CDI do ETZ |
Autor |
Wiadomość |
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-05, 20:47
|
|
|
A czy jesteś pewien, że Super9 jest pędzona z DC? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 26 Cze 2006 Posty: 1038 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-10-05, 22:01
|
|
|
No dobra a jak widzicie upakować takie ustrojstwo w Mz ETZ?
http://allegro.pl/program...3461579958.html
Tak to działa na przykładzie jakiegoś odkurzacza http://www.youtube.com/watch?v=QwTET_JqhWE
Wiem że odcięcie zapłonu jest zbędne i niebezpieczne w Mz ale pomijając to czy warto?
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2015-01-21, 01:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-10-06, 08:16
|
|
|
Pewny nie ale takie informacje wyszperałem na elektrodzie. Były tam stosowane dwa typy modułu: do 2t ze stałym wyprzedzeniem i do 4t ze zmiennym. Ale oba ponoć są zasilane z Aq czyli Dc. Jak nie to trochę tego jeszcze było |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-06, 08:22
|
|
|
Marcin W., wszystko się da zapakować |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2013-10-06, 09:48
|
|
|
Marcin W.,
Jak już kiedyś rozmawialiśmy robiłem eksperymenty z modulami w ETZ i praktycznie nie ma różnicy teraz jeżdżę na tym od robinsona ale nie ma żadnej różnicy w porównaniu do modułu Janka. Myślę, że fabryka z podobnego powodu zaprzestała używać rozwiązań z przyspieszaczami mechanicznym.
Może ktoś jeszcze mam taki moduł z wyprzedzeniem? Niech się wypowie w kwestii swoich doświadczeń! |
_________________
|
|
|
|
|
jannex
Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1121
|
Wysłany: 2013-10-24, 18:55
|
|
|
Kolejny progres, moduł nie był jednak dc tylko ac cdi jednak dało się go wymienić na moduł ze skutera Inca który jest Dc i według forumowiczów elektrody ma stałe wyprzedzenie zapłonu. Ponadto nabyłem wypalony na laserze znacznik, który obracając się obok czujnika pozwoli na wyzwoleni iskry. Jak wszystko przyjdzie to składam całość i testy bo umieram z ciekawości |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-10-24, 19:59
|
|
|
Cytat: | DC CDI to inaczej TCI tak, moduł zasilany bateryjnie ? |
Cytat: | Dokładnie |
eee, tu bym się nie zgodził. Dc-cdi to jest cdi a tci to jest to co w ETZ'cie (z elektronicznym zapłonem) jest w standardzie, czyli zapłon tranzystorowy. Cdi wykorzystuje kondensator, czy jest to ac-cdi zasilany z osobnej cewki, czy dc-cdi zasilany z akumulatora. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
alleluja55
Motocykl: MZ: etz250,
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 52 Skąd: Giżycko, Olsztyn
|
|
|
|
|
januszk85
MZEtz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 38 Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 2017-06-26, 15:59 Kontrolka Ładowania z zapłonem CDI
|
|
|
Wiem, że był już temat z zapłonem CDI, ale mimo wszystko - nie był tam poruszany temat kontrolki ładowania. W obecnym układzie, z regulatora napięcia wychodzi jeden kabel z prądem wyprostowanym - do akumulatora. Nie wiem, gdzie mam się wpiąć z kontrolką ładowania - o ile w ogóle się da. Ktoś coś? Pozdrawiam |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2017-06-26, 16:36
|
|
|
Co ma zapłon CDI do kontrolki ładowania...? Znów mieszanie pojęć. Ludzie CDI to jest układ zapłonowy a nie układ ładowania, nie widziałem aby układ zapłonowy miał kontrolkę ładowania, chyba że ma kontrolkę ładowania kondensatora w sterowniku...
Zmień nazwę że chodzi o alternator na magnesach stałych, możesz sobie dodać że z zapłonem CDI.
