» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek sprzegła silnik 250ccm
Autor Wiadomość
adrian123292 


Motocykl: etz 150e, bashan 200
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 40
Skąd: Cis
Wysłany: 2014-01-13, 16:40   

Witam . Czy mając nowy wał i używany stożek sprzęgła który nigdy się nie obrócił na starym wale muszę go dotrzeć na tym nowym wale? Rozmawiałem kumplem i ciągle mi wmawia, że muszę go dotrzeć. :shock: Wydaje mi się, że nie powinno się tego docierać jeśli stożek jest nie uszkodzony. Co o tym sądzicie? :???
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 16:50   

Dotrzyj.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
adrian123292 


Motocykl: etz 150e, bashan 200
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 40
Skąd: Cis
Wysłany: 2014-01-13, 16:51   

Ok. To lece docierać i zmierze Ci te ośki. :piwo:
 
     
tajsonx8x 
MZ


Motocykl: Mz etz 250
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 73
Skąd: Wojnowice
Wysłany: 2014-12-07, 14:36   Witam

Mam do was pytanko po co jest podkładka falista inaczej łukowa po remoncie silnika em 250 nie mogłem wyregulować sprzęgła co się okazało chiński wał nie miał wymiarów odpowiednich po analizie sprzęgła i podkładek okazało się że jak dałem podkładkę potem łożysko igiełkowe na to nałożyłem zabierak potem drugą podkładkę okazało się że zabierak nie miał w ogóle luzu góra dół po prostu podkładka nie zapierała się o wał tylko o zabierak. Po wyeliminowani podkładki falistej i dobrze dokręceniu sprzęgła nie miałem problemu z regulacja ani ze spadywaniem sprzęgła z wału. Teraz robię ponownie remont silnika em 250 na częściach od intra wał ifa też nie ma wymiarów i mając nauczkę z poprzedniego remontu nie dałem podkładki falistej poskładałem bez niej. Co o ty sądzicie miał ktoś taki przypadek.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-12-07, 15:14   

Gdzie to pytanko bo po żadnym zdaniu nie widzę znaku zapytania?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2014-12-07, 19:09   

Bez falistej = bez sensu, zabierak będzie Ci latał i odbijał się do woli między podkładkami. Po to ktoś mądry wymyślił tu falistą aby różne osadzenie sprzęgła na stożku nie miało znaczenia dla pracy zabieraka, po prostu korpus sprzęgła napiera na falistą, a ta na oporową która ogranicza luz osiowy zabierak z tej strony.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2014-12-07, 22:45   

Ifoskie wały mają wymiar o którym piszesz. Na 100% jest to kwestia podkładek, którymi dysponujesz. Może być tak, żę pierwsza podkładka opiera się na promieniu na przejściu średnic na wale więc zabierak jest automatycznie wyżej. Może też być po prostu za gruba i trzeba wsadzić cieńszą. Składanie bez falistej (w zasadzie to jest łukowa) jest bezsensem i leczeniem pryszcza pudrem.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-07, 23:12   

Racja - możliwe ze ma jakieś dziwne podkadki lub samoróby ew zamiast oporowej ma założona zwykłą bez wycięcia.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
tajsonx8x 
MZ


Motocykl: Mz etz 250
Wiek: 31
Dołączył: 25 Lis 2013
Posty: 73
Skąd: Wojnowice
Wysłany: 2014-12-10, 08:02   

Cofam oskarżenia dla wału ifa po prostu podkładki są większe i i dlatego mi tak wyszło ale już sprawę rozwiązałem teraz mi pasuje
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 21:31   

tajsonx8x piszesz najdłuższe zdania świata. Czy Cię to nie zastanawia?
 
