» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 250 zapłon typu A - po rozgrzaniu przerywa, strzela.
Autor Wiadomość
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-26, 17:46   

A może jakieś przebicie na elemencie który się z czasem nagrzewa na linii ładowania i na aku spada napięcie. Możesz rozgrzać i sprawdzić co z ładowanie i co w ogóle pokazuje miernik
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-04-26, 18:57   

Być może impulsator ma jakąś temperaturową kompensację napięcia, jednak działa ona być może tylko w jakimś przedziale. Gdy przekroczy temperaturę krytyczną, aby wartości napięcia wyjściowego dalej były prawidłowe, należy obniżyć napięcie wejściowe - czyli wyłączyć ładowanie. Ale to tylko takie tłumaczenie na chłopski rozum.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-26, 19:24   

halcik, Raczej problemem jest wzrost napięcia. Początkowo 12.4V , zapalam (bez świateł) 14.0 - 14,5V, włączam światła - 13.7V - 14.0V. Jadę po kilku minutach jazdy (na światłach) 13.8V - 14.2V. obr.2000-4000. Zaczyna przerywać - silnik pracuje tylko do ok.1400obr. - 12.6V. Dodaje gazu - przerywa 12.5V. Wyjmuje bezpiecznik szklany od ładowania 12,2V - mogę jechać , gazować wchodzi dobrze w obroty - po 10min. jazdy 11,8V (spada bo ładowanie odłączone). Zakładam bezpiecznik (na pracującym silniku) - natychmiast zaczyna przerywać (napięcie rośnie - widać po światłach, ale tylko na ułamek sekundy bo jak zaczyna przerywać to obroty spadają i napięcie też - puszczam gaz na wolnych 1300obr. chodzi - 12.1- 12.3V. Po dodaniu gazu napięcie zaczyna rosnąć 13,0V zaczyna przerywać i tak w kółko. JAKIEŚ CZARY. :evil:
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-26, 19:28   

kosior30, Może tak być, ale nie znam się na tych impulsatorach hallotronowych, więc podmienie i dam znać. :grin:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-04-26, 20:02   

Podmień cewkę , i powiedz jak u ciebie ze stanem łożysk wału.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-26, 20:14   

Czyli ładowanie zwarcia nie robi. A cewka się grzeje? To musi być albo cewka, albo płytka zapłonu. Łożyska, nie wiem, ale chodzi wam o brak luzu c3, czy o działanie czujnika halla?
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-26, 20:29   

Panowie -cewka się nie grzeje (pisałem). Co do łożysk - nowe. Hallotron chodzi równo nie ociera (pisałem). Podmienie impulsator i ewentualnie regler i zobaczymy.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-04-26, 20:33   

Regulator pierdzieli robotę.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2017-04-26, 23:13   

Może cewka ma "skrócone" pierwotne uzwojenie. Tyrystor się przegrzewa i moduł świruje.Wartało by ją podmienić lub zmierzyć opór pomiedzy śrubkami na cewce.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
mistrzuwdz 

Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-04-28, 08:58   

Jest gdzieś w ogóle rozpisane które elementy zapłonu powinny mieć określoną oporność ?
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-28, 13:10   

Podmieniłem dziś cały zestaw - impulsator z płytką hallotrona i SUKCES. Przejechałem ok.5km i nie przerywa (poprzednio ciężko było przejechać 1km. Będe testował jak przestanie lać - teraz zimno i mokro.
Zanim podmieniłem jeżdziłem z miernikiem - hallotron zaczyna nawalać przy 13,7 - 14,0V. Dlatego na wolnych obr. silnik chodził, napięcie wtedy spadało do 12.3-12,6V.
Ładowanie na światłach mam przy 2tyś.obr.14,0V, przy 4tyś.14,2 - 14,6V. Przy wyłączonych światłach nie przekracza 15,0V (na obr. 4tyś.)
herrq666, częściowo masz rację - gdyby ustawić ładowanie na max 13,5V może by było dobrze, ale aku. byłby niedoładowany.
Wyszukałem w servisówce że napięcie regulowane powinno być z zakresie 13,8 - 14,6V, więc wychodzi na to że hallotron jest walnięty (ma jakieś przebicie, lub jakieś zabezpieczenie załącza się przy zbyt niskim napięciu - nie wiem czy jest takie zabezpieczenie ?).
Oto winowajca :mrgreen: (ten u góry)
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-28, 14:41   

Zostało oddać zapłon siajowi na regenerację
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-28, 16:58   

Rozmawiałem z Siajem - w przyszłym tygodniu wysyłam (mówił że tak się dzieje przy przegrzaniu czujnika Halla- napięcie pracy do 18V). Tak więc przegrzanie nastąpiło prawdopodobnie mechanicznie - jak rozbierałem ten silnik, na magnesie impulsatora były drobne opiłki metalu, wyczyściłem kompresorem i poskładałem, odległość magnesu od płytki ok.0,7mm. Wcześniej opiłki musiały doprowadzić do przegrzania - jeszcze pozostaje łożysko, na moje oko jest ok. Siaj sobie z tym poradzi :ok:

Dziękuję Wszystkim za pomoc. browarek

W oczekiwaniu na zregenerowany czujnik Halla, pojeżdże na tym który dziś założyłem i za jakiś czas napisze , bo usterka jest bardzo ciekawa. Zamiast sprawdzać,czyścić kranik, regulować,czyścić gażnik, wymieniać świece , cewke ,regulator . . . Wystarczyło wymienić mały , niepozorny HALLOTRONIK :mrgreen:
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2017-04-28, 18:34   

romanETZ napisał/a:
bo usterka jest bardzo ciekawa.
w emzecie nie ma nieciekawych usterek.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-26, 16:48   

Dziś przyszła paczka od Siaja - a w niej zregenerowany czujnik Halla i regulator napięcia (elektroniczny produkcja Made in Siaj :smile: ). Wszystko zamontowane, zapłon skontrolowałem (2,8mm),nic nie przerywa ,wszystko ok. Regulator ustawiony na max 14,6V i tyle pokazuje woltomierz w czasie jazdy - bez świateł, na światłach 13,7- 14,0V. Polecam usługi kolegi Siaj. :piwo:

kosior30, Dziękuję za modyfikację nazwy tematu i chęć pożyczenia czujnika Halla :grin:


Jeszcze raz podziękowania dla Wszystkich zaangażowanych w temat browarek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13