Renowacja baku od wewnątrz. Fedox/Fertan/Tapox |
Autor |
Wiadomość |
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-04-20, 12:54
|
|
|
Marcin W., ok, zamieszczej w relacji tutaj fotki tych środków by dla potomności zostało. I cenowo jak Cię to wyszło. Mnie 200zł ale to na jeden bak bo ten drugi to słabo pokryło. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-20, 14:08
|
|
|
Zatem to mój zestw do tępienia rdzy. Fosolu użyję w ostateczności. Przydała by sie jakaś taka mała kamerka aby po tym zabiegu zobaczyć jak bak wygląda zbiornik od wewnątrz, aby ewentalnie powtórzyć zabieg odrdzewiania jeśli będzie trzeba.
Tej farby Sigmaguard jeszcze nie mam i będzie jutro i jak co sprzedaje ją ten użytkownik
http://allegro.pl/listing...p?us_id=1715683
Jeden z zbiorników MZ ETZ 250 od wewnątrz tak wyglada:
Natomiast od MZ ETZ 150 lepiej na pewno jeszcze nie dawno byłą tam benzyna i są takie małe rdzawe kropki ( jak na zdjęciu nr.2) później dodam zdjęcia...
Całą zabawę jednak zacznę od przemycia zbiorników rozpuszalnikiem który mam mieć dziś po 16;00 kupię 5l za 28zł jakiś gość sprzedaje na miejscu i nawet za darmo mi go dowiezie. Potem w ruch pójdą te wymienione wcześniej środki na rdzę, w instrukcji pisze aby właśnie tak zrobić... Co do kosztów wyjdzie tak samo 200zł ale ja kupiłem 800ml tej farby a tego tapoxu jest tylko 415ml |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-20, 19:04
|
|
|
Mając już te wszystkie specyfiki możemy wlać to do zbiorników ale pojawia się problem że mam otwór po karniku i trzeba go zatkać... Chwila zadumki i okazuje się że można tam wkręcić zaślepkę a w zasadzie korek stosowaną w w instalacjach wodnych zatem pędzimy do sklepu i prosimy o taką zaślepkę... Za korek nie damy więcej jak 5zł...
Jest też inny sposób ale musimy się bardziej wysilić... Grzebiemy w starych częściach do wody i bierzemy uszkodzony lub nawet dobry wężyk do podłączenia kranów lub spłuczki 3/8". Odcinamy wężyk pozostawiając tą złączkę gwintowaną, czyścimy płaską stronę papierem ściernym. Grzejemy w tym czasie już lutownicę o mocy od 100W do 150W oraz wycinamy z blachy miedzianej, mosiężnej takie kółko zakrywające otwór w tej złączce. Wyciętym kółkiem z blachy miedzianej ( lub innej) zakrywamy otwór w złączce i grzejemy jak się odpowiednio nagrzeje pokrywamy topnikiem i lutujemy tak aby wszystko było szczelne. Korek sprawdzamy nalewając do niego wody...
Przed zakręceniem korka gwint również uszczelniamy najlepiej chyba konopią ( po mojemu hanfem) lub tą taśmą teflonową.
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-04-20, 20:15
|
|
|
Ja po prostu stary chiński kranik, wybebeszyłem i zalałem poxipolem:-) Działa ale faktycznie koszt wychodzi około 10 zł:) także nawet tutaj zszedłeś o połowę kosztów |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-20, 21:47
|
|
|
Do ostatniej chwili nie wiedziałem którym bakiem się zająć najpierw i pobiegłem do mechanika u którego mam ten drugi bak z MZ ETZ 250 popatrzyłem chyba był jeszcze pod względem rdzy najlepszy. Jest wypiaskowany cały zewnątrz a środku pełno piasku i ludznej rdzy choć był zabezpieczony to piach i tak tam się dostał. Najpierw płukałem wodą parę razy, potem benzyną ekstrakcyjną wlałem około litra i co chwilę wylewałem aż pozbyłem się piachu zabawa trwała przez 1,5h obecnie zalałem tym preparatem Derusto+ potem trzeba przepłukać zbiornik wodą i osuszyć.
