Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-04, 14:53 |
Sprężarka |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-08-09, 10:02
|
|
|
Reich napisał/a: | ETZ_PRORIDER, z tym że te kompresory wymagają smarowania ciśnieniowego. Przy wykorzystaniu okazjonalnym smarowanie rozbryzgowe o którym piszesz może się spisywać, ale jeśli będzie miał on pracować dłuższy czas to może być problem. | Podobno sa patenty z nawiercaniem dziurki w stopach panewek aby dostawał sie tam olej- tyle tylko że to jest rozwiazanie o tyłek rozbić - przy dłuższej pracy - tj jakieś malowanie panewki sie przegrzeją z racji za małego smarowania i całość sie zatrze.
Moj sąsiad zatarł tak już jedną fajną 2 cylindrowa spreżarke od jelcza która biła niesamowicie dobrze.
Co do pompy wspomagania - zalewa sie odpowiednio zadkim olejem - np 5w40 czy 0w40 i nie ma bata aby pompie sie coś stało - tylko że trzeba przerobić pompe - tj zmniejszyć ciśnienie oleju - bo 100 bar (10 atm) jakie jest tam zwykle to za dużo - wystarczy ok 3-4 (atm) i już pompa nie bedzie miała aż tak dużego oporu. Można jeszcze zastosować małą pompę z jakiegoś małego miejskiego autka a nie z 2 tonowej kolubryny bo niepotrzebna nam niewiadomo jaka wydajność. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-08-09, 12:22
|
|
|
Dodek napisał/a: | zmniejszyć ciśnienie oleju - bo 100 bar (10 atm) | Dodku 100 bar jest niemal równe 100 atmosferom |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-05-13, 22:45
|
|
|
Chłopaki doradźcie, może ktoś przerabiał temat.
Chcę zrobić sprężarkę, musi ruszyć pistolet do malowania i klucz pneumatyczny. Chcę to spiąć z butlą 100-150L bardziej przychylam się do 150L.
Czy ktoś kupował coś takiego?
http://allegro.pl/kraftde...5314219167.html
lub
http://allegro.pl/sprezar...5328222297.html
Warto się w to pchać czy lepiej kupić coś markowego? Wolę zrobić samemu sprężarkę bo jak miałbym kupić całą to dużo wyjdzie a tak trochę oszczędzę i będzie najwyżej na późniejszy serwis. Sprężarka gdyby była dobra to została by na dłużej ewentualnie w późniejszym czasie zrobił bym większą jeszcze mocniejszą, ale narazie musiałby mi wystarczyć taka tylko mam dylemat czy warto to brać. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-05-13, 23:31
|
|
|
Poszukaj jakiegoś starego WAN-a i najwyżej zrobisz remont a taka sprężarka pochodzi bardzo długo, wujek kupił taką dużą za 500 zł po remoncie. Biję aż miło |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-05-14, 09:41
|
|
|
Nie znajdę nic w niskich pieniądzach do remontu takiego jak mówisz i dlatego jestem zdania że lepiej samemu coś zbudować. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2015-10-24, 19:00
|
|
|
Mechaników u nas sporo!
Potrzebuje kupić kompressora do 1200zł. Najlepiej taki żeby pociągnął bez problemu klucze pneumatyczne (100l?) Co polecacie panowie? |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2015-10-24, 20:21
|
|
|
hektor, nową? |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2015-10-25, 07:31
|
|
|
Nowa |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2015-10-25, 14:22
|
|
|
No i decyzja prawie podjęta. Prawie
Po dosyć długiej lekturze dostępnego mi internetu zdecydowałem się na sprzęt firmy MAKTEK.
Stoję jednak przed nie lada dylematem. Otóż mam dwa modele które mnie interesują, jednak na żaden się nie mogę zdecydować. Różnią się sprężarkami. Jeden model ma 2 tłoki w rzędzie, drugi zaś dwa tłoki w układzie V. Różnica w cenie to 100zł na korzyść rzędowca, ale nie bierzemy tutaj ceny pod uwagę. Trzeba kupić lepszy sprzęt.
