» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2010-06-13, 10:53
chiński "bing" czyli Kentse 84
Autor Wiadomość
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-15, 11:33   

Cytat:
Drogi Kosiorze z metrologii miałem 4 co było ponadprzeciętnym wynikiem


Mój wujek pracował jako tokarz w Ursusie przez prawie 40 lat, a pomimo tego mojemu ojcu prostego dystansu nie umiał dorobić. To że ktoś się uznaje za fachowca w danej dziedzinie nie oznacza od razu, że nim jest. Jeśli piszesz coś takiego
Adam_H napisał/a:
pole tolerancji błędu ma 0,04 mm
to znaczy, że nie wiesz do końca co to jest błąd i niepewność pomiaru - dlatego dwója. EOT.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Adam_H 
$Adam$

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 41
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2013-05-15, 12:25   

Mówimy o błędzie pomiaru więc ja się pytam, kto twierdzi, że istnieje na świecie suwmiarka która ma błąd pomiaru mniejszy niż +/- 0,02 mm ??????????
Ręka do góry, śmiało
_________________
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać...
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-15, 12:38   

Adam_H napisał/a:
suwmiarka która ma błąd pomiaru


Proponuję wrócić jednak do tematu, czyli do przepustnicy, a w wolnej chwili zapoznaj się z definicją błędu pomiaru. Przez tę definicję u mnie na labkach ludzie oblewali, choć te labki były banalnie proste i prowadzone przez skacowanych prowadzących (poniedziałek 8 rano).
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-05-15, 21:54   

A ja was na koniec tej wymiany poglądów rozwale czymś z mojego doświadczenia w pomiarach przeróżnych wielkości :lol: ale to na sam koniec :lol:

A tak baj de łej. Klasa dokładności przyrządu, błąd pomiarowy i jeszcze do tego odchylenie standardowe to 3 różne definicje. Wszystkie wskazują jakąś migrację wokół prawdy ale to i tak nie jest to samo. Błąd nie zawsze jest błędem (tak jak dla wielu ludzi szpadel a szufla to po prostu łopata...)
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Adam_H 
$Adam$

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 41
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2013-05-15, 22:32   

Cały czas piszę na temat. Ok powinienem powiedzieć "suwmiarka, która mierzy z błędem" ale to już jest łapanie się za słówka. A co do odchyłek od wym. nominalnego (0,02 mm) to mamy (przy jednym pomiarze) odchyłkę górną i dolną co daje nam pole 0,04 mm w którym może znaleźć się wymiar rzeczywisty.
_________________
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać...
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2013-05-15, 23:02   

Widzę kolego że dalej nie rozumiesz o czym piszą inni, więc może teraz łatwiej będzie ci to zrozumieć. Namalowałem ci pomiary suwmiarką z odchyłkiem wymiaru 0.02
A jeśli byłaby rozbieżność w odczytach raz w jedną stronę a raz w drugą to
Cytat:
tak suwmiarka to jest złom
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Adam_H 
$Adam$

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 41
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2013-05-16, 00:11   

Reich nie będziesz miał takich wyników mierząc suwmiarką, że odchyłka cały czas będzie jednakowa bo nie masz jednakowej siły docisku a mikrometr to ma, dlatego mierząc mikrometrem uzyskujemy wartość z dwa razy mniejszym błędem pomiaru
_________________
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać...
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2013-05-16, 16:27   

Adam_H napisał/a:
Reich nie będziesz miał takich wyników mierząc suwmiarką, że odchyłka cały czas będzie jednakowa

Pisałem o tym wyżej, że deklaruje się coś takiego, jak powtarzalność pomiaru. Tesa dla shopcal deklaruje powtarzalność na poziomie 0,01, czyli raz zmierzony wynik nie może w kolejnych pomiarach odbiegać więcej niż 0,01 i to wynika głównie z błędów w używaniu sprzętu. Do suwmiarki była dołączona karta z numerem mojej suwmiarki i wykonane tą suwmiarką pomiary. W 3 pomiarach wymiar nie odbiegał w żadnym przypadku. Suwmiarka jakbyś nie zauważył ma takie kółeczko małe, za które się łapie o dosuwa szczęki. Jeżeli nacisk będzie za duży, kółko się ślizga. W każdym razie piszesz o siłach nacisku, zamiast zgłębić problem pomiarowy, który podałem wcześniej. Zadałem pytanie. Jakbyś to zmierzył mikrometrem ?
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-05-16, 22:29   

Panooowieeeee! Wracamy na ziemie! Dukee melduje dupe :cool: Po 300km (200 dzisiaj) na przekładanej przepustnicy słychać ją już bardzo wyraźnie (zwłaszcza jak hamuje silnikiem). Przed chwilą jak wyjeżdżałem z Krakowa zatrzymałem się na poboczu, poluzowałem gumę do gaźnika i wsadziłem tam palec jak zaczeło rzempolić. To na pewno to. Tak więc kolejne doświadczenie - jeżeli planujemy regenerację gaźnika to korpus też trzeba wyrównać. Szykujemy kasiore na nowego BINGa a jutro najprawdopodobniej po raz piąty do mojej emzetki powróci prawie nowy niezawodny BVF :)
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 791
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2013-05-17, 01:21   

Adam_H napisał/a:
Drogi Kosiorze z metrologii miałem 4....


