» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
simson sr 50 na 70ccm
Autor Wiadomość
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2015-08-03, 15:10   simson sr 50 na 70ccm

Jest do tjuningu simson sr 50 na 70ccm.
Powstaje pytanie co kupić żeby to jeździło?
Wał, jaki?
Łożyska i najważniejsze: cylinder i tłok, almot? czy co innego? Tłok z jednym, czy z dwoma pierścieniami?
Do tego gaźnik seria?
Wydechu wolałbym nie przerabiać.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2015-08-03, 15:30   

Osobiście silnika nie przerabiałem ale co nieco orientowałem się w częściach i tak: wał kup ifowski z wypełnieniami, gaźnik jakiś amal o większej średnicy niż seria, tłok z dwoma pierścieniami, bo trzy tylko powodują większe opory. Nie wiem jak z jakością cylindrów ALMOT do simsona, ale jawki i wsk na nich są słabsze z powodu niedokładności w wykonaniu okien. Ciekawe czy oryginalny 50 cm3 pozwoli na rozwiert do 70cm3 , jeśli tak to tłok almot i szlif.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-08-03, 17:39   

Kuzyn ma 70ccm na 4 biegowym silniku, tłok z jednym pierścieniem a gaźnik amal ale jakie konkret graty to go zapytam wieczorem, w dwójkę śmiga aż miło :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzysiek02 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 28
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 1
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 2015-08-04, 13:06   

Tłok z dwoma pierścieniami bo jeden bardziej pasuje do kanałówek. Gaźnik 19n1 jeżeli dorwiesz takowy ale polecam Amal 19T jeżeli to ma być zwykłe 70. Uważaj na chińskie Amale. Jak kupujesz cylinder i tłok weź z większym luzem - bodajże 0.04 - 0.05(chyba tak to się oznaczało) bo tłoki MZA łatwo przytrzeć.
 
     
lisek152 


Motocykl: ES, ETS, TS, ETZ
Wiek: 29
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 95
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2015-08-04, 14:46   

W ostatnim czasie sam robiłem podobną przeróbkę. Również miałem problem ze zdecydowaniem się na cylinder spośród wielu opcji wielokanałowych itd. Chcąc zachować jednak trwałość tego zestawu zdecydowałem się na zwykłe 70/2 montowane w simsonie s70. Zamontowałem wał ifowski do s70, dorobiłem sam wypełniacze za pomocą korków i kleju epoksydowego. Gaźnik również zamontowałem seryjny z s70 bvf 16n3-5. Na koniec uciąłem kolanko i rozwierciłem dziure w chińskim już wydechu. Efekt nie jest jakiś piorunujący, jednak silnik jest bardzo elastyczny, zbiera sie nawet z wyzszych biegów przy niższych prędkościach, wyrwanie na koło również nie jest problemem. Bardzo szybko się wkręca na obroty i bardzo mu brakuje 5 biegu. Wypada zmienić kosz sprzęgłowy na,ten od s70 by zwiększyć prędkość maksymalną oraz zębatkę zdawczą. Różnica na tym secie jest dość odczuwalna, lecz nie porazająca, na koszu od,s70 powinien polecieć ok 90km/h. Gdybym teraz robił taką przeróbke to,zdecydowałbym się prawdopodobnie na 70/4. Za 70/2 przemawia większa elastyczność gdyż z większą iloscia kanałów staje sie wysokoobrotowy oraz trwałość i spalanie, ktore nieznacznie odbiega od serii. Wszystkie części kupowałem nowe tj cylinder almotu, tłok mza, gaźnik mza itd. O trwalosci nie moge sie wypowiedzieć gdyż zrobiłem na tym 300km, moja uwage zwrocily tylko kanaly w cylindrze ktore nie sa dobrze wykonczone tj nie sa gladkie.
 
     
MeFe 
Robii

Motocykl: Simson s51
Wiek: 24
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 19
Skąd: Śąlsk
Wysłany: 2015-10-25, 22:50   

lisek152, jakie spalanie ma taka 70/2 bvf kosz s70 i jaka zdawcza??
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-06-14, 08:43   

lisek152, siema, jak Ci się ten simek sprawuje?
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
lisek152 


Motocykl: ES, ETS, TS, ETZ
Wiek: 29
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 95
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2016-06-14, 18:35   

