» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zjechany gwint wydechu cylindra etz 250
Autor Wiadomość
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-08-09, 18:11   

saska251 napisał/a:
dokręcał co chwila itd.
nakrętka kolanka ma tendencje do samoczynnego odkręcania się tylko w przypadku kiedy mamy złe mocowanie pod silnikiem. Obecne kolanka są o dópe rozbij. U mnie problem odkręcania nakrętek i wszelkich nieszczelności rozwiązał się dopiero kiedy wyprofilowałem delikatnie kolano na nowo i przerobiłem uchwyt pod silnikiem... Niestety trzeba pieścić, ale spawanie cylindra to ostateczność
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
szkodnikpawel 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-20, 01:24   uchwyt mojej roboty

Witam.
Czytam ten temat i postanowiłem pokazać co ja zrobiłem gdy w trasie cylinder wypluł nakrętkę z kolankiem w czasie jazdy. Jest to zrobione na szybko z byle czego, ale teraz mam zamiar zrobić coś podobnego, ale już z nierdzewnego materiału i ogólnie zrobić to ładniej.
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-20, 08:26   

szkodnikpawel, ja coś w takiej idei zrobiłe u siebie. Tylko na tokarce i z nierdzewki. Koszt 50 zł ale warto było:


_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
szkodnikpawel 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-20, 12:40   

No rewelacja, może też takie zrobię. Ja u siebie robiłem na szybko i u siebie w garażu, więc wyszło wizualnie brzydko, ale funkcjonalność swoją spełnia. Jeszcze tak tylko wspomnę, że u mnie jak przekręcę gwint na tych śrubach dociągowych to można je łatwo wymienić na nowe, to też jakiś tam plus.
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-01-21, 09:58   

szkodnikpawel napisał/a:
Jeszcze tak tylko wspomnę, że u mnie jak przekręcę gwint na tych śrubach dociągowych to można je łatwo wymienić na nowe, to też jakiś tam plus.

No ale zniszczyłeś trochę cylinder a to jest duży minus :wink:
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-01-21, 10:31   

motocyklista Ma racje, lepsze rozwiązanie pokazuje kolega Hvil aczkolwiek każde próby rozwiązania tego problemu dają jakieś efekty :ok:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Andrzej T 
MZ - semper fidelis

Motocykl: mz etz 250 z koszem,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 70
Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 71
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-01-21, 18:41   Uszkodzony gwint na wydechu

Ja jestem tym gościem, o którym Dukee wspomniał że ma nakrętkę na linkach. Rzeczywiście działało, opisywałem na forum. Obecnie mam dorobioną nową nakrętkę o tym samym skoku, ale minimalnie większej średnicy. Jęśli gwint na cylindrze nie jest totalnie zniszczony, to nakrętka wrzyna się głębiej w istniejący gwint i wszystko siedzi mocno. Ja zrezygnowałem z mojego patentu linkowego, bo układ z większą nakrętką spisuje się niezawodnie.
Pozdrawiam!
P.S. Ale rzeczywiście, przypadłość powszechna, a inwencja Kubowiczów prawie nieskończona.
_________________
Andrzej T
 
     
szkodnikpawel 


Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 25
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-01-22, 16:07   

motocyklista, piszesz że zniszczyłem trochę cylinder, owszem masz rację, jednakże te zniszczenia cylindra są to otwory w żeberkach cylindra o średnicy 6mm, równie dobrze można powiedzieć że Hvil, też poczynił zniszczenia cylindra, bo o ile dobrze widzę na fotografii to przyspawał coś do żeberek i w tym zrobił gwintowane otwory. Najprawdopodobniej jest to jakiś stop aluminium i gwint aluminiowy jest słabszy od gwintu na śrubie z chromoniklu, które mam obecnie zastosowane u siebie (na zdjęciach są zwykłe śruby, też zresztą twardsze od AL). Zniszczenia takiego kalibru nie mają żadnego wpływu na pracę silnika, ani na chłodzenie cylindra, jedynie mają znaczenie estetyczne, dla kogoś kto np. koniecznie chce zachować oryginalny wygląd, wówczas najlepszym patentem jest opisana wcześniej większa nakrętka Pana Andrzej T. Zarówno ja swoje otwory w żeberkach jak bym się uparł mogę napawać, a Hvil może zeszlifować to co napawał, jak dla mnie ten sam kierunek tylko przeciwne zwroty. Uważam że dobrze, że zwróciłeś motocyklisto uwagę na to, bo zanim wykona się jakiekolwiek przeróbki, należy rozważyć za i przeciw, ja rozważyłem i byłem świadomy swoich działań.
 
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2014-01-23, 09:32   

szkodnikpawel napisał/a:
Uważam że dobrze, że zwróciłeś motocyklisto uwagę na to, bo zanim wykona się jakiekolwiek przeróbki, należy rozważyć za i przeciw, ja rozważyłem i byłem świadomy swoich działań.

Jeśli komuś nie zależy na wyglądzie, bo ma motor w teren to czemu nie :wink:
Jednak jak ktoś robi moto na cacy to chyba dla niego takie przeróbki nie wchodziły by w grę, jednakże nie uważam żeby pomysł był badziewny. :wink: :piwo:
Osobiście nie powiercił bym cylindra, no bo przecież taki ładny DDR-owski jest :lol: :piwo:
_________________

 
 
     
Kamil_01 

Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2015-12-30, 11:43   

Hvil, czy mógłbyś odświeżyć zdjęcia tego mocowania kolana ?
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-30, 12:58   

Kamil_01, Ok, dzisiaj wieczorem je wrzucę:-)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
DaRu 


Motocykl: ZZR600, WSK125, ETZ
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 90
Skąd: Konin/Licheń
Wysłany: 2016-08-14, 16:33   

Hvil napisał/a:
Kamil_01, Ok, dzisiaj wieczorem je wrzucę:-)


Ok to czekamy. Bo ja i inni też z chęcią by zobaczyli :-)
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-16, 10:28   

DaRu, zapomniałem bo zdjęcia gdzieś mi wcięło, cyknę jeszcze raz:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13