Stożek sprzegła silnik 250ccm |
Autor |
Wiadomość |
adrian123292
Motocykl: etz 150e, bashan 200
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 40 Skąd: Cis
|
Wysłany: 2014-01-13, 16:40
|
|
|
Witam . Czy mając nowy wał i używany stożek sprzęgła który nigdy się nie obrócił na starym wale muszę go dotrzeć na tym nowym wale? Rozmawiałem kumplem i ciągle mi wmawia, że muszę go dotrzeć. Wydaje mi się, że nie powinno się tego docierać jeśli stożek jest nie uszkodzony. Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
|
|
|
|
adrian123292
Motocykl: etz 150e, bashan 200
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 40 Skąd: Cis
|
Wysłany: 2014-01-13, 16:51
|
|
|
Ok. To lece docierać i zmierze Ci te ośki. |
|
|
|
|
tajsonx8x
MZ
Motocykl: Mz etz 250
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 73 Skąd: Wojnowice
|
Wysłany: 2014-12-07, 14:36 Witam
|
|
|
Mam do was pytanko po co jest podkładka falista inaczej łukowa po remoncie silnika em 250 nie mogłem wyregulować sprzęgła co się okazało chiński wał nie miał wymiarów odpowiednich po analizie sprzęgła i podkładek okazało się że jak dałem podkładkę potem łożysko igiełkowe na to nałożyłem zabierak potem drugą podkładkę okazało się że zabierak nie miał w ogóle luzu góra dół po prostu podkładka nie zapierała się o wał tylko o zabierak. Po wyeliminowani podkładki falistej i dobrze dokręceniu sprzęgła nie miałem problemu z regulacja ani ze spadywaniem sprzęgła z wału. Teraz robię ponownie remont silnika em 250 na częściach od intra wał ifa też nie ma wymiarów i mając nauczkę z poprzedniego remontu nie dałem podkładki falistej poskładałem bez niej. Co o ty sądzicie miał ktoś taki przypadek. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-07, 15:14
|
|
|
Gdzie to pytanko bo po żadnym zdaniu nie widzę znaku zapytania? |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2014-12-07, 19:09
|
|
|
Bez falistej = bez sensu, zabierak będzie Ci latał i odbijał się do woli między podkładkami. Po to ktoś mądry wymyślił tu falistą aby różne osadzenie sprzęgła na stożku nie miało znaczenia dla pracy zabieraka, po prostu korpus sprzęgła napiera na falistą, a ta na oporową która ogranicza luz osiowy zabierak z tej strony. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2014-12-07, 22:45
|
|
|
Ifoskie wały mają wymiar o którym piszesz. Na 100% jest to kwestia podkładek, którymi dysponujesz. Może być tak, żę pierwsza podkładka opiera się na promieniu na przejściu średnic na wale więc zabierak jest automatycznie wyżej. Może też być po prostu za gruba i trzeba wsadzić cieńszą. Składanie bez falistej (w zasadzie to jest łukowa) jest bezsensem i leczeniem pryszcza pudrem. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-12-07, 23:12
|
|
|
Racja - możliwe ze ma jakieś dziwne podkadki lub samoróby ew zamiast oporowej ma założona zwykłą bez wycięcia. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
tajsonx8x
MZ
Motocykl: Mz etz 250
Wiek: 31 Dołączył: 25 Lis 2013 Posty: 73 Skąd: Wojnowice
|
Wysłany: 2014-12-10, 08:02
|
|
|
Cofam oskarżenia dla wału ifa po prostu podkładki są większe i i dlatego mi tak wyszło ale już sprawę rozwiązałem teraz mi pasuje |
|
|
|
|
DAAD
Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy Wiek: 70 Dołączył: 16 Sie 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-13, 21:31
|
|
|
tajsonx8x piszesz najdłuższe zdania świata. Czy Cię to nie zastanawia? |
|
|
|
|
MarcinOS.W
łogień na tłok!
