» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 10:26
Elektryka - brak ładowania - MZ TS 150
Autor Wiadomość
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2015-01-30, 11:02   

Koledzy, zgadzam się, że lepszy jest regulator elektroniczny ale on nie jest lekarstwem na wszystko.
Proponuję najpierw znaleźć przyczynę braku ładowania a potem zmienić regulator, w przeciwnym wypadku to może być tylko "dymek". Mechaniczny jest bardziej odporny na zwarcia, błędy w połączeniach itp.

PS Nie zgadzam się że "mechanik" to same problemy. Jak jest sprawny i instalacja ogarnięta to daje radę. Na elektroniku jednak ładowanie jest lepsze.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-30, 13:24   

polu napisał/a:
Jak jest sprawny i instalacja ogarnięta to daje radę. Na elektroniku jednak ładowanie jest lepsze.


A widzisz, u mnie w ETZ jest odwrotnie :) Kwestia wyregulowania mechanika.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2015-01-30, 15:14   

Coś mi się wydaje że ETZ ma 12V a temacie mowa o 6V.
To zasadnicza różnica bo w ETZ jest nadmiar prądu a 6V to inna bajka bo bilans prądowy jest ciągle na granicy.

PS Znasz kogoś /potrafisz dokonać takich ustawień regulatora 6V?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-31, 10:52   

Różnica jest żadna, bo regulator mechaniczny i tu i tu daje się ustawić. Czy to prądnica prądu stałego czy prądu zmiennego działa na podobnej zasadzie, czyli ile dostanie prądu wzbudzenia, tyle proporcjonalnie odda, a za wzbudzenie odpowiada regulator. Potrafić bym potrafił, ale nie mam osprzętu do tego.

polu napisał/a:
To zasadnicza różnica bo w ETZ jest nadmiar prądu a 6V to inna bajka bo bilans prądowy jest ciągle na granicy.


Z tym się również zgodzę tylko połowicznie, bo przy jeździe miejskiej nawet w ETZ brakuje prądu. Po trasie ETZ powinna mieć go zapas, ale w 6V bilans prądów przy jeździe po trasie ujemny też nie jest.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
crazyduck 

Motocykl: komar
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: cbr
Wysłany: 2015-02-01, 16:01   

Witam ponownie ,brakiem ładowanie okazały się 2 regulatory napięcia(niebieskie nowe)dopiero po podłączeniu Polskiego czarnego jest ładowanie
 
     
Jacko 

Motocykl: CZ 175/487
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-04-10, 22:39   

W mojej TS 150 (6v prądnica ) kontrolka gaśnie przy ok 1,8 obr/min ale ładowanie bardzo mizerne
Po jeździe na światłach akumulator sie rozładowuje - gaśnie na wolnych obr po włączeniu świateł
Napięcie ładowania na akumulatorze to ok 6,6 przy 3k obr min (mało !!)
Szczotki nowe, aku nowe, stojąc i wirnik rzekomo ok (tak twierdził poprzedni właściciel dał mi nowy wirnik i stojan bo twierdził ze sprawdzał i stary był ok)
Regulator węgierski elektroniczy
Co ew sugerujecie sprawdzić ?
Jak podpiąć miernik zeby sprawdzic ile daje prądnica przed regulatorem ?
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2015-04-11, 06:05   

Jeżeli kontrolka gaśnie obstawiał bym regulator.
Odłącz D+ od regulatora, podłącz do D+ i D- żarówkę od świateł mijania (pow 30W) żarówka powinna świecić jasno.
Napięcie z prądnicy przy 1000 rpm powinno być powyżej 7 V, to znaczy,że prądnica jest sprawna.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Jacko 

Motocykl: CZ 175/487
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-04-11, 07:12   

Dzięki
Tak dziś zrobię
Regulator mam taki
http://www.mz-ts-ersatzte...01&Locale=de_DE
------------
Zmierzylem na reguatorze podlaczajac sie pod D+, D- Na wolnych obrotach daje 6,6, na aku jest wtedy <6, przy 2500 obr pradnica daje ok 7,2 aku 6,4
Mniamam ze to reguator ?
 
     
Jacko 

Motocykl: CZ 175/487
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-07-19, 08:43   

Pomocy !
Zamontowalem regulator od Janka
Ładowanie super ale po 3km przestało Nie wymontowalem rezystora i pewnie cos popsułem
Najgorsze jest to ze chyba prądnice - zmierzyłem napięcie pomiędzy D+ a masa i nic !
Zdjąłem ten nieszczęsny opornik i zmostkowalem d+ z df i dalej nic
Pytanie czy zjarało wirnik czy stator (wirnik mam)
Jak to sprawdzic ?
PS
Wszystkie awarie w moich motorach wywołują moje naprawy ;(
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-07-19, 10:25   

Prędzej spalisz regulator lub stojan niż wirnik. Sprawdź teraz wszystko po kolei poczynając od uzwojeń stojana a kończąc na instalacji i regulatorze.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Jacko 

Motocykl: CZ 175/487
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-07-19, 11:28   

Chyba spaliłem stoją
Jak wzbudzam prądnice zewnętrznym napięciem (do DF) ładowanie wraca ale mizerne (gaśnie lampka)
Jak odejme napięcie po chwili sie zapala
zmiana regulatora na poprzednio działający nic nie daje. Stojan optycznie ok ale śmierdzi spalenizna
Da sie jakoś go sprawdzić ? mam multimetr
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-07-19, 16:23   

Wszystko jest opisane w serwisówce co i jak sprawdzać.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Jacko 

Motocykl: CZ 175/487
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-07-25, 21:07   

Jednak padl stator
Mozecie doradzic gdzie to dostac ? Nigdzie nie moge znalezc :(
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-07-25, 21:34   

Wiesz, że nie musisz wymieniać całości tylko jedno uzwojenie lub tyle ile masz padnięte? każde jest demontowalne oraz wymienne.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Jacko 

Motocykl: CZ 175/487
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-07-27, 22:56   

Oczywiscie ze nie wiedzialem. Po prostu w glowie mi sie nie miesci ze tak to kiedys porzadnie robili :) Teraz padnie drobiazg i trzeba cala czesc wymieniac :(
Wybacz ze drąże temat ale nie mam serwisowki Jak sprawdzic czy stojan jest spalony ? Rozumiem ze trzeba opór sprawdzić ale ile powinno być?

[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2015-07-28, 15:12 ]
Pisz poprawnie po polsku !
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-07-28, 14:06   

Wszystkie serwisówki odnośnie prądnicy i całej reszty masz w dziale elektryka albo w faq.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Brodzia 


Motocykl: mz ts 150
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 6
Skąd: Gryfice
Wysłany: 2017-04-14, 17:15   

Witam. Mam takie pytanko. Na wolnych obrotach ładowanie jest jak dodam gazu zaczyna żażyć się kontrolka ladowania. Po przejechaniu 20 km ginie ładowanie całkowicie. Regulator elektroniczny made in Slaj. Po wzbudzeniu pradnicy krutkim podłączeniem 6v na szczotke + zaczeło ładowac ale efekt żażenia kontrolki powraca. ???
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Brodzia 2017-04-17, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-14, 20:00   

Styki, może stacyjka? Opór wzrasta wraz z temperatura, styk nie łączy, grzeje się i nie ma ładowania
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2018-01-30, 21:11   

dzony350, a na jaki regulator wymieniłeś? Tylko nie mów, że na ten niebieski :D
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-01-30, 22:19   

W MZ TS 6 V nie ma żadnych diód. Sprawdź poprawność połączeń przy prądnicy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15