» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-04, 14:53
Sprężarka
Autor Wiadomość
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-08-09, 10:02   

Reich napisał/a:
ETZ_PRORIDER, z tym że te kompresory wymagają smarowania ciśnieniowego. Przy wykorzystaniu okazjonalnym smarowanie rozbryzgowe o którym piszesz może się spisywać, ale jeśli będzie miał on pracować dłuższy czas to może być problem.
Podobno sa patenty z nawiercaniem dziurki w stopach panewek aby dostawał sie tam olej- tyle tylko że to jest rozwiazanie o tyłek rozbić - przy dłuższej pracy - tj jakieś malowanie panewki sie przegrzeją z racji za małego smarowania i całość sie zatrze.
Moj sąsiad zatarł tak już jedną fajną 2 cylindrowa spreżarke od jelcza która biła niesamowicie dobrze.

Co do pompy wspomagania - zalewa sie odpowiednio zadkim olejem - np 5w40 czy 0w40 i nie ma bata aby pompie sie coś stało - tylko że trzeba przerobić pompe - tj zmniejszyć ciśnienie oleju - bo 100 bar (10 atm) jakie jest tam zwykle to za dużo - wystarczy ok 3-4 (atm) i już pompa nie bedzie miała aż tak dużego oporu. Można jeszcze zastosować małą pompę z jakiegoś małego miejskiego autka a nie z 2 tonowej kolubryny bo niepotrzebna nam niewiadomo jaka wydajność.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-08-09, 12:22   

Dodek napisał/a:
zmniejszyć ciśnienie oleju - bo 100 bar (10 atm)
Dodku 100 bar jest niemal równe 100 atmosferom ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-13, 22:45   

Chłopaki doradźcie, może ktoś przerabiał temat.
Chcę zrobić sprężarkę, musi ruszyć pistolet do malowania i klucz pneumatyczny. Chcę to spiąć z butlą 100-150L bardziej przychylam się do 150L.
Czy ktoś kupował coś takiego?

http://allegro.pl/kraftde...5314219167.html

lub

http://allegro.pl/sprezar...5328222297.html

Warto się w to pchać czy lepiej kupić coś markowego? Wolę zrobić samemu sprężarkę bo jak miałbym kupić całą to dużo wyjdzie a tak trochę oszczędzę i będzie najwyżej na późniejszy serwis. Sprężarka gdyby była dobra to została by na dłużej ewentualnie w późniejszym czasie zrobił bym większą jeszcze mocniejszą, ale narazie musiałby mi wystarczyć taka tylko mam dylemat czy warto to brać.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-05-13, 23:31   

Poszukaj jakiegoś starego WAN-a i najwyżej zrobisz remont a taka sprężarka pochodzi bardzo długo, wujek kupił taką dużą za 500 zł po remoncie. Biję aż miło
 
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-14, 09:41   

Nie znajdę nic w niskich pieniądzach do remontu takiego jak mówisz i dlatego jestem zdania że lepiej samemu coś zbudować.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2015-10-24, 19:00   

Mechaników u nas sporo!

Potrzebuje kupić kompressora do 1200zł. Najlepiej taki żeby pociągnął bez problemu klucze pneumatyczne (100l?) Co polecacie panowie? :piwo:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2015-10-24, 20:21   

hektor, nową?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2015-10-25, 07:31   

Nowa ;)
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2015-10-25, 14:22   

No i decyzja prawie podjęta. Prawie

Po dosyć długiej lekturze dostępnego mi internetu zdecydowałem się na sprzęt firmy MAKTEK.

Stoję jednak przed nie lada dylematem. Otóż mam dwa modele które mnie interesują, jednak na żaden się nie mogę zdecydować. Różnią się sprężarkami. Jeden model ma 2 tłoki w rzędzie, drugi zaś dwa tłoki w układzie V. Różnica w cenie to 100zł na korzyść rzędowca, ale nie bierzemy tutaj ceny pod uwagę. Trzeba kupić lepszy sprzęt.


