnik. Zacznij od zapłonu, sprawdź przerywacz - czy platynki nie są powypalane od iskrzenia. Jeśli masz możliwość, to podmień kondensator. Jak już będziesz pewien zapłonu w 300%, to ustaw poziom paliwa w gaźniku (delikatnie podnieś). Biała świeca z nadpalonymi stykami świadczy albo o złym ustawieniu zapłonu (zazwyczaj za mała przerwa na przerywaczu), albo o zbyt ubogiej mieszance.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
lukaszMZ 


Motocykl: MZ 251 ETZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-06, 14:45   

tez miałem podobnie winna była świeca i brak ładowania, tak jak u Ciebie motor jezdził lepiej na wyłączonych swiatłach bo nie pobierał tyle z aku.
_________________
http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/107761
 
     
PaniczK 
Wulkanizator Błon

Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Kruszewo
Wysłany: 2011-09-06, 18:26   

A więc z tego co czytam, to odrazu odrzucam kondensator - bo nowy, platynki - też nowe (wczoraj kupione). Co do aku, to może będzie trzeba wymienić... Pogrzebie przy tym zapłonie jeszcze jak będę miał chwile :)
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-09-06, 21:08   

PaniczK napisał/a:
po wykręceniu rozgrzanej do białości świecy zobaczyłem że nie ma on "tego czegoś" (tej główki gdzie skacze iskra nie znam określenia na to). Niemniej jednak po wkręceniu nowej świecy (NGK - gdzieś czytałem tu na formu że ktoś polecał a akurat taką miałem) chcąc dojechać do domu emzetka była w stanie wyciągnąć zaledwie 50km/h na 4 biegu :O co jej się stało?

Sam właśnie odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie. Ta ułamana elektroda mogła narobić szkód w cylindrze. Zdejmuj go i oceń straty.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
PaniczK 
Wulkanizator Błon

Motocykl: TS150, Jawa 20
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Kruszewo
Wysłany: 2011-09-06, 22:57   

motomaciey napisał/a:
PaniczK napisał/a:
po wykręceniu rozgrzanej do białości świecy zobaczyłem że nie ma on "tego czegoś" (tej główki gdzie skacze iskra nie znam określenia na to). Niemniej jednak po wkręceniu nowej świecy (NGK - gdzieś czytałem tu na formu że ktoś polecał a akurat taką miałem) chcąc dojechać do domu emzetka była w stanie wyciągnąć zaledwie 50km/h na 4 biegu :O co jej się stało?

Sam właśnie odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie. Ta ułamana elektroda mogła narobić szkód w cylindrze. Zdejmuj go i oceń straty.


Obawiałem się że ktoś to napisze, a starałem się nie dopuszczać tej możliwości... ale chyba będę musiał jednak sprawdzić :(
 
 
     
Xamir96 

Motocykl: Mz Ts 150
Wiek: 28
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 1
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2015-05-05, 19:44   

PaniczK,
Jak pisałeś trochę postała sobie emzetka możliwe,że słaba moc jest przyczyną starej mieszanki.W motocyklach dwusuwowych powinno się wymieniać paliwo co sezon jeżeli nie zostanie wyjeżdżone.Co do tej świecy to tak jak wyżej pisali jesli urwala się elektroda boczna ('tej główki gdzie skacze iskra') to zostalo juz tylko zweryfikowac czy nadaje sie cylinder do szlifu czy kolejny trzeba.Jesli przerywacz ustawiles prawidolowo to jedyny problem jaki tu widze to juz regulacja gaźnika.
 
 
     
jaro1805 

Motocykl: ES250/2 TS150 WSK175
Wiek: 50
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-07, 15:25   

Świeca mogła się wypalić przez zbyt ubogą mieszankę. Umyj gaźnik, przedmuchaj dysze. Ustaw/zwiększ poziom paliwa, sprawdź czy nie dostaje się lewe powietrze. Nie wchodzi na obroty i nie ma mocy bo prawdopodobnie dostaje za mało paliwa.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-05-07, 21:33   

Ej, miszcze złotej łopaty! Wiecie, że odpowiadacie na temat sprzed 4 lat?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14