Diody LED - szansa dla naszego akumulatora ??? |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-07-10, 11:33
|
|
|
http://allegro.pl/mz-etz-...5691771624.html
Widziałem to w akcji u kolegi w 251, szczerze to za tą kasę nie warto się bawić w przeróbki i warto to kupić, bo to cena za całą lampę |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
klima_ltd
klima.ltd
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 43 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2016-07-19, 22:40
|
|
|
O cholera, a ja sobie zrobiłem ;D faktycznie cena i nawet wygląd do przełknięcia. |
|
|
|
|
DaRu
Motocykl: ZZR600, WSK125, ETZ
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Konin/Licheń
|
Wysłany: 2016-08-05, 11:43
|
|
|
Zrobi ktoś film i wrzuci na jutuba jak świeci w ciągu dnia ta nowa ledowa?
Kiedyś do zzr600 zamontowalem żarówki ledowe i lipa max była.
Świecenie za dnia na oryginalnym kloszu było masakrycznie słabe.
Żarówka zwykła lepiej rozpraszała światło i było widoczne z daleka. |
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2016-10-04, 18:56
|
|
|
Próbował ktoś TEGO
Warte swojej ceny ? Korci mnie taką zanabyć i przetestować.
Żarówka reflektorowa posiada funkcję światła mijania i drogowego. Zmianę światła zapewnia rozmieszczenie diod, które odpowiada położeniu żarników w tradycyjnej żarówce. Żarówka nie oślepia kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka!
Barwa światła: biała (6000K) lub ciepła (3000K)
Żarówki pracują również poprawnie na prądzie przemiennym w takich motocyklach jak np.: Simson, WSK, SHL, WFM i wielu innych. |
_________________ MZ ES 250/1 - (1962) 1963 - https://picasaweb.google.com/111841967715418917551/MZES25011963R# |
Ostatnio zmieniony przez brzankis 2016-10-05, 17:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rafetz150
RafETZ150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 26 Dołączył: 02 Paź 2016 Posty: 1 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2016-10-05, 11:42
|
|
|
Ja mam w swojej ETZ 150 taką ledową. Praktycznie wszystkie luty musiałem poprawiać, bo odpadły. Poza tym spoko, plastiki same z siebie nie pękają, świeci tak, że widać nawet w dzień, tak więc jest Okej. |
|
|
|
|
tomek@1966
Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 868 Skąd: Szczejkowice
|
|
|
|
|
wajer49
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 75 Dołączył: 01 Sty 2007 Posty: 61 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2016-10-05, 19:31
|
|
|
Kupiłem komplet "żarówek" ledowych do restaurowanej tski i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Wszystko śmiga elegancko. Kierunki na ledach świecą lepiej, niż tradycyjne żarówki, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i pozycyjne z tyłu bez zastrzeżeń. Oświetlenie licznika, pozycyjne z przodu lepsze, jak tradycyjna żarówka. Jeżeli chodzi o światła drogowe, to jest pewien problem. Otóż akumulator musi być w pełni naładowany i musi być regulator elektroniczny. W przeciwnym wypadku na wolnych obrotach "żarówka" miga. Pozostaje do przeskoczenia koszt wymiany, a ten jest spory. |
|
|
|
|
wajer49
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 75 Dołączył: 01 Sty 2007 Posty: 61 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2016-10-05, 19:37
|
|
|
Dodam jeszcze, że przy włączeniu wszystkich odbiorników prądu silnik na wolnych obrotach nawet się nie zająknie. Sygnał oczywiście pomijam. Jeszcze muszę pomierzyć, jaki prąd płynie przy takim ledowym obciążeniu. Więc jest to chyba ulga dla prądnicy, a nie dla akumulatora, jak wynika z założonego tematu. Mam instalację 6V. |
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
|
|
|
|
wajer49
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 75 Dołączył: 01 Sty 2007 Posty: 61 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2016-10-05, 20:34
|
|
|
U tego samego gościa nabyłem przerywacz kierunków, mały, prosty w obsłudze - B do akumulatora, czyli w stacyjce 15/54 (pierwsze 4 piny po prawej stronie stacyjki), L wyjście do przełącznika kierunków, a 3 pin do masy (śruba w lampie) Przerywacz nie ma regulacji. |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-05, 20:46
|
|
|
Nie palą wam się te ledy z prądnicami 6v? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
wajer49
Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 3 razy Wiek: 75 Dołączył: 01 Sty 2007 Posty: 61 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2016-10-07, 19:53
|
|
|