Czym się różnią te dwa układy? Jakie są plusy i minusy? No i co byście sobie sprezentowali jakbyście stali w takiej rozterce
MAKTEK SKY 100E (rzędowniec)
-strona producenta http://www.cormak.pl/komp...00e/produkt-343
-strona allegro http://allegro.pl/kompres...5739808407.html
Parametry techniczne
ZBIORNIK: 100 litrów
NAPIĘCIE ZASILANIA: 230 V, 50Hz
MAKSYMALNE CIŚNIENIE: 10 BAR
CIŚNIENIE PRACY POMPY: 8 BAR
MOC SILNIKA: 2,2 kW = 3,0 KM
WYDAJNOŚĆ TEORETYCZNA: 320 l/min
WYDAJNOŚĆ EFEKTYWNA: 220 l/min
OBROTY SILNIKA: 2800 rpm
WAGA: 70 kg
MAKTEK SKY 100V (Fałka)
-strona producenta http://www.cormak.pl/komp...00v/produkt-626
-strona allegro http://allegro.pl/kompres...5728016274.html
Parametry techniczne
ZBIORNIK: 100 litrów
NAPIĘCIE ZASILANIA: 230 V, 50Hz
MAKSYMALNE CIŚNIENIE: 8 BAR
MOC SILNIKA: 2,2 kW
WYDAJNOŚĆ TEORETYCZNA: 350 l/min
WYDAJNOŚĆ EFEKTYWNA: 240 l/min
OBROTY SILNIKA: 2800 rpm
WAGA: 75 kg
Pomóżcie |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2015-10-25, 16:04
|
|
|
Może być różnica w chłodzeniu to rzędowy to jest jakby dwa w jednym cylindrze a fałka to są dwa osobne. To tylko są moje domysły. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 212 Skąd: IRL
|
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-10-25, 18:29
|
|
|
Tak trochę nie do tematu ale ten blog do którego link dodał Veteran, jest naprawdę bardzo ciekawy. Facet jak twierdzi jest amatorem ale jego pojęcie w temacie lakiernictwa jest mega i dużo przydatnych rzeczy na blogu piszę. Można dowiedzieć się więcej niż na forach typowo o lakierowaniu. |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2015-10-25, 20:08
|
|
|
Zuh, Otóż to jest taki najważniejszy motyw przemawiający za V2. Bo to tak jak z Jawą... dwa tłoki blisko obok siebie lubią się zatrzeć
Jak się dobrze przyjrzeć to rzędówka ma prawie identyczne żeberka chłodzące jak V2. Z tym, że V2 ma dwa razy tyle, bo są osobne cylki
Veteran, Właśnie dzięki temu gościowi podjąłem decyzję jaka marka sprzętu. Bardzo dużo dowiedziałem się na temat realnej wydajności. Strach się przyznać, ale z początku z bracholem chcieliśmy kupić coś takiego http://allegro.pl/kompres...5434995217.html "A bo to 100lytrów, bo 4,6KM, bo aż 640 l/min! Jebane 640l/min! Cena taka sama jak "te niebieskie" i 3 razy większa wydajność!" Wstyd mnie za mnie
Całe szczęscie, że jak wydaje kasiorę to muszę posprawdzać i poczytać opinie |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Zuh
Jeżdżący na eMZecie
Motocykl: ETZ 150
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 885 Skąd: Łąkie (Lubuskie)
|
Wysłany: 2015-10-25, 20:29
|
|
|
hektor, no właśnie o te żeberka mi chodziło. Tak jak piszesz w fałce jest ich więcej. No i wydajność na plus. |
_________________ MZ - Majstersztyk |
|
|
|
|
Veteran
Motocykl: Była MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 64 Dołączył: 20 Gru 2012 Posty: 212 Skąd: IRL
|
Wysłany: 2015-10-25, 20:53
|
|
|
Powiem skromnie... jestem tylko amatorem.
Swego czasu naczytałem się na temat lakierowania w necie... różne stronki, fora itd. Długo by o tym pisać... mętlik się robił we łbie. Co jeden, to mądrzejszy i niemal każdy miał rację.
Wreszcie natknąłem się na wyżej podany blog. Kilka żelaznych zasad sobie "zassałem", bo czasem coś lubię (muszę) pomalować, (choć zdrowie nie pozwala). Przydało się już nie raz. |
_________________ Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html |
|
|
|
|
|