Natomiast co do kontrolki to nie ma takiej możliwości, bo regulator musi mieć do tego wyjście. Jeżeli nie ma to nie ma. Można jedynie dobudować zewnętrzne urządzenie do sterowania kontrolką, jak chcesz coś takiego to pisz PW do mnie. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-06-26, 17:30
|
|
|
Prościej chyba woltomierz wstawić. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
januszk85
MZEtz150
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 38 Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 2017-06-26, 18:33
|
|
|
Woltomierz można, czemu nie Chciałem po prostu żeby wszystko zostawić możliwie w oryginale |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2017-08-11, 23:37 CDI do ETZ
|
|
|
Jako, że na urlopie mogłem sobie spokojnie spędzić trochę czasu na moich ulubionych złomach to nagromadziłem trochę szajsu, żeby pobawić się w CDI do ETZ. Jako, że mam na stole EM250 przypasowałem co nieco i wyszło, źe cały zestaw z chińskich skuterów idzie bardzo łatwo zaadaptować do tego właśnie silnika. Jest jednak jedno małe ale. Mam koło magnesowe typu 3xg. Na stożek pasuje niemal idealnie ale siada nieco za głęboko. Pytanie do was, czy ktoś się przymierzał do czegoś takiego i ma jakiś inny typ lepiej dopasowanego koła magnesowe pod wał ETZ czy trzeba indywidualnie toczyć nowy stoźek do koła specjalnie pod wał?
Pewnie zapytacie po co mi zmieniać alternator 180W na taki szajs?
A to nie z tego powodu, że ten dość dobrze pracujący alternator mi się znudził czy też nie pasuje mi zapłon platynkowy czy elektroniczny. Chodzi o sam przepis na łatwą i bezbolesną przeróbkę na CDI bo w nie dalekiej przyszłości chcę budować crossa na bazie silnika EM250 i mi wystarczy w nim te 80W i nie potrzebuję w tym momencie akumulatora, żeby to odpalać. Przy okazji eliminuję platynki bo mam w jednym prądnicę i układ zapłonowy.
Pierwsze co przerobiłem to stator z masowego na stator bezmasowy, żeby zwiększyć delikatnie moc tego ustrojstwa.
Zakupiłem juz moduł zapłonowy i cewkę pod to co tam mam.
Jak juz to uruchomię to pomyślę nad regulatorem pod stator bezmasowy.
Tu również pytanie, jaki byście polecili? Tyle tego jest a ja w chińczycy nie siedzę na codzień a ci co produkują CDI pod mz nie mają opisane jakich komponentów używają.
Ogólnie jak to wyjdzie to będzie szansa dla innych i będzie na klubie gotowy projekt. Każdy będzie sam mógł sobie zrobić taki zestaw.
Sporo czytałem i poznawałem temat w teorii tutaj:
http://www.motocdi.com/za...-m11w-t197.html |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-12, 07:36
|
|
|
Regulator i moduł weź od Hondy, przynajmniej zaraz nie klękną. I nie zakładaj nowego tematu skoro podobne już istnieją! Tematy scaliłem. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
AudioBas
Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-11-10, 10:29
|
|
|
Jak tam poczynania?
Ja 2 lata temu kumplowi zrobiłem takie coś:
Sprawdzona i przetestowana konstrukcja od 2011 roku |
|
|
|
|
AudioBas
Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-10, 22:46
|
|
|
A tak wygląda finalna wersja z ładowaniem trójfazowym:
|
|
|
|
|
piotrxxx11
Motocykl: Mz ts 125
Dołączył: 12 Cze 2022 Posty: 1 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2022-06-30, 13:31
|
|
|
Witam proszę o udzielenie podpowiedzi jaki zastosować fajny i stosunkowo nie za drogi zapłon CDI do MZ Ts 125 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-06-30, 16:18
|
|
|
Pisz do użytkownika siaj, ma też temat w dziale usługi |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Conorian
Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-07-19, 16:49
|
|
|
Siemanko. Mam problem z cdi w mojej etz 250. Po jeździe na postoju zgadła tak jakbym zgasił ją kluczykiem i już nie odpaliła. Brak iskry. Układ założony 2 lata temu i sprawował się bez problemu. Na tą chwilę zmieniłem czapeczkę z przewodem wysokiego napięcia (nie było przejścia) i wymieniłem moduł zapłonowy ale niestety iskra nie powróciła.
Macie jakiś pomysł czego się czepić/jak go prawidłowo diagnozować żeby znaleźć usterkę?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2022-07-20, 09:25
|
|
|
Na YT jest film ukazujący taka samą awarie na wsk. Pokazane jak diagnozować itp. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|