Jeśli ten zabieg będzie mało skuteczny i dalej tam będzie rdza na drugi ogień pójdzie Cortanin F potem znów jeszcze raz trzeba przepłukać zbiornik wodą. Dużo zabawy z takim zbiornikiem jest na pewno, a jeszcze czeka mnie drugi zbiornik z MZ ETZ 150 i dopiero jak dwa będą przygotowane mogę użyć tej farby Emalia Sigmaguard. Powód jest prosty jak mi zostanie z jednego zestawu tej farby zaleje drugi zbiornik inaczej będą straty albo nie starczy mi jej mając nawet dwa zestwy zatem nie mogę pozwolić sobie na marnotractwo... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-21, 17:56
|
|
|
Dziś po przyjściu z pracy i przebraniu się poszedłem zobaczyć jak wygląda zbiornik od MZ ETZ 250 i myślę że na tym zakończę jego odrdzewianie... Wypłukałem go wodą i obecnie się suszy...
Na drugi strzał poszedł zbiornik od MZ ETZ 150 dokonałem oględzin poświeciłem lampką czołówką i widać powoli już go brało jasny nalot rdzy szczególnie przy dnie... Popstrykałem wam trochę zdjęć (zdjęcia dodam później) abyś cie mogli ocenić jak wyglądał przed moimi zabiegami odrdzewiania i tuż po...
Aby porównać działanie Derusto+ z Foselem zdecydowałem się tym razem na użycie Fosolu. Zadzałał błyskawicznie słychać było nawet jak następuje reakcja chemiczna... Ruszałem zbiornikiem może przez 20 minut tak aby zwilżyć wszystkie miejsca gdzie były ogniska korozji... Po godzinie oceniłem jak to wygląda i wychodzi że rdza znikła w 90% zatem duży punkt dla Fosolu. Myślę że dobrze jest mieć dwie butelki aby zanurzone były wszystkie miejsca gdzie mamy rdzę ja kupiłem tylko jedną bo więcej nie było ale i tak się udało... Zbiornik na końcu przemyję wodą aby zakończyć reakcję chemiczną jaka zachodzi w zbiorniku...
Ważne- uważajcie z tym Fosolem nałóżcie gumowe rękawiczki i okulary ochronne, z tym nie ma już żartów.(35% to kwas szczawiowy i fosforowy) Pilnujcie by "małe skrzaty" ( dzieci) nie dorwały butelki i zbiornika i nie oblały się Fosolem bo będzie nieszczęście w rodzinie.
Zbiornik z rdzą MZ ETZ 150
Zbiornik po zastosowaniu Fosolu MZ ETZ 150
Wypłukane i ociekające z wody zbiorniki
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-22, 16:56
|
|
|
Witam
Zbiorniki wysuszone ale jest mały problem patrzę do zbiornika z MZ ETZ 150 który zalałem Fosolem a tam znów "Ruda tańczy jak szalona" i chyba wróciła z potańcówki... Zatem do zbiornika MZ ETZ 150 naleje Cortaninu F a do zbiornika MZ ETZ 250 bezpośrednio już emalię Sigmaguard z uwagi na to że nie widać tam rzadnej rdzy po zastosowaniu Derusto+. Jeśli zmienię strategię to wam napiszę... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2015-04-23, 10:03
|
|
|
Ja zakończyłem operację zabezpieczenia baku. I powiem że słabo to wyszło.