Cześć, mam mieszane uczucia co do tego simsona. Ciągle mam jakieś problemy, lecz wynika to głównie z kiepskiej jakości części, zrobiłem jakieś 2k km i w tym czasie ścięło mi klina na magnecie, padła cewka niskiego napięcia w iskrowniku (mam elektronika), puścił simering od strony zapłonu. Ostatnio jednak przez niedopatrzenie za mocno naciągnąłem łańcuch i rozsypało mi się łożysko na zębatce zdawczej i co przy okazji rozbiórki silnika odkryłem to, że tłok już ma ślady zatarcia, mimo że ani razu mi nie stanął oraz na łożyskach wału (FAG) są już luzy. Ogólnie jest tragedia z częściami, kupiłem zestaw napędu obrotomierza i od początku nie spełnia swojego zadania (linka obraca się luźno w wałku napędu,a pokrywa już miała małe pęknięcia), wymieniłem na nowy, jest dalej to samo, kupiłem linkę prędkościomierza to pękła po 200km, następna linka miała ten sam problem co był z obrotomierzem.
Podsumowując simson jako konstrukcja jest ok, jednak współczesne części sprawiają, że traci on sporo na swojej niezawodności.
Co do tematu przeróbek simsona to zauważyłem, że nie zawsze się to udaje i dużo zależy jak kto trafi. Pewien znajomy wpakował w simsona gruby pieniądz, cylinder 70/4 (almotu), wydech jakiś z bulwą, skrzynia 5b, zapłony lfk itd, a simson ledwo 80 przekracza. Z kolei inny ma cylinder 60cc przerabiany u kogoś na 4kanałowca i strojony na 9,5k to mu leci 90 na nieznacznie przerobionym org wydechu i zapłonie. Sam mam też innego simsona z cylindrem 60/4 almotu i jedzie spokojnie 70 i tyle co ten znajomego już na pewno nie pójdzie. Pisałem już do osób które zajmują się przeróbkami cylindrów itd i dowiedziałem się, że cylindry robione przez nich różnią się od tej masówki z almotu oraz jest opcja ich poprawienia (typu poprawienie kanałów, poszerzenie, wypolerowanie itd) i myślę że to jest główną przyczyną dlaczego niektórym to jedzie dobrze, a niektórym nie. W związku z tym gdybym się teraz decydował na przeróbkę na 70cc to kupiłbym zwykły cylinder 70cc i wysłał go do przerobienia i poprawienia do jakiejś osoby która się tym zajmuje oraz dobrze bym dotarł (prawdopodobnie za spokojnie docierałem i nie wytrzymał gdy już dostał ogień, w 60cc daję ogień od samego początku i nie ma problemu)
 
     
bykuu93 

Motocykl: Składa się...
Wiek: 30
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: Święcany
Wysłany: 2016-06-14, 18:44   

To jest nie jest wszystko takie proste jak piszą na forach o wielokanałowcach :) Simson jest szczerze mówiąc za mały do takich przeróbek i dzisiejsze części zawodzą jak kolega wyżej pisze. Jeśli chodzi o zwykłą 70cm3 to raczej nie ma żadnego problemu po dobrym zmontowaniu i ustawieniu zapłonu. Problemy zaczynają się od przeróbek, wtedy trzeba wybulić kilkanaście stówek aby cokolwiek osiągnąć.

Samo założenie przykładowo 70/4 do serii którą masz w Simsonie zmieni to że pojedziesz może o maksymalnie 10/15 na godzinę więcej, reszta zależy od gaźnika, zapłonu przełożeń z zębatki na sprzęgło i na koło. O takich rzeczach jak spawak strojony na 9,500 nie mówię bo to raczej jest podstawą w przeróbkach. Siedzę w Simsonach od kilku lat i wiem że to nie jest takie proste jak się komuś wydaje. Wywalić kasę i ma być, docieranie lekkie psuje tylko silnik bo przy pizdowaniu zaciera się i jest dupa z tego. Za szybko przyśpieszony zapłon przy dłuższych trasach może zatrzeć silnik, jak nie będzie ustawiony tip-top to stożek go strzeli tak czy tak.

Planując zakładać wielokanałówkę, pamiętajcie żeby nie oszczędzać na częściach. Kupić konkretny cylinder, wał, lepsze sprzęgło i lfk/spawak to raczej podstawa. To będzie dużo kosztowało i wiadomo że nie będzie taki wytrzymały jak zwykły 50cm3, przy dłuższym garowaniu on po prostu padnie, nie ma na to siły. :)
_________________
Simson S51/1; 2006 - 08.03.2014
Simson S80/4 Comfort; 06.09.2015 -
Volkswagen Touran 2.0/140KM; 06.03.2016 -
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-06-14, 21:18   

No właśnie jestem na etapie poznawania możliwości, a raczej ich braku, przerobionej 70 na zwykłym cylindrze, nie wielokanałowym. Zestaw ponoć MZA.
Do tego ponoć jest wał IFA z wypełnieniami i gaźnik Amal 19.
Zapłon oryginalny elektronik 12V.
Tłumik seria, niestety jakaś MZA, a nie oryginał.
Generalnie odnoszę wrażenie, że z biegu jałowego faktycznie może mieć ciut więcej momentu obrotowego, ale później jest masakra.
Muszę rozbebeszyć gaźnik i sprawdzić ustawienia i dysze, później zapłon sprawdzić i kompresję.
Koleszka od którego go kupiłem, w lutym tego roku robił przeróbkę w jakimś warsztacie, ale od tamtej pory jeździł bez filtra powietrza :klnie:
Ponoć dopiero go dotarł, ale ciężko stwierdzić, bo nie ma licznika.
Więc pewnie tłok i pierścienie pójdą na pierwszy ogień, o ile cylinder trzyma wymiar.
Do kompletu dostałem cylinder 70/4 z tokiem i pierścieniami, ale ma wyraźne ślady przytarcia na tłoku, a i na cylindrze jakieś dwie rysy są...
Długa droga przede mną, a Dexowa czeka na sprzęt :)
Jakbyście mieli jakieś części na zbyciu, to potrzebuję lagi lewej, obrotomierza i kilku innych dupereli :) Oryginalnym wydechem w oględnym stanie też nie pogardzę :)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
bykuu93 

Motocykl: Składa się...
Wiek: 30
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 21
Skąd: Święcany
Wysłany: 2016-06-14, 21:25   

Cały silnik mogę Ci sprzedać do Simsona na serii 60cm, stan na chodzie, dostateczny.
_________________
Simson S51/1; 2006 - 08.03.2014
Simson S80/4 Comfort; 06.09.2015 -
Volkswagen Touran 2.0/140KM; 06.03.2016 -
 
     
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1053
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2016-06-14, 21:38   

Mam 70 po remoncie i pierwsze spróbuję ją doprowadzić do używalności :)
Jeśli się nie uda, to się odezwę ;)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14