» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: intr
2011-09-12, 06:39
ZERWANY GWINT W CYLINDRZE mocowanie kolanka
Autor Wiadomość
stanlo 

Motocykl: MZ TS250/1
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-15, 21:56   

Ale jeśli bym poprawił to na m52 i nowa nakrętka lub zostawiam jak jest i na jakiś klej ponieważ obawiam się że drgania zrobią swoje lub coś innego???
 
 
     
stanlo 

Motocykl: MZ TS250/1
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-15, 22:05   

etz prorider jak ty to byś rozkminił jeśli byś miał podobny problem??? co byś zastosował a czego nie..

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-04-16, 01:09 ]
Pisz poprawnie po polsku !
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-04-16, 08:15   

Poczytaj tematy na forum, jest kilka rozwiązan tego problemu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-16, 09:20   

Na przykład taki:




P.s. Wojtek.mz to już jak tu zajrzałeś, proszę może byś scalił te ten temat z: http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
stanlo 

Motocykl: MZ TS250/1
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-16, 21:48   

Dzięki Hvil za pomoc,pomysł dobry a wykonanie bajka :piwo: ale jak dla mnie miejsce trzecie ponieważ na pierwszym, zrobić u tokarza nowy gwint (jeden się wycofał bo nie wiedział jak ma go zamocować lub pomyślał że dużo kombinowania i jest to dla niego nieopłacalne ponieważ prowadzi poważny biznes , pracują 24h, a może jakiś dobry klej :?: mamy przecież XXI i na rynku jest tego od groma więc czy nie warto spróbować.Na drugim to nowy lub używany cylinder a na trzecim to już pisałem :wink: dodam że mój cylinder to nominał z przebiegiem 15000km od narodzin więc trochę go mi szkoda wymienić na nowy.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-16, 22:48   

stanlo, kleje nie zdadzą egzaminu, bo nie są rozszerzalne temperaturowo jak aluminium, i każde stygnięcie i grzanie je będzie nadwyrężać.
Ja z tego względu zrezygnowałem z tulejki z nowym oryginalnym gwintem. Tokarz powiedział, że przy nie ważne jakim spasowaniu, trzeba by te same stopy alu by jedno drugiego nie wypychało z racji różnych rozszerzalności.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
stanlo 

Motocykl: MZ TS250/1
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-22, 23:09   

tak jak pisałem wcześniej a mianowicie wybrałem opcję 2 z kupnem cylindra.udało mi się kupić cylinder nominalny myślę że do szlifu ponieważ trochę tereska miała najechane ale jest z oryginalnym tłokiem :wink: tylko jest na dole trochę ukruszony więc nie jestem pewien czy jeszcze coś z niego będzie :? .Hvil pisałeś że kleje nie pomogą ale ja będę musiał z czymś zaryzykować ,jeśli śruba od kolanka się będzie dalej odkręcać to zrobię przeszczep na drugi cylinder a w tej chwili tamten idzie na strych lub być może pierwsze zrobię gdzieś szlif .teraz pytanie z innej beki,czy szkiełkował ktoś cały silnik w całości i czy istnieje jakieś ryzyko że dostanie się coś do środka ponieważ kolo który to będzie robił nie poleca szkiełkowania w całości :idea: ale chciałbym potwierdzić czy ma rację czy może brak mu siły aby obracać silnikiem.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-23, 08:20   

stanlo, skoro wykonawca nie chce się podjąć takiej roboty, to zmuszanie go do tego to świadome wchodzenie na minę "a może nie wybuchnie.... :mrgreen: "

Mi mój człowiek od szkiełkowania znowuż mówił, że spoko może tak robić, ale że po 1 to dużo droższe jest bo mnóstwo zabawy, po 2 miejsca łączeń nie wyglądają za fajnie, bo muszą tam uważać i to się ewidentnie odróżnia robotą od reszty. Po 3 zawsze jest ryzyko, że źle zabezpieczy i coś wpadnie w dolot czy wydech i lipka.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-04-23, 08:53   

Ja szkiełkowałem silnik w całośći i - nie polecam. Oczywiście wszystko było zabezpieczone ale zawsze ten pył gdzieś zostanie i potem trzeszczy w trybach. Jak masz już silnik złożony - to trudno wyszkiełkuj ale zabezpiecz silnik sam bo sam będziesz potem za to odpowiedzialny zamiast bluzgać na wykonawce.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-23, 09:29   

borgi, dokładnie.

Ja mając skręcone kartety, wziąłem tylko cylek głowicę i dekle do szkiełka. W tych nowszych niż ES silnikach, one są w miarę proste od góry. Przykręcasz wyszkiełkowane elementy zewnętrzne a kartery papierkiem lecisz i jest ładnie.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
stanlo 

Motocykl: MZ TS250/1
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-23, 19:27   

Hvil .Słyszałeś że klient ma zawsze rację :mrgreen:płacę ,wymagam :wink: ,silnik nigdy nie był rozbierany poza cylindrem więc opcja szkiełkowania tylko w całości i tak jak piszecie trzeba go zabezpieczyć samemu ,trzeba podjąć ryzyko co ma być to będzie cena 120 silnik + wymiana szprych nierdzewka lub chrom i szkiełkowanie wszystkiego co z alu .Co tu pisać za wszystko 250-300zeta więc myślę że może być :piwo:
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-23, 20:35   

stanlo, ja akurat jestem i klientem i w pracy po tej drugiej stronie barykady bywam.

