» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
kierunkowskazy w etz250
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-12-08, 23:52   

Heh, a ja naprawdę myślałem Wojtku, że Ty sobie jaja robisz z tym przekaźnikiem :) Wybacz ... :oops: :ban1: :P
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2011-12-09, 00:24   

kosior30, Prawie zawsze jak opisuję jakiś problem to jest na fakcie.Z tymi kierunkami to naprawdę nie mogłem dojść do ładu a wyszło że było proste jak drut.Dlatego nieraz piszę o banalnych sprawach dla mnie ,bo wiem że komuś mogą się przydać.Np. nie wszyscy muszą wiedzieć że ja się zatka odpowietrznik korka wlewu paliwa to tworzy się podcisnienie i paliwo nie leci.Z kierunkami też mi nikt konkretnie nie odpowiedział,podpowiedzi były ale przyczynę znalezliśmy z Adaxem-a1. :dziadek: :dziadek: :cool3: :cool3:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-09-03, 13:07   

Panowie i Panie chciałbym odgrzać kotleta co by nie zakładać nowego tematu.Jak ma być podłączona kontrolka kierunkowskazów?Na schemacie jest że ma być z lewej i prawej strony zasilana z kostek w przedniej lampie.No dobra tylko jak tak zrobię to przecież na zdrowy chłopski rozum przez konektor w lampce kierunkowskazów prąd popłynie też na drugą stronę i będą światła awaryjne zamiast lewo/prawo.Teraz lampkę mam podłączoną pod lewą stronę.Druga sprawa dotyczy też lampki migaczy.Mianowicie czy ona ma być podłączona z zacisku 61 aby sygnalizowała ładowanie?Przerywacz kierunkowskazów mam mechaniczny.Regulator jest u mnie z Maluszka jakby coś.Szczotka odmasowana.Pozdrawiam.
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2016-09-04, 09:40   

Podłącz tak jak jest na schemacie, będzie dobrze. Prąd przechodzący przez kontrolkę jest bardzo mały, stawia ona duży opór i przez to nie ma szans, by zapaliły się światła po drugiej stronie. Schemat instalacji krąży po necie od wielu, był sprawdzony wielokrotnie przez wiele osób i uwierz mi, baboli tam nie ma.
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-09-04, 10:03   

No dobra tylko zauważ że aby tak zrobić to muszę zapiąć to na jeden konektor plusowy bo minus jest na obudowie licznika więc prąd popłynie na prawa stronę przez ten konektor.Na schemacie to wygląda jakby żarówka kierunkowskazów była dwu włóknowa a tak przecież nie jest.Jutro zrobię na próbę tak jak mówisz ale jakoś mi się to nie widzi.Aby sygnalizowała mi ładowanie ma być pod 61?
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2016-09-04, 10:52   

Kontrolka kierunkowskazów, tak samo jak kontrolka ładowania, jest odizolowana od obudowy kierunkowskazów - przy kontrolce ładowania zgaśnięcie kontrolki występuje w sytuacji pojawienia się dwóch potencjałów dodatnich (plusów jak piszesz) na złączach żarówki, więc nie ma możliwości, żeby było tam przejście do masy.

Drugiej części posta nie rozumiem - po co chcesz podłączać kontrolkę kierunków pod 61? Pod 61 w ETZ jest podpięta kontrolka ładowania. W TS jest podpięta kontrolka ładowania / kierunkowskazów, ale w TS są tylko 2 kontrolki i akurat ta pełni podwójną funkcję.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-09-04, 10:56   

Xargo, W tych schematach jest sporo błędów które trzeba samemu poprawiać. Jedyny poprawny schemat instalacji to ten czarno-biały ale nie korzystam z niego osobiście :-)
chicken19, gniazdo oprawki żarówki w liczniku jest odizolowane od masy, i ma własny konektor pod który podłączasz plus jednego kierunku a pod wsuwkę oprawki żarówki wpinasz plus drugiego kierunku i tyle. Trzeba też pamiętać, że kostki połączeniowe mają w sobie podwójne mostki co można odszyfrować na fabrycznym schemacie lub miernik w łapę i sam badasz.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2016-09-04, 11:07   

Zaraz zaraz, schemat to schemat - z zasady ma być prosty, jasny i przejrzysty i powinien wyglądać tak: http://obrazki.elektroda...._1390339020.jpg

Wszystko inne to jakieś kolorowe wizualizacje, od których można co najwyżej dostać palpitacji oczu i które ze schematami wspólnego mało co mają :wink:
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-09-04, 11:12   

Aha rozumiem.Po prostu myślałem że ta druga nóżka w kontrolce migaczy to masa i stąd miałem wątpliwości co do schematu i podłączenia.Xargo ja mam obrotomierz z TS i dopòki nie załatwię od ETZ chciałem czasowo podpiąć tam ładowanie.Czy dobrze myślę że ma być pod 61?Ma znaczenie pod którą nóżkę zielonej kontrolki podpiąć?Prorider dzięki zwróciłem uwagę że są podwójne piny w kostkach.
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2016-09-04, 11:20   

No, to trzeba było tak od razu - wtedy tak, jeden styk kontrolki pod 61, ale drugi nie może być podpięty bezpośrednio pod żarówkę kierunkowskazu. Musi być bezpośrednio pod przerywacz kierunkowskazów, pod ten sam styk, do którego podpięty jest przełącznik kierunkowskazów na kierownicy.
 
     
chicken19 

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 126
Skąd: Wejsuny/Grójec
Wysłany: 2016-09-04, 12:05   

Czyli np 61 daję na nóżkę izolowaną w zegarze razem np z lewym migaczem,a pod konektor dolny żarówki zielonej podpinam ten pin który idzie do przełącznika kierunkowskazów i prawego migacza do zielonej już nie podpinam.Troszkę to zagmatwane .Dobrze rozumiem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13