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 132 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2016-08-09, 16:46
|
|
|
Krótkie pytanko, spadło mi sprzęgło, wyszło na to że siadało za głęboko i zabierak nie miał luzu no to wy...eliminowałem jedną grubą podkładkę i po tym na falistej już był wyczuwalny delikatny luz między sprzęgłem i zabierakiem, dobrze zrobiłem???? |
_________________ "A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."
Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-08-09, 16:59
|
|
|
Źle zrobiłeś, trzeba było kupić nową piastę z WK w kółeczku, dotrzeć i sprawdzić po założeniu oporowej, ile jest miejsca na falistą. dyby okazało się, że tego miejsca jest za mało to trzeba było podtoczyć piastę od dołu. Sam na wiosnę to przerabiałem. |
|
|
|
|
MarcinOS.W
łogień na tłok!
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 132 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2016-08-09, 17:28
|
|
|
Piastę z WK? nie wiem o czym mowa? |
_________________ "A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."
Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-08-09, 22:54
|
|
|
Piasta sprzęgła na której wybite są w kółku litery "WK" |
|
|
|
|
MarcinOS.W
łogień na tłok!
Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 132 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2016-08-09, 23:10
|
|
|
Aha no jak znów spadnie to trzeba będzie się zaopatrzyć w nowy stożek, dzięki |
_________________ "A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."
Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ |
|
|
|
|
PANDX
Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-08-10, 21:33
|
|
|
Dlaczego spadł? Dawałeś ostro po garnku? Jeśli tak to jest szansa założyć i delikatnie śmigać ale jeśli obróciło podczas normalnej jazdy to lepiej od razu odżałować i kupić nowy bo spadnie prędzej czy później w najmniej oczekiwanym momencie[czyt. najdalej od domu]. |
|
|
|
|
szajan
Motocykl: MZ Trophy
Dołączył: 14 Sty 2016 Posty: 1 Skąd: WPL
|
Wysłany: 2016-08-12, 20:41
|
|
|
Proszę o objaśnienie - po zdjęciu pokrywy w celu naprawy startera - spadło sprzęgło /stożek/, Stożek został BARDZO solidnie dotarty (przy skręcaniu było czuć jak osiada). Dżwignia porusza się tak jakby wyciskała sprzęgło, ale efektu rozłączenia wału ze skrzynią brak - sprzęgło daje się regulować płytką nastawczą (05-41.053).
Przed docieraniem przyjrzałem się podkładkom : oporowa (05-44.029) ma 2,00 gr i opiera się na średnicy czopu siemeringu ; wyrównawcza ta z podtoczeniem (05-44.007) ma 2,00 gr i opiera się na średnicy łożyska igiełkowego zabieraka /podtoczeniem do zabieraka/ zatem :
1) jak to możliwe żeby ZBLOKOWAĆ sprzęgło z zabierakiem skoro wymiar trzymają podkładki ? ;
2) jeśli tak jest to zamiast toczyć stożek - takie porady, nie szlifować podkładki oporowej, lub wywalić
podkładkę falistą (05-44.074), co zresztą zostało oprotestowane parę postów wyżej. |
|
|
|
|
PANDX
Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 19 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-08-12, 23:49
|
|
|
Witam! Strasznie chaotyczny ten post! Nic nie rozumiem.
Jak to spadło sprzęgło podczas ściągania miski?
Może stożek się nie zacisnął i sprzęgło obraca się na wale. Domniemam, że masz dwie podkładki: jedną pod zabierakiem[ta z podtoczeniem] i falistą między korpusem[stożkiem] a zabierakiem. Sprzęgło może działać po wyjęciu falistej jednak istnieje ryzyko, że kosz osiądzie zbyt głęboko na wale. |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2016-08-13, 00:16
|
|
|
szajan napisał/a: | Proszę o objaśnienie |
Po co objaśniać jak na forum jest "milion" tematów związanych z prawidłowym montażem sprzęgła na wale.
szajan napisał/a: | przy skręcaniu było czuć jak osiada |
Nigdy nie czułem jak stożek osiada a mimo to był dobrze osadzony (nie obracał się na wale).
Przejrzyj tematy i przeanalizuj rysunek techniczny przekroju silnika. Na pewno pomoże. |
_________________ Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2016-08-13, 07:59
|
|
|
Cytat: | Sprzęgło może działać po wyjęciu falistej jednak istnieje ryzyko, że kosz osiądzie zbyt głęboko na wale |
To nie o to chodzi, bez falistej, oporowa nie jest dociskana do podtoczenia na wale, a w związku tym zabierak jest nie zdystansowany. |
|
|
|
|
|