» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wspomagania kierownicy Opel Astra f 1.4 16V
Autor Wiadomość
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2016-01-23, 17:19   Pompa wspomagania kierownicy Opel Astra f 1.4 16V

Witam. Aktualnie poruszam się na co dzień Oplem Astrą f. Mam go pierwszą zimę i zaczęły się problemy ze wspomaganiem kierownicy po nadejściu mrozu. Na pierwszych mrozach -15*C paląc auto rano zaczęła wyć popa od wspomagania. Podnoszę maskę a tam płyn od wspomagania kierownicy wycieka przez odpowietrznik zbiornika. Nie wiem czy to można było nazwać płynem bo leciała brązowa substancja. Po obejrzeniu wycieku zauważyłem rdzę i chyba wodę. Poszperałem w internecie i radzili aby wypłukać układ od wspomagania innym płynem i zalać nowy. Po tej operacji było dobrze ale nie miałem jak sprawdzić czy na mrozie będzie to samo. Przyszedł dzisiejszy dzień, gdzie było -20*C w nocy i pale rano samochód i od razu po zapaleniu słychać wycie pompy wspomagania. Podnoszę maskę a tam wywala płyn aż na akumulator... Kierownica chodzi ciężko jak wyje pompa. :cry: . Co jest nie tak? Pochodzi parę minut silnik i jest ok, płynu nie wywala, tylko przy zimnym silniku jak palę rano samochód kiedy jest mróz. Brat tez ma astrę f i u niego wszystko jest ok.
Płyn zalałem do układu wspomagania ATF DEXRON II, to jest do skrzyń automatycznych i do układów wspomagania. Czyżby pompa wyzionęła ducha, czy może coś zatkane jest ?
Wypowie się ktoś?
Silnik mam w samochodzie 1.4 16V (66KW) 90KM Ecotec 96r oznaczenie silnika X14XE
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-25, 02:58   

W przekładni masz zaworki. One lubią się zawieszać. Ja mam w passacie też problem przy mrozie, ale innego rodzaju - przy kręceniu w lewo idzie z oporem (wspomaganie nie działa), a w prawo jest normalnie i ustaje to też po rozgrzaniu oleju.

A po wymianie oleju jest on obecnie czysty, czy ma znów zmieniony kolor?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2016-01-25, 22:07   

Tak jest czysty, koloru nie zmienił, tylko że pieni się niemiłosiernie i wywala go przez zbiornik jak jest mróz, na rozgrzanym tak nie jest, odkręce zbiornik i widać płyn bez piany, tak jak by stał w butelce na półce. Masz na myśli zaworki w maglownicy, tak? Nie znam budowy jej, bo nie miałem okazji przy tym dłubać, bo nie jestem też zaawansowanym mechanikiem i nie miałem styczności z tym bo do okresu zimowego działało wszystko ok.
_________________

 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-26, 00:50   

Tak, zaworki w przekładni. Skoro miałeś wcześniej rudy syf, a teraz się pieni, to może masz jakąś nieszczelność na przekładni, przez którą dostaje się woda? W nocy zamarza blokując zaworki i ciśnienie wyrzuca płyn na zewnątrz.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2016-01-26, 17:04   

Na maglownicę nie patrzyłem czy jest zlana, bo w sumie odkąd wywala płyn to wszystko je zrzygane nim. :mad: Na dniach sprawdzę, czy jest coś mokre tam. Po stanie płynu w zbiorniczku nic się nie dowiem bo jak wywala płyn przez zbiorniczek to stan płynu na pewno będzie niższy niż po zalaniu całego układu.
_________________

 
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-01-28, 21:32   

Płyn prawidłowo nie przepływa przez układ to dostaje cofki i pompuje w zbiorniczek a nie w układ.Możesz sprawdzić drożność chłodnicy wspomagania.Mogą w niej też być jakieś gluty które mogą marznąć tym bardziej że miałeś syf w zbiorniczku.To na początek a jak nie to kosior30 ci naświetlił co może być problemem bo zużyta pompa wyła by non stop niezależnie od mrozu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13