Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251 |
Autor |
Wiadomość |
tomasz1998w2
Motocykl: s51 ,SuzEta 250
Wiek: 25 Dołączył: 04 Wrz 2016 Posty: 24 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 2017-04-25, 22:30
|
|
|
Gazior dochodzi do końca krućca czy nie i jest wtedy przeskok w środku? |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-04-26, 18:10
|
|
|
Króciec MZ ETZ 250 ma jak by spłaszczenie bo bokach tam faktycznie przydało by się też nie co powiększyć otwór w króćcu o około 2mm.
Robiłem tak z króćcem w MZ ETZ 175 adoptując gaźnik Dellroto 28mm aby nie było tego "progu" i szkodliwych zawirowań. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-05-01, 23:53
|
|
|
Panowie sprawdzałem gdzie obecnie znajduje się przesyłka z dyszami do gaźnika dotarła do Polski i jest w Warszawie.
W końcu wziąłem się za składanie silnika od MZ ETZ 250 z okazji rozpoczęcia nowego sezonu motocyklowego.
Zatem będę miał jak sprawdzić ten gaźnik jak już wszystko będzie gotowe a dysze dojdą w końcu.
Kto z was również zdecyduje się również na zakup tego gaźnika teraz lub w przyszłości niech się odezwie w tym temacie. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-05-02, 07:05
|
|
|
Ja już mam, tylko taki o przelocie 28mm do starszych mz. Odezwę się jak znajdę trochę wolnego czasu.. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1246 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-05-02, 10:53
|
|
|
Poproszę kolegę z Danii żeby posprawdzał wszystkie dysze, iglice itd w jego Mikuni który kupił w GB jako set przystosowany do ETZ 250/300. Może ci to ułatwi sprawę. |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-05-02, 12:27
|
|
|
Adax, dzięki na pewno zaoszczędzi sporo czasu.
Wciąż się zastanawiam czy założyć cylinder standardowej pojemności czy 300cm3.
Mam oryginalny tłok na IV szlif a do 300cm brakuje mi głowicy, choć coś mi mówi że tu lepiej będzie zastosować chociażby tymczasowo standardowy cylinder bez fajerwerków...
Silnik ten będzie miał docelowo "ponadstandardowe wyposażenie"- mam na myśli dozownik.
Zapewne będą nieco inne dysze potrzebne ewentualnie inne nastawy tego gaźnika w zależności na jaki cylinder się zdecyduję. Myślę że pomocny może być tutaj taki fajny przyrząd do regulacji i podglądu prawidłowego spalania mieszanki w silniku o którym na forum pisał kosior30 w tym temacie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=20576
Przy dobierania akcesoryjnych gaźników ten przyrząd może bardzo się przydać i nie pozwoli "zagłodzić" naszych silników w MZ które dopiero są po remoncie głównym.
Spodziewam też konieczności przerobienia cięgieł Bowdena tj. linki gazu, i ssania. Mam tam jakieś w pogotowiu także od WSK 175 którą zastosowałem z powodzeniem w MZ ETZ 150 w której adoptowałem gaźnik Dellroto tam była potrzeba przerobienia linek również.
Jeśli zdecydujecie się na przeróbkę linki i będzie konieczne lutowanie końcówki to oryginalne jej zakończenie zamontujcie w gaźniku. Chodzi o to że jak puści ta tulejka którą będziecie lutować nie wpadła do cylindra bo będą flaki w oleju...
Możliwe też że wystarczy tylko oskubać pancerz linki oryginalnej i wszystko będzie pasować, doprecyzuje później jak to wychodzi. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-05-05, 19:56
|
|
|
Witajcie
Chciałem Was poinformować że dziś dostałem dysze do omawianego tutaj gaźnika. Choć kupione u jednego sprzedawcy dwa różne typy przyszły w osobnych paczkach i jakoś się zastanawiam jak im się im to opłaci wysyłać za darmo. ale skarżyć się nie będę...
Zamówiłem je 18.04 a doszły dziś czyli 05.05.2017. Jak by nie te majówki do dotarły by pewnie szybciej. Zatem orientacyjnie należny się nastawić że paczka dojdzie max do trzech tygodni...
Wychodzi że do samego gaźnika miałbym wszystko a przynajmniej założę że nie będę musiał się bawić z doborem iglic których na podmianę nie mam... Wyjdzie w praniu czy faktycznie jest to konieczne... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-05-11, 01:05
|
|
|
Dokonałem małej korekty w króćcu w miejscu połączenia gaźnika i trochę powiększyłem otwór bo robił się tam próg który może źle wpływać na przepływ benzyny i powietrza. Otwór był spłaszczony u góry i na dole...
Tutaj dla porównania króćce:
- z śrubkami nie przerabiany
- bez śrubek przerabiany pod gaźnik Mikuni
Tu przy okazji jest pytanie czy były dwa rodzaje króćców różniące się długością?- Jeden od drugiego różni się około 10mm. Nabite symbole EM250 z drugiej strony cyfra 7 a na drugim króccu jest cyfra 14. Chyba że w TS 250/1 króciec był inny różniący się właśnie długością? |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2017-05-11, 05:04
|
|
|
W ts jest całkowicie inny króciec. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-05-11, 07:05
|
|
|
Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1246 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2017-05-11, 11:04
|
|
|
czochu napisał/a: | Marcin to tylko złudzenie. Tez kiedys myslalem ze jeden mam dłuższy bo jak stawialem je obok siebie to gołym okiem bylo widać, a tak na prawdę one sa pod kątem zrobione co daje takie głupie złudzenie jak stoją obok siebie |
Zgadza się, też się kiedyś na tym złapałem!