     
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2016-08-09, 16:46   

Krótkie pytanko, spadło mi sprzęgło, wyszło na to że siadało za głęboko i zabierak nie miał luzu no to wy...eliminowałem jedną grubą podkładkę i po tym na falistej już był wyczuwalny delikatny luz między sprzęgłem i zabierakiem, dobrze zrobiłem????
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-08-09, 16:59   

Źle zrobiłeś, trzeba było kupić nową piastę z WK w kółeczku, dotrzeć i sprawdzić po założeniu oporowej, ile jest miejsca na falistą. dyby okazało się, że tego miejsca jest za mało to trzeba było podtoczyć piastę od dołu. Sam na wiosnę to przerabiałem.
 
 
     
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2016-08-09, 17:28   

Piastę z WK? nie wiem o czym mowa?
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-08-09, 22:54   

Piasta sprzęgła na której wybite są w kółku litery "WK"
 
 
     
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2016-08-09, 23:10   

Aha no jak znów spadnie to trzeba będzie się zaopatrzyć w nowy stożek, dzięki
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
PANDX 

Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-10, 21:33   

Dlaczego spadł? Dawałeś ostro po garnku? Jeśli tak to jest szansa założyć i delikatnie śmigać ale jeśli obróciło podczas normalnej jazdy to lepiej od razu odżałować i kupić nowy bo spadnie prędzej czy później w najmniej oczekiwanym momencie[czyt. najdalej od domu].
 
 
     
szajan 

Motocykl: MZ Trophy
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 1
Skąd: WPL
Wysłany: 2016-08-12, 20:41   

Proszę o objaśnienie - po zdjęciu pokrywy w celu naprawy startera - spadło sprzęgło /stożek/, Stożek został BARDZO solidnie dotarty (przy skręcaniu było czuć jak osiada). Dżwignia porusza się tak jakby wyciskała sprzęgło, ale efektu rozłączenia wału ze skrzynią brak - sprzęgło daje się regulować płytką nastawczą (05-41.053).
Przed docieraniem przyjrzałem się podkładkom : oporowa (05-44.029) ma 2,00 gr i opiera się na średnicy czopu siemeringu ; wyrównawcza ta z podtoczeniem (05-44.007) ma 2,00 gr i opiera się na średnicy łożyska igiełkowego zabieraka /podtoczeniem do zabieraka/ zatem :
1) jak to możliwe żeby ZBLOKOWAĆ sprzęgło z zabierakiem skoro wymiar trzymają podkładki ? ;
2) jeśli tak jest to zamiast toczyć stożek - takie porady, nie szlifować podkładki oporowej, lub wywalić
podkładkę falistą (05-44.074), co zresztą zostało oprotestowane parę postów wyżej.
 
     
PANDX 

Motocykl: etz '83
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-12, 23:49   

Witam! Strasznie chaotyczny ten post! Nic nie rozumiem.

Jak to spadło sprzęgło podczas ściągania miski?

Może stożek się nie zacisnął i sprzęgło obraca się na wale. Domniemam, że masz dwie podkładki: jedną pod zabierakiem[ta z podtoczeniem] i falistą między korpusem[stożkiem] a zabierakiem. Sprzęgło może działać po wyjęciu falistej jednak istnieje ryzyko, że kosz osiądzie zbyt głęboko na wale.
 
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-08-13, 00:16   

szajan napisał/a:
Proszę o objaśnienie

Po co objaśniać jak na forum jest "milion" tematów związanych z prawidłowym montażem sprzęgła na wale.
szajan napisał/a:
przy skręcaniu było czuć jak osiada

Nigdy nie czułem jak stożek osiada a mimo to był dobrze osadzony (nie obracał się na wale).
Przejrzyj tematy i przeanalizuj rysunek techniczny przekroju silnika. Na pewno pomoże.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-08-13, 07:59   

Cytat:
Sprzęgło może działać po wyjęciu falistej jednak istnieje ryzyko, że kosz osiądzie zbyt głęboko na wale


To nie o to chodzi, bez falistej, oporowa nie jest dociskana do podtoczenia na wale, a w związku tym zabierak jest nie zdystansowany.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13