» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-12-17, 09:30
ocena tłoka i cylindra
Autor Wiadomość
Jarecki35 

Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: olecko
Wysłany: 2014-12-04, 20:41   

Mój motorek Mz 251 Gaźnik wcześniej ustawiał mi taki koleś to bylo lepiej ale to nic nie dało, kranik wydaje się ok bo czasami spuszczam paliwo do piły to leci dobrze,na innych biegach ciągnie do końca i na czwórce trzyma obroty ale jak wrzucę 5 to słabnie i trzeba redukować czy się cewka grzeje tego nie wiem nie sprawdzałem aku napewno na wykończeniu bo jak postoi po jakiś 2 dniach pada ale jeszcze moto odpala zapłon mam elektroniczny z (impulsatorem) a jak ustawiony też nie wiem ale pali od kopa wydech czyściłem kretem tak wyczytałem w necie nie miałem innego pomysłu z to kompresjo to wydajie mi się że słaba nie taka jak u kumpla co ma ts
 
     
Jarecki35 

Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: olecko
Wysłany: 2014-12-04, 20:46   

Dodek napisał/a:
Jarecki35, pojedź po pierwszego lepszego warsztatu samochodowego i zmierz cisnienie sprężania - nie zaplacisz za to grubej forsy a bedziesz wiedział cos wiecej. Tak to sobie można grzebać patykiem w mrowisku.


Tylko już zdjąłem celinder :lol:
 
     
arlamir 


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: RJA
Wysłany: 2014-12-04, 21:17   

To załóż ten celinder.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-12-04, 21:51   

Akumulatora nie opłaca Ci się kupować na zimę, ale może masz od kogoś pożyczyć. Najpewniej w takiej sytuacji pewnie będzie kompresja, choć olej wychodzący z tłumika może mówić też o źle wyregulowanym zapłonie lub gaźniku, no albo o kompresji.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-04, 22:56   

Reasumując silnik w twym motorku i tak masz do remontu, a akumulator za 50zł to jest nic. Im prędzej to zaakceptujesz tym więcej pojeździsz w nast sezonie.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Jarecki35 

Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: olecko
Wysłany: 2014-12-05, 16:33   

akumulator naładowałem i niech stoi zobacze cz się rozładuje? a w poniedziałek wyśle cylinder do szlifu, facet z Iławy krzyknął 200 zł za szlif + tłok niby Niemiecki no i jeszcze trzeba liczyć do tego 4 dyszki na przesyłki jak myślicie drogo czy normalnie ?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-12-05, 17:15   

Jarecki35,
Tu masz pewniej
http://intr-mot.sklep.pl/
_________________

 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-12-05, 17:18   

Na rynku 90% to tłoki niemieckie z polskiego "Almotu".
Tłok godny zainteresowania to produkcji DDR
_________________

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-05, 18:22   

Równie podzielam zdanie mczmoka, - wyslij cylinder do intra on Ci przynajmniej dopasuje całość a pozatym to forumowicz i osoba godna zaufania
i niewiem czy ktoś inny w Polsce sprzedając nowe wały korbowe ifa może ci na nich zmierzyć bicie lub zredukować w nich bicie do poziomu fabrycznego wału .
:wink:

Ps jc sprawdz który masz szlif jesli 4 ratuje cie przeróbka na tłok 300 i jego 3 nadwymiary.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-12-05, 19:59   

Dodek można ponoć już nawet nie cztery tylko 6 szlifów zrobić.
_________________
WPI
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2014-12-06, 08:02   

lipton,
Nie ponoć lecz napewno - Intr ma u siebie tłoki na 5 i 6 szlif z tym, że są gorsze pierścienie. Nie można kupić Ultimo na ten wymiar.
_________________

 
 
     
Jarecki35 

Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: olecko
Wysłany: 2014-12-06, 08:52   

a czy ktoś robił szli u kolegi intra ? ja u niego cenowo to wychodzi ???
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2014-12-06, 09:00   

Jarecki35, tutaj masz cennik:
http://www.intr-mot.pl/?page_id=222&lang=pl

A co do jakości, to możesz poczytać tutaj:
http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=20
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Jarecki35 

Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: olecko
Wysłany: 2014-12-07, 13:40   

i Los przesądził mój silniczek zawiozłem do dobrego mechanika będzie miał robiono generalny remont

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-12-07, 21:00 ]
Pisz poprawnie po polsku !
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-20, 19:12   

Witam. Jak w temacie. Chciałem prosić Was o ocenę tłoka i cylindra. ETZ 150e 1989r. Cylinder , tłok nominalny fabryczny DDR ,przebieg ok.10tyś.km. Moje pytanie czy ten zestaw można uratować - np. nowe pierścienie, czy szlif i niestety jakiś tłok (już nie DDR-bo skąd ?). Parę słów o ustawieniach ETZety i jak doszło do rysy na tłoku.
- Zapłon ustawiony na 2,75mm przed GMP.
- Szczelina tłok- głowica 1,1mm.
- Powietrze wykręcone 1,25obr.
- Wolne obroty 1200 obr./min - stabilne.
- Poziom paliwa w gaźniku BVF 22N2-2 - 11mm.
- Mieszanka 1:45 Orlen - czerwony
- Spalanie 4,7 - 5,0 l/100km ( jeżdżę głównie ,,wokół komina" trasy 10-15km, V-50-70km/h).
Zachciało mi się przedmuchać wydech. Obwodnica Krakowa 90km/h i tak przez ponad 10km, ETka szła dobrze ( może trochę z tyłu za niebiesko było, ale pomyślałem że się olej z tłumika wypala). Zjechałem z obwodnicy, staje na światłach i coś silnik nierówno pracuje i coś piszczy w nim. Początkowo myślałem że temp. za wysoka i tłoka łapie - cylinder dało się dotknąć czyli nie przegrzany. Wracam do domu - już wolniej . Wykręcam świecę - jasny brąz - jest ok. Następnego dnia palę ( od 2 kopa) - niestabilne obroty i coś przypiskuje.Kompresja niecałe 8bar.(nie wiem ile było wcześniej). Trzeba rozbierać. Rysa na tłoku - delikatna - jakby coś pociągło od skrzyni korbowej. Wał chodzi lekko bez luzu na korbie, luzu na sworzniu tłoka też nie wyczułem (tylko tłok latał na boki :mrgreen: ).
-Co mogło spowodować tą rysę ?
-Ratować, czy szlifować ?
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-07-20, 22:08   

romanETZ napisał/a:
-Co mogło spowodować tą rysę ?
Wygląda na to że gaźnikiem coś wleciało.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-07-21, 07:19   

Cylinder idzie po stożku więc takie sprawdzanie do najlepszych nie należy. Tłok wygląda dobrze, przetrzyj go papierkiem żeby usunąć powstałe zadziory - delikatnie. Ja bym pewnie sprawdził i ewentualnie wymienił pierścienie i nic więcej nie robił z cylindrem. Przepłucz przestrzeń korbową benzyną, może jeszcze coś się tam zabłąkało
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2940
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-07-21, 11:12   

halcik napisał/a:
Tłok wygląda dobrze, przetrzyj go papierkiem żeby usunąć powstałe zadziory
halcik napisał/a:
Przepłucz przestrzeń korbową benzyną, może jeszcze coś się tam zabłąkało
i składaj maszynę.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2016-07-21, 11:36   

Ja bym nic nie płukał. Jeżeli są jakieś paprochy poprzyklejane i im dobrze na swoim miejscu, to jest duże ryzyko że się odkleją i pójdą w łożyska. Osobiście nic bym nie dotykał jeżeli całe, ino wygładził tłoka i ognia.

ps: dla 150'tki przedmuchanie rury to będzie tak 105 - 110 w zależności od oporu jaki stawia kierowca ;)

ps2: piszczą najczęściej simeringi. Zobaczy czy masz olej w skrzyni i sprawdź, czy ten po stronie alternatora nie poleciał przypadkiem.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-21, 14:41   

wojtek.mz, ,halcik, ,intr, Dziękuję bardzo za pomoc. :piwo: Zastosuje się do Waszych porad. Oprócz tego wymieniam uszczelniacze na wale i łańcuszek sprzęgła kpl. (miałem to zrobić jesienią - ale skoro wszystko rozebrane). Części u Intra już zamówione - DZIĘKUJĘ. browarek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 14