Przesunięty przez: motomaciey 2015-08-21, 17:49 |
Metody usuwania zabrudzeń. Jakie środki i metody? |
Autor |
Wiadomość |
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-08-21, 11:33 Metody usuwania zabrudzeń. Jakie środki i metody?
|
|
|
Hej,
Przyszedł czas posiadania sprzętów nie wymagających już dłubania, więc czepiłem się ich wyglądu.
1. Co najlepiej rozpuszcza smołę i przypalony na kolanku olej, jaki mi się rozlał na nim z powodu nieszczelnej uszczelki wydechu?
2. Czym i jak usunąć, charakterystyczne dla jaskółek przypalenia obuwia hamującego o wydech, bez ryzyka roztopienia chromu?
3. Czym można usunąć/rozpuścić/wysłać w kosmos pastę uszczelniającą do wydechów? Muszę jednak poprawić łączenie kolanka z tłumikiem, a załadowałem tam matę azbestową upaćkaną w paście.
P.s. Dodam, że na wszystkie te trzy dolegliwości był już testowany: Nito rozpuszczalnik, benzyna extrakcyjna, spiryt. Żaden efektu nie dał skutecznego.
Myślę, że takie informacje przydadzą się też innym, dlatego też umieściłem temat w usprawnieniach. Wszakże odpicowanie motocykla raz na jakiś czas jest formą wizualnego usprawnienia, które zawsze przynosi pozytywny efekt. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-08-21, 13:50
|
|
|
ucinasz butelke po wodzie lub jakimś napoju, wlewasz ropę bierzesz pędzelek w łape i jedziesz, ewentualnie dimmer w opowiednim rozcieńczeniu a jak z chromów nie idzie to pasta 3M z zielonym korkiem szmata i przypalony olej zejdzie lub na chromy najlepsza pasta to Autosol. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-08-21, 13:59
|
|
|
1 i 2 Pasta tempo i schodzi, ale najpierw robię drobnym papierem ściernym (1000 - 2000)
3 Drapię delikatnie nożykiem. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
MichalB
Motocykl: ETZ125250251125TS
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2013 Posty: 44 Skąd: UK
|
Wysłany: 2015-08-21, 14:48
|
|
|
Dla mnie rewolucyjny srodek do usuwania wszystkiego co sie lepi lub jest tluste to Brake Cleaner. Najlepiej w butelce ze spryskiwaczem pod cisnieniem i szczoteczka do zebow jesli chodzi o smole. Chrom nie wiem osobiscie czy da sie tak latwo rozpuscic. |
|
|
|
|
Micius
Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 76 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2015-08-21, 15:32
|
|
|
Zawsze zaczynam próby od:
- preparat do mycia felg ( ten z Lidla )
- preparat do czyszczenia hamulców ( ten z Larsson )
nieinwazyjne, dobrze, tanio. Chromy jeśli niw wyczyszczę specyfikami powyżej - autosol. Preparaty ścierne na sam koniec.
Pokrywy aluminiowe po czyszczeniu np. odpowiednimi ściereczkami ściernymi dla uzyskania efektu końcowego zawsze szmateczka i benzyna ekstrakcyjna.
Kiedyś gdy miałem moto z elementami z nierdzewki najlepiej sprawdzał się płyn do czyszczenia barierek nierdzewnych z Castoramy. Płyn do czyszczenia szyb kominkowych też ma zastosowanie. |
_________________ Bo wozić się też trzeba ze smakiem |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-08-21, 15:49
|
|
|
Zabrudzenia z wydechu lub inne niechciane przypalanki na wydechu lub innych nie malowanych elementach tylko aceton. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-08-21, 20:15
|
|
|
Dzięki, już wiem co jutro w Auchanie upolować. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-08-21, 21:17
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | 1 i 2 Pasta tempo |
Dlatego mówię o paście 3M bo jest różnej gradacji i nie trzeba szlifować papierem bo po papierze jak ktoś nie umie polerować to zostaną rysy. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-08-21, 21:40
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | tylko aceton. | Tylko uważać na lakiery !!!!! |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2015-08-21, 21:52
|
|
|
Możesz spróbować rozcieńczalnikiem do cieniowania, który stosuje się w lakiernictwie, jest bardzo mocny . |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-08-22, 14:41
|
|
|
Dlatego napisałem, że na nie lakierowane elementy można stosować bez obawień |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
to-mecz-q
Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 474 Skąd: Łolesno
|
Wysłany: 2015-08-24, 08:47
|
|
|
Do czyszczenia silnika używam ostatnio perkun +
Rozcieńcza się go w zależności od stopnia zabrudzenia, z wodą.
Trzeba uważać, 100% środek po wlaniu do butelki PET, po wodzie mineralnej, po tygodniu powodowało pekanie butelki i wszystko się wylewa.
Ja rozcieńczam tak na 15-25% spryskuje cały silnik i zostawiam na 30 min. Potem znowu spryskuje preparatem, a następnie ostrym strumieniem wody.
W najgrubszych miejscach (np. pod kolankiem) może sobie nie poradzić za pierwszym razem, wtedy powtarzam procedurę z tym że przed płukaniem woda szoruje pędzlem ewentualnie szczotką. I płukam wodą.
Z przypalonym obuwiem raczej sobie nie poradzi. |
_________________ "Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."
Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-08-24, 09:14
|
|
|
to-mecz-q, dzięki Tomeczku, sprawdzę, powiem Wam, że ten hamulec jaskółkowy to przekleństwa, jest tak trudno nacisnąć nie zahaczając o rurę... i to mnie najbardziej drażni, bardziej niż spalony olej na kolanku, bu ten akurat od spodu się przypalił i nie widać. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2015-08-24, 09:31
|
|
|
A nie da się tak podciągnąć hamulca oraz skrócić odbojnika żeby nie trzeba było tak dusić pedała? |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-08-24, 09:57
|
|
|
borgi, No właśnie się nie da, ja to mam tak podniesiony, że mi czasem na postoju potrafi o dół wydechu zaczepiać.
Wywaliłem już nawet ten ogranicznik od góry:-) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-08-24, 16:09
|
|
|
Ja używam coś podobnego jak kolega to-mecz-q, tylko zwie się to DIMER, tak samo rozrabia się go z wodą, myje wszystko silniki itd tylko nie wolno długo trzymać na aluminium bo zrobi przebarwienia, takie silne dziadostwo |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2015-12-26, 08:36
|
|
|
Co do usuwania smoły - najlepsza jest zwykła ropa - tj. olej napedowy
Kiedyś za młodu pracowalem na myjni- to wmawiali ludziom że używają cudownego środka a wystarczało 0.5 litra ropy za 2zł na całe auto aby je odczyscić idealnie ( nomen omen usługa kosztowała 30zeta.
Ropa jest dobra bo nie jest agresywna - nie odbarwia lakieru czy aluminium i latwo ją zmyć. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
chubert6
Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2015-12-26, 11:51
|
|
|
Tylko pomaluj dobrzeelement lakierowany po ropie |
_________________ Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym |
|
|
|
|
|