» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:24
Instrukcja Regeneracji amortyzatorów
Autor Wiadomość
Jasmin 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Kruszki, Suwałki
Wysłany: 2014-12-09, 23:20   

Dzięki wielkie Allu, Reich, Dodek teraz już napewno uda mi się złożyć wszystko do kupy, co do usprawnień mz to czytałem to już dużo wcześniej tylko mało dokładnych ilustracji, a mając niekompletne amory nie mogłem skojarzyć co do czego jest, dzięki Panowie
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-25, 20:05   

ktoś może polecić zestaw naprawczy do amortyzatorów taki aby był jakosciowo w miare ok ?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-03-25, 20:11   

Jeżeli chodzi o uszczelniacze to kup sobie firmy ARI, wiele osób je ma zamontowane i są zadowoleni, sam ostatnio takie założyłem. Z tymi zestawami naprawczymi jest pewnie tak, że wszystkie są takie same, także tu wyboru nie ma :neutral:
 
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-25, 20:22   

uszczelniacze już mam kupiłęm ARI oczywiście olej też Fork od castrola 15W. Gość rozebrał mi lagi i w jednym brakuje podkładki a w drugim coś pekniete jest, jutro zobacze co i jak ale juz dziś szukam zestawu naprawczego. Widze jakis za 36 pln tylko na intr
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-03-25, 20:42   

To kup ten od intra :piwo:
 
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-25, 20:44   

Być może ale jeżeli jest coś lepszego to bym sie na to pisał. Chcę zrobić to porzadnie kilka złotych wiecej a jeżeli by miało być lepiej nie gra roli :) Ale jeżeli forumowicze jeżdzą na tych i jest ok wiec i ja je kupie :)
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-03-25, 21:00   

Sklepy internetowe kupują części od jednego importera, czyli mają to samo i nie ma różnicy u kogo kupisz
 
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-25, 21:04   

Tu jest coś innego tak mi sie wydaje : http://www.motofree.pl/pl...OW-LAG-KPL/3290

A tak wogole to jakis schemat jak to powinno być złożone w miare czytelny widzę na necie ale całprzód jest, może ktoś posiada.
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-03-25, 21:04   

Jak by co, to ja mam do sprzedania zestaw naprawczy.

http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=36960


A tu masz schemat jak składać.
Bardziej czytelnego chyba nie da rady znaleźć.

Ostatnio zmieniony przez pitterpan 2016-03-25, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-25, 21:14   

Ten schemat jest w maire spoko ale nie moge wyczytać gdzie idzie druga spreżynka bo w zestawie są 4 ,czyli po 2 na strone. A na zdjęciu widze tylko jedną na strone ?

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2016-03-25, 21:21 ]
Wielka litera nie gryzie !!!
Ostatnio zmieniony przez b3tomek 2016-03-25, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-03-25, 21:17   

13 i 18 są sprężynki
Gdybyś pisał tydzień wcześniej to bym zdjęcia zrobił, bo składałem swoje zawieszenie.
A wytłumaczyć nie wiem jak bym mógł kolejność składania...

Przeczytaj ten temat, może coś rozjaśni.
W przed ostatnim zdjęciu jest pokazane gdzie ta jedna sprężynka idzie.
http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/lagi/lagi.htm
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-25, 21:28   

Mam już wszystkie zdjecia i schematy mam nadzieje że jutro podjade z laptopem i bedzie dobrze złożone. Pozostaje tylko kwestia zamówienia zestawu naprawczego ?
 
     
pitterpan 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Łochów
Wysłany: 2016-03-25, 21:39   

A co ma być źle złożone? ;)

Potrzebna laga, goleń, rurka oporowa, sprężyna i zestaw naprawczy no i olej i wszystko musi grać ;)
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-26, 08:39   

Nigdy tego nie rozbierałem, dziś jade do mechaniora zobaczy sie :)
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2016-03-26, 10:08   

b3tomek, każdy z nas robił to kiedyś po raz pierwszy. Nikt się uczonym nie urodził, po to właśnie są takie fora i przede wszystkim serwisówki :piwo:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1044
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-26, 11:50   

Czasami pierwszy raz bardzo boli... :lol:
Dobra nie wiem czy wam to pomoże nie mam chwilowo czasu ( za 3h ktoś do mnie bardzo ważny przyjeżdża) powstawiać zdjęć bezpośrednio na forum ale to zrobię i uzupełnię czego tam brakuje ewentualnie... Pod każdym zdjęciem macie opis i problem z jakim się spotkałem i jak go usunąć jeśli wystąpi taki jak u mnie... Na razie tyle...

https://picasaweb.google.com/106502842040689035528/RegeneracjaWidelcaTeleskopowegoMZETZ150250?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPm84sPntNPNowE&feat=directlink

Dodam jeszcze że czasem kupując zestaw do regeneracji widelca teleskopowego dostajemy gratis podkładki oporowe ale do sprzęgła MZ ETZ 250 jak akurat potrzebna do silnika to nawet fajnie :ok: gorzej jak trzeba odpowiednią zamontować w samym widelcu a takich nam tam przez to brakuje że dostaliśmy nieodpowiednie podkładki oporowe do regeneracji widelca teleskopowego... :sciana:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
b3tomek 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: JANÓW LUBELSKI
Wysłany: 2016-03-26, 20:34   

Bardzo fajny tutorial kolega zrobił :)
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-03-04, 19:54   

Mam taki problem że zawieszenie mi stuka podczas gdy szybko ulży się je do góry czy postawi na"koło" zmieniałem już olej amortyzol 20w motula najgęstrzy jaki był i pomogło lecz niewiele. Pierścienie uszczelniające są wygładzone a pod nie nawinięta nitka tak aby siedziały ścisło , nie przepuszczając oleju. Pierścień ustalający tłoczysko ( ten który ustala tłoczysko ) założony oryginalny z minimalnym luzem, dodam że te współczesne mają sporo większy luz, nowe simeringi ari, wszystko złożone zgodnie z serwisówką , ale jednak puka coś tam.. Miałem 2cm dystanse pod nakrętkami dotoczone z kwasu, po samym wyjęciu troszkę mniej "puka" z racji że sprężyna nie jest aż tak naprężona ale dalej jak szarpnę przodem do góry to słychać "puk" jak mnie to irytuje.. Robiłem tak samo zawieszenie liptonowi a jemu tłumi należycie. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał , niech podzieli się przydatną informacją :piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2017-03-04, 20:10   

Ja miałem i niestety to nie był problem z amortyzatorami ale może Cię nakieruje.

Szukałem tak jak Ty, zwracając uwagę na wszystko co potencjalnie mogło być przyczyną.
Okazało się że puka cała półka w główce ramy. Główka ramy miała już luz, łożyska się minimalnie przesuwały i pukało. Nie pomogło klejenie łożysk.
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-04, 20:37   

Miałem takie stukanie - olej 15W - 0.23l. Dolałem do max. czyli do 0.25l - pomogło - nie stuka. Obawiałem się ,że przy gęstszym oleju i max. poziomie oleju uszczelniacze nie wytrzymają (też dałem ARI) ,dystanse 2x1cm. Jak narazie bez wycieków i stukania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17