Motorynka silnik s38 |
Autor |
Wiadomość |
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2015-11-15, 13:18 Motorynka silnik s38
|
|
|
Silnik s38 z biegami w nodze, kartery do wymiany. Rodzi się pytanie, czy kartery z ręczną zmianą są takie same jak z biegami w nodze? Podejrzewam że jest tak, jak z sinikiem kwadraciakiem, ale wolę się upewnić. Druga sprawa to kartery od silnika z pedałami, podejdą czy to inna bajka już? |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-11-15, 13:23
|
|
|
herrq666 napisał/a: | Druga sprawa to kartery od silnika z pedałami, podejdą czy to inna bajka już? | Tych karterów nie przerobisz na nożne biegi, jest tam inaczej rozwiązany mechanizm rozruchu i nie wstawisz zwykłego startera. Silnik S38 na ręczne bez problemu przerobisz na nożne biegi tylko musisz mieć automat i pokrywę z otworem na oś automatu. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2015-11-15, 13:30
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | musisz mieć automat i pokrywę z otworem na oś automatu. |
Mam cały kompletny silnik zbiegami w nodze,tylko kartery do wymiany. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-11-15, 13:37
|
|
|
Ahaaa, wtedy ok ogólnie jeżeli chodzi o kartery od pedałowca to może dało by radę upchnąć tam oś startera tylko nie pamiętam już czy jest w nich mocowanie na sprężynę startera wewnątrz silnika. Jeżeli jest to wydaje mi się, że można by było spróbować coś pomodzić |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-11-15, 16:27
|
|
|
Herrq666 masz kolanko do motorynki pod ten silnik? Mam taki sam i problem ze nowe kolanka nie produkuja pod taki zestaw...
A wersja z biegami recznymi bardzo latwo przsrabia sie na nozne, ale z pedalowca bezpexalowca juz tak latwo nie zrobisz |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2015-11-15, 19:21
|
|
|
Hvil napisał/a: | masz kolanko do motorynki pod ten silnik? |
Oczywiście |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-11-16, 07:48
|
|
|
Pokrywa od silnika z biegami w nodze różni się od tej z biegami w rączce. Na pewno jeden uchwyt będzie w powietrzu bez śruby, a nie wiem, czy kolejna śruba będzie się zgrywała. Zakładałem taką pokrywę u siebie i chyba tylko jedna śruba pasowała. Jak znajdę chwilę to przymierze jeszcze raz |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-11-20, 20:38
|
|
|
Dokładnie tak jest. Poza tym trzeba wymienić wodzik. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2016-08-08, 21:39
|
|
|
Silnik założyłem 023, i po wbiciu jedynki ciągnie sprzęgło, muszę dodać gazu żeby nie zgasł, linka sprzęgła już podciagnieta na granicy uslizgu i dalej nic, proszę o rady doświadczonych romeciarzy. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1045 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2016-08-08, 22:38
|
|
|
W samej pokrywie sprzęgła na tym wieloklinie też można przestawić naciąg linki jeśli na samej regulacji się nie da. Wymienił bym tarcze pewnie będą zużyte albo spalone. Jeśli by snuć przypuszczenia że to przez olej to zawsze lałem tam Hipol 85W90. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2016-08-08, 22:45
|
|
|
Oj Marcinie, wieloklin przestawiony, linki dalej nie pociągnie bo zacznie się sprzęgło slizgac,tarcze sprawdzone, wyglądają jak nowe. Olej lux, motorynka sąsiada na nim jezdzie bez problemu. Moje sprzęgło wygląda o niebo lepiej niż u sąsiada, a jego działa bez zarzutu. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2016-08-08, 22:56
|
|
|
Zmierz grubość tarcz sprzęgłowych.
Oryginalne korkowe były ciut cieńsze, niż te nowe z gównolitu.
Kiedyś się już z takim problemem zetknąłem, ale to było całe wieki temu i szczegółów już nie pamiętam zbyt dobrze.
Do tego grubość i ilość przekładek blaszanych ma znaczenie.
Coś mi się po głowie kołacze, że można jedną przekładkę wyjąć, przy tych grubych tarczach. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
Ostatnio zmieniony przez dex 2016-08-08, 23:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2016-08-08, 22:58
|
|
|
Tarcze korkowe, grubość sprawdzona. Teoretycznie powinno działać, w praktyce ni chu chu. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-08-09, 08:41
|
|
|
Mój też tak robił. rozebrałem sprzęgło zmieniłem kosz złożyłem od nowa i samo zniknęło. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
dex
Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy Wiek: 39 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 1053 Skąd: Wawa - Zamość
|
Wysłany: 2016-08-09, 09:49
|
|
|
herrq666, a sprawdzałeś, czy przekładki luźno poruszają się na wielowypuście góra/dół?
Jeśli będą się klinować, to też tak może się dziać. |
_________________ Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie... |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2016-08-09, 11:38
|
|
|
Właśnie dzisiaj to sprawdzę, ale przy składaniu wydawało się wszystko luźno chodzić. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
Pakynchalter
Motocykl: M-72,MZ 251,MR-2375
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Mar 2016 Posty: 34 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-08-09, 14:22
|
|
|
Sprawdź sobie jeszcze popychacz sprzęgła. Czy go w ogóle masz Kolega kupił silnik niby po remoncie i też mu nie wysprzęglało. Okazało się po rozebraniu że go nie miał. Druga rzecz to ewentualnie sprawdzić czy popychacz sprzęgła dobrze siada a nie np. ześlizguje się na bok i źle wysprzęgla. |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2016-08-09, 15:00
|
|
|
Wygląda na to ze popychacz ucieka z kulki w tej blaszce, próbowałem bez dekla kombinować wcisnąć sprzęgło i jest dobrze.
Edit:
Działa, zmieniłem cały dekielek i tę blaszkę z kulką. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
|