» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2015-11-03, 20:33
[Oferuję] Regeneracja oryg. zapłonów elektronicznych DDR
Autor Wiadomość
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-26, 22:00   [Oferuję] Regeneracja oryg. zapłonów elektronicznych DDR

Naprawa, sprzedaż, skup, zamiana elektronicznych układów zapłonowych MZ


Witam!!

W elektronice siedze troche, niema co ukrywać, w motocyklu MZ jedynym prawdziwym kawałkiem elektroniki jest układ zapłonowy(o ile jest elektroniczny ;-) ) Poświęciłem dużo czasu na poznanie tego układu, przewineło mi sie przez ręce już kilka egzemplarzy, pomyślałem że dobrze będzie stworzyć folder z dokumentacją, poszukać informacji na temat produktów EBZA w internecie, wylutować i opisać elementy, zmierzyć wartości, znaleźć zamienniki, rozrysować schemat, porobić zdjęcia złożeniowe, znaleźć aplikacje i noty katalogowe elementów, poszukać ich(lub zamienników) w sklepie i w końcu sprawdzić regenerowany w większości układ podczas jazdy itp... Kosztowało mnie todużo lubianej pracy i nielubianego wydawania pieniędzy ale można powiedzieć że układy te już nie mają przedemną wielu tajemnic :-)

Oferuje zatem regeneracje uszkodzonych w czasie eksploatacji zarówno impulsatorów jak i sterowników. Jeśli Twój układ ma już swoje lata może przydała by mu sie konserwacja, zwłaszcza odnosi się to do sterownika, czułęgo na wpływy atmosferyczne, odczyszcze go, poprawie połączenia i zakonserwuje profesjonalnie środkami chemicznymi, aby jeszcze długo slużył. Informuje, że było kilka wersji tych układów, jednak najpopularniejszą z którą miałem do czynienia jest wersja o oznaczeniu kodowym ESE 8389.17/1 jednak pozostałymi również się moge zająć, zwłaszcza wer. b, montowaną chyba tylko w niektórych modelach w latach produkcji 91 bo c jest już naprawde rzadka.

Wygląda to tak że przesyłasz mi kompletny układ, bądź tylko jeden z uszkodzonych modułów, ja badam sprawe i oceniam czy da się lub czy warto coś z nim zrobić i za jaką cene a także ile to będzie trwało(załatwienie elementów), jeśli sie jednak nie zdecydujesz na naprawę lub będzie ona nieopłacalna, moge odkupić od Ciebie uszkodzony podzespół który przydać mi sie może na cześci lub poprostu odesłać go w całości. Jeśli masz niepotrzebny Twoim zdaniem jakikolwiek element elektronicznego zapłonu, również moge go odkupić od Ciebie, jeśli również chciałbyś nabyć oryginalny komplet lub podzespół, pytaj, być może bedę miał na stanie.

Orientacyjna cena za regenerację wynosi 100-160zł w zależności od tego co jest do wymiany/zrobienia, ale cenę zawsze ustalamy indywidualnie.

Informuje, że nie udzielam informacji na temat elementów, schematu czy faq jak naprawić samemu układ, jeśli ma być zrobione dobrze to wole ja to zobaczyć, jeśli nie chcesz nikt Ci nie każe, czujesz sie na siłach i znasz, zrób sam nie ukrywam będziesz miał satysfakcje z tego :-) Zresztą jak dobrze poszukasz na forum to znajdziesz i tak wiele informacji co i jak bo już sie wygadałem częściowo :-) Na zgłoszenia czekam pod PW lub mail wraz z szczegółowym opisem, typ układu, co sie z nim dzieje, jak przestal działać, w jakich okolicznościach, przy jakiej temp powietrza ;-)


Pozdrawiam!!
Janek
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Ostatnio zmieniony przez eMZetkowicz 2015-11-03, 22:28, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
     
marko 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 28
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2006-06-28, 07:58   

http://hoth.amu.edu.pl/%7Eintr/zaplon.htm mnie bardzo interesuje czy pod podany schemat modulu mozna podpiąć impulsator magnetyczny?? proszę o szczerą odpowiedz
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-06-30, 12:48   

Pisz na PW wiadomość z fotkami, zobaczymy, podam Ci adres, wyłes i zobacze co da się zrobić, wymiana hallotronu będzie potrzebna i pewnie diody obok niego.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2006-07-01, 22:52   

Dziś dostałem paczke z pierwszym zamówieniem regeneracji :-) Sterownik 8389.17/1(uszkodzony) i komplet 8389.16(uszkodzony impulsator), co moge powiedzieć na temat drugiego mało populanego zaplonu?? Otóż podzespoły tych zapłonów nie są między sobą wymienne niech ktoś ich nie próbuje łączyć bo nic z tego nie wyjdzie, ponadto trudniej jest dostać hallotron typu OE do impulsatora 8389.30. Również sterownik w zasadzie jest nienaprawialny, chociaż uszkodzić go jest stosunkowo trudno ale jak komuś już sie to uda to kaplica - nierozbieralny(lub inaczej mówiąc, rozbieralny raczej jednokrotnie) Co prawda jest on bardziej niezawodny, zwłaszcza impulsator - brak okablowania.

