|
ETZ 250 zapłon typu A - po rozgrzaniu przerywa, strzela. |
Autor |
Wiadomość |
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-26, 17:46
|
|
|
A może jakieś przebicie na elemencie który się z czasem nagrzewa na linii ładowania i na aku spada napięcie. Możesz rozgrzać i sprawdzić co z ładowanie i co w ogóle pokazuje miernik |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-04-26, 18:57
|
|
|
Być może impulsator ma jakąś temperaturową kompensację napięcia, jednak działa ona być może tylko w jakimś przedziale. Gdy przekroczy temperaturę krytyczną, aby wartości napięcia wyjściowego dalej były prawidłowe, należy obniżyć napięcie wejściowe - czyli wyłączyć ładowanie. Ale to tylko takie tłumaczenie na chłopski rozum. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-26, 19:24
|
|
|
halcik, Raczej problemem jest wzrost napięcia. Początkowo 12.4V , zapalam (bez świateł) 14.0 - 14,5V, włączam światła - 13.7V - 14.0V. Jadę po kilku minutach jazdy (na światłach) 13.8V - 14.2V. obr.2000-4000. Zaczyna przerywać - silnik pracuje tylko do ok.1400obr. - 12.6V. Dodaje gazu - przerywa 12.5V. Wyjmuje bezpiecznik szklany od ładowania 12,2V - mogę jechać , gazować wchodzi dobrze w obroty - po 10min. jazdy 11,8V (spada bo ładowanie odłączone). Zakładam bezpiecznik (na pracującym silniku) - natychmiast zaczyna przerywać (napięcie rośnie - widać po światłach, ale tylko na ułamek sekundy bo jak zaczyna przerywać to obroty spadają i napięcie też - puszczam gaz na wolnych 1300obr. chodzi - 12.1- 12.3V. Po dodaniu gazu napięcie zaczyna rosnąć 13,0V zaczyna przerywać i tak w kółko. JAKIEŚ CZARY. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-26, 19:28
|
|
|
kosior30, Może tak być, ale nie znam się na tych impulsatorach hallotronowych, więc podmienie i dam znać. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
Mario-150
Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy Wiek: 27 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 329 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-04-26, 20:02
|
|
|
Podmień cewkę , i powiedz jak u ciebie ze stanem łożysk wału. |
_________________ Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-26, 20:14
|
|
|
Czyli ładowanie zwarcia nie robi. A cewka się grzeje? To musi być albo cewka, albo płytka zapłonu. Łożyska, nie wiem, ale chodzi wam o brak luzu c3, czy o działanie czujnika halla? |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-26, 20:29
|
|
|
Panowie -cewka się nie grzeje (pisałem). Co do łożysk - nowe. Hallotron chodzi równo nie ociera (pisałem). Podmienie impulsator i ewentualnie regler i zobaczymy. |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2017-04-26, 20:33
|
|
|
Regulator pierdzieli robotę. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 467 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
mistrzuwdz
Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-28, 08:58
|
|
|
Jest gdzieś w ogóle rozpisane które elementy zapłonu powinny mieć określoną oporność ? |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-28, 13:10
|
|
|
Podmieniłem dziś cały zestaw - impulsator z płytką hallotrona i SUKCES. Przejechałem ok.5km i nie przerywa (poprzednio ciężko było przejechać 1km. Będe testował jak przestanie lać - teraz zimno i mokro.
Zanim podmieniłem jeżdziłem z miernikiem - hallotron zaczyna nawalać przy 13,7 - 14,0V. Dlatego na wolnych obr. silnik chodził, napięcie wtedy spadało do 12.3-12,6V.
Ładowanie na światłach mam przy 2tyś.obr.14,0V, przy 4tyś.14,2 - 14,6V. Przy wyłączonych światłach nie przekracza 15,0V (na obr. 4tyś.)
herrq666, częściowo masz rację - gdyby ustawić ładowanie na max 13,5V może by było dobrze, ale aku. byłby niedoładowany.
Wyszukałem w servisówce że napięcie regulowane powinno być z zakresie 13,8 - 14,6V, więc wychodzi na to że hallotron jest walnięty (ma jakieś przebicie, lub jakieś zabezpieczenie załącza się przy zbyt niskim napięciu - nie wiem czy jest takie zabezpieczenie ?).
Oto winowajca (ten u góry) |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-04-28, 14:41
|
|
|
Zostało oddać zapłon siajowi na regenerację |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-28, 16:58
|
|
|
Rozmawiałem z Siajem - w przyszłym tygodniu wysyłam (mówił że tak się dzieje przy przegrzaniu czujnika Halla- napięcie pracy do 18V). Tak więc przegrzanie nastąpiło prawdopodobnie mechanicznie - jak rozbierałem ten silnik, na magnesie impulsatora były drobne opiłki metalu, wyczyściłem kompresorem i poskładałem, odległość magnesu od płytki ok.0,7mm. Wcześniej opiłki musiały doprowadzić do przegrzania - jeszcze pozostaje łożysko, na moje oko jest ok. Siaj sobie z tym poradzi
Dziękuję Wszystkim za pomoc.
W oczekiwaniu na zregenerowany czujnik Halla, pojeżdże na tym który dziś założyłem i za jakiś czas napisze , bo usterka jest bardzo ciekawa. Zamiast sprawdzać,czyścić kranik, regulować,czyścić gażnik, wymieniać świece , cewke ,regulator . . . Wystarczyło wymienić mały , niepozorny HALLOTRONIK |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2017-04-28, 18:34
|
|
|
romanETZ napisał/a: | bo usterka jest bardzo ciekawa. | w emzecie nie ma nieciekawych usterek. |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-05-26, 16:48
|
|
|
Dziś przyszła paczka od Siaja - a w niej zregenerowany czujnik Halla i regulator napięcia (elektroniczny produkcja Made in Siaj ). Wszystko zamontowane, zapłon skontrolowałem (2,8mm),nic nie przerywa ,wszystko ok. Regulator ustawiony na max 14,6V i tyle pokazuje woltomierz w czasie jazdy - bez świateł, na światłach 13,7- 14,0V. Polecam usługi kolegi Siaj.
kosior30, Dziękuję za modyfikację nazwy tematu i chęć pożyczenia czujnika Halla
Jeszcze raz podziękowania dla Wszystkich zaangażowanych w temat |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|
|