|
Seicento |
Autor |
Wiadomość |
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-10-01, 20:19
|
|
|
Seicento odpadło, teraz przeglądam peugeoty 206... |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:54
|
|
|
Bardzo zacne wozy dla kobiety, ale ostatnio z nimi miałem do czynienia z 10 lat temu, więc nie wiem jak znoszą próbę czasu. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2016-10-02, 22:05
|
|
|
Belki i poduszki słabo bo nikt o to nie dba. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-10-03, 07:41
|
|
|
Żona ma od nowości 206 1.1 z 2001 z przebiegiem 190tyś, w tym czasie do wymiany poszedł wentylator chłodnicy, belka tylna. Kielichy amorków z przodu nie wyglądają najlepiej, potraktowałem je chemią 2 lata temu i na razie jest spokój, samochód nie rdzewieje. Odkąd mam synka to ja częściej użytkuje ten samochód i nie narzekam. Po mieście ok, a za miastem idzie się przyzwyczaić (mój drugi samochód to audi z silnikiem 2,4, więc spadek mocy czuć) |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-10-06, 21:46
|
|
|
Kupiłem opla corsę 1.0 z 2004 |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2016-10-06, 21:59
|
|
|
No i też dobrze |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-06, 22:31
|
|
|
Trzeba było kupić w 4 cylindrach.... tzn. 1.4 |
|
|
|
|
NeoN
Jest iskra.
Motocykl: Mz Ts 250/1,Dniepr12
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lut 2013 Posty: 63 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2016-10-07, 14:19
|
|
|
W 1.0 12v trzeba olej wymieniać częściej niż zaleca producent + pilnować stanu- napinacz i łańcuch nie lubią braku oleju Lubi ukręcić się wałek rozrządu, wytrzeć krzywki, wyciągnąć łańcuch Naprawy nie są skomplikowane, a silniczek odpłaca się kulturą pracy Dobrze znosi też lpg |
_________________ Wiejska Grupa Rozpoznawcza |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-10-07, 18:44
|
|
|
Dobra, muszę zmienić olej, jakim go zalać? W książce serwisowej 10 razy rok po roku był lany 10w40 a ostatni serwis był w innej firmie i napisane 5w40, co wlać teraz? |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
wołek
Motocykl: MZ ES 250/2,TS 150
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 145 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2016-10-07, 19:07
|
|
|
Nie wiem dlaczego od początku zalewano 10W40 skoro to półsyntetyk więc jeśli nic złego się nie dzieje to pozostań przy takim oleju.Marka nie gra w zasadzie roli |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-07, 20:21
|
|
|
A kto Ci powiedział, że to półsyntetyk? Odwieczny mit - to jest oznaczenie lepkości oleju, a nie gatunku!
Wg Autodaty zalecany jest olej syntetyczny 5W30 klasy co najmniej SJ i takiego oleju szukaj. Nie masz turbo, nie masz silnika o zwiększonym przebiegu między wymianami, więc nie musi spełniać wysokich standardów producenckich.
Jeśli chodzi o markę, to wedle życzenia - jest tego tyle, że idzie obłędu dostać. W rozsądnej cenie jeśli chodzi o syntetyki (~100zł/5L) masz np. Valvoline All Climate albo Texaco Havoline Ultra. Castrole i Millery to już dużo droższa impreza, a Twoja luba chyba nie będzie "dzidować" do odciny |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2016-10-07, 21:16
|
|
|
Allu, kupuj do org olej Gm - ople najlepsiej na nim pracują - 5l syntetyka 5w30 kupisz za 80zł , a 10w40 połsyntetyka za 60zl, na tym gestszym mniej pije oleju - wiem po vectrze A używanej w rodzinie - na oplowskim oleju 10w spalanie oleju spadło z 2l na 10tys do ok 0.7 na 10tys - jak dla mnie rewelacja.
Co do silnika ten 1.0 to badziew, ale moze bedzie służył. |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2016-10-07, 23:06
|
|
|
No ktoś mi też polecał tego GMa, ale na allegro to hulają podróby, a oryginał-oryginał kosztuje więcej niż te wymienione przeze mnie. I nie kupuj innej lepkości - może i mniej spala, ale w zimie silnik na starcie jest gorzej smarowany, a w dodatku rozrusznik ma ciężej. Pytanie co dla kogo ważniejsze |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Stefa_no1
Regulator
Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 791 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-10-08, 09:49
|
|
|
Allu napisał/a: | Kupiłem opla corsę 1.0 z 2004 |
Będziesz Pan zadowolony
Mam takie jeździdło (Prawie od nowości ), tylko 3, czy 4 lata starsze .