Tak wygląda bak po fertanie:
i długo przy płukaniu zlatywała lekko fioletowa woda. A tak po tapoxie:
jakieś takie zacieki zostały. No cudnie to nie wygląda ale mam nadzieję że będzie działać. Najważniejsze że nie ma już rdzy i kranik się nie zatka - przynajmniej przez jakiś czas
A jeszcze jedno. W opisie tapoxa napisane jest że po zmieszaniu z utwardzaczem po użyciu można przechować to w temp. 0-4 st C. w celu zużycia przez następne (i tu dwa źródła różnie podają) 12 lub 72 godziny. |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
Ostatnio zmieniony przez borgi 2018-01-23, 21:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-04-23, 10:31
|
|
|
borgi, zdjęć nie widać. Mi właśnie pościekała farba z boczków, że widać takie strumyczki przerw. Ale pod spodem widać zabezpieczone fertanem, to się nie martwię, bo w sumie najbardziej zależało mi na dnie zbiornika, tam gdzie wiecznie się rozszczelniał.
Wychodzi, że by to dobrze pomalować to trzeba mieć dwie puszki farby co już jest bezsensem ekonomicznym.. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-23, 15:13
|
|
|
Witam
Tak jak zapowiedziałem zbiornik od MZ ETZ 150 zalałem Cortaninem F, rozprowadziłem po całycm zbiorniku a nadmiar zlałem z zbiornika. Dziś wypukam zbiornik wodą jak wyschnie będzie można już pokryć tą emailią Sigmaguard ( wczoraj ją dostałem).
Co do Cortaninu F to doczytałem że to wyciąg z kory dębu na spirytusie. Jednak nie proście abym dokonał degustacji, aby sprawdzić czy dobre to... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-23, 17:52
|
|
|
Wnętrze zbiornika MZ ETZ 150 po użyciu Cortanin F a przed przemyciem wodą:
Zbiornik płukałem dwa razy obecnie schnie, ten nadmiar osadzający się z tyłu został wypłukany. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-24, 18:22
|
|
|
Witam
Panowie dziś myślę że finał.
W kupionym zestawie do renowacji zbiorników brak jest instrukcji jedynie krótkie opisy z trzema obrazkami wolał bym mieć wgląd do tego co pisze sam producent ale nie znam pełnej nazwy tej farby Sigmaguard bo jest tego cała rodzina i ma zastosowanie różne. Za tą nazwą zwykle są podane cyfry dzięki którym można by było się dowiedzieć dokładnie z czym mam do czynienia na tą chwilę pozostaje to raczej tajemnicą poliszynera...
Zatem odkręcamy bazę ( wyrzucamy tą pozostałość z nakrętki, mi to wpadło do zbiornika i był mały problem z wydostaniem tego śmiecia po wlaniu farby )to ten największy pojemniczek, w środku znajduje się farba w kolorze szarym do niej dolewamy całą zawartość rozcieńczalnika około 40ml. Następnie mieszamy na końcu dodajemy utwardzacza i znów mieszamy wszystko. Pamiętamy również o zakręcaniu zaślepką wyjścia pod kranik...
Zawartość lejemy po środkowej przegrodzie zbiornika tak aby przednia część zbiornika była uniesiona ku górze a farba spływała równomiernie po dwóch stronach przegrody zbiornika oraz zarazem w kierunku tylnej części ( przez to trzeba przód zbiornika gdzie mamy wlew pochylić do góry) po chwili farba ścieknie nam na samo dno tu również rozprowadzamy ją pochylając zbiornik tak by nakierować farbę na miejsca gdzie jeszcze jej nie ma.
Na piewrwszy ogień poszedł zbiornik z MZ ETZ 250 tu okazało się że farby jest za mało zatem dorobiłem jeszcze nie wiecej jak 100ml farby dodatkowo na ten zbiornik. Gdy upewniłem się że wszystkie miejsca są pokryte tą farbą przechyliłem zbiornik tak aby nadmiar wyleciał przez otwór pod kranik, tutaj dużo nie wylało się...