Z ciekawostek, niemcy mieli elementy elektroniczne własnej produkcji, firmy HFO ( http://www.elenota.pl/logos_a-l.php trzecia kolumna pozycja 33, oznaczenie na elementach f i jakby małe b) na stronie Technische Universitat Chemnitz udało mi się kiedyś znaleźć liste produkowanych przez nich elementów z wykazem obecych odpowiedników, co prawda niektórych również trudno dostępnych. Dziś cały dzień przesiedziałem dłubiąc w tym wszystkim, zajęcie przyznaje ciekawe i wciagające, trzeba to lubieć :-) Ponadto okazało się że firma Digitech po raz kolejny nie sprawdziła się, ale to wina nieporozumienia. Jej sterowniki nie będą działac z impulsatorem typu b, ważna uwaga dla osób chcących połączyć je ze sobą.

Prosiłbym o niepisanie OT w tym temacie, ma on dotyczyć tylko zapłonów.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2007-10-28, 19:18   

Witam!!

Małe uaktualnienie tematu i kilka porad wychodząc wam naprzód drodzy użytkownicy motocykli MZ z elektronicznym zapłonem.

Na początek kilka spraw organizacyjnych, ponieważ co jakiś czas regularnie otrzymuje zapytania o naprawę.

Proszę pisać na PW z ogólnym opisem uszkodzenia, jak do niego doszło i jak podejrzewacie co mogło się stać gdyż to pomoże mi w zakfaikowaniu stopnia naprawy. Podam wam adres do wysyłki podzespołów i proszę abyście przysyłali kompletny zapłon czyli z wszystkimi jego elementami składowymi(no oprócz cewki oczywiście - mam jedną do testów). W paczce proszę aby znalazł się liścik w którym napiszecie jeszcze raz co się stało i najważniejsze z danymi pod które mam odesłać naprawione części.

Naprawa zazwyczaj nie trwa dłużej niż 3-7 dni i zależy w zasadzie tylko i wyłącznie od dostępności części zamiennych generalnie chodzi o dwa takie elementy, które musze zamawiać wysyłkowo, gdyż nie dostane ich w miejscowym sklepie a jak sie ostatnio jeden element pojawił to był 2x droższy a 7/15zł to jest różnica.

O cenie naprawy w dużym stopniu zazwyczaj sami decydujecie, gdyż z klubowiczow napewno nie będę zdzierał. Wraz z paczką wysylam uszkodzone elementy oraz dokłądny przebieg całej naprawy z wyszczególnieniem tego co zostało zrobione. Ew. kwestie sporne czy życzenia indywidualne dogadamy na PW. Każdy zapłon przed wysyłką podłączam do cewki testowej i do impulsatora i napędzając go z miniwiertarki przez 15 minut symyluje jazde z 10 000rpm :mrgreen: Ma wytrzymać.

A teraz krótki opis częsych uszkodzeń i rady dla was jak do nich nie dopuścić, poczytać warto i pooglądac zdjęcia też ku przestrodze. Opis będzie dotyczył zapłonu typu a czyli
ESE 8389.17/1

Sterownik

Musze przyznac że jeszcze nigdy nie widzialem zarówno zamontowanego w MZ ani przysłanego mi sterownika z klapką zamykającą. Pewnie mało kto ją widzial w swojej MZ, byla wykonana z brązowego laminatu a na niej byl napis:

