» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2016-05-01, 23:09
Wloty powietrza ETZ 250 dwa rodzaje
Autor Wiadomość
Marcin29844 


Motocykl: MZ ETZ 251e,ETZ 250
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 39
Skąd: Góra
Wysłany: 2016-05-01, 22:39   Wloty powietrza ETZ 250 dwa rodzaje

Witam czy normalne jest to że moja ETZ wchodzi gorzej na obroty niż kolegi który ma inny wlot powietrza? Ja mam 6 dziur z przodu ramy a on ma wlot pod siedzeniem.Jego wchodzi ładnie bez żadnego opóźnienia a moja już nie tak ładnie:( Dodam że mamy dobrze ustawione gaźniki i nowe filtry powietrza
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-05-02, 01:42   

Nie jest to normalne, inżynierowie zmieniając metodę zasysania powietrza nie pozwolili by na spadek osiągów
 
 
     
Kocur20 

Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: 2016-05-02, 14:09   

Mam ten sam problem z 6cioma otworami w ramie.. Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu. Brat ma w swojej etz 150 też wlot pod siedzeniem z taką gumową rurą i nic a nic nie muli i do tego jest cisza.
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-05-02, 15:16   

Kocur20 napisał/a:
Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu

Tego nie rozumiem, przecież mogłeś zamiast filtru napchać gąbki i też by dostawała mniej powietrza. :DD :sciana: Ach ci domorośli pseudo mechanicy. Więcej edukacji. Stosunek powietrza do paliwa wynosi ok 15:1. Jeżeli do silnika dopływa więcej powietrza więc musi być inne źródło dopływu (tzw. lewe powietrze). Za mieszankę paliwowo-powietrzną odpowiada gaźnik.
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Kocur20 

Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: 2016-05-02, 17:31   

Odezwał się. Lewego powietrza nigdzie nie ciągnie, bo sprawdzałem plakiem, a tak na marginesie to jestem mechanikiem, wiec wypraszam sobie nazywając mnie "pseudo mechanikiem"
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-05-02, 18:54   

Powtarzam raz jeszcze, jeżeli robisz takie rzeczy
Kocur20 napisał/a:
Ja akurat je zaślepiłem i wywaliłem uszczelkę miedzy obudową filtra, a ramę i teraz idzie w miarę normalnie(trzeba zrobić remont) bo zasysa mniej powietrza, wcześniej dostawała za dużo i jedynie co, to buczała i wogole nie ciągła do przodu
to jesteś pseudo mechanikiem. Nie wiem czego teraz uczą, pewnie obsługi komputera ale MZ-tka nie ma OBD II ani linii KL. Poczytaj ze zrozumieniem końcową część mojego poprzedniego postu. Wszystkim (prawie) pracują motocykle poprawnie a Tobie nie. Coś w tym musi być. Inżynierowie niemieccy zrąbali sprawę. :DD
"Odezwał się", a to co miało znaczyć? :?
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
Kocur20 

Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: 2016-05-02, 19:07   

Wywaliłem uszczelkę z pod obudowy filtra która i tak już praktycznie nie istniała(sparciała) i zaślepiłem otwory w ramie żeby mztka jakoś normalnie jeździła i jeździ, wiec mnie tak nie nazywaj, bo dzięki temu jeździ normalnie i nie wiem czego uczą, jestem samoukiem, a zaczynałem od motorynki w wieku 6 lat. Wyremontuje silnik i zobaczę czy remont przyniesie jakieś zmiany Panie Januszu :roll:
 
     
januszj23 


Motocykl: 2X MZ TS 250
Wiek: 64
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 499
Skąd: Ełk
Wysłany: 2016-05-02, 19:54   

OK, nie obrażaj się bo obrażanie kogokolwiek nie jest moją intencją. Pragnąłem tylko zwrócić uwagę (niejednokrotnie w humorystyczny sposób), iż w motocyklach MZ jest naprawdę niewiele do poprawienia a szczególnie układ dolotowo-wydechowy. Układ ten został wręcz perfekcyjnie dopracowany stąd też motocykle MZ wygrywały wiele zawodów miedzy innymi słynną "sześciodniówkę" i to sześciokrotnie.
Rozwiązania problemu ( o ile wszystko jest na "swoim miejscu") należy szukać pod innym kątem np. drożność, przelotowość oraz szczelność układu dolotowego itp. Rozumiem, że Twoje poczynania były tymczasowe i miały na celu przywrócenie do użytkowania motocykla do czasu remontu. Posty są ogólnodostępne, więc jakby ktoś wyrywkowo przeczytał Twój, mógłby odnieść wrażenie, że jest to błąd konstrukcyjny i zacząłby wprowadzać Twoje zalecenia w życie. Jak kto zaczynał w mechanice mało mnie to interesuje, ważne aby przyswajał i stosował właściwą wiedzę popartą odpowiednią teorią. Na forum i w obrębie Klubu zwracamy się do siebie bez zwrotów grzecznościowych "Pan, Pani". :piwo:
_________________
Filmy instruktażowe:
https://www.youtube.com/u...&view_as=public
Materiały o MZ: https://drive.google.com/drive/folders/1aTMi2f6drgG6Ygr5vrRnphBCE0kisPA-?usp=sharing. Jeśli pomogłem-wiesz co zrobić.
Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały, parszywy świat mógł pocałować mnie w dupę.
 
     
bartkal91 

Motocykl: MZ ETZ 150 1991
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-17, 09:51   

Czy ten problem moze występować w ETZ 150?
_________________
motocykl lekarstwem na całe zło
MZ sposobem na przeciętność.
Oraz zajęcie na popołudnia od początku
...na resztę eksploatacji.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5272
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-05-17, 13:22   

Może. Jak mysz zrobiła sobie gniazdo pod siedzeniem i rura ssawna nie jest drożna.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-05-17, 13:48   

A tak wogóle to były wersje które nad obudową filtra powietrza nie miały otworu w ramie? bo ja mam taką rame, wygląda na niekombinowaną, dokładnie chodzi o tą długą gume co wchodzi w rame i mocuje się na taki dzyndzel w ramie pod zbiornikiem paliwa. Otwór na ten dzyndzel jest , zaś nie ma otworu nad filtrem na tą gume :lol:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5272
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-05-17, 15:16   

Były takie, one mają otwory pod zbiornikiem, 6 sztuk.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-05-17, 16:34   

No to zgadza sie.
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-05-17, 22:16   

To dziwne bo przeważnie widuje to w etz 250 88-89 a w etz 251 90 mialem gumowa rurę w środku jak w starych etz.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1042
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-05-17, 23:48   

W rocznikach 1988 nie ma tej gumowej rury ssącej, za to są te sześć otworów... Wiem bo moja MZ ETZ 250 jest właśnie z 1988r
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-05-18, 05:53   

Marcin W., właśnie o Tym pisałem wyżej.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
TOLL 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-18, 06:33   

Moja ETZ 250 jest z 86 roku i też mam wspomniane 6 otworów zamiast gumy. :?:
_________________
Ludzie dzielą się na ludzi z pasją i ludzi nieszczęśliwych.
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-05-18, 07:00   

Mam 88. Jest tak samo jak u Cb. Marcin ;)
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5272
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-05-18, 21:32   

W mojej 89r też takie otwory mam, był to tylko w ETZ 250.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15