Nie sprawdzone do końca,ale na razie wszystko działa dobrze, gdyż zakres napięcia na specyfikacji ledowej żarówki dla instalacji 6V jest w przedziale 6V-12V, więc raczej ciężko takie napięcie przekroczyć, a moc pobierana przez tą pokazaną przez brzankisato 2X6W. Pozostaje tylko cena tych żarówek, ale są obliczone na 50 tyś godzin. Coś za coś. |
|
|
|
|
Brodzia
Motocykl: mz ts 150
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 6 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 2016-11-08, 18:30
|
|
|
Witam.Kolego a jak rozwiązałes problem podlaczenia kontrolki od ladowania? U Mnie po zamontowaniu przerywacza do żarówek led miga kontrolka ladowania nawet bez wlaczonych kierunkowskazów. |
_________________ |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
TS250
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2016-11-09, 12:34
|
|
|
Kolego Brodzia, a czy ta kontrolka miga również na odpalonym silniku? Patrząc na schemat instalacji nie powinna. Po odpaleniu silnika potencjały na akumulatorze i prądnicy zrównują się i prąd nie płynie w efekcie kontrolka powinna zgasnąć. Przez przerywacz mechaniczny prąd (jeśli występuje różnica potencjałów) płynie cały czas i przez niego zapala się i gaśnie kontrolka ładowania. Wielkość tego prądu (0.2 A dla oryginalnej żarówki) nie powoduje pracy przerywacza, dlatego nie miga. Przerywacz do ledów nawet przy tak małym prądzie będzie pracował. |
|
|
|
|
Brodzia
Motocykl: mz ts 150
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 6 Skąd: Gryfice
|
Wysłany: 2016-11-18, 11:14
|
|
|
Nie wiem czy na załaczonym silniku tez mryga bo nie mialem ladowania. Kolega slaj zrobił mi regulator, zakupiłem wirnik i teraz ładowanie jest ale pominołem kontrolke. Teraz kontrolka służy tylko do tego czy jest ładowanie. Pozdrawiam |
_________________ |
|
|
|
|
Maciej S.
Motocykl: MZ TS 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 52 Skąd: wlkp. Swarzędz
|
Wysłany: 2016-12-03, 20:13
|
|
|
Moja TS 150 powoli przeobraża się elektronicznie. Tylne światło już dawno dostało LEDY, później przyszedł czas na zapłon elektroniczny (tzn. klucz tranzystorowy odciążający styki przerywacza) a nie dawno regulator elektroniczny slaj. Wcelu lepszego bilansu elektrycznego miałem zamontowane 2 lampy led do jazdy dziennej samochodowe przerobione na 6V i reflektor ze zmienionym wkładem na H4 i żarówkę H4 35/35W zamiast 45/40W. Tym razem skusiłem się przetestować najnowszą technikę czyli LED H4.
Jak się okazało powinno to działać od 6V i tak jest jednak po włączeniu zapłonu i pracy na wolnych obrotach napięcie w instalacji mam 5.8V i "żarówka" ta ledwo świeci. Po zwiększeniu obrotów napięcie podchodzi na 6.8V i strumień świetlny wyraźnie wzrasta, ale widać migotanie prawdopodobnie od modulacji regulatora napięcia. Zainstalowałem więc przetwornicę STEP-UP DOWN XL6009 3A i ustawiłem napięcie wyjściowe na 10V a dodatkowo na wejściu przetwornicy kondensator elektrolityczny 10mF. Efekt: rewelacja. Nigdy jeszcze nie miałem tak jasnego światła. Strumień świetlny niezależny od obrotów silnika, żadnego tętnienia i świeci super. Porobiłem zdjęcia, ale niestety aparat foto nie oddaje efektu. Oko ludzkie mimo wszystko inaczej reaguje. Jedyny mankament, że pomiędzy światłem długim i mijania nie ma wielkiej różnicy w zasięgu. Pobór prądu samej "żarówki" to 820mA przy 10V a przetwornica na wejściu pobiera 2.2A co przy 6.8V (tak mam nastawione regulator napięcia) co daje mniej więc 15W a światła więcej niż H4 35W.
Można się czepiać, że nia ma homologacji i takie tam, ale warto zaryzykować tym bardziej, że mimo wszystko będę lepiej widoczny w dzień i również w nocy ja lepiej widzę co przede mną. |
|
|
|
|
Maciej S.
Motocykl: MZ TS 150
Pomógł: 2 razy Wiek: 55 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 52 Skąd: wlkp. Swarzędz
|
Wysłany: 2016-12-17, 23:29
|
|
|
Tak wygląda światło w ciągu dnia: |
|
|
|
|
TS250
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2017-01-05, 22:12
|
|
|
Witam,
w moim motocyklu również zamontowałem przetwornicę, ale dużo lepszą, ze stabilizacją napięcia na 12 V w gotowej obudowie. W tej przetwornicy praktycznie nie jest ważne jakie napięcie jest na wejściu, na wyjściu zawsze trzyma 12 V. Podłączenie jest bardzo proste. Kupiłem ją od gościa od żarówek LED 6 V (swoją drogą konkretny człowiek). W moim motocyklu był problem z migotaniem na wolnych obrotach. Teraz praca jest ciągła (bardzo jasno świeci) niezależnie od obrotów silnika. Przetwornicę nabyłem tu: http://allegro.pl/przetwo...6661413104.html |
|
|
|
|
|