I nie zgadzam się z Tobą. "płacę wymagam" to dość egoistyczne podejście, bo jak ktoś się nie chce podjąć to nie zmuszaj, bo Ci powie, że on nie chciał i robił na Twoje ryzyko:) No chyba, że zlecenie spiszecie.

Chłopak z Lublina się podejmuje ale z takimi zastrzeżeniami jak Ci pisałem, że brzydziej na łączeniach i nie bierze odpowiedzialności jak coś gdzieś zacznie zgrzytać:-)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
stanlo 

Motocykl: MZ TS250/1
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-23, 22:58   

Hvil nie bierz tego tak na serio :wink: przecież wiadomo że to tak bardziej dla kabaretu ,każdy wie jak jest ale tak się mówi ,a co do <płacę wymagam> to ja nikogo nie mogę zmusić jeśli ktoś nie wykonuje takiej usługi, ja tylko poinformowałem go że innej opcji nie ma bo silnika nie będę rozkręcał na części żeby go szkiełkować więc jeśli jest zainteresowany to tylko w całości .Zostałem poinformowany że on nie odpowiada jeśli coś się dostanie do środka silnika ale ja to rozumie i biorę to na klatę ale zrobione ma być na malinę bo jeśli się płaci za jakąś usługę to się wymaga, przynajmniej ja tak mam i tak uważam ale jeśli ktoś ma inne zdanie to jego sprawa. Jeśli macie jakieś pomysły jak najlepiej silnik zabezpieczyć przed granulatem czy czymkolwiek co miał na myśli :grin: żeby się nie przedostał do wnętrza silnika to proszę o jakieś dobre patenty :torba": ,jak się mówi, co dwie głowy to nie jedna :mrgreen:
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-24, 07:18   

stanlo, starą nakrętkę wydechu zaciuraną jakąś zaspawujesz na ślepo i wkręcasz ją na taką białą cienką taśmę hydrauliczną. Do tego stara świeca. Wałki zmiany biegów okleić bo to stal jak wyszkiełkujesz, będzie rdzewieć... Podobnie nie wiem jak chcesz z kopniakiem zrobić, przecież go nie zdemontujesz i nie założysz bez zdejmowania lewego boku silnika. Ja bym go również okleił.
zamiast gaźnika dość twarda metalowa zaślepka założona na stary gruby jeans.
I to by było na tyle... kwestia jeszcze prawej strony, ja bym zamknął również wszystkie możliwe miejsca wpadnięcia szkła pod prawy dekiel. Wypchał jeansem wyjścia łańcucha, zapchał dziurki na kabelki i wloty pod pradniczką.

I można szkiełkować ale... weź pod uwagę, że szkełkując razem ze śrubami może ten proces uszkodzić ich powierzchnię i Ci będą rdzewieć wszystkie śrubki silnika.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2015-04-24, 11:38   

No ja się aż tak bardzo z tym nie branzlowałem. Taśma malarska w dłoń i zalepiaj wszystkie dziury gdzie pył nie powinien się dostać, zalep też wszystkie wystające wałki.

Przed / Po
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
stanlo 

Motocykl: MZ TS250/1
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-24, 23:30   

jeśli miałbym wybrać którąś opcje to wybrałbym opcję od borgi ponieważ to kilka minut roboty, tylko czy aż tak skutecznie jak pancerna wersja od Hvil która zajmie więcej czasu na przygotowanie silnika do szkiełkowania, no ale pomyślę po niedzieli bo jutro rano wybieram się na największy show starych motocykli na świecie tak przynajmniej się reklamują :mrgreen: jeśli pogoda będzie dobra.
 
 
     
PANDX 

Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-04-25, 10:40   

Hvil- masz na myśli taśmę teflonową?
W sumie rozwiązanie skuteczne, należy tylko pamiętać aby nawijać w w tą samą stronę co jest gwint coby taśma była "wciągana" wraz z dokręcaniem nakrętki. Jak się dobrze nawinie to jest szczelne, estetyczne i się trzyma do następnego demontażu.

Co prawda wali to druciarstwem na kilosa ale działa? działa!
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-04-25, 11:22   

PANDX, nie wiesz kompletnie, o czym piszesz, prawda?
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
bartas9595 

Motocykl: mz 150
Wiek: 29
Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 1
Skąd: poznan
Wysłany: 2016-03-07, 16:41   

dzema11, witam masz moze jeszcze zdj co kiedys tutaj odawales ?


Wysłany: 2011-01-19, 14:42
Witaj! słyszałem że frezarzy tak sie cenią mam na to inny spsoób choć troche nieelegancki.
2 lata temu zastosowałem taki patent w simie http://pokazywarka.pl/lrxrs5/
z drutu 6mm wygiołem taka obręcz na pierscien od wydechu (2) i na końcach nagwintowałem na nakrętki.
Dałem podkładki żeby zaparło sie o cylinder i dokreciłem. Spałem spokojnie.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-03-07, 17:22   

Bartku, jak sam zauważyłeś odpowiadasz na post z przed 5 lat, jego autor na forum logował się ostatnio pół roku temu. Ale próbuj szczęścia, może Ci odpowie.
Taka tylko prośba z mojej strony: pisz poprawnie po polsku, forum to nie facebook. Po za tym uzupełnij prawidłowo swój profil, w Polsce nie ma takiego miasta jak "poznan".
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14