Przesunięty przez: motomaciey 2016-03-03, 07:55 |
Dwa typy ram mz etz 250 i rura wyciszająca. |
Autor |
Wiadomość |
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-02, 21:37 Dwa typy ram mz etz 250 i rura wyciszająca.
|
|
|
Witam, Panowie napiszcie mi jak to jest z ramami w etz 250? Czemu niektóre miały okrągłe otwory na grzbiecie ramy pod bakiem, a niektóre nie(pisze cały czas o ramie etz 250) Ponieważ niektóre miały miejsce na gumową rurę nad obudową filtra wyciszającą zasysane powietrze, a nie które nie, tylko miały zrobione otwory(łącznie 6) przez które mztka trochę wyła przez właśnie zasysane powietrze i nijak to wyciszyć.. Były dwa rodzaje ram? Szukałem na forum czy w internecie, ale nic na ten temat nie znalazłem.. Podpowiedzcie coś |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2016-03-02, 21:51
|
|
|
Rama bez otworów na grzbiecie pod bakiem to stary typ, a z otworami to nowy typ (od 1985r.). Również tylny płaskownik górny do mocowania amortyzatorów się różni. |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-02, 22:05
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Wiesz może czy istniały jakieś patenty lub czy w fabryce coś stosowali żeby mztka tak nie wyła podczas jazdy? Bo nie ukrywam, ale trochę to wycie jest irytujące |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-02, 22:25
|
|
|
Nie, o to że przy dodawaniu gazu podczas jazdy razem przy zmiany biegu na wyższy słychać wycie w ramie czyli zasysane powietrze, jak zaślepię te otwory to jest cisza całkowita, ale znowu mztka nie ma siły, bo nie dostaje powietrza i chce się dowiedzieć czy jest jakieś rozwiązanie. Chciałbym się dowiedzieć czy coś było stosowane, jakieś wyciszenie czy coś w tym stylu, czy to w każdej mztce z otworami w grzbiecie ramy było tak słychać to zasysane powietrze czy też nie. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-03-02, 22:26
|
|
|
Jeżeli chodzi o ten charakterystyczny gwizd na pierwszych biegach to według mnie jest to muzyka dla uszu |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-02, 23:04
|
|
|
Dla mnie też, ale gwizd silnika swoją drogą.. mi cały czas chodzi o ramę i jej wyciszenie żeby nie było tak słychać zasysanego powietrza |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-03-03, 09:36
|
|
|
Mam to samo, mam 6 otworów w ramie i też wyje przy 3-4 tysiącach... |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2016-03-03, 11:25
|
|
|
To normalne że słyszysz ryk/wycie z okolicy filtra powietrza z racji ze im więcej dasz gazu tym otwierasz przepustnice i cały proces spalania z silnika daje echo wychodzące wtedy do filtra powietrza |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-03, 13:05
|
|
|
Czyli do tego typu ram nie ma żadnych wygłuszeń? Nic fabrycznie nie stosowali żeby była cisza? Jednak stare typy ram były chyba lepsze w takim razie Dzięki za odpowiedzi Panowie |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-03-03, 15:43
|
|
|
karo napisał/a: | Rama bez otworów na grzbiecie pod bakiem to stary typ, a z otworami to nowy typ (od 1985r.). | A ja mam 88r oryginał bez otworów ? |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-28, 18:38
|
|
|
Odgrzewam ponownie kotleta. Panowie mam cały czas problem z powietrzem i tłumieniem w mojej ramie. Chodzi o te 6 otworów, są one odsłonięte tak jak w oryginale i chodzi o to że mztka buczy i nie ma siły ponieważ dostaje za dużo powietrza przez te otwory, ciągnie dopiero od 4 tyś. obrotów. gdy je zaślepię to jest cisza, ale znowu mztka nie daje rady jechać bo wgl nie dostaje tego powietrza. Próbowałem pół na pół też silnik nie daje rady się bujnąć tak jak trzeba. Gaźnik bing 84 - iglica ustawiona na 2gim rowku od góry, śrubka składu mieszanki wykręcona na 1 obrót. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7497 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-03-28, 18:56
|
|
|
Masz filtr powietrza? Jest on drożny? Czy masz zaślepkę w ramie tę od dołu w okolicy mocowania podstawy centralnej? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-28, 19:08
|
|
|
Jest nowy wstawiony, jeśli chodzi Ci o tą zaślepkę u dołu ramy, żeby stopka centralna nie waliła w ramę to także jest nowa. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-03-28, 20:38
|
|
|
Sprawdź czy guma idąca od gaźnika do filtra powietrza jest odpowiedniej długości |
|
|
|
|
Kocur20
Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 12 Skąd: Złotniki Kujawskie
|
Wysłany: 2016-03-28, 21:50
|
|
|
Długość ok, porównana z oryginałem od etz 250 i długość jest taka sama.
Dodam jeszcze że takie cyrki zaczęły się dziać jak dałem uszczelkę między obudowę filtra, a ramę, bo była szczelina, a grzbiet ramy był owinięty szmatą dookoła, wiec wycia wtedy nie było i mztka szła normalnie. Poprzedni właściciel miał fantazje, ale mówił że tak mu to chodziło.. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-07-11, 19:29
|
|
|
Witam. Posiadam w ETZ250 83r. ramę bez otworów pod bakiem. Moje pytanie czy ramy w dolnej części (odbojnik podstawy centralnej) były czymś wypełniane ? Wybił się u mnie odbojnik (ten na którym opiera się podstawa po złożeniu), chcąc wydłubać resztkę gumy z ramy, natrafiłem na coś w rodzaju włókniny nasączonej olejem. Nie wiem po co ona tam jest czy ktoś chciał tak zakonserwować ramę ? a może uszczelnia to ramę przed zasysaniem powietrza z dołu ? a może poprzedni właściciel wypełnił środek by nie oryginalny odbojnik nie wpadał do środka ramy ? Wyjąłem ponad metr tej włókniny i końca nie było więc wcisnąłem ją tam gdzie była i w otwór dałem gumę. Zobaczcie jak to wygląda. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2018-07-11, 19:57
|
|
|
Moja ETZ też jest z jedynego słusznego roku (1983) i nic takiego tam nie było. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-07-11, 23:11
|
|
|
Ktoś może upchnął tam jakieś szmaty, żeby nie zasysało powietrza. U mnie w żadnej ramie tego nie było. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2020-05-19, 13:14
|
|
|
Odgrzebię trochę kotleta bo mnie to cały czas nurtuje. Próbuję odbudować MZ ETZ 250 wedle specyfikacji jaką miał mój ojciec. Genralnie to kupiłem MZtkę gdzie data pierwszej rejestracji widnieje w dowodzie na grudzień 1986. Rama jest z otworami pod zbiornikiem i hamulcem tarczowym z przodu. MZtka mojego ojca była kupiona w Polmozbycie w lutym 1987 roku i była na bębnie z przodu. Ja będę chciał zrobić downgrade właśnie na bęben, a MZtka którą kupiłem ma niestety ramę do wymiany - pytanie czy bezapelacyjnie każda po tym 1985-96 roku była z otworami pod zbiornikiem czy może dalej panował misz-masz w dobie gospodarki centralnie planowanej (to znaczy co bylo na magazynie to montowali) czy może bezapelacyjnie była każda z otworami bez znaczenia czy sprzodu na bębnie czy tarczy?? |
|
|
|
|
|