NeoN napisał/a: | W 1.0 12v trzeba olej wymieniać częściej niż zaleca producent |
Zmieniam olej co jakieś 10tys. km, nawet .czasami deczko częściej. Mój wóz bojowy, ma taką przypadłość, że jak tylko zbliża się wymiana oleju - to chla oliwę jak głupi, po wymianie- żadnych dolewek Ale chodzi na półsyntetycznym Lotosie 10w40 - może dlatego się tak dzieje
Dodek napisał/a: | Co do silnika ten 1.0 to badziew, ale moze bedzie służył. |
W sumie potwierdzam- chodzi jak diesel. Ma 180tys. km i nie wróżę mu, żeby zrobił drugie tyle.
Mój, na razie chodzi na oryginalnym rozrządzie- aczkolwiek przymierzam się do wymiany Tak po drodze, z 80 tys. km temu padła oryginalna pompa wody. Najtańszy zamiennik wytrzymał z 70tys. km.
Do tego, ostatnio komputer pokładowy (samodiagnostyka) zdiagnozował mi, że niedomaga jakiś zawór egr- cokolwiek to jest. Będzie chwila, to się zajrzy
W ogóle, to bardzo lubię to auto- samo mówi mniej więcej co mu jest, bez wysiadania z samochodu.
Poza tym z "awarii" osprzętu silnika- to raz poluzowała mi się wtyczka przepływomierza i raz wtyczka od pompy paliwowej.
Aaaa... no i Mama co jakiś czas mi rozrusznik spali, bo w moim, stacyjka lubi nie odbić (zapasowy, używany rozrusznik za 100zł cały czas leży na półce )
Poza silnikiem- ruda tego auta nie lubi. Do "budy" ciężko się przyczepić, poza tym, że plastiki na przednich nadkolach odpadają, po szybkim przejeździe przez jebutną kałużę
Zawieszenie czy hamulce, dają radę Jak dotąd, poszły 3 komplety klocków na przód (trzeci nie dawno, chyba w zeszłym roku) ) i tarcze- bo przegapiłem pierwszą wymianę klocków Z tyłu drugie szczęki i oryginalne bębny. Nawet równo biorą na przeglądzie "na rolkach".
Tulejki zawieszenia, wytrzymują zależnie od tego, kto i po jakich dziurach jeździ, ok 2 sezonów Ale mając ze 200zł w kieszeni, robię calusieńki przód Amortyzatory jeszcze oryginalne- w tym roku na przeglądzie jeszcze tłumiły. W zeszłym roku, pękła jedna sprężyna z przodu.
Reasumując - części tanie, tani w utrzymaniu (np: 500zł komplet nowiusieńkich opon z montażem ) , banalny w serwisie (samodiagnostyka i dobry dostęp do silnika ) nie rdzewieje, psują się co jakiś czas pierdoły i klekocze jak diesel
Aha- jeszcze z poważnych awarii - takie plastikowe cięgienko od zmieniacza biegów lubi się co kilkadziesiąt tys. km wybić i spadać. Niby pierdoła, do której wymiany (lub założenia po spadnięciu ) wystarczy maskę podnieść, ale wkurza, gdy na światłach, ni stąd ni zowąd, zostanie tylko 3 i 4 bieg
No i czujnik ciśnienia oleju ca jakiś czas sraczki dostaje - kosztuje kilkanaście złotych, ale jednak trzeba otworzyć maskę, wykręcić stary i wkręcić nowy |
_________________ -Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden |
Ostatnio zmieniony przez Stefa_no1 2016-10-08, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-08, 10:09
|
|
|
Zapomniałeś napisać o plastkowym cięgnie zmiany biegów |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Stefa_no1
Regulator
Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Wrz 2008 Posty: 791 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2016-10-08, 10:22
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Zapomniałeś napisać o plastkowym cięgnie zmiany biegów |
Prawie zdarzyłem się poprawić
Jeszcze mogę napisać, że od nowości, poszły ze 2 tłumiki końcowe i 1,5 środkowego- oryginalny raz pocerowałem elektrodą I amelinowa osłona końcowego tłumika prawie odpadła - popękała na otworach mocujących. Dałem poszerzane podkładki i śmiga |
_________________ -Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-09, 12:49
|
|
|
Lej w niego 5w40 Valvoline Synpower, filtr knechta i bedzie smigał. Nie kupuj tego ori GM bo to badziew, sam miałem astre 1.8 i poprzedni goscio to lał, jak ściągnełem miske to jeden syf. Ale najpierw bym pojeździł tym samochodem z 1-2tys.km i zobaczył czy łyka olej, jak się okaże że nie ma wycieków a coś tam łyknął to bym lał 10w. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15 |
|
|
|