» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2016-08-18, 09:05
Moduł vw golf 2 + ori hall mz
Autor Wiadomość
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-16, 20:59   

Seba_830 napisał/a:
Cewka w przypadku zapłonu elektronicznego i platynek, była chyba taka sama.


No niestety nie zgodzę sie z tym.
Są cewki do zapłonów EMZA i SLPZ.
Na alle.... sprzedawcy kłamią tak samo, aby tylko towar zszedł.
cyt.
Nowa 12-sto woltowa cewka do każdej MZ ETZ oraz Simsonów S51/SR50. Współczesna produkcja, z rynku niemieckiego, dystybuowana przez MZA. Cewki tej firmy działają niezawodnie. Cena za sztukę. Na innej aukcji są wystawione cewki 6V.

Popytaj na forum to się przekonasz ilu MZ-kowiczów podłączyło cewkę od elektronicznego zapłonu do platynek i stopiło cewkę lub platynki lub się od cewki poparzyło.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-08-16, 21:32   

Siedzę w MZ od 15 lat i nie widziałem innych cewek zapłonowych pod elektronika i innych pod platynki, nie miałem również przypadku stopionych platynek ale gorące cewki się zdarzały :-)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-16, 22:51   

Ostatnio zmieniony przez CZAREKJ 2016-08-17, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-16, 23:24   

CZAREKJ

Po 1 - ta z pierwszego linku jest pod 6V, ta z drugiego pod 12V - tym się różnią.

Po 2 - allegro nie jest źródłem wiarygodnych informacji

Po 3 - warn za wrzucenie samych linków
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-17, 07:09   

Przepraszam, że wrzuciłem linki. Nie zrobiłem tego specjalnie by złamać jakiekolwiek przepisy, tylko w dobrej wierze chciałem pomóc i wytłumaczyć. Na innych forach na których się udzielam jest to praktykowane i nie karane. Dawno temu czytałem regulamin i niestety możliwe, że coś już zapomniałem.
No ale skoro od razu jest "działa" od moderatora, to OK, przyjmę z pokorą, widocznie taka jest polityka na forum.

Tak samo jak alle.... tak i całe fora internetowe niestety nie są wiarygodnymi.

Co do parametrów cewek to każdy może mieć swoje zdanie. Za to chyba na forum nie karzą. Dobierając cewkę nie sugerowałbym się opisem na niej 6V czy też 12V tylko rezystancją uzwojenia pierwotnego.

Mam prośbę do kolegi moderatora, autorytetu z doświadczeniem by sięgnął pamięcią i sprawdził czy w MZ ETZ 251 były krótkie cewki zapłonowe,elektroniczne montowane oryginalnie - to tak dla wiedzy i dobra ogólnego.
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2016-08-17, 07:50   

Cewki WN produkcji DDR które montowano w motocyklach z przerywaczem bez problemu współpracują z układami elektronicznymi bez względu na rocznik. Podział na cewki pod platynki i elektroniki zresztą powielany tak namiętnie przez sprzedawców/handlarzy wziął się zapewne z ....Simsonów. Było tam bodajże dwa rodzaje zapłonów SPLZ (platyny) i SLEZ (elektronik) który wymagał innej cewki. Która cewka do MZ? Jak dobrze chodzi od platynowca to po co kombinować? Ja polecam mimo lat oryginalne cewki, za to nie polecam modułów pod typ A tych z alle.... co prawda nie spaliłem ale samo wykonanie już nie wróży dobrze :piwo:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2016-08-17, 12:15   

ΩΠφ
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2016-08-18, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mistrzuwdz 

Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-08-17, 13:46   

Czy możliwa jest zatem wspólpraca układu emzetkowskiego z cewkami pochodzącymi z chinskich skuterów ?
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2016-08-17, 13:52   

∞∫≈
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2016-08-18, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-17, 18:15   

sIaj napisał/a:
Obecnie tylko ja oferuję układy 12V pod inne cewki tzn. pierwsza wersja z cewką 6V oraz druga z cewką nisko-rezystancją 0,6 Om (wysoko energetyczna).


Tu kolega jest troszkę w błędzie.
Nie umniejszając zasług śmiem twierdzić, że takie same możliwości jak kolegi posiadają moduły TCI z VW/Audi z alle..., których jest pełno i są sporo tańsze. Ten przedstawiony wyżej moduł kolegi, który założył temat też obsłuży rożnego rodzaju cewki bo ma ograniczenie prądowe.

Co do współpracy oryginalnego modułu MZ z cewkami od chińczyka można zaryzykować.
Ja do cewki od chińczyka dołożyłbym opornik balastowy tak by nie przekroczyć maksymalnego dopuszczalnego prądu tranzystora.
Według mnie zdziała. Ja takim sposobem podłączyłem cewkę od TICO (1,5 ohm) do modułu MZ i iskrzy aż miło.
Wiele można zrobić, tylko trzeba wiedzieć co się stanie. No i pomiary to podstawa.
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-17, 18:21   

Ja cos mam chyba popsute. Za chiny ludowe nie chce zapalić na tym module od vw . Na orygunalnym podstawionym module pali z pierwszego a na tym nawet nie jeknie chociaż jest iskr. Czasem strzeli w wydech albo gaznik.
 
     
CZAREKJ 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Warszawa/Zambrów
Wysłany: 2016-08-17, 18:34   

Masz może oryginalny czujnik halla Bosch do sprawdzenia modułu?
Czy upewniłeś się że wyjście z oryginalnego czujnika MZ jest podłączone do PIN nr 6 w module VW?
 
     
Getrax 

Motocykl: Mz ETZ 250e 88'
Wiek: 42
Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 11
Skąd: Huta
Wysłany: 2016-08-17, 19:43   

Niestety nie mam halla.boscha.
Tak na pewno. Podpinalem wg wyżej zamieszczonego schematu po tym opisie po prawej stronie nie po rysunku.
 
     
Takijeden21 

Motocykl: Mz etz 150 88'
Wiek: 27
Dołączył: 19 Lut 2018
Posty: 1
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2018-02-20, 13:17   Zaplon mz etz od golfa co i jak ?

Mam takie pytanie do was bo chciałbym zrobić zaplon do etz 250 z zaplonu od golfa 3 może ktoś ma schematy zdjęcia itd. Bo w Internecie nie ma nic ciekawego. Pozdrawiam 😁
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-20, 13:28   

Jako pierwszy zamontowałem taki zapłon w MZ i opisałem na forum co trzeba zrobić, żeby to miało ręce i nogi.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-20, 13:28   

Wyobraź sobie, że pamiętam taki temat na tym forum, ale z modułem z golfa 2 :) szukaj. Nie wiem, czy problemem nie był odwrotny sygnał od czujnika położenia wału
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-20, 13:31   

Mk2 a Mk3 nie ma dużej różnicy w modułach. Osobiście zrobiłem na impulsatorze i module z Mk2 i działa.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2018-02-20, 13:33   

Jak nie ma? Przecież golf III ma ecu, nie ma mechanicznego przyśpieszacza zapłonu itd. To jest w ogóle inna para kaloszy. To co wpinasz pod cewkę to tylko sam końcowy stopień.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-02-20, 22:23   

Yyy... Sory, stożkuję dziś głupoty. Nie wiem z czym zamieszałem.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2018-02-22, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 18