DDR
12V
8389.16

Trafil mi sie kiedyś nowy nieużywany komplet od gościa który miał go w zapasie do swojej MZ więc akurat tak to w nim wygląda. Brak tej klapki powoduje, że nawet gdy zapłon pracuje odpowiednio w swojej konfiguracji i użytkownik nie spodziewa sie niczego, wnętrze sterownika penetruje wilgoć. Znajdująca się wewnątrz plastkowego opakowania płytka sterownika jest pokryta fabrycznie bezbarwnym lakierem ochronnym. Wpływ wilgoci powoduje że lakier pęka i odpada, a w miejscu gdzie płytka leży w szynie obudowy na laminacie znajduje się scieżka o cienkim przekroju, tzw bezpiecznikowa. Ma ona za zadanie przepalić się w niekorzystnych warunkach pracy sterownika. Gdy pod wpływem wilgoci warstwa miedzi na laminacie zaczyna kruszeć ścieżki te rozpadają się i jak wynika z schematu tranzystor sterujący zostaje pozbawiony ochrony w postaci warystora i kondensatora MKT. Wówczas bardzo szybko dochodzi do jego uszkodzenia(jest to tranzystor bipolarny, wprawdzie zabezpieczony wewnętrznie z przeznaczeniem do układów zapłonowych ale to nie wystarcza) Sprawdzcie też stan kabli bo i one często są zaniedbane...

Poniżej zdjęcie typowego takiego uszkodzenia z jednego z nadesłanych mi zapłonów(wprawdze ten jeszcze żył ale długo by juz nie wytrzymał) szkoda że nie zrobilem zdjecia przed naprawą, było pełno śniedzi i ścieżka tam gdzie jej teraz niema wisiala w powietrzu jak mokry papier. To jest jedno z częstych uszkodze, któremu możecie sami zapobiec, robicie okresowe przeglądy, więc polecam przy najbliższym wymontować z zawiesi gumowych które powinny mocować obudowe sterownika do półki na narzędzia całe urządzenie i pociagając za kable(zakładam że niema klapki) wyjąć cały sterownik, i jeśli wygląda OK to włozyć spowrotem, jesli nie to wymyc w benzynie ekstrakcyjnej i po wysuszeniu na nowo spryskac z obu stron bezbarwnym lakierem. Po zamontowaniu wykonać z tworzywa płytke zamykającą na wymiar z dwoma wcięciami po bokach na przewody i po jej zamknięciu albo klejem na gorąco albo silikonem zalać brzegi oraz przepusty przewodów. Będę mial mniej napraw :wink: ale to nie o to chodzi, ważne aby zapłon ten był bezawaryjny.


Zżarte ścieżki


Prawidłody wygląd


Klapka zamykająca



Impulsator

Częstym z kolei uszkodzeniem impulsatora choć nie jedynym są przewody. Sam przewód jest miękki i wielożyłowy, więc drgania i zginanie mu nie szkodzi. Jednak producent montując go do kawałka płytki laminatu na której znajduje się halotron i dioda zenera z drugiej strony zalał połączenie twardym klejem. Płytka ta przytwierdzona jest do obudowy łozyska nitami, które lubią się czasem poluzować, efekt jest taki że klej trzyma sztywno przewody natomiast ich przylutowane do płytki końce narażone sa podczas ruchów na ułamanie, często przestaje przewodzić któreś połączenie, co daje taki efekt że raz wszystko działa a raz nie. Jedynym rozwiązaniem jest pracochłonne usunięcie twardego kleju przy czym trzeba uważac by nie uszkodzić hallotronu i albo wymiana calego odcinka przewodu lub tylko jego końcówki po czym zalanie tego znów klejem. Stosuje sprawdzoną metode łączenia przewodów do płytki za pośrednictwem kołków co zapobiega takiemu problemowi nawet w przysłości. Nity można delikatnie zaklepać na imadle. Górna warstwa płytki i luty warto tez zabezpieczyć, co równiez robię.



Impulsator po naprawie góra


Impulsator po naprawie dół


Impulsator z nowym przewodem silikonowym


Jak sami możecie zobaczyć i porównać na stronie którą wyżej podalem właśnie te dwie skłonności do "psucia" się tych zapłonów wyeliminowano w typie b. Szczelnie zalany wręcz nierozbieralny sterownik i hallotron wtopiony w plastikową obudowe z bezpośrednim wyprowadzeniem styków. Miałem róznież do czynienia z tym drugim typem i musze powiedzieć że jest o klase lepszy, jednak w jednym musiałem zmienić hallotron co jeszcze jest wykonalne, choć jest on już INNY niż w typie a.

Podsumowując zapłon elektroniczny typu a jest niezawodnym elementem składowym MZ pod warunkiem że sie o niego zadba a przede wszystkim poprostu nie dopuści do zaniedbania, to mu wystarczy.

Większośc opini o jego awaryjności bierze się stąd że użytkownicy nie dbają o niego co musi mu w końcu zaszkodzić.