..... na wydziale SIMR Politechniki Warszawskiej? :mrgreen: I wszystko jasne :razz:
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
 
     
Dukee 
Yamaha Tour Team

Motocykl: TDM 900A
Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 1156
Skąd: KCH/SG
Wysłany: 2013-05-19, 00:14   

Dukee ponownie melduje powrót do bazy. Niestety BING idzie do kosza. Przepustnica zaczęła się tłuc już nawet na wolnych obrotach. Zaobserwowałem wzbogacenie mieszanki, spadek mocy oraz zwiększone spalanie i przy okazji dymienie (nie deptając specjalnie wyszło jakieś 7l/100km, prawie wyzerowałem zbiornik dzisiaj). Tak więc zakładam na dniach z powrotem BVFa a tym BINGIEM będę się bawił :piwo: Wszystko sie zaczęło pieprzyć jak ją przegoniłem na ekspresówce. Szła pięknie (120km/h cały czas) a jak jej pociągnąłem na piątce do oporu (nawigacja pokazała 142km/h w najszybszym miejscu po prostej) to potem już było coraz głośniej i głośniej i coraz słabiej szła. Ponownie wykonałem test z palcem i mam 100% pewność że gaźnik uległ całkowitemu zużyciu.

Reasumując ten eksperyment który kosztował mnie troche nerwów (w pewnym momencie się zastanawiałem czy mi po prostu nie braknie paliwa) i kilka litrów paliwa więcej mogę wywnioskować nastepująco:

1. Gaźnik da się zregenerować (przez chwile działał poprawnie)
2. Przepustnica musi być z odpowiedniego materiału (nie oszukujmy się, ta chińska to szajs...)
3. Korpus musi być dopasowany do przepustnicy (przynajmniej w moim przypadku kiedy poprzednia przepustnica okazała się tak powichrowana...)

No więc czerpać uczyć się na moich błędach bo wiecznie żyć nie bede :piwo:

Jak wypatroszę tego BINGA to porobie zdjęcia tej przepustnicy ile potrafiła się zużyć w 400km. Niestety nie mam zdjęć które przedstawiały by jej stan przed montażem, ale jak przedwczoraj przestawiałem iglice to już widziałem że jest ostro zabielona w niektórych miejscach :smile:
_________________
Małe dzieci - Małe Zabawki, duże dzieci - duże zabawki :)

 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-05-19, 10:23   

Dukee, a ile zrobiłeś km od naprawy - motor dotarty ?
zauważ że mi na nowym bingu na dotarciu mz paliła do 7.5 l - na nowym
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Adam_H 
$Adam$

Motocykl: MZ TS 250
Wiek: 37
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 41
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2013-05-19, 22:14   

intr napisał/a:
Adam_H napisał/a:
Reich nie będziesz miał takich wyników mierząc suwmiarką, że odchyłka cały czas będzie jednakowa

Pisałem o tym wyżej, że deklaruje się coś takiego, jak powtarzalność pomiaru. Tesa dla shopcal deklaruje powtarzalność na poziomie 0,01, czyli raz zmierzony wynik nie może w kolejnych pomiarach odbiegać więcej niż 0,01 i to wynika głównie z błędów w używaniu sprzętu. Do suwmiarki była dołączona karta z numerem mojej suwmiarki i wykonane tą suwmiarką pomiary. W 3 pomiarach wymiar nie odbiegał w żadnym przypadku. Suwmiarka jakbyś nie zauważył ma takie kółeczko małe, za które się łapie o dosuwa szczęki. Jeżeli nacisk będzie za duży, kółko się ślizga. W każdym razie piszesz o siłach nacisku, zamiast zgłębić problem pomiarowy, który podałem wcześniej. Zadałem pytanie. Jakbyś to zmierzył mikrometrem ?


Twoja suwmiarka spełnia normę DIN 862 dla przyrządów suwmiarkowych gdzie wyraźnie jest napisane, że posiada ona błąd +/- 0,02mm i nic nie jest powiedziane o powtarzalności. Tesa natomiast podaje dodatkowo w katalogu technicznym, że Twoja suwmiarka posiada powtarzalność o której mówiłeś +/- 0,01. To jest tak jak ja bym produkował buty i sam je zachwalał a nikt poza mną nie potwierdzał ich jakości, więc ja niestety nie uwierzę, że posiada ona taki parametr. Ślizgające kółeczko wywrze siłe zależną od tego jak mocno je dociskasz. Mikrometr całkowicie wyklucza błąd wynikający z nacisku a jego dopuszczalny błąd całkowity wg normy DIN 863 dla średnic 20-50 mm wynosi 0,004 mm. Przy pomiarze mikrometrem dojdzie jeszcze błąd wynikający z metody pomiaru czyli z zastosowania odpowiedniej końcówki do mikrometru co dokładnie wylicze i dokładnie opisze jak bym to zmierzył mikrometrem, łącznie z rysunkiem w Cadzie i tabelką pomiarów, tak aby zobrazować problem.

[ Dodano: 2013-06-02, 21:15 ]
więc mikrometrem zmierzyłbym to tak jak na rys 1

[ Dodano: 2013-06-02, 21:18 ]
Statystycznie możliwe wyniki pomiarów dla pomiaru mikrometrem w przekroju A-A pokazuje rys2

porównanie wyników możliwych do osiągnięcia suwmiarką i mikrometrem 3 pomiary 3 urządzenia rys3
_________________
Nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać...
 
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-05-19, 13:27   

Witam. Posiadam taki gaznik u siebie w motocyklu. Mam taki pytanko czy ktos zmienial w nim jakies dysze? I jaka jest glowna dysza? Na tym gazniku mz ma mula. Zmienialem dysze na 130 i 140 ale bylo jeszcze gorzej. Na tej dyszy co jest w tym gazniku nic nie pisze a nie wiem jak ja zmierzyc.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15