Poza tym na Twoich zdjęciach widać, że są równe! |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-05-11, 11:12
|
|
|
Adax, śrubkę podłożyłem pod tym jednym.
Nie wiem może druga w nocy to nie dobry pomysł aby porównywać króćce... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-08-15, 15:27
|
|
|
Witam
Panowie trochę ruszyło do przodu Mz nie stoi już na "kołkach" od dłuszego czasu mam urlop jak co roku o tej porze.
Właściwie został mi tylko montaż gaźnika i ogarnięcie elektryki przy lampie, liczniku i obrotomierzu choć wszystko świeciło będę wymieniał te przelotki gumowe bo po roku od wymiany znów są do wymiany... Ogólnie tak jest z wszystkim gumami w Mz...
Myślę że jutro dam radę zamontować gaźnik choć pewnie z linkami będzie zabawa... Nie mam tylko tego drutu ściskającego gumę filtra na połączeniu z gaźnikiem ( przyjdzie w czwartek) ale i bez niego można sobie poradzić i montować resztę... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-08-16, 21:50
|
|
|
Trytytka |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-08-26, 17:32
|
|
|
Witam
gaźnik mam już zamontowany, zamontowałem najpierw sam gaźnik z gumą filtra poza motocyklem dopiero całość została zamontowana. Guma gaźnika była twarda dlatego najpierw wsadziłem ją do wrzącej wody dzięki czemu zrobiła się miękka i mogłem ją rozciągnąć do brakujących mi 7,0mm. Następnie opaską zaciskową ( tą fabryczną)zacisnąłem aby przy montażu w MZ guma mi nie wyskoczyła. W montażu trochę mi zbiorniczek oleju przeszkadzał ale da się go zamontować.
W celu poprawy szczelności na styku gaźnika z króccem jest oring odpowiedniego wymiaru.
Postanowiłem że linki zostaną zamontowane jeszcze przed samym zamontowaniem gaźnika do motocykla. Przechodzą przez spawane mocowanie elastycznego mocowania silnika pod bakiem wychodzą z prawej strony. Linka ssania wymagała małego zabiegu w postaci zeszlifowania na szlifierce stołowej tego lutowanego zakończenia ( skrócić je trzeba o połowę) bo nie chciała wejść do tłoczka ssania zajęło to może dwie minuty. Nie było konieczności przerabiania linek ( linki kupiłem u [b]Intra [/b]firmy Linex)prócz tej o której wspomniałem wcześniej zatem można powiedzieć że wszystko pasuje. Choć to jeszcze nie finał bo nie odpaliłem a opisuje wam to w przerwie na kawę. Zdjęcia do tego postu wstawię później. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2938 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2017-08-26, 18:38
|
|
|
Marcin W., Pal ją. Nagraj tylko film z pierwszego oddalenia. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-08-26, 20:18
|
|
|
Dostałem info od Marcina, że odpaliła |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-08-26, 20:23
|
|
|
Mz ożyła a mi padł akumulator w aparacie w takim momencie. Pali od strzała ale potem jest już coś nie tak a mianowicie wlałem co cylindra przed odpaleniem jeszcze trochę oleju aby nie miał suchego pierwszego startu strasznie kopci ( wypalałem go w ratach co by sąsiadom się nie narazić) dym jest taki jak ta słynna mgła smoleńska przez który spadł pewien samolot...
Nie potrafię do końca włączyć ssania a linka jest max poluźniona zatem trzeba jednak pancerz skrócić bo być może jest ciągle ssanie włączone i przez to dymi.
Druga opcja to jednak jeszcze za duża dysza jest przy próbie przegazowania dusi ją i wypadają suwy, za to są wolne obroty...
Inna kwestia to mam dozownik i jest w fazie testów zatem działa ale mimo tego dolałem też olej do zbiornika w standardowej proporcji 1;50. Robiłem tak w MZ ETZ 150 i tak nie kopciła może jedynie na ssaniu, zatem obstaje że z linką coś muszę zrobić od ssania lub dać mniejszą dyszę.Nie mniej jednak czuję że uda mi się poskromić ten gaźnik.
Muszę też wymienić przerywacz gdzieś mam nowy z DDR muszę go poszukać, ( docelowo będzie moduł zapłonowy) bo tam jakiś chiński jest i sprężynka przerywacza zwiera się z krzywką bardzo tam iskrzy no i przez to zapłon nie działa prawidłowo... Wychodzi że jeszcze tam jest grzebania przy tej mz więc bądźcie cierpliwi jeszcze... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-08-26, 21:33
|
|
|
Ale jak już ożyła to krok w dobrą stronę |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-08-26, 23:20
|
|
|
Oring ( wykonany z NBR) dopasowany do czoła gardzieli gaźnika
Oring w króćcu gaźnika
Zanurzona guma filtra w wrzątku ułatwia nałożenie na gaźnik
Montaż linki ssania:
Zbyt długa lutowana końcówka linki wymagała zeszlifowania o połowę:
Warto ten oring mieć w zapasie jak zresztą ten w króćcu również...
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
|