» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ES 250/1 / 250/2 / TS 250 - przełożenia skrzyni biegów
Autor Wiadomość
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-01-19, 16:53   ES 250/1 / 250/2 / TS 250 - przełożenia skrzyni biegów

Na chwilę obecną nie mam możliwości sciągnięcia serwisówki. Jakie są przełożenia w czterobiegowej 250-tce na poszczególnych biegach ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-19, 17:02   

:smile: W załączniku
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-01-19, 17:28   

Jeszcze jedno pytanie: przełożenia skrzyń 250-tek w Jaskółkach, Trophy i TS-kach różnią się między sobą ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-19, 17:41   

Słyszałem ale tylko słyszałem że w ES 250 są troszkę inne, najlepiej jak potwierdzi ktoś kto ma serwisówkę.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2014-01-19, 18:29   

Dane dla ES 175/1, ES 250/1, ES 300:
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-19, 18:51   

Różnica jest jak widać w 2 biegu.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-01-19, 19:24   

Jeszcze fajnie by było gdyby ktoś podał ile zębów mają koła drugiego biegu i jaka jest różnica w skrzyni od Trophy :piwo:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-01-19, 22:40   

Tropik proszę bardzo :)
Z jaskółką będzie problem. Przeryłem wiso i nie ma zadnej info. Trzeba rozebrać i zobaczyć.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2014-01-20, 00:12   

A to dorzucę jeszcze od siebie że w serwisówce do es250/1 napisane iż należy zwrócić uwage na ilość zębów koła IV biegu. W starszych skrzyniach było 26 zębow, w nowszych 25 :razz:

rastuch, ee tam od razu silnik rozbebeszać żeby zęby liczyć. W załączniku wycinek z serwisówki po rumuńsku z 1957.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-02-08, 22:11   

borgi, Musze rumuńską ściągnąć :piwo:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-12-12, 15:07   

Odkopię nieco temat gdyż nadziałem się na duży błąd w popularnej serwsówce ES 175/1, 250/1, 300. Na schemacie skrzyni podane są błędne dane o ilości zębów dla kół: stałego 2B i przesuwki 1/3B.... piszą że koło stałe 2B wino być 15z lecz jest 19z, koło przesuwne 1/3B jakieś zmyślone 28Z ...takie nie istnieje, za to występowały dwa inne ...31z oraz 27z.

Prawidłowo:
19z/31z - 1,63:1 - ES 250 /0 /1 /2... możliwe, że między wczesnym a późniejszym Trophy (1969?) ...wedle nr. silnika co rastuch, wrzucił wyżej
15z/27z - 1,8:1 - ES 250 /2 (1969?) /ETS /TS

Na problem wlazłem próbując wmontować nowe koło do silnika wcześniejszego Trophy i już na mostku nie chciało grać. Dopiero serwisówka do późniejszego Trophy z 1969r. prostuje sprawę. Większe koła poza ilością i grubością zębów w zasadzie się nie różnią, ale mniejsze to już zupełnie co innego. Stare koła 19z mają wadliwą konstrukcję i już na starcie mogły tracić całe kawałki materiału. Obróbka tego bardzo pracochłonna, czasem efekt ciężko przewidzieć, więc jeśli wymieniać to lepiej pomyśleć o wymianie zestawu na nowszy, lecz do poprawki dojdą dodatkowe powierzchnie sprzęgieł kłowych biegów 1 i 3. Nowsze 15z ma mocno usprawnioną budowę i wytrzyma znacznie większy przebieg.



_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13