Pozdrawiam i życze bezawaryjnej jazdy!!
Janek
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
Ostatnio zmieniony przez eMZetkowicz 2015-11-03, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Śpiewak 
Pogromca mitów :)


Motocykl: etka i fazer
Pomógł: 11 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 498
Skąd: Miastko
Wysłany: 2007-11-04, 08:43   

no to i ja się w końcu tu wypowiem. :D jak ktoś kiedyś czytał temat o moim zapłonie będzie wiedział że padł mi impulsator,zdecydowałem się skorzystać z usług naszego klubowego elektronika,czyli eMZetkowicza we własnej osobie :mrgreen: jedyne co pozostaje mi pochwalić:

- zajebisty kontakt :D
- ekspresowa obsługa :)
- po otwarciu paczki,ujrzałem kartkę A4,było napisane na niej dosłownie wszyściuteńko, od A do Z :arrow: czyli co,jak, za ile i dlaczego :ok: bardzo mi się to spodobało,bo nie ma żadnych wątpliwości co do usterki zapłonu i kosztów jej naprawy :D :D

skarg i zażaleń nie ma i nie będzie :mrgreen:

NIE POZOSTAJE MI NIC INNEGO JAK NAPISAĆ, ŻE NASZ KLUBOWY KOLEGA TO SPEC JEZELI CHODZI O ELEKTRONICZNE ZAPLONY W NASZYCH RAKIETACH I JAK NAJBARDZIEJ POLECAM!!!!!!!!!!!!!! w przypadku usterki nie ma się co zastanawiać,tylko walić od razu do eMZetkowicza :mrgreen: :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...wagen,Golf/2175
Moje byłe i teraźniejsze zamiatacze :mrgreen:
 
 
     
RaV66 


Motocykl: Czerwony
Wiek: 32
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 85
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2008-01-22, 22:07   

Siema ;) Również skorzystałem z usługi kolegi i nie żałuje, najlepsza usługa z jakiej kiedykolwiek skorzystałem. Jestem niesamowicie zaskoczony podejściem do sprawy, pełen profesjonalizm, bardzo miły kontakt... Polecam wszystkim na przyszłość. Zresztą co sie będę rozpisywał. Po prostu sami zobaczcie, co ujrzałem po otworzeniu paczki zwrotnej :cool:





[/center]
_________________
http://www.youtube.com/rapas66
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-02-20, 08:41   

eMZetkowicz, Ta usługa aktualna, czy temat do kosza ?
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-02-23, 18:21   

wojtek temat jak najbardziej aktualny, nie odumiałem się elektroniki;)
orbit a dzwonić to mam na wymyślony numer???
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
drypka 
drypka

Motocykl: Mz Etz 251
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 0
Skąd: www.google.pl
Wysłany: 2015-06-22, 09:47   

Chciałem bardzo serdecznie podziękować koledze eMZetkowicz za ekspresową naprawę mojego zapłonu, jestem bardzo ale to bardzo zadowolony z usługi jakiej mi uświadczył, gorąco polecam kolegę eMZetkowicza jako fachowca do naprawy elektronicznego zapłonu z MZ.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-11-03, 20:52   

eMZetkowicz, Popraw tytuł tematu i zastosuj się do regulaminu - http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20163 Popraw linki i zdjęcia, bo już się nie wyświetlają
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2015-11-03, 22:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-11-03, 22:13   

Niedziałające fotki i linki usunięte, temat poprawiony choć nie wiem co tu było do poprawy, linków o kuwejcie mi nie wysyłaj :roll:
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-11-03, 22:22   

eMZetkowicz napisał/a:
linków o kuwejcie mi nie wysyłaj
Już poprawiłem, więc proszę przeczytaj regulamin i popraw to co jeszcze należy.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-11-03, 22:34   

OK zanim wysłałeś uaktualnionego linka zajrzałem do regulaminu w dziale usługi licząc na to że jest aktualny i jak widać jest, dodałem orientacyjną cenę bo tylko tego brakowało, acz w przypadku regeneracji cena mocno zależy od tego co jest do zrobienia czy wymiany, zaznaczyłem to w poście. Także możesz usunąć dzisiejsze posty bo nic nie wnoszą poza poprawą ogłoszenia.

Pzdr.
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2015-11-03, 22:40   

eMZetkowicz napisał/a:
Także możesz usunąć dzisiejsze posty bo nic nie wnoszą poza poprawą ogłoszenia.
Nie tylko, bo odświeżają Twój temat i robią Tobie reklamę. :wink:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-11-05, 12:36   

Chyba że tak, dzięki :smile:
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
pawel1392 

Motocykl: Etz 251
Wiek: 38
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 39
Skąd: da
Wysłany: 2016-09-26, 11:32   

Witam,
A czy macie jakąś metodę na regenerację popękanego magnesu (impulsatora) ?
pozdrawiam,
Paweł
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-09-26, 14:01   

Tak, wymiana :) Pisz do użytkownika siaj
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16