Przesunięty przez: motomaciey 2011-12-17, 09:30 |
ocena tłoka i cylindra |
Autor |
Wiadomość |
Jarecki35
Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: olecko
|
Wysłany: 2014-12-04, 20:41
|
|
|
Mój motorek Mz 251 Gaźnik wcześniej ustawiał mi taki koleś to bylo lepiej ale to nic nie dało, kranik wydaje się ok bo czasami spuszczam paliwo do piły to leci dobrze,na innych biegach ciągnie do końca i na czwórce trzyma obroty ale jak wrzucę 5 to słabnie i trzeba redukować czy się cewka grzeje tego nie wiem nie sprawdzałem aku napewno na wykończeniu bo jak postoi po jakiś 2 dniach pada ale jeszcze moto odpala zapłon mam elektroniczny z (impulsatorem) a jak ustawiony też nie wiem ale pali od kopa wydech czyściłem kretem tak wyczytałem w necie nie miałem innego pomysłu z to kompresjo to wydajie mi się że słaba nie taka jak u kumpla co ma ts |
|
|
|
|
Jarecki35
Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: olecko
|
Wysłany: 2014-12-04, 20:46
|
|
|
Dodek napisał/a: | Jarecki35, pojedź po pierwszego lepszego warsztatu samochodowego i zmierz cisnienie sprężania - nie zaplacisz za to grubej forsy a bedziesz wiedział cos wiecej. Tak to sobie można grzebać patykiem w mrowisku. |
Tylko już zdjąłem celinder |
|
|
|
|
arlamir
Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: RJA
|
Wysłany: 2014-12-04, 21:17
|
|
|
To załóż ten celinder. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-12-04, 21:51
|
|
|
Akumulatora nie opłaca Ci się kupować na zimę, ale może masz od kogoś pożyczyć. Najpewniej w takiej sytuacji pewnie będzie kompresja, choć olej wychodzący z tłumika może mówić też o źle wyregulowanym zapłonie lub gaźniku, no albo o kompresji. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-12-04, 22:56
|
|
|
Reasumując silnik w twym motorku i tak masz do remontu, a akumulator za 50zł to jest nic. Im prędzej to zaakceptujesz tym więcej pojeździsz w nast sezonie. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
Jarecki35
Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: olecko
|
Wysłany: 2014-12-05, 16:33
|
|
|
akumulator naładowałem i niech stoi zobacze cz się rozładuje? a w poniedziałek wyśle cylinder do szlifu, facet z Iławy krzyknął 200 zł za szlif + tłok niby Niemiecki no i jeszcze trzeba liczyć do tego 4 dyszki na przesyłki jak myślicie drogo czy normalnie ? |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-12-05, 17:18
|
|
|
Na rynku 90% to tłoki niemieckie z polskiego "Almotu".
Tłok godny zainteresowania to produkcji DDR |
_________________
|
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-12-05, 18:22
|
|
|
Równie podzielam zdanie mczmoka, - wyslij cylinder do intra on Ci przynajmniej dopasuje całość a pozatym to forumowicz i osoba godna zaufania
i niewiem czy ktoś inny w Polsce sprzedając nowe wały korbowe ifa może ci na nich zmierzyć bicie lub zredukować w nich bicie do poziomu fabrycznego wału .
Ps jc sprawdz który masz szlif jesli 4 ratuje cie przeróbka na tłok 300 i jego 3 nadwymiary. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2014-12-05, 19:59
|
|
|
Dodek można ponoć już nawet nie cztery tylko 6 szlifów zrobić. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-12-06, 08:02
|
|
|
lipton,
Nie ponoć lecz napewno - Intr ma u siebie tłoki na 5 i 6 szlif z tym, że są gorsze pierścienie. Nie można kupić Ultimo na ten wymiar. |
_________________
|
|
|
|
|
Jarecki35
Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: olecko
|
Wysłany: 2014-12-06, 08:52
|
|
|
a czy ktoś robił szli u kolegi intra ? ja u niego cenowo to wychodzi ??? |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
|
|
|
|
Jarecki35
Motocykl: Mz etz 251
Dołączył: 26 Paź 2014 Posty: 6 Skąd: olecko
|
Wysłany: 2014-12-07, 13:40
|
|
|
i Los przesądził mój silniczek zawiozłem do dobrego mechanika będzie miał robiono generalny remont
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-12-07, 21:00 ]
Pisz poprawnie po polsku ! |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-07-20, 19:12
|
|
|
Witam. Jak w temacie. Chciałem prosić Was o ocenę tłoka i cylindra. ETZ 150e 1989r. Cylinder , tłok nominalny fabryczny DDR ,przebieg ok.10tyś.km. Moje pytanie czy ten zestaw można uratować - np. nowe pierścienie, czy szlif i niestety jakiś tłok (już nie DDR-bo skąd ?). Parę słów o ustawieniach ETZety i jak doszło do rysy na tłoku.