Czym się różnią te dwa układy? Jakie są plusy i minusy? No i co byście sobie sprezentowali jakbyście stali w takiej rozterce :roll:

MAKTEK SKY 100E (rzędowniec)
-strona producenta http://www.cormak.pl/komp...00e/produkt-343
-strona allegro http://allegro.pl/kompres...5739808407.html

Parametry techniczne
ZBIORNIK: 100 litrów
NAPIĘCIE ZASILANIA: 230 V, 50Hz
MAKSYMALNE CIŚNIENIE: 10 BAR
CIŚNIENIE PRACY POMPY: 8 BAR

MOC SILNIKA: 2,2 kW = 3,0 KM
WYDAJNOŚĆ TEORETYCZNA: 320 l/min
WYDAJNOŚĆ EFEKTYWNA: 220 l/min
OBROTY SILNIKA: 2800 rpm
WAGA: 70 kg

MAKTEK SKY 100V (Fałka)
-strona producenta http://www.cormak.pl/komp...00v/produkt-626
-strona allegro http://allegro.pl/kompres...5728016274.html

Parametry techniczne
ZBIORNIK: 100 litrów
NAPIĘCIE ZASILANIA: 230 V, 50Hz
MAKSYMALNE CIŚNIENIE: 8 BAR
MOC SILNIKA: 2,2 kW
WYDAJNOŚĆ TEORETYCZNA: 350 l/min
WYDAJNOŚĆ EFEKTYWNA: 240 l/min
OBROTY SILNIKA: 2800 rpm
WAGA: 75 kg

Pomóżcie ;) :piwo:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2015-10-25, 16:04   

Może być różnica w chłodzeniu to rzędowy to jest jakby dwa w jednym cylindrze a fałka to są dwa osobne. To tylko są moje domysły.
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2015-10-25, 16:23   

hektor, ze względu na wydajność bierz drugi. 20l/min to niby niewiele ale w praktyce znaczące. No i tak jak pisał kolega wyżej lepsze chłodzenie.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 212
Skąd: IRL
Wysłany: 2015-10-25, 17:44   

To i ja coś dorzucę... :wink:

http://jaktozrobilemwgara...nia-garazowego/
_________________
Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-10-25, 18:29   

Tak trochę nie do tematu :mrgreen: ale ten blog do którego link dodał Veteran, jest naprawdę bardzo ciekawy. Facet jak twierdzi jest amatorem ale jego pojęcie w temacie lakiernictwa jest mega i dużo przydatnych rzeczy na blogu piszę. Można dowiedzieć się więcej niż na forach typowo o lakierowaniu.
 
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1572
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2015-10-25, 20:08   

Zuh, Otóż to jest taki najważniejszy motyw przemawiający za V2. Bo to tak jak z Jawą... dwa tłoki blisko obok siebie lubią się zatrzeć :lol:

Jak się dobrze przyjrzeć to rzędówka ma prawie identyczne żeberka chłodzące jak V2. Z tym, że V2 ma dwa razy tyle, bo są osobne cylki :mrgreen:


Veteran, Właśnie dzięki temu gościowi podjąłem decyzję jaka marka sprzętu. Bardzo dużo dowiedziałem się na temat realnej wydajności. Strach się przyznać, ale z początku z bracholem chcieliśmy kupić coś takiego http://allegro.pl/kompres...5434995217.html "A bo to 100lytrów, bo 4,6KM, bo aż 640 l/min! Jebane 640l/min! :torba": Cena taka sama jak "te niebieskie" i 3 razy większa wydajność!" Wstyd mnie za mnie :neutral:

Całe szczęscie, że jak wydaje kasiorę to muszę posprawdzać i poczytać opinie :lol:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
Zuh 
Jeżdżący na eMZecie


Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 885
Skąd: Łąkie (Lubuskie)
Wysłany: 2015-10-25, 20:29   

hektor, no właśnie o te żeberka mi chodziło. Tak jak piszesz w fałce jest ich więcej. No i wydajność na plus.
_________________
MZ - Majstersztyk
 
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 64
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 212
Skąd: IRL
Wysłany: 2015-10-25, 20:53   

Powiem skromnie... jestem tylko amatorem. :mrgreen:
Swego czasu naczytałem się na temat lakierowania w necie... różne stronki, fora itd. Długo by o tym pisać... mętlik się robił we łbie. Co jeden, to mądrzejszy i niemal każdy miał rację.
Wreszcie natknąłem się na wyżej podany blog. Kilka żelaznych zasad sobie "zassałem", bo czasem coś lubię (muszę) pomalować, (choć zdrowie nie pozwala). Przydało się już nie raz. :smile:
_________________
Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14