» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2015-08-21, 17:49
Metody usuwania zabrudzeń. Jakie środki i metody?
Autor Wiadomość
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-21, 11:33   Metody usuwania zabrudzeń. Jakie środki i metody?

Hej,
Przyszedł czas posiadania sprzętów nie wymagających już dłubania, więc czepiłem się ich wyglądu.

1. Co najlepiej rozpuszcza smołę i przypalony na kolanku olej, jaki mi się rozlał na nim z powodu nieszczelnej uszczelki wydechu?

2. Czym i jak usunąć, charakterystyczne dla jaskółek przypalenia obuwia hamującego o wydech, bez ryzyka roztopienia chromu? :klnie:

3. Czym można usunąć/rozpuścić/wysłać w kosmos pastę uszczelniającą do wydechów? Muszę jednak poprawić łączenie kolanka z tłumikiem, a załadowałem tam matę azbestową upaćkaną w paście.

P.s. Dodam, że na wszystkie te trzy dolegliwości był już testowany: Nito rozpuszczalnik, benzyna extrakcyjna, spiryt. Żaden efektu nie dał skutecznego.

Myślę, że takie informacje przydadzą się też innym, dlatego też umieściłem temat w usprawnieniach. Wszakże odpicowanie motocykla raz na jakiś czas jest formą wizualnego usprawnienia, które zawsze przynosi pozytywny efekt.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin

Wysłany: 2015-08-21, 13:50   

ucinasz butelke po wodzie lub jakimś napoju, wlewasz ropę bierzesz pędzelek w łape i jedziesz, ewentualnie dimmer w opowiednim rozcieńczeniu a jak z chromów nie idzie to pasta 3M z zielonym korkiem szmata i przypalony olej zejdzie lub na chromy najlepsza pasta to Autosol.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-08-21, 13:59   

1 i 2 Pasta tempo i schodzi, ale najpierw robię drobnym papierem ściernym (1000 - 2000)
3 Drapię delikatnie nożykiem.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
MichalB 

Motocykl: ETZ125250251125TS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 44
Skąd: UK
Wysłany: 2015-08-21, 14:48   

Dla mnie rewolucyjny srodek do usuwania wszystkiego co sie lepi lub jest tluste to Brake Cleaner. Najlepiej w butelce ze spryskiwaczem pod cisnieniem i szczoteczka do zebow jesli chodzi o smole. Chrom nie wiem osobiscie czy da sie tak latwo rozpuscic.
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-08-21, 15:32   

Zawsze zaczynam próby od:
- preparat do mycia felg ( ten z Lidla )
- preparat do czyszczenia hamulców ( ten z Larsson )
nieinwazyjne, dobrze, tanio. Chromy jeśli niw wyczyszczę specyfikami powyżej - autosol. Preparaty ścierne na sam koniec.
Pokrywy aluminiowe po czyszczeniu np. odpowiednimi ściereczkami ściernymi dla uzyskania efektu końcowego zawsze szmateczka i benzyna ekstrakcyjna.
Kiedyś gdy miałem moto z elementami z nierdzewki najlepiej sprawdzał się płyn do czyszczenia barierek nierdzewnych z Castoramy. Płyn do czyszczenia szyb kominkowych też ma zastosowanie.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-08-21, 15:49   

Zabrudzenia z wydechu lub inne niechciane przypalanki na wydechu lub innych nie malowanych elementach tylko aceton.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-21, 20:15   

Dzięki, już wiem co jutro w Auchanie upolować.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Giemza 
Zlotowicz
Sasza/Ivan/Sergiej

Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 910
Skąd: Lublin

Wysłany: 2015-08-21, 21:17   

wojtek.mz napisał/a:
1 i 2 Pasta tempo


Dlatego mówię o paście 3M bo jest różnej gradacji i nie trzeba szlifować papierem bo po papierze jak ktoś nie umie polerować to zostaną rysy.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-08-21, 21:40   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
tylko aceton.
Tylko uważać na lakiery !!!!!
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-08-21, 21:52   

Możesz spróbować rozcieńczalnikiem do cieniowania, który stosuje się w lakiernictwie, jest bardzo mocny .
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-08-22, 14:41   

Dlatego napisałem, że na nie lakierowane elementy można stosować bez obawień :-D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
to-mecz-q 


Motocykl: MZ ETZ 251 1989r
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 474
Skąd: Łolesno
Wysłany: 2015-08-24, 08:47   

Do czyszczenia silnika używam ostatnio perkun +
Rozcieńcza się go w zależności od stopnia zabrudzenia, z wodą.
Trzeba uważać, 100% środek po wlaniu do butelki PET, po wodzie mineralnej, po tygodniu powodowało pekanie butelki i wszystko się wylewa.

Ja rozcieńczam tak na 15-25% spryskuje cały silnik i zostawiam na 30 min. Potem znowu spryskuje preparatem, a następnie ostrym strumieniem wody.
W najgrubszych miejscach (np. pod kolankiem) może sobie nie poradzić za pierwszym razem, wtedy powtarzam procedurę z tym że przed płukaniem woda szoruje pędzlem ewentualnie szczotką. I płukam wodą.

Z przypalonym obuwiem raczej sobie nie poradzi.
_________________
"Nieważne gdzie, nieważne jak... ważne z kim."

Samemu jedzie się szybciej, ale we dwoje dociera dalej :)
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-24, 09:14   

to-mecz-q, dzięki Tomeczku, sprawdzę, powiem Wam, że ten hamulec jaskółkowy to przekleństwa, jest tak trudno nacisnąć nie zahaczając o rurę... i to mnie najbardziej drażni, bardziej niż spalony olej na kolanku, bu ten akurat od spodu się przypalił i nie widać.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-08-24, 09:31   

A nie da się tak podciągnąć hamulca oraz skrócić odbojnika żeby nie trzeba było tak dusić pedała?
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-24, 09:57   

borgi, No właśnie się nie da, ja to mam tak podniesiony, że mi czasem na postoju potrafi o dół wydechu zaczepiać.

Wywaliłem już nawet ten ogranicznik od góry:-)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-08-24, 16:09   

Ja używam coś podobnego jak kolega to-mecz-q, tylko zwie się to DIMER, tak samo rozrabia się go z wodą, myje wszystko silniki itd tylko nie wolno długo trzymać na aluminium bo zrobi przebarwienia, takie silne dziadostwo :roll:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-12-26, 08:36   

Co do usuwania smoły - najlepsza jest zwykła ropa - tj. olej napedowy
Kiedyś za młodu pracowalem na myjni- to wmawiali ludziom że używają cudownego środka a wystarczało 0.5 litra ropy za 2zł na całe auto aby je odczyscić idealnie ( nomen omen usługa kosztowała 30zeta.
Ropa jest dobra bo nie jest agresywna - nie odbarwia lakieru czy aluminium i latwo ją zmyć.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
chubert6 

Motocykl: Mz Ts 150
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 28
Skąd: Rudnik
Wysłany: 2015-12-26, 11:51   

Tylko pomaluj dobrzeelement lakierowany po ropie :razz:
_________________
Obecne maszyny:
Mz Ts 150 1983 rok
Wsk 125 1980 rok w stanie agonalnym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14