- Zapłon ustawiony na 2,75mm przed GMP.
- Szczelina tłok- głowica 1,1mm.
- Powietrze wykręcone 1,25obr.
- Wolne obroty 1200 obr./min - stabilne.
- Poziom paliwa w gaźniku BVF 22N2-2 - 11mm.
- Mieszanka 1:45 Orlen - czerwony
- Spalanie 4,7 - 5,0 l/100km ( jeżdżę głównie ,,wokół komina" trasy 10-15km, V-50-70km/h).
Zachciało mi się przedmuchać wydech. Obwodnica Krakowa 90km/h i tak przez ponad 10km, ETka szła dobrze ( może trochę z tyłu za niebiesko było, ale pomyślałem że się olej z tłumika wypala). Zjechałem z obwodnicy, staje na światłach i coś silnik nierówno pracuje i coś piszczy w nim. Początkowo myślałem że temp. za wysoka i tłoka łapie - cylinder dało się dotknąć czyli nie przegrzany. Wracam do domu - już wolniej . Wykręcam świecę - jasny brąz - jest ok. Następnego dnia palę ( od 2 kopa) - niestabilne obroty i coś przypiskuje.Kompresja niecałe 8bar.(nie wiem ile było wcześniej). Trzeba rozbierać. Rysa na tłoku - delikatna - jakby coś pociągło od skrzyni korbowej. Wał chodzi lekko bez luzu na korbie, luzu na sworzniu tłoka też nie wyczułem (tylko tłok latał na boki ).
-Co mogło spowodować tą rysę ?
-Ratować, czy szlifować ? |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-07-20, 22:08
|
|
|
romanETZ napisał/a: | -Co mogło spowodować tą rysę ? | Wygląda na to że gaźnikiem coś wleciało. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-07-21, 07:19
|
|
|
Cylinder idzie po stożku więc takie sprawdzanie do najlepszych nie należy. Tłok wygląda dobrze, przetrzyj go papierkiem żeby usunąć powstałe zadziory - delikatnie. Ja bym pewnie sprawdził i ewentualnie wymienił pierścienie i nic więcej nie robił z cylindrem. Przepłucz przestrzeń korbową benzyną, może jeszcze coś się tam zabłąkało |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2940 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2016-07-21, 11:12
|
|
|
halcik napisał/a: | Tłok wygląda dobrze, przetrzyj go papierkiem żeby usunąć powstałe zadziory |
halcik napisał/a: | Przepłucz przestrzeń korbową benzyną, może jeszcze coś się tam zabłąkało | i składaj maszynę. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2016-07-21, 11:36
|
|
|
Ja bym nic nie płukał. Jeżeli są jakieś paprochy poprzyklejane i im dobrze na swoim miejscu, to jest duże ryzyko że się odkleją i pójdą w łożyska. Osobiście nic bym nie dotykał jeżeli całe, ino wygładził tłoka i ognia.
ps: dla 150'tki przedmuchanie rury to będzie tak 105 - 110 w zależności od oporu jaki stawia kierowca
ps2: piszczą najczęściej simeringi. Zobaczy czy masz olej w skrzyni i sprawdź, czy ten po stronie alternatora nie poleciał przypadkiem. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-07-21, 14:41
|
|
|
wojtek.mz, ,halcik, ,intr, Dziękuję bardzo za pomoc. Zastosuje się do Waszych porad. Oprócz tego wymieniam uszczelniacze na wale i łańcuszek sprzęgła kpl. (miałem to zrobić jesienią - ale skoro wszystko rozebrane). Części u Intra już zamówione - DZIĘKUJĘ. |
|
|
|
|
|