Następnie zajołem się zbiornikiem od MZ ETZ 150 ( musiałem przygotować ten drugi zestaw do malowania zbiorników) i jakoś za drugim razem lepiej mi to szło ( a może przez to że inny zbiornik) szybko pokryło mi całą powierzchnię zbiornika a przez otwór pod kranik spłyneła reszta farby z drugiego zestawu zostało mi jej jakieś 100ml. (lepiej że zostało coś jak miało by braknąć) Obecnie zbiorniki schną na pojemniku po farbie pisze że czas schnięcia to 12h jednak wątpię aby po tym czasie można uznać że są już suche. Z kart charakterystyki wyczytałem że farby z tej serii schną 5-6 dni tu trzeba uwzględnić że w niektórzych miejscach może być jej więcej zatem potrzeba jest więcej czasu niż podane 12h.
Zbiornik MZ ETZ 250 po pomalowaniu
Zbiornik MZ ETZ 150 po pomalowaniu
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-04-24, 19:35
|
|
|
Wyszło Ci dużo łatniej jak mi.... Ehhh ale ważne, że mamy już opracowaną procedurę. Najwyżej ja na przyszłą zimę poprawię:) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2015-04-24, 19:46
|
|
|
Zobaczymu po czasie czy nie będzie odpadać nic po wlaniu benzyny ale wydaje mi się że tu ważne jest aby wpierw lać ten rozcieńczalnik do bazy a później utwardzacz( tak zrobiłem przy zbiorniku z MZ ETZ 150) wtedy jest to bardziej rozcieńczone i lepiej się rozprowadza na co ponoć po rozrobieniu mamy 1h. Wszystko co ubrudziłem dało się zmyć acetonem, benzyna ekstrakcyjna jakoś nie bardzo rozpuszczała tą farbę. Tylko nie wiem jak działa aceton na lakier jeśli ktoś ma zbiornik już po lakierowaniu zewnątrz... ( może robić się matowy)
Jeszcze jedno między każdą z wymienionych operacji tj. użycie Fosolu po niej przemycie baku wodą, następnie użycie Cortaninu F ( zbiornik MZ ETZ 150) ponowne przemycie wodą (po 24h po użyciu Cortaninu F) i nałożenie tej farby mijało 24h po to aby w środku zbiornik nie był mokry z wody. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2016-06-16, 21:24
|
|
|
Marcin W. czy tą farbę Sigmaguard, którą korzystałeś do zbiornika jest gęsta czy rzadka?
Znalazłem farbę epoksydową innej firmy OLIVA BOSMAN 77 i pisze że jest farbą tiksotropową, czyli niby jest gęsta i zastanawiam czy na da się (czy będzie łatwo rozprowadzać w zbiorniku po całości) |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-06-16, 23:35
|
|
|
karo, w komplecie był rozpuszczalnik rozmieszałem farbę właśnie z tym rozpuszczalnikiem...
Tu też masz rozpuszczalnik musisz go dokupić...
Cytat: | Do rozcieńczania wyrobu rozcieńczalnik 564 lub rozcieńczalnik 779; |
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
|
|
|
|
motorgt
Motocykl: MZ ETZ 250 83r.
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Zielęcice
|
Wysłany: 2017-09-30, 07:36
|
|
|
Witam po czasie. Panowie jak sprawa wygląda po latach? Zapewne wlaliscie już beznzyne do swoich reanimowabych bakow, pytanie co po takim czasie zaobserwowaliscie? Warto bawić się i wydawacbpieniadE na te preparaty?
Będę wdzięczny za odpowiedź, bo mam ten sam problem w kilku motocyklach |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1044 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-09-30, 11:13
|
|
|
Uważam że nie ma sensu kupować droższej bo ta się dalej sprawdza i nie odrywają się żadne płaty farby dosłownie nic się z nią nie dzieje po takim czasie od momentu zastosowania.
http://allegro.pl/farba-d...6973915612.html
Farba do zbiorników BMW R71, M72, K750, MB750
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2